Millaisia raskausoireita sinulla on?

Huh pahoinvointi alkanut tällä viikolla nostaa päätään. Ylös ei ole tullut, mutta etoo ja oksettaa ja ei mitään ruokahalua, täytyy pakottaa ittensä syömään. Välillä aamulla yökin ilmaa ja viime yönä heräsin pahoinvointiin. Söin liian myöhään illalla ja varmaan liikaa, mutta kun päivällä ei maistunut oikein mikään. Ja tällä viikolla huomannut, että sykkeet nousee tosi nopeasti, ei paljoa tartte tehdä että nousee. Laiskottanut urheilun suhteen tässä, mut miten sitä uskaltaa lenkille juoksee jos pelkkä portaiden juoksu ja sisällä vähän nopeempi touhuaminen nostaa sykkeet. :eek: toivottavasti tasaantuisi. Hg normaali että siitä ei ole, just muiden juttujen takia verikokeita otettu. Stressiäkin toki ja nukun tosi huonosti että voihan sekim tässä osansa tehdä.. Rv 5+2 taitaa olla nyt.

Pahoinvointi sekä oksentelua ja välillä taas mahakipua ja nännit arat rv5+6. Pitäisi vissiin olla tyytyväinen kun oireita on :hilarious: tosin sitä googlettelee onko normaalia kun on oireita ja jos sattuu oireeton hetki niin sitäkin googlettelee.. koskaan ei ole hyvä :smiley-angelic006

Täällä 4+6 eikä oikein mitään ihmeempiä oireita. Vessassa saa juosta jatkuvasti hirveen hädän tunteen vuoksi vaikka vaan liru tulisi. Aiemmin selvisin työpäivät niin, että aamupalan jälkeen riitti että söi seuraavan kerran 5 tunnin päästä ruokiksella mutta nykyään on pakko olla töissä eväänä lisäks vielä hedelmiä/välipalapatukkaa tai iskee heikotus. Pomokin jo kiinnitti huomiota ku saman päivän aikana kahteen kertaan olin normaalista poiketen hedelmä kädessä kesken työpäivän..

Pari tuntia sitten alkoi huono olo.. ounou. Tänään 5+2.
Tähän saakka ollut vain ruokahaluttomuutta, väsymystä ja heikotusta.. jospa selviäisi tälläkin kertaa ilman oksentelua..
Aloitin työt juuri plussauspäivänä, niiin haluaisin välttää saikuttelun heti alkuunsa :'D

Mua edelleen hengästyttää ihan hirveesti, valkovuotoa valuu ihan todella paljon. Palelee. Vettä juon enemmän. Tuntuu että pinna on kireellä ja hermostun ihan pienestä, myös itku on herkemmässä. Tissit on ehkä pikkusen turvoksissa.. mutta siinäpä se. Pahoinvointia ei oo niin minkäänlaista ja se tekee olosta oikeestaan melko oireettoman. Ja se puolestaan lisää vainoharhaisuutta että onko tässä nyt sitten kaikki hyvin. Mutta sitten muistutan itselleni että ei se lääkäri vauvan vointia tutki listaamalla äidin oireita vaan ultralla. Ja vaikka stressaisin asiaa kuinka, se ei muuta asiaa suuntaan tai toiseen. Raskaus menee hyvin loppuun asti jos on mennäkseen. Nyt ei auta kun odotella. :) Tänään 6+1

Voisko tää olla nyt oire :smiley-angelic001 mulla on tänää ollu pahoinvointia ja yökkäilyä ilman oksentamista.. Mulla ei ole tätä ollut ikinä missään raskaudessa..

Mulla ei juurikaan oireita vielä ole. Pientä ällötystä ja kuvotusta on ollut aiemmissa raskauksissa mutta ei tässä vielä mitään. Pahoinvoinnista en ole aiemminkaan kärsinyt.

mulla tänää ollu aika paljon etovaa/oksettavaa oloa.. ei onneks oo tarvinu oksentaa mut ei tee mieli syödä ja jos en syö ni sit se vasta huono olo onkin.. tänää närästäny enemmän. mietin jo et miten selviin ens viikol töissä jos nyt pitää jo olla kokoajan syömässä pientä välipalaa ku töissä se on melkeestää mahotonta :(

Mulla on aivan hirveä väsy koko ajan...nukuin tänään 2 h päikyt ja silti väsyttää. Aamuisin on pahoinvointia ja ruokahalu on huono.

Mulla menossa vasta 4+3, mutta vatsa on ihan älytön pallo, vaikkei ruoka oikein maistu! :) Makeaa ei tee yhtään mieli, on nälkä keskellä yötä (mutta ei ruokahalua), ja olen aivan syväjäässä koko ajan. Ja unet on katkonaisia/herään viideltä. Saa nähdä mitä käy, jos/kun viikot kasvaa :)

Mä olin edellisessä raskaudessa viikot 7-10 saikulla todella runsaan pahoinvoinnin ja oksentelun vuoksi. Ja todella toivon ettei sama toistu tässä raskaudessa. Mutta kokoajan pieni pelko perseessä että koska se taas alkaa kun nyt niin vähillä oireilla päässyt tähän asti.

Mulla on ruvennu maha paisumaan ja sitä on tapahtunu nyt parin päivän aikana. En oikein siedä minkäänlaista painetta iholla, joten housujen kanssa on aika hankalaa. Ensimmäisessä raskaudessa kehossa ei ollut pitkään aikaan näkyviä merkkejä, vaan nyt on. Aika tuskainen olo tissienkin osalta. Oksentanut en ole kertaakaan, siitä olen iloinen, mut ruoka on ruvennut maistumaan. Ja tarkoitan ihan kunnon ruokaa, ei mitään välipaloja. Syön mahan täyteen ja sit mahalaukkuun sattuu. Koko ajan pitää joko juoda tai syödä, ei tee varmaan hyvää hampaille (mulla oli ennen raskautta hyvin säännöllinen ruokailurytmi xylitol-purkkineen) :smiley-ashamed008

mulla alkanut pahoinvointi lisääntymään.. ihan sama syönkö vai ei, niin on paha olo :sad001 vaikka on nälkä ja syön niin hetken päästä kesken syömisen tulee stoppi, ku tulee tunne et ois pala kurkussa ja oksettaa.. nyt viikonloppuna tää alko ja mietin et miten selviän töissä ku ei sielä voi makailla ja syödä oman mielen mukaan.. toivottavasti helpottuis sit töis ku ei siel kokoaikaa kerkee omaa oloa miettimää ja tulkitsemaan :confused:

Mulla on pahoinvointi hävinnyt! Vähän huolettaa, tarkoittaako se jotain negatiivista, mutta eipä sille voi itse mitään tehdä, niin yritän ajatella muita asioita. Olen myös syönyt hyvin tasaisesti, ehkä se on auttanut. Ei se kyllä juurikaan aikaisemmin auttanut. Muita raskausoireita kyllä on, rinnat ovat tosi arat.

Taidan nyt "paastota" vasiten yli 2 tuntia, jospa pahoinvointi nostaisi päätään. Eihän se mukavalta tunnu, mutta sitten osaisi nauttia hyvästä olosta.

Jaksamista jenpppu, oletko kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja? Mulla auttaa vissyvesi ja purkan jauhaminen, sekä jostain syystä tarpeeksi rasvainen ja tuhti ruoka. Jälkimmäinen on outo, suosittelen kokeilemaan varoen, koska luulisi, että vaikutus on juuri päinvastainen.

Mulla on pahoinvointi hävinnyt! Vähän huolettaa, tarkoittaako se jotain negatiivista, mutta eipä sille voi itse mitään tehdä, niin yritän ajatella muita asioita. Olen myös syönyt hyvin tasaisesti, ehkä se on auttanut. Ei se kyllä juurikaan aikaisemmin auttanut. Muita raskausoireita kyllä on, rinnat ovat tosi arat.

Taidan nyt "paastota" vasiten yli 2 tuntia, jospa pahoinvointi nostaisi päätään. Eihän se mukavalta tunnu, mutta sitten osaisi nauttia hyvästä olosta.

Jaksamista jenpppu, oletko kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja? Mulla auttaa vissyvesi ja purkan jauhaminen, sekä jostain syystä tarpeeksi rasvainen ja tuhti ruoka. Jälkimmäinen on outo, suosittelen kokeilemaan varoen, koska luulisi, että vaikutus on juuri päinvastainen.

oon huomannu et suolainen tai raikas ruoka/herkku auttaa. välillä saatan syödä maissikakkui missä kurkkua ja sen päällä herbamarea :) sekä nyt menny sipsiä ku on suolasta ja jääkaapi kylmä marja mehu ku on sellast raikasta. et vähän menee hassusti ristii noi mieliteot :grin

Raskausoireet vs. korona/flunssaoireet - milloin testiin/ei testiin

Hei, tässä noin rv 5+0 menossa ja ennen kuin totesin olevani raskaana, niin minulla oli lieviä flunssaoireita ja kävin koronatestissä (tietenkin) alkuviikosta. Eilen kuumemittari näytti 37,4 tai 37,7 aika pitkälti koko päivän ja tänä aamuna mittari näytti 38,0. Soitin koronaneuvontaan ja sitä ennen sain kuin sainkin varattua lähelle koronatesti-ajan.

Miten ajattelette, että tässä korona-ajassa vs. raskausoireet nyt oikein menetellään? Ei tässä nyt voi rampata joka kolmas päivä tyyliin testissä, jos vähän niiskuttaa tai jos on lämmöt koholla. Oletteko saaneet terveydenhuollosta neuvoja, miten toimia?

Minä en ainakaan voi tietää, että onko raskaus-oiretta, kun lämmöt koholla/pää kipeä/niiskuttaa, vai että onko flunssaoireiden jälkeen vaan uudestaan kuume noussut? Meillä lähin korona-testipaikka on onneksi ulkona, että ei tarvitse istua missään sisätilassa muiden "minulla on ehkä korona" -henkilöiden kanssa odottamassa testin ottamista. Kyllä minä ne testit kestän, olen jo kaksi lasta synnyttänyt, mutta aika epätietoinen fiilis tässä kaiken kaikkiaan kyllä on.

Olen uudessa työpaikassa, missä periaatteessa on etätyöoikeus, mutta kuitenkin hyvä olla toimistolla, missä on 20-40 ihmistä. Palkanmaksajani vaatii aina ensimmäisestäkin poissaolopäivästä heidän työterveyden toteaman digihoitaja/digilääkärin sairaslomalapun.
- JA sen lapun saa VAIN, kun on ensin aamulla soittanut työnantajalle, saanut maksusitoumuksen käyttää heidän digihoitajaa JA sitten saanut poissaololupalapun. Koronatestit kuitenkin halutaan, että otetaan julkisella puolella.
- On vähän monimutkaista ja kaikkia kuormittavaa, että jokaisesta niiskauksesta joutuu käymään a) korona-testissä julkisella b) sitten soittaa palkanmaksajalle > odottaa maksusitoumusta > saa digi-hoitaja-luvan > odottaa digihoitajalle pääsyä > saa sairaslomapäivän tuosta yhdestä päivästä, minkä mahdollisesti odottaa korona-testin tulosta.
- Jos ajattelee maalaisjärjellä, niin korona-testistä saatavan päivämäärä "olet käynyt korona-testissä, PYSY karanteenissa!" + kellonaika-lapun luulisi riittävän..

Mulla menossa vasta 4+3, mutta vatsa on ihan älytön pallo, vaikkei ruoka oikein maistu! :) Makeaa ei tee yhtään mieli, on nälkä keskellä yötä (mutta ei ruokahalua), ja olen aivan syväjäässä koko ajan. Ja unet on katkonaisia/herään viideltä. Saa nähdä mitä käy, jos/kun viikot kasvaa :)

Hei Gemma, minulla on aina ja kaikkialla kylmä, ja nyt olen ihan jäässä koko ajan. Vaikka kuumemittari näytti 38 ja otsa oli ihan kuuma, niin käteni ovat koko ajan melko jäisen tuntuiset :confused:.

Mulla on jokaisesta raskaudesta on flunssa oireena. Mulla myös auttaa suolainen ruoka, just söin kunnon kotiruokaa ja olo on kohtalainen. Pitkästä aikaa.

Mulle gyne eilen sanoi että pahoinvointi ei ole merkki että kaikki olisi hyvin. Eli sen katoaminen /väheneminen ei myöskään tarkoita että jokin olisi hullusti. Usein ajatellaan että pahoinvointi on hyvä merkki mutta kuten gynekin sen sanoi, myös tuulimunassa on pahoinvointia. :angelic: (itsellä tuulimuna epäily ja ultra ens viikolla uudestaan).

Juu, mullakin kolme ensimmäistä raskautta olivat todella hyvävointisia, lähinnä jotkut ruoka-aineet kuvottivat. Ei pitäisi antaa sille mitään painoarvoa, vaan nauttia, jos ei voi pahoin. Tämän sanottuani olen silti vastoin järkeä tyytyväinen, kun oltuani kolme tuntua syömättä on taas huono olo. :hilarious:

Tänään ollut oudon hyvä olo.. aamulla pahoinvointia ilman oksentelua muutama tunti, ainoa että tissit edelleenkin aivan julmetun kipeet.. mutta... oon jopa saanut syötyä tänään :hilarious: jospa tämä tästä :angelic:

Takaisin