Millaisia raskausoireita sinulla on?

4+3. Ensimmäinen oire oli jo dpo6 valkovuodon lisääntyminen, ja edelleen ramppaan vessassa tarkistamassa ettei ole verta, kun km kummittelee mielessä. Lisäksi toinen selkein raskausoire on nämä menkkamaiset nippailut, vihlaisut ja jomotukset, joita on aaltoillen ollut jo viikon ajan. Pahoinvointia ei ole ja rinnatkaan ei mitenkään erityisen arat ja turvonneet, joten välillä on tosi oireetonkin olo. Muutaman kerran on joku haju tuntunut oudon voimakkaalta. Väsyttää ja palelee, mutta sekin itselleni ihan normisettiä. Eniten oikeastaan rasittaa nyt aika voimakkaat pelot ja huolet. Pääsen onneksi mittauttamaan hcg:n maanantaina.

Vähän sama meininki, mulla viikot 4+5. Tuntuu tosiaan, että olisi kuukautiset tulossa ja vessassa tulee käytyä tarkistamassa, että onko tullut verta tms. Itseäni valmisteli oloihin neuvolan th, joka sanoi "älä sitten säikähdä vatsakipuja ja vertakin voi tulla". Muita oireita on välillä tuntuva rintojen arkuus. Pahoinvointia ei ole... Väsymystä ollut. Tottakai keskenmeno pelottaa, yritän ajatella (välillä onnistuen), että asialle ei voi oikein itse mitään ja että jos on tapahtuakseen, niin mieluummin aikaisin, kuin myöhemmin..

Ainiin ja alavatsan repäisykivut ovat myös kuvioissa. Jos nousee ylös liian nopeasti niin aika makeasti repäisee alavatsalla:wacky:

Mulla nämä on lähes ainoa oire, varovainen saa ylösnoustessa olla :inpain:

Esikoisestakaan ei muistaakseni alussa muita oireita ollut, vaikea muistaa olevansa raskaana kun oireet on niin vähäiset..

Tänään rv 4+3. Oireina ollut lievää kuvotusta, menkkajomoja, lisääntynyttä vv, repäisykipuja, väsymys ja rinnat tosi arat.

Onko teillä ollut elohiiriä? Mulla on eilisestä alkaen nykinyt elohiiri vatsassa (ei kohdun kohdalla vaan ylempänä) :( Ei varmaankaan vaarallista, mutta jotenkin ärsyttää, ettei jo mene ohi. Muistelen, että yksi raskaana oleva ystävä olisi myös valitellut elohiirtä silmässä. Onkohan yleisempikin oire raskaudessa? Yleensä mulla ei ole sellaisia.

Raskausoireet vs. korona/flunssaoireet - milloin testiin/ei testiin

Hei, tässä noin rv 5+0 menossa ja ennen kuin totesin olevani raskaana, niin minulla oli lieviä flunssaoireita ja kävin koronatestissä (tietenkin) alkuviikosta. Eilen kuumemittari näytti 37,4 tai 37,7 aika pitkälti koko päivän ja tänä aamuna mittari näytti 38,0. Soitin koronaneuvontaan ja sitä ennen sain kuin sainkin varattua lähelle koronatesti-ajan.

Miten ajattelette, että tässä korona-ajassa vs. raskausoireet nyt oikein menetellään? Ei tässä nyt voi rampata joka kolmas päivä tyyliin testissä, jos vähän niiskuttaa tai jos on lämmöt koholla. Oletteko saaneet terveydenhuollosta neuvoja, miten toimia?

Minä en ainakaan voi tietää, että onko raskaus-oiretta, kun lämmöt koholla/pää kipeä/niiskuttaa, vai että onko flunssaoireiden jälkeen vaan uudestaan kuume noussut? Meillä lähin korona-testipaikka on onneksi ulkona, että ei tarvitse istua missään sisätilassa muiden "minulla on ehkä korona" -henkilöiden kanssa odottamassa testin ottamista. Kyllä minä ne testit kestän, olen jo kaksi lasta synnyttänyt, mutta aika epätietoinen fiilis tässä kaiken kaikkiaan kyllä on.

Olen uudessa työpaikassa, missä periaatteessa on etätyöoikeus, mutta kuitenkin hyvä olla toimistolla, missä on 20-40 ihmistä. Palkanmaksajani vaatii aina ensimmäisestäkin poissaolopäivästä heidän työterveyden toteaman digihoitaja/digilääkärin sairaslomalapun.
- JA sen lapun saa VAIN, kun on ensin aamulla soittanut työnantajalle, saanut maksusitoumuksen käyttää heidän digihoitajaa JA sitten saanut poissaololupalapun. Koronatestit kuitenkin halutaan, että otetaan julkisella puolella.
- On vähän monimutkaista ja kaikkia kuormittavaa, että jokaisesta niiskauksesta joutuu käymään a) korona-testissä julkisella b) sitten soittaa palkanmaksajalle > odottaa maksusitoumusta > saa digi-hoitaja-luvan > odottaa digihoitajalle pääsyä > saa sairaslomapäivän tuosta yhdestä päivästä, minkä mahdollisesti odottaa korona-testin tulosta.
- Jos ajattelee maalaisjärjellä, niin korona-testistä saatavan päivämäärä "olet käynyt korona-testissä, PYSY karanteenissa!" + kellonaika-lapun luulisi riittävän..

Oon seuraillut lämpöjä ja 36.7-36.9 on heilunut. Nyt selkeesti viluisempi olo ja iho tuntuu kuumalta, mittari näytti 37.0. Mietityttää myös tarviiko tässä testiaikaa alkaa varailla jos vielä nousee. Väsynyt olo on ja tekee mieli levätä, mutta kauhistuttaa ajatus että täytyisi raskausoireiden takia alkaa ravata koronatestissä, se kun tarkoittaa paljon poissaoloja töistä

Moikka kaikille!

Täällä 32 vuotias, kaksi lasta ennestään omaava odottaja. Viime raskaudesta aikaa lähes 7 vuotta, joten kaikki tuntuu taas uudelta ja jännittävältä!

Raskaus laskujen mukaan edennyt nyt viikolle 5+3 ja LA 18.11

Nyt oireina arat rinnat, palelua, nenän tukkoisuutta aamuisin, vihlontakipuja noustessa ja satunnaista lievää jomottelua alavatsalla. Pahoinvointi välillä hiukan nostanut päätään, mutta ei niin, että voisi sanoa siitä kärsivän.

Aikaisemmissa raskauksissa todella voimakasta pahoinvointia, joten vähän huolettaa, ehkä se vielä ehtii tulla.

Pelkoja on taustasta johtuen, yksi keskeytynyt keskenmeno viikolla 11, oireet loppuivat kuin seinään ja np ultrassa sikiön sydän oli pysähtynyt.

Toivon että nyt kaikki menisi hyvin ❤️ Millä viikolla teillä alkanut pahoinvointi, jos alkanut ?
Tein toissapäivänä testin, tuli sekunnissa kaksi tummaa viivaa, eli selvä positiivinen kyllä

Moikka kaikille!

Täällä 32 vuotias, kaksi lasta ennestään omaava odottaja. Viime raskaudesta aikaa lähes 7 vuotta, joten kaikki tuntuu taas uudelta ja jännittävältä!

Raskaus laskujen mukaan edennyt nyt viikolle 5+3 ja LA 18.11

Nyt oireina arat rinnat, palelua, nenän tukkoisuutta aamuisin, vihlontakipuja noustessa ja satunnaista lievää jomottelua alavatsalla. Pahoinvointi välillä hiukan nostanut päätään, mutta ei niin, että voisi sanoa siitä kärsivän.

Aikaisemmissa raskauksissa todella voimakasta pahoinvointia, joten vähän huolettaa, ehkä se vielä ehtii tulla.

Pelkoja on taustasta johtuen, yksi keskeytynyt keskenmeno viikolla 11, oireet loppuivat kuin seinään ja np ultrassa sikiön sydän oli pysähtynyt.

Toivon että nyt kaikki menisi hyvin ❤️ Millä viikolla teillä alkanut pahoinvointi, jos alkanut ?
Tein toissapäivänä testin, tuli sekunnissa kaksi tummaa viivaa, eli selvä positiivinen kyllä

Minulla alkoi pahoinvointi jo rv 5+2. Sitä ennen oli etomista. Nyt rv 7+2 pahoinvointi jo niin kokonaisvaltaista että vaikea selvitä arjesta. Vetää mielenkin alas. Kunpa tämä alkaisi helpottaa jossain vaiheessa. Nauti siis vielä kun voit :happy:. Ekassa raskaudessa ei ollut pahoinvointia.

Mulla on vaihtelevaa särkyä alavatsalla/alaselässä. Voi kuulua hyvinkin asiaan, mutta vähän varovasti suhtaudun tähän raskauteen.. Muilla tuntemuksia alavatsalla/alaselässä ?

Mulla on vaihtelevaa särkyä alavatsalla/alaselässä. Voi kuulua hyvinkin asiaan, mutta vähän varovasti suhtaudun tähän raskauteen.. Muilla tuntemuksia alavatsalla/alaselässä ?
Mulla oli. Sitten tulikin oireeton vaihe ja alko vuoto. Huomenna ultraan tsekkaamaan, onko Marrasvauva enää kyydissä :sorry:

Ne kivut illalla helpotti, mutta oli just sellanen tunne et kohta alkaakin sitten vuoto. Oireet muuten ennallaan, vähän kuvotusta aamulla. Tekisi mieli mennä alkuraskauden ultraan, täällä pääsee ensimmäiseen vasta 9-10 viikon tienoilla..

Toki se eilinen selkäkipu saattoi olla ihan muutakin kuin raskauteen liittyvää

Muokattu viimeksi:
Mun vuoto ja kivut yltyivät viikonloppuna niin koviksi, että olen varma, että tämä raskaus meni kesken. Olo on ihan ok, spontaani km tuntuu keskeytyneeseen verrattuna jotenkin helpommalta, vaikka pahalta tuntuu silti.

Toivon teille kaikille oikein ihanaa ja onnellista odotusta <3 Tulen myös vilkuilemaan vielä Pähkinän ultrakuulumisia. Toivon niin kovasti, että sulla marrasvauva on pysynyt matkassa. :smiley-angelic001

Tänään 4+4. Ivf takana ja luget loppuivat eilen. Aamulla näytti CB:n digi 3+. Viime viikolla alkoi väsymys. Ouran mukaan lämpö ja lepotilasyke olleet koholla jo reilun viikon. Lauantaina alkoi sellainen etova olo, johon auttaa syöminen tai ruokakaupassa tuoretiskin edessä seisominen ja niiden raatojen haistelu (ja siis tosiaan - tämä auttaa, ei pahenna :grin). Etova olo jatkunut eilen ja tänään. Aamulla on muuta päivää parempi olo. Vähän kuin olisi krapulassa. Tänään jatkuva viiltävä kipu jossain häntäluun alla.

Tänään 4+2. Yllättäen pientä etomista havaittavissa. Ei okseta, mutta kurkussa tuntuu semmoinen pala ja pitää koittaa nieleskellä. Tänään tai huomenna ois kp1 ja nyt on vähän menkkajomoa ja maha kurisee just niinku aina menkkojen aikaan. Saa nähdä, toivottavasti papunen pysyy kiinni:Heartpink

Tsemppiä kaikille kenellä vuotelee, toivotaan että asiat kääntyisi vielä parhain päin:smiley-angelic001

Nyt kävi näin, että alkiota ei enää näkynyt ultrassa :smiley-angry017 mieli on murheen murtama, huomenna haen hieman sairaslomaa :sad015 Joku limakalvo oli kohdussa, kertoi ultraaja, että siellä on ilmeisesti raskausmateriaalia edelleen ja keskenmeno on parhaillaan käynnissä. Piti se tämäkin sitten kokea:sad010 Toivottavasti seuraavalla kerralla nyytti saapuisi syliin asti:sad015:Heartred
Ja kaikkea hyvää teille muille odotukseenne, toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta:Heartred

Täällä edelleen pahoinvointia, eikä tunnu millään helpottavan:yuck: Rv 7+2 nyt.. Siis mä niin kiroon jokaisen artikkelin, jossa puhutaan raskauspahoinvoinnista aamupahoinvointina... mikä ihmeen aamupahoinvointi kun tää on koko päivä pahoinvointi :meh: Ainoa mitä tekisi mieli syödä on popcornit ( ajatuksissa myös lisä suolalla :joyful:), mutta sitä ei oikein viittis syödä.. Appelsiini nyt ainoa mitä olen saanut syötyä ja ihme ja kumma töissä sain syötyä raejuustoa tonnikalalla ja ei tullut ylös:cool:

Vinkkejä kenelläkään millä helpottaa oloa? Tai mitä syödä jos ei tee mieli syödä mitään :anyone

Takaisin