Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään oli huimauskohtaus. Lisäksi makeat ällöttää. Olin kaverin luona askartelemassa joululahjoja ja sai oikein taistella pullan alas. Hajuaistin terästäytyminen. Edelleen siis hyvin vähäoireista...

Mulla ollut helpompi viikonloppu enkä ole kuin muutamasti yökkinyt. Se vähän huolestuttaa, kun testiviivakin vahvistunut alun nopean vahvistumisen jälkeen vähän vähemmän. Toivottavasti helpommat olot johtuu vaan siitä, että kotona ollut rennompaa eikä ole niin paljoa liikkeellä :rolleyes:

Ei ole varsinaisia uniongelmia, mutta kellon pitämästä unidokumentaatiosta käy ilmi että on tullut nukuttua kevyemmin. Yleensä mulla on lähes puolet syvää unta:angelic: nukun siis normaalisti lähes koomassa:hilarious: oonkin joskus googlannut, voiko syvää unta olla liikaa:hilarious: myös sykkeet on normaalia korkeammalla.

No nyt on tullut uusi mielenkiintoinen oire nimittäin painajaiset! Näkeekö muut? Aivan kamalaa. En oo vuosiin nähny painajaisia ja kamala herätä aina sydän hakaten ja peloissaan :(

Pahoinvointi yöllä. :depressed: Herään pissahätään tai esikoinen herättää niin aivan hirveä olo. Pakko nousta syömään jotain. Sit kun herään seuraavan kerran niin on niin kamala maku suussa siitä edellisen heräämisen syömisestä että :hungover: Makuuasennossa selvästi huonompi olo. Ja siis vaikuttaa nyt siltä, että yö on liian pitkä aika olla syömättä. Tällaista en muista esikoisesta. Silloin pahoinvointiin illalla auttoi nimenomaan nukkumaanmeno. Onko muilla samaa?

Pahoinvointi yöllä. :depressed: Herään pissahätään tai esikoinen herättää niin aivan hirveä olo. Pakko nousta syömään jotain. Sit kun herään seuraavan kerran niin on niin kamala maku suussa siitä edellisen heräämisen syömisestä että :hungover: Makuuasennossa selvästi huonompi olo. Ja siis vaikuttaa nyt siltä, että yö on liian pitkä aika olla syömättä. Tällaista en muista esikoisesta. Silloin pahoinvointiin illalla auttoi nimenomaan nukkumaanmeno. Onko muilla samaa?

Mulla ei oo aiempia joten ei tietoa paremmasta/pahemmasta mut mä kyllä herään n. 2-3 kertaa yössä ja just toi sama et pakko syödä vaikkei yhtää tee mieli ja sit seuraavassa herätyksessä on kamala maku suussa.. Ihanku ois kaameessa krapulassa koko ajan. Ja siis en oikeen saa tosiaan unta kun vaan ällöttää vaikka se uni selkeästi helpottais.

Kysymys teille aiemmin odottaneille: koetteko että pahoinvointi paheni, pysyi samana vai helpotti mitä pidemmälle mentiin ekassa kolmanneksessa? Oon monesta paikasta lukenu että pahoinvointi alkaa n. rv 5-7 ja on pahimmillaan rv 7-9. Mutta sit taas kavereiden ja tuttujen kokemuksesta he on sanoneet että se ekat kaks viikkoa on pahinta ja sit se jotenkin alkaa helpottaa? Tää siis kuulostaa täysin päinvastaselta. Täähän on siis ihmiskohtasta ja tilannekohtasta ja varmaankin siihen pahoinvointiin sit alkaa vaan tottua mut pohdiskelen vaan!

Aamukahvi puuroineen ei kauaa mahassa vanhentunut:lurking: onneksi on iltavuoro:shy: täytyy ehkä aamuihin ottaa sellainen oksennuslisäaika:hilarious: oon niitä ihmisiä, jotka on muutenkin töissä just tasan 8, eikä yhtään aikaisemmin:hilarious: mun aamu on tarkasti ajoitettu, ehtii tehdä kaiken tarvittavan, mut et ei joudu heräämään yhtään liian aikaisin:hilarious:

Mä heräsin kans viime yönä ja oli aivan kamala nälkä! Mut en kyllä noussut syömään. Se kostautuu nyt aamulla, paljoa ei pysty syömään eli nälkä ei lähde millään pois :bored: Joku mainitsi finnit, mulle on kans ilmestynyt kasvoihin vaik yleensä on vaan todella harvoin! :meh:

Kysymys teille aiemmin odottaneille: koetteko että pahoinvointi paheni, pysyi samana vai helpotti mitä pidemmälle mentiin ekassa kolmanneksessa? Oon monesta paikasta lukenu että pahoinvointi alkaa n. rv 5-7 ja on pahimmillaan rv 7-9. Mutta sit taas kavereiden ja tuttujen kokemuksesta he on sanoneet että se ekat kaks viikkoa on pahinta ja sit se jotenkin alkaa helpottaa? Tää siis kuulostaa täysin päinvastaselta. Täähän on siis ihmiskohtasta ja tilannekohtasta ja varmaankin siihen pahoinvointiin sit alkaa vaan tottua mut pohdiskelen vaan!
Mulla alkoi viime raskaudessa lievä pahoinvointi rv6 ja ekan kerran oksensin rv7. Alkoi heti tuolloin pahana ja oksensin vähintään pari kertaa päivässä ja oksettava olo oli koko päivän, pari tuntia oli päivisin vähän helpompaa keskipäivällä ja iltaa kohden taas paheni. Öisin ei onneksi ollut vaan alkoi aina aamulla herätessä. Tuollaisena pahana jatkui muistaakseni viikolle 14, sen jälkeen helpotti vähän mutta viimeisen kerran oksensin viikolla 16. Mutta rv7-14 oli ihan hirveä olo, ei helpottanut tuona aikana missään vaiheessa.

Mulla alkoi viime raskaudessa lievä pahoinvointi rv6 ja ekan kerran oksensin rv7. Alkoi heti tuolloin pahana ja oksensin vähintään pari kertaa päivässä ja oksettava olo oli koko päivän, pari tuntia oli päivisin vähän helpompaa keskipäivällä ja iltaa kohden taas paheni. Öisin ei onneksi ollut vaan alkoi aina aamulla herätessä. Tuollaisena pahana jatkui muistaakseni viikolle 14, sen jälkeen helpotti vähän mutta viimeisen kerran oksensin viikolla 16. Mutta rv7-14 oli ihan hirveä olo, ei helpottanut tuona aikana missään vaiheessa.

Joo sama täällä. Ei helpottanut. Olemme niin yksilöllisiä, että ei voi täysin vertailla. Ainut asia mikä piti paikkansa oli se että pahoinvointi loppui kun seinään. Yksi aamu vaan tajusin et hei en ole oksentanut.. Oksensin aina klo 7 viimeistään.
Kuulin tänään sellaisen väitteen että pahoinvointi helpottaa raskauksien myötä, että eka olisi pahin... Toivottavasti tämä pitää kohdallani paikkaansa.

Mulla ei oo aiempia joten ei tietoa paremmasta/pahemmasta mut mä kyllä herään n. 2-3 kertaa yössä ja just toi sama et pakko syödä vaikkei yhtää tee mieli ja sit seuraavassa herätyksessä on kamala maku suussa.. Ihanku ois kaameessa krapulassa koko ajan. Ja siis en oikeen saa tosiaan unta kun vaan ällöttää vaikka se uni selkeästi helpottais.
Siis juuri tuo, "ihanku ois kaameessa krapulassa koko ajan". Hajuaisti on nyt myös herkistynyt tosi paljon. Äsken paistoin jauhelihaa niin miten sen lihan voikaan haistaa niin hyvin. :yuck: Katotaan pystynkö sitä syömään. Mutta jotain hyvääkin tässä! Eilen oltiin koko perhe ulkoilemassa ja hississä haistoin, että nyt on jonkun kengänpohjassa koirankakkaa ja niinhän sit olikin. Ei ehditty kotimattoihin sotkemaan!

Oivoi, tänään ei oo kyllä päivä lähtenyt millään käyntiin. Tekis mieli vaan kömpiä peiton alle. Ei auta kun ottaa itteä niskasta kiinni ja lähteä töihin:bag:

Minulla oli varhainen keskenmeno (5+3) 12.11. ja silloin raskaustestit eivät missään vaiheessa vahvistuneet, vaan aina oli semmonen haalea viiva ja 10 päivää myöhemmin alkoi vuoto. 2 viikkoa myöhemmin sain puhtaan negatiivisen testin.

Ajattelin, että en kuitenkaan heti tule raskaaksi uudestaan, kun ei peittokaan ehtinyt hirveästi heilua tai ovistestejä tehdä, kun oli muutto päällä. Mutta, eilen illalla päätinkin tehdä ovulaatiotestin, sillä olin lukenut että ne reagoi myös raskauteen ja niitä sattui olemaan vielä kaapissa. Minulla ei ole ollut mitään oireita, paitsi maanantaina oli metallinmaku suussa (7.12.), mutta sekin loppui. Ei turvotusta, ei rintojen arkuutta, ei mitään.

Kun ovulaatiotestin näytti vahvaa testiviivaa (13.12.), lähdettiin sitten kipin kapin kauppaan hakemaan kauhea määrä raskaustestejä ja onneksi lähikauppaan oli tullut "testaa varhain" testejä, joten uskalsin tehdä illalla jo raskaustestin. Sieltä tuli selkeä viiva melkein heti ja oi että sitä onnea <3

Ollaan silti varoivaisin mielin ja nyt aamulla tuli "Helppo ja nopea" testistä haalea, mutta selkeä viiva. Jatketaan joka päivä nyt (ainakin 4pvä) testejä, jotta se varmasti alkaa vahvistumaan.

Nyt kun on 15h tarkastellut oireita tarkemmin, niin on kyllä jomotusta ja ei-niin-menkkamaisia kiputuntemuksia kohdussa on ainoa oire ja lisäksi yksi harvinainen ihonalainen finni, mitään muuta oireita ei ole! Toivottavasti pikkuinen naatti pysyy matkassa <3

Tää on nyt tosi tyhmä kysymys mut voisko sitä testata ovulaatiotestillä? En siis ihan tarkkaan tiedä mitkä hormonit vaikuttaa mihinkin ja onko kaikki korkeella raskaudessa mut mietin vain!

Ovulaatiotesti reagoi sekä ovulaatioon että raskauteen, joten testillä ei voi erottaa että kumpi on nyt kyseessä! Nimimerkillä tajusin olevani raskaana ovulaatiotestistä :D

Minulla oli varhainen keskenmeno (5+3) 12.11. ja silloin raskaustestit eivät missään vaiheessa vahvistuneet, vaan aina oli semmonen haalea viiva ja 10 päivää myöhemmin alkoi vuoto. 2 viikkoa myöhemmin sain puhtaan negatiivisen testin.

Ajattelin, että en kuitenkaan heti tule raskaaksi uudestaan, kun ei peittokaan ehtinyt hirveästi heilua tai ovistestejä tehdä, kun oli muutto päällä. Mutta, eilen illalla päätinkin tehdä ovulaatiotestin, sillä olin lukenut että ne reagoi myös raskauteen ja niitä sattui olemaan vielä kaapissa. Minulla ei ole ollut mitään oireita, paitsi maanantaina oli metallinmaku suussa (7.12.), mutta sekin loppui. Ei turvotusta, ei rintojen arkuutta, ei mitään.

Kun ovulaatiotestin näytti vahvaa testiviivaa (13.12.), lähdettiin sitten kipin kapin kauppaan hakemaan kauhea määrä raskaustestejä ja onneksi lähikauppaan oli tullut "testaa varhain" testejä, joten uskalsin tehdä illalla jo raskaustestin. Sieltä tuli selkeä viiva melkein heti ja oi että sitä onnea :Heartred

Ollaan silti varoivaisin mielin ja nyt aamulla tuli "Helppo ja nopea" testistä haalea, mutta selkeä viiva. Jatketaan joka päivä nyt (ainakin 4pvä) testejä, jotta se varmasti alkaa vahvistumaan.

Nyt kun on 15h tarkastellut oireita tarkemmin, niin on kyllä jomotusta ja ei-niin-menkkamaisia kiputuntemuksia kohdussa on ainoa oire ja lisäksi yksi harvinainen ihonalainen finni, mitään muuta oireita ei ole! Toivottavasti pikkuinen naatti pysyy matkassa :Heartred
Hyvin samanlainen tarina täällä myös! Meillä myös varhainen keskenmeno 19.11. ja lauantaina plussasin. Toivotaan, että tällä kertaa saadaan molemmat vauvat syliin asti.:Heartred

Mulla on mehua yöpöydällä, jota sitten juon pitkin aamuyötä. Muuten en pysty jatkaa unta ja pahoinvointi vain pahenisi. Kaikesta mitä suuhun laittaa, iskee pahoinvointi vähän voimakkaammin hetkellisesti. Mutta jos ei syö tai juo mitään, seuraa siitä vieläkin pahempi olo:hungover: Aamulla on aina ihan Karsee fiilis kaikin puolin, ei todellakaan terve olo:woot: Oksennus auttaa oloon, ehkä 30 sekuntia:meh:

Takaisin