Millaisia raskausoireita sinulla on?

Eilen katsoin miehen kanssa Theory of everything ja itkin vuolaasti koko elokuvan ajan. :D 3+5 tänään. Rinnat on turvonneet ja nännit herkät.

Tänään nyt sitten nännit ekaa kertaa kipeinä. Sattuu... Tämä oire ei ole koskaan ollut mun mieleen.

Tänään nyt sitten nännit ekaa kertaa kipeinä. Sattuu... Tämä oire ei ole koskaan ollut mun mieleen.

Mulla alkoi n. 6 pvää ennen plussaa ja vielä jatkuu. Ei toki pahasti kipeät, mutta "tuntuu" koko ajan. Häiritsevä oire kyllä..

Onko kellään muulla ns. vatsalihakset kipeinä? Ja voiko johtua alkuraskaudesta (rv4+3) tuollainen oire? Mulla ollut jo monta päivää, enkä todellakaan ole tehnyt mitään sellaista liikuntasuoritusta mistä ne voisi kipeytyä:laughing002

Tää etova olo + väsymys + unettomuus + päänsärky on nyt jatkunu kaksi päivää ja tuntuu etten enää pysy tolpillani. Oksennusta pidättelen viimeseen asti mut siis olo on kuin vatsatautipotilaalla ja maanantaina töiden tekeminen tuntuu ihan mahdottmalta. Miten tästä selviää? :(

En ole uskaltanu ottaa B-vitamiinia, koska oon käsittänyt että aiheuttaa pahoinvointia mutta joissain tapauksissa myös ehkäisee sitä. Onko teillä auttanut?

Tää etova olo + väsymys + unettomuus + päänsärky on nyt jatkunu kaksi päivää ja tuntuu etten enää pysy tolpillani. Oksennusta pidättelen viimeseen asti mut siis olo on kuin vatsatautipotilaalla ja maanantaina töiden tekeminen tuntuu ihan mahdottmalta. Miten tästä selviää? :sad001

En ole uskaltanu ottaa B-vitamiinia, koska oon käsittänyt että aiheuttaa pahoinvointia mutta joissain tapauksissa myös ehkäisee sitä. Onko teillä auttanut?
Mulla oli esikoista odottaessa todella voimakas pahoinvointi eikä mulla auttanut tuo B-vitamiini vaikka sitä kokeilin. Myös esimerkiksi pahoinvointi rannekkeet oli yhtä tyhjän kanssa. Kestettävä se vaan oli kun ei muutakaan voinut! Jouduin silloin olemaan 6 viikkoa saikulla töistä :confused:

Tää etova olo + väsymys + unettomuus + päänsärky on nyt jatkunu kaksi päivää ja tuntuu etten enää pysy tolpillani. Oksennusta pidättelen viimeseen asti mut siis olo on kuin vatsatautipotilaalla ja maanantaina töiden tekeminen tuntuu ihan mahdottmalta. Miten tästä selviää? :sad001

Mullakin alkoi kuudennella viikolla jatkuva pahoinvointi. En ole oksentanut mutta todella vatsatautinen olo koko päivän ja vähän väliä tulvii sylkeä suuhun kuin olisi oksennus tulossa. Jos ruokailurytmi menis vähänkään sekaisin varmaan oksentaisin. En osannut odottaa näin pahaa oloa :hungover:

Ainoat hetket jolloin paha olo vähän helpottuu on syöminen ja nukkuminen. Väsymys on myös ollut ihan valtavaa. Töissä oli viime viikon tosi vaikeaa, ja loppiviikosta alkoi migreenimäinen päänsärky. Vielä pitäisi yhdestä viikosta jotenkin selvitä niin sitten olis kahden viikon loma. Jos ensi viikolla töissä olo tulee liian raskaaksi pitää varmaan pyytää saikkua.

Onko teillä esikoisen jo saaneilla pahoinvointia tässä raskaudessa?

Mulla esikoisen kanssa oli ihan hirveä olo monta kuukautta, oksentelu alkoi pari päivää hedelmöittymisen jälkeen. Nyt ei oo pahaa oloa yhtään, ja toki sen puuttuminen ilahduttaa, mutta kyllä myös vähän huolettaakin. Nyt kova nälkä koko aika, esikoisen kanssa en syönyt kuukausiin kunnolla. :dance008

Mulla esikoisen kanssa oli ihan hirveä olo monta kuukautta, oksentelu alkoi pari päivää hedelmöittymisen jälkeen. Nyt ei oo pahaa oloa yhtään, ja toki sen puuttuminen ilahduttaa, mutta kyllä myös vähän huolettaakin. Nyt kova nälkä koko aika, esikoisen kanssa en syönyt kuukausiin kunnolla. :dance008
Mikä rv sulla on? Mulla nyt 4+5 ja viimeksi pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja ekan kerran oksensin viikolla 7, joten odottelen alkaako taas niihin aikoihin. Toivottavasti ei!

Mua huolettaa se, ettei ole samalla tavalla oireita kuin esikoisesta. Toki tässä ehtii, kun on nyt vasta 4+4. Esiloisesta voin todella pahoin ja se lamaannuttavaa väsymys oli jotain uskomatonta. Nyt oon tehnyt kaikki jouluaskareet etukäteen väsymyksen pelossa, jota ei siis ole ollut. Myös tissikipu puuttuu...

Miten herkästi olette pahoinvoinnin takia hakenut saikkua? Ja onko sitä ihan helposti saanut? Mä en oo vielä oksentanut, mutta monta kertaa on ollut semmoinen olo, että jos vessaan olisin mennyt niin olisi kyllä lentänyt. Mietin, että jos oksentelemaan alan niin en kyllä töitäni pysty tekemään :bag:

Rinnat turvonneet ja nännit herkät. Itkin katsoessa The theory of everything koko elokuvan ajan ja mies nauroi vieressä. :D maha aivan turvonnut ja pömpöllään, väsyttää, kohtua nipistelee, pissattaa ja hengästyttää myös! Huolestuttaa suonikohjujen paheneminen raskauden edetessä... :/

Täällä! Esikoisesta en oksentanut kertaakaan, mutta se koko päivän jatkunut etova olo oli lamaannuttavaa. Väsymyksestä en oikein muista oliko sitä vai ei. Luultavasti siis ei mitenkään erityisesti, kun en muista. Mutta siis nyt odottelen samalla tavoin kuin sinä, että koska se pahoinvointi oikein alkaa. Ja samalla toivon, että tällä kertaa sitä ei tulisikaan. Mutta niin vähäiset oireet, että tosiaan alkaa epäilemään, onko sitä raskaana alkuunsakaan. Koskaan ei ole hyvä! :banghead: Mutta toisaalta kaverilla oli niin päin että esikoisesta ei ollut mitään pahoinvointia ja toisesta läpi raskauden, joten yritän nyt vaan olla tyytyväinen tähän tilanteeseen. Ja odottelen varhaisultraa....:nailbiting:

Nyt mullakin alkanut yöheräilyt :hungover: Parina yönä oon herännyt kolmen jälkeen vessaan, ja sit ei enää tuu uni. Tää on kauheeta! Ja sit päivällä alkaa väsyttää hirveästi kun ei oo saanut nukuttua. Tänään oon myös aamusta asti ollut ihan tosi kiukkuinen, vaikka ei oo mitään syytä.

Eilen höyrytin porkkanoita ja parskakaalia, aamulla kun avasin jääkaapin ne haisi mun mielestä niin hirveältä että tekis mieli heittää ne pois :yuck: Ruoka mulle kyllä maistuu muuten, mut huomaan että kaikki noi edellispäivien ruuat ällöttää ihan hirveästi! Eli kaikki pitäis olla juuri valmistettua, eiliset ei kelpaa :joyful:

Mulla on ollut pahoinvointia kummastakin aiemmasta lapsesta, mutta tällä kertaa pahoinvointi on entistäkin voimakkaampaa:hungover: Pe oksensin 7 kertaa, jäätävä väsymys ja päänsärky. Olin täysin varma, että en pysty menemään Ma töihin. Tänään ollut vähän parempi päivä. Katsotaan kuinka käy..:eek:

Mikä rv sulla on? Mulla nyt 4+5 ja viimeksi pahoinvointi alkoi viikolla 6 ja ekan kerran oksensin viikolla 7, joten odottelen alkaako taas niihin aikoihin. Toivottavasti ei!

Nyt 5+3, mutta esikoisen kanssa jo tässä vaiheessa olo oli todella hurja :yuck:

En tiedä onko tämä raskausoire, toivottavasti on..siis finnit..yleensä mulla tulee niitä ennen menkkoja. Keskenmenneessä en muista että olisi kasvoissa ollut kuin korkeintaan jotain ihan pieniä, mutta selkään tulikin paljon (ei näin aikaisin). Nyt ei selässä ole mitään mutta kasvoissa muutama iso ihonalainen :hungover: Toivottavasti vain raskaushormoneista johtuvaa.

Sitten nuudelipussit..olen aina tykännyt niistä, mutta tällä viikolla on mennyt aika monta :rolleyes: suolainen maistuu paremmin kuin makea. Mikään ei ällötä :shifty:
Onneksi edes turvottaa vielä ja tissit on kipeät..

4+1 meneillään. Rinnat arat, jos niihin koskee niin ne jomottaa jonkun aikaa sen jälkeen.

Muutaman päivän ajan hengittäminen maskin kanssa tuntunut työläältä. Tuntuu etten saa happea tarpeeksi. Aiemmin maski ei ole tuntunut juuri missään.

Ennen plussaa aavistelin jo raskautta, koska en todellakaan ole mikään pillittäjätyyppi. Silti aloin vollottaa, kun luin lehdestä niinkin liikuttavan uutisen kuin että tennisstara Jarkko Nieminen oli päässyt auttamaan yhden klassikkokirjan suomentamisessa (David Foster Wallacen Päättymätön riemu). Ihan oikesti itkin sitä :laughing001

Etova olo myös vaivaa jo. Ihan tuttua aiemmista lapsista. Nyt kyllä huolettaa toi maskinkäyttö töissä, kun siitä tulee vielä pahempi olo...

Eilen höyrytin porkkanoita ja parskakaalia, aamulla kun avasin jääkaapin ne haisi mun mielestä niin hirveältä että tekis mieli heittää ne pois :yuck: Ruoka mulle kyllä maistuu muuten, mut huomaan että kaikki noi edellispäivien ruuat ällöttää ihan hirveästi! Eli kaikki pitäis olla juuri valmistettua, eiliset ei kelpaa :joyful:

Joo täällä juurikin tämä! Yksi kerta yhtä ruokaa ja toisten ei voi ees harkita syövänsä...

Nyt etova olo alkaa kyllä nostaa päätään :hungover: Ja koko ajan on nälkä mutta oikein mitään ei tee mieli. Tunnin Prismassa pyörimisen lopputuloksena omiksi syötäviksi valikoitui satsumat, vispipuuro ja paahtoleipä. :hilarious:

Takaisin