Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko se raskausoire, että housujen nappi pompsahtaa itsekseen auki 10 kertaa päivässä? :bag::laughing002 Ihan kiva töissä huomata tää useamman kerran. :smiley-angelic006En voi tajuta, että jo tässä vaiheessa pitää lähteä äitiyshousukaupoille :wideyed: Tuntuu hullulta, kun ei ole edes varmuutta onko kaikki edennyt hyvin.
 
Onko se raskausoire, että housujen nappi pompsahtaa itsekseen auki 10 kertaa päivässä? :bag::laughing002 Ihan kiva töissä huomata tää useamman kerran. :smiley-angelic006En voi tajuta, että jo tässä vaiheessa pitää lähteä äitiyshousukaupoille :wideyed: Tuntuu hullulta, kun ei ole edes varmuutta onko kaikki edennyt hyvin.
Täällä sama, turvotus ihan omaa luokkaansa ja ajattelin jo mamavaatekauopille suunnata. Kaikkien leggingsien resoritkin painaa niin ikävästi. :eek:

Minkälaiset vatsakivut on normaaleja? Edelleen tunne, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, koska mahaan koskee sen verran paljon. Huolettaa ja pelottaa onko kaikki hyvin.
 
Mua pelottaa jo valmiiksi pahoinvointi ja oksentelu, joka kesti viime raskaudessa viikolla 16 asti :nailbiting: Pitää nauttia vielä kun on hyvä olo, luultavasti viimeistään parin viikon päästä alkaa
Toivottavasti ei tule sitten ollenkaan tässä raskaudessa ja jos tulee noin jäisi lyhyeksi.
 
Ilmeisesti kropan pitäisi nyt omin avuin pystyä pitämään raskautta yllä, mutta en tiedä millä peruisteilla joillakin jatketaan lääkkeellistä tukea paljon pidemmälle :dontknow Lääkäri ei kommentoinut kyselyyni muuta kuin, että ne voi viralliseen testipäivään lopettaa. Jos joku tietää tästä paremmin, olisi kiva tietää :)

Jos joillain on todennettu progesteronihäiriöitä, niin tuki voi jatkua pidempään ja joillain on progesteronitukea melkein koko raskauden. Olen lukenut tapauksista (jenkeissä) missä parin keskenmenon (viikoilla 20-23) jälkeen on annettu progesteroni pilleriä melkeen koko raskauden ajaksi ja saatu lapsi syliin. Ja tietty lääkkeellisissä PAS:eissa jatkuu jonnekin viikoille 10-12.
Mutta jos toimii normaalisti, ja ei ole lääkkeellinen kierto, kaikki pitäisi olla hyvin :)
 
Jos joillain on todennettu progesteronihäiriöitä, niin tuki voi jatkua pidempään ja joillain on progesteronitukea melkein koko raskauden. Olen lukenut tapauksista (jenkeissä) missä parin keskenmenon (viikoilla 20-23) jälkeen on annettu progesteroni pilleriä melkeen koko raskauden ajaksi ja saatu lapsi syliin. Ja tietty lääkkeellisissä PAS:eissa jatkuu jonnekin viikoille 10-12.
Mutta jos toimii normaalisti, ja ei ole lääkkeellinen kierto, kaikki pitäisi olla hyvin :)

Kiva kun kommentoit CherryRed! Minä yritin lääkäriltä sen kkm:n jälkeen pyytää progesteronimittausta, mutta hänen mukaansa se on ihan turhaa... jos ei tiputtele ennen menkkoja, niin hänen mielestään ei ole mitään ongelmaa sen suhteen. En usko että se on ihan niin yksinkertaista, mutta hankala heidän kanssaan on väitellä :meh: Eipä tässä auta kuin katsoa miten käy. Tänään ainakin aamulla sain digiin pregnant 2-3, mikä pitäisikin olla :)
 
Sulla oli hyvää tietoa CherryRed, mulla enemmänkin kuulopuhetta :D Mä en oo uskaltanut enää tehdä uusia testejä, jos näyttäis että viiva haalistunut tms niin en tiedä miten kestäisin odottaa ens viikon varhaisultraan. Kun tää on muutenkin niin piinaavaa!

Tänään on muuten ollut nälkä ihan koko ajan, oon syönyt aamupalan ja lämpimän ruuan lisäksi jo useampia klementiinejä ja kasan suolakeksejä :D Rinnat edelleen kipeät, ja yläselkää alkaa helposti särkeä, tosi outoa!
 
Sulla oli hyvää tietoa CherryRed, mulla enemmänkin kuulopuhetta :D Mä en oo uskaltanut enää tehdä uusia testejä, jos näyttäis että viiva haalistunut tms niin en tiedä miten kestäisin odottaa ens viikon varhaisultraan. Kun tää on muutenkin niin piinaavaa!

Tänään on muuten ollut nälkä ihan koko ajan, oon syönyt aamupalan ja lämpimän ruuan lisäksi jo useampia klementiinejä ja kasan suolakeksejä :D Rinnat edelleen kipeät, ja yläselkää alkaa helposti särkeä, tosi outoa!

Mulla on ihan sama! Ei uskalla enää testaa. Menee sitten ens viikolla varhaisultraan.
Ja mullakin tänään jotenkin extra nälkä. Myös aattelin koittaa syödä pizzan jämää lounaaksi, mikä ällötti eilen niin paljon etten saanut syödyksi, mutta tänään on mun rautalisän päivä, joten ei voi maitotuotteita vetää 4 tuntiin raudan ottamisesta :confused:
Miten en muistanu tätä aamulla? Tuntuu että pää on laho. Sekä mulla väsyy kans nyt yläselkä. Liian turvonneet rinnat niin balanssi väärä? :woot:
 
Join lounaalla vettä niin oon sit kolmen tunnin aikana käynyt varmaan 10krt pissalla :hilarious:
 
Mulla on ihan sama! Ei uskalla enää testaa. Menee sitten ens viikolla varhaisultraan.
Ja mullakin tänään jotenkin extra nälkä. Myös aattelin koittaa syödä pizzan jämää lounaaksi, mikä ällötti eilen niin paljon etten saanut syödyksi, mutta tänään on mun rautalisän päivä, joten ei voi maitotuotteita vetää 4 tuntiin raudan ottamisesta :confused:
Miten en muistanu tätä aamulla? Tuntuu että pää on laho. Sekä mulla väsyy kans nyt yläselkä. Liian turvonneet rinnat niin balanssi väärä? :woot:

Joo toihan on hyvä selitys yläselän väsymiseen, toi sen täytyy olla! Huomaan että rintaliivit puristaa kamalasti, oon siirtynyt kokonaan urheiluliiveihin. Pitääköhän tässä kohta lähteä liivikaupoille?!
 
Joo toihan on hyvä selitys yläselän väsymiseen, toi sen täytyy olla! Huomaan että rintaliivit puristaa kamalasti, oon siirtynyt kokonaan urheiluliiveihin. Pitääköhän tässä kohta lähteä liivikaupoille?!
Hih, mulla tää urheiluliiveihin siirtyminen tapahtui mukavuussyistä jo maaliskuussa, kun etätyöt alkoi :laughing002 vauvasta ei ollut kyllä tietoakaan.
 
Nyt on 4+1, kai. Vatsaa juili menkkamaisesti oikeastaan (toistaiseksi) vaan plussapäivänä (3+5) ja päivää ennen. Sen jälkeen on ollut paineentunnetta alavatsalla ja munasarjan (keltarauhasen) nipistelyä. Rinnat on arat ja välillä niitä nipistelee. Nukun järkyttävän huonosti; herään muutaman tunnin unien jälkeen ja tuntuu että pyörin loppuyön. Yhdessä hetkessä palelen ja toisessa hikoilen. Tänään juoksin töissä jatkuvaan vessassa, ja välillä on vaan ihan sammumaton jano. Samoin nälkä, koko ajan, vaikka pyrin syömään hyvin. Ja liikkuessa hengästyn helposti.

Otan kyllä kaikki oireet ilolla vastaan ja heti jos hetkeen ei jotain tunnu niin epävarmuus iskee. o_O
 
Mulla alkoi menkkamainen kipuilu jo monta päivää ennen kun menkat jäivät tulematta. Edelleen ajoittain on menkkajuilimista, nippailua ja repäisykipuja. Väsy on nyt kanssa ollut ja tänään olen ollut myös jatkuvasti nälkäinen. Nyt 4+5.
 
Nyt se on saapunut. Nimittäin pahoinvointi. Viikkoja takana 5+4 tai päivä on jo vaihtunut joten 5+5. Itse olen oksennuspelkoinen (oon ylpeä että edes lähdin tähän raskausprosessiin!), joten helposti en oksenna mutta kyllä nyt on sellainen olo että lähellä on. Ensimmäistä odotan, joten yhtään ei ole tietoa onko tää voimakasta vai pientä. Mutta paha olo on kyllä.. Rannekkeet kädessä 24/7 ja yritän syödä mutta mikään ei oikeen tunnu auttavan kuin hetkellisesti. Toivottavasti tähän tottuu.. Nytkin heräsin mun yön ekaan yöheräämiseen, mutta tällä kertaa oli seurana tää paha olo niin tästä ei vaan ihan heti nukahdetakaan. Tulin sitten sohvalle katsomaan netflixistä jotain puutarhaohjelmaa. Enää ei voi edes katsoa mun aiempia turvaohjelmia kakuista
 
Liityn yökukkujien joukkoon :sleep002. Nukahdan kyllä hyvin, mutta herään aamuyöstä enkä saa unta uudestaan. Alkoi heti kiinnittymisen aikoihin. Tämä oli ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa oire. Taino itseasiassa nyt muutamana aamuna olen herännyt hirveään nälkään ja normaalisti en koskaan syö ennen lounasta :bored:...
 
Millä viikoilla teillä on alkanut pahoinvointi ja kova väsymys?

Muutamia etomisia, mutta vielä tällä saralla olen päässyt vähällä. Vielä maistuu pikku aamukahvikin hyvälle.
Mutta toi väsymys...se on alkanut itseasiassa viikko ennen oletettujen kuukautisten alkua. Mä olen iltakukkuja ja mies menee yleensä aiemmin nukkumaan kun minä, melkeen poikkeuksetta. Ennen raskaustestiä tarvitsin jo pikku päikkäreitä sekä menin aiemmin nukkumaan. Laitettiin se Marraskuun piikkiin. Mutta plussan jälkeen tajusin mistä se väsy tulee. Ja se on jatkunut samanlaisena vielä. Hippasen vaikeeta on, kun töitä pitäs tehdä normaalisti sekä mulla on maisteriopinnot tässä samalla, niin ei oikeen vireystila tunnu riittävän kaikkeen. :sleep002
 
Sama vika. Unet mennyt aina plussasta :rolleyes: Pahoinvointi alkanut mulla viikko ennen oletettuja kuukautisten alkua tälläkin kertaa.
 
Takaisin
Top