Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kääks! Multa tuli eilen vähän rusehtavaa verta. Oon käsittäny et se on ihan ok, mutta vähän pelästyin. Ja siis samaan aikaan tuli myös sellanen ”hyvä olo” eli se krapulaolo väistyi illaksi. Tänään ei vuotoa ja olo taas tutun ällöttävä mutta vähän nyt kyllä huolettaa että mikä toi oli. En tiedä kannattaako ottaa mihinkään yhteyttä kun mitäpä ne missään osaisi sanoa kun ensi tiistaina on kuitenkin se varhaisultra missä sitten nään tilanteen.

Voi olla että kaikki hyvin! :Heartpink oireet aaltoilee, ei oireile joka päivä samallalailla, rintojen kipu voi lähteä hetkeksi jne :)

Toivotaan, että on vain oireiden aaltoilua. :Heartred Niistä tulee niin tietoisiksi, että alkaa tarkkailla kehoa jatkuvasti ja pienikin lievennys aiheuttaa pelkoja. Siis mulla eilen ei ollut ihan niin kauhian paha olo, joten aloin epäillä pahinta. No tänään taas tuli ekat itkut aamulla joululaulun takia ja hampaita harjatessa meinas yrjö lentää. Voi kun pystyis nauttimaan niistä päivistä, kun oireet helpottaa, eikä alkais heti maalatapiruja seinille... mahdotonta, tiedän :happy7

Kiitos. Toivon että menisi ohi nopeasti koska pelkkä puhuminenkin jo aiheuttaa oksennusrefleksin ja pitäisi jaksaa esikoisen kanssa puuhailla kaikenlaista kun hän vasta opettelee kävelemään eli meno on kova.

Varmaan voi soittaa neuvolaan ja pyytää apua? pahoinvointi ei kuitenkaan saisi niin paha olla etteikö syödyksi saa, jotta pikkuisellekin riittää ravintoa! Lisäksi Helsingin neuvolan sivulla on anonyymi chat myös mistä viimeksi sain kysymyksiin vastauksia kun alkoi keskenmenovuoto.

Tsemppiä olotiloihin <3

Tänään tulikin jo selkeästi vahvempi viiva testiin <3 mulla on vielä yksi, nyt raaskii odottaa muutaman päivän.

Kohdun nipistelyt voimistuivat aamulla, ihan ääneen piti voihkaista kun kirpaisi :D mut hyvin hetkellisiä. Ehkä voi kuvailla pientä vihlontaa tuntuu muuten.

Tajusin nyt tälleen retrospektissä, että ihmettelin viime viikon lopulla et miksi aamupuuro ei enää uppoa samalla tavalla, et alkoi tökkimään puolessa välissä - onko sitten oire vai harhaa, saa nähdä :D

On tää semmosta olojen kyttäämistä kylllä... tulis nyt vaan ne ultra-ajat pian, niin saataisiin enemmän tietoa!

Mää tänä aamuna aivastin makuuasennossa ja viilsi niin pirusti kohdun oikealta sivustalta/muniksien suunnalta. En myöskään pysty venyttään vatsalihaksia kovinkaan voimallisesti, kun tuntuu että siellä jokin kinnaa.

Kääks! Multa tuli eilen vähän rusehtavaa verta. Oon käsittäny et se on ihan ok, mutta vähän pelästyin. Ja siis samaan aikaan tuli myös sellanen ”hyvä olo” eli se krapulaolo väistyi illaksi. Tänään ei vuotoa ja olo taas tutun ällöttävä mutta vähän nyt kyllä huolettaa että mikä toi oli. En tiedä kannattaako ottaa mihinkään yhteyttä kun mitäpä ne missään osaisi sanoa kun ensi tiistaina on kuitenkin se varhaisultra missä sitten nään tilanteen.
Uskon että pelästyit, mut rusehtava niukkaa vuotoa tulee kai aika usein alkuraskaudessa varsinki siihen aikaan ku olis kuukautiset. Mulla ainaki keskenmenovuoto oli runsasta ja punasta eikä sitä ennen ollu mitään tiputtelua. Mut jos sua huolettaa kovasti niin ota ihmeessä johonki yhteyttä.

Toivotaan että olis harmitonta vuotoa! :smiley-angelic001

Varmaan voi soittaa neuvolaan ja pyytää apua? pahoinvointi ei kuitenkaan saisi niin paha olla etteikö syödyksi saa, jotta pikkuisellekin riittää ravintoa! Lisäksi Helsingin neuvolan sivulla on anonyymi chat myös mistä viimeksi sain kysymyksiin vastauksia kun alkoi keskenmenovuoto.

Tsemppiä olotiloihin :Heartred
Kiitos soitin eilen neuvolaan, mutta kuulemma pitää vaan kestää. Suosittelivat jotain pahoinvointiranneketta. Varasin ajan yksityiselle ensi viikolle jos sieltä saisi parempaa apua koska tämä on aivan yhtä sietämätöntä kuin pitkittynyt norovirus. Mikään ei pysy sisällä ja kokoajan huimaa ja etoo.

Itseäni mietityttää hieman oireiden vähäisyys. Viime raskaudessakin kyllä pahoinvointi alkoi vasta viikolla 7 mutta silti. Tosin äidilläni ollut kaikki kolme raskautta täysin oireettomia. Mutta kun viime raskaudessa pahoinvointi oli niin hirveää niin nyt kyllä mietityttää jos ei sellaista tule. Puhuttiin miehen kanssa että jos ei joulun jälkeenkään ole vielä mitään niin käymme ehkä sittenkin varhaisultrassa vaikka ei muuten ajateltu mennä. Nyt tosiaan siis rv 5+1. Tosin minulla on aktiivisuusranneke joka kehottaa kokoajan huilimaan ja energiatasot alhaalla vaikka en mitään kunnosta ole koko päivänä tehnyt :rolleyes:

Itseäni mietityttää hieman oireiden vähäisyys. Viime raskaudessakin kyllä pahoinvointi alkoi vasta viikolla 7 mutta silti. Tosin äidilläni ollut kaikki kolme raskautta täysin oireettomia. Mutta kun viime raskaudessa pahoinvointi oli niin hirveää niin nyt kyllä mietityttää jos ei sellaista tule. Puhuttiin miehen kanssa että jos ei joulun jälkeenkään ole vielä mitään niin käymme ehkä sittenkin varhaisultrassa vaikka ei muuten ajateltu mennä. Nyt tosiaan siis rv 5+1. Tosin minulla on aktiivisuusranneke joka kehottaa kokoajan huilimaan ja energiatasot alhaalla vaikka en mitään kunnosta ole koko päivänä tehnyt :rolleyes:

Ei täälläkään ole pahoinvointia, eikä paljon muutakaan. Jotain pikkujuttuja. Paitsi tänään ja eilen on jomottanut/särkenyt aikalailla samaa kohtaa kohdusta/nivusesta. Toivon vaan ettei paha enne. Sitten on nää perus tissit kipeet ja hengästyttää. Lohduttaudun sillä että joillakin vain ei ole paljoa oireita ja silti kaikki hyvin :) mulla vielä 2vkoa varhaisultraan. Nyt siis 5+0 about.

Ei täälläkään ole pahoinvointia, eikä paljon muutakaan. Jotain pikkujuttuja. Paitsi tänään ja eilen on jomottanut/särkenyt aikalailla samaa kohtaa kohdusta/nivusesta. Toivon vaan ettei paha enne. Sitten on nää perus tissit kipeet ja hengästyttää. Lohduttaudun sillä että joillakin vain ei ole paljoa oireita ja silti kaikki hyvin :) mulla vielä 2vkoa varhaisultraan. Nyt siis 5+0 about.
Mulla myös välillä kohdussa puristava tunne ja samoin jomottaa välillä vasenta munasarjaa. Mutta on se vaan niin että niin alussa ollaan että ihan normaaliakin ettei pahoinvointi ole alkanut. Ensimmäistä odottaessa oli helpompaa kun ajatteli ettei sitä pahoinvointia tulekaan ennenkun se sitten lopulta alkoi :grin

Mulla myös välillä kohdussa puristava tunne ja samoin jomottaa välillä vasenta munasarjaa. Mutta on se vaan niin että niin alussa ollaan että ihan normaaliakin ettei pahoinvointi ole alkanut. Ensimmäistä odottaessa oli helpompaa kun ajatteli ettei sitä pahoinvointia tulekaan ennenkun se sitten lopulta alkoi :grin

Eikä se kaikilla ollenkaan alakaan :rolleyes: jotenki en usko et mulla alkaa, mut joku pieni ällötys ois kiva :hilarious:

Joo tää oireiden vähyys kyllä kummastuttaa, varsinkin kun ei oo rinnat arat sitten ollenkaan. Ne on ehkä vähän isommat, mut vaikea sanoa. Ainoa selkeä oire on kohdun nipistely / vihlonta / kipu.

Oletteko jo kertoneet läheisille? Meinaatteko kertoa jouluna vai pitää vielä salassa? Jos salaatte, miten juomattomuus? :happy118

Aloin omalla kohdalla miettiä, voisiko oma oireiden vähyys johtuaosittain siitä että imetän edelleen esikoista. Kun siis kroppa ollut jo pidemmän aikaa täynnä hormoneja niin ehkä jo tottunut niihin ja siksi en reagoi raskaushormoneihin :grin tällaista omaa analyysia..

Me päätettiin että ei kerrota mikäli mulla jatkuu oireettomuus, aion ottaa lasin viiniä ja kastaa ylähuulta siinä pari kertaa että näyttää että joisin ja mies saa sitten vaivihkaa hörppää sitä jossain välissä :grin

Joo tää oireiden vähyys kyllä kummastuttaa, varsinkin kun ei oo rinnat arat sitten ollenkaan. Ne on ehkä vähän isommat, mut vaikea sanoa. Ainoa selkeä oire on kohdun nipistely / vihlonta / kipu.

Oletteko jo kertoneet läheisille? Meinaatteko kertoa jouluna vai pitää vielä salassa? Jos salaatte, miten juomattomuus? :happy118

Samat fiilikset, oireetonta on. Tänään vähän oksensin, mut sekin on hyvin satunnaista, parin päivän välein. On kyllä huomattavasti vähemmän oireita, mitä esikoisesta (=semipaniikki).

Jouluna kyllä varmaan selviää raskaus.

Mulla ollut useamman päivän tismalleen samanlainen selkäsärky, vatsakipu ja niiden päälle vatsa sekaisin, miten oli viime raskaudessa juuri ennen keskenmenovuodon alkua, niin tuntunut ihan toivottomalta. Mutta samalla oksentelu vaan pahenee. Tänään olin ennen yhdeksää käynyt aamulla oksentamassa ainakin kymmenesti :confused005

Itsehän olen alkumetreillä. Sormet kyynärpäitä myöten ristissä. Pahinta on (4+0) kauheat mielialanvaihtelut, joihin vaikuttaa provosoivasti tämä pelko epäonnesta ja joulustakin kai. Tänään olen kiukunnut monta kertaa.. Lisäksi janottaa jatkuvasti, joka tietty laittaa hyppään vessassa tiheään. Rinnat on pikkusen arat, ei mitenkään tuskalliset. Ruoka maistuu.. Kohtu juilii ja väreilee (kuin elohiiri). Ja nolo juttu mutta alapää haisee, jo päiväkausien ajan pesuista huolimatta. :oops: Ei siis bv-typpisesti. Ominaishaju on nyt erilainen, kuin imelä tms. Ei tunnu miltään hiivalta. En muista tämmöstä aiemmalta kertaa. Oliskohan hormonimäärien ja hajuaistin heräämisen yhteissummaa??

Itsehän olen alkumetreillä. Sormet kyynärpäitä myöten ristissä. Pahinta on (4+0) kauheat mielialanvaihtelut, joihin vaikuttaa provosoivasti tämä pelko epäonnesta ja joulustakin kai. Tänään olen kiukunnut monta kertaa.. Lisäksi janottaa jatkuvasti, joka tietty laittaa hyppään vessassa tiheään. Rinnat on pikkusen arat, ei mitenkään tuskalliset. Ruoka maistuu.. Kohtu juilii ja väreilee (kuin elohiiri). Ja nolo juttu mutta alapää haisee, jo päiväkausien ajan pesuista huolimatta. :oops: Ei siis bv-typpisesti. Ominaishaju on nyt erilainen, kuin imelä tms. Ei tunnu miltään hiivalta. En muista tämmöstä aiemmalta kertaa. Oliskohan hormonimäärien ja hajuaistin heräämisen yhteissummaa??

Itsekin huomannut et haju jotenkin muuttunut/voimistunut, ei oo yhtään nolo! <3

No oon kans tuota hajuasiaa pohtinu! Ajattelin kauhulla et johtuuko se tarkemmasta hajuaistista mutta huojentava ajatus että ehkä vaan haju muuttuu horminien takia. Ei siis aina haise tälläselle :grin

Täällä tuli aamulla kerran vähän jotain rusehtavaa pyyhkiessä. Oon ollu päivän jo aika kauhuissani, viime raskaus kun olikin tuulimuna ja silloin alkoi ruskea niukka vuoto ennen kun voimistui useamman päivän päästä. Täällä nyt myös maha tän päivän sekaisin, en edes tajunnut sen olevan keskenmenon oire ennen kun Menninkäinen mainitsit asiasta!! :wideyed:

Pahoinvointi on siirtynyt enemmän iltapainotteiseksi, nukuin melkein 12 tunnin yöunet ja tunnin päiväunetkin mikä mulle 7tunnin nukkujalle täysin epätavallista

En oikein tiiä mitä ajatella että mikä mahtaa olla tilanne...

Vuodot on kyllä niin pahinta :sad001 Mulla tuli edellisessä raskaudessa pari kertaa pyyhkiessä ihan reippaasti kirkasta verta ja ajattelin että no se siitä sitten. Mutta kaikki oli ok.

Nyt olen joutunut kolmena päivänä oksentamaan pari kertaa ja syönnin jälkeen on ällötystä. Kahviakaan ei kovin tee mieli... Mutta sellaista kokoaikaista pahoinvointia ei (onneksi?) ole vielä. Siis tavallaan olen onnellinen jos vielä hetken saan olla ilman, samalla odotan sitäkin koska ilman tiedän ettei kaikki ole ainakaan hyvin...

Mulla siis kuudessa aiemmassa raskaudessa voimakasta pahoinvointia 24/7 ja oksennan noin 30x/pv. Terveitä vauvoja silti olen saanut että kyllä ne vauvat ottaa sen mitä tarvii. Keskenmenneessä ei oireita ollut joten arvasin ettei kaikki ole hyvin eikä ollutkaan.

Mietin vaan miksi sitä en koskaan muista millä viikoilla alkaa, nyt niin lievää enkä muista onko näillä viikoilla juuri ollutkaan oireita..? 5+3 <3 olisi nyt.

Mullakin maha sekaisin, toivottavasti ei meinaa keskenmenoa :sorry: edelleen rinnat kipeät ja turvottaa silti vähän, pidän sitä hyvänä merkkinä. Ja testi tumma alle tunnin pidätyksellä, toki en ole juonut muutamaan tuntiin mitään. Ei tässä nyt mietitä keskenmenoja :Heartpink

Takaisin