Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko muut aivan umpijäässä? Mä oon aina ollu kuumakalle mutta oon nyt useamman päivän ollu aivan jäässä, varsinkin iltapäivällä ja taas illalla, joskus jopa nukkuessa herään siihen et tärisen kylmästä.

Mulla on ollut iltaisin vilu. Nyt kymppiviikolla on vähän helpottanut :)

Taas on töissä aika raskasta. Oksu meinannut tulla tänään kolme kertaa, kun olen yrittänyt laittaa maskin kasvoille. En vaan pysty pitämään sitä :wtf: onneksi huomenna on taas vapaapäivä :)

Maski yllättävän paljon pahentaa ällötystä. Mulla oli ensin huono omatunto jäädä saikulle, koska meille on vaikee saada sijaisia välillä, mutta pakko oli sit ajatella omaa oloa ja pitää omasta jaksamisesta huolta.

Maski yllättävän paljon pahentaa ällötystä. Mulla oli ensin huono omatunto jäädä saikulle, koska meille on vaikee saada sijaisia välillä, mutta pakko oli sit ajatella omaa oloa ja pitää omasta jaksamisesta huolta.

Pitäis kyllä herkemmin jäädä saikulle välillä... Meillä on työtilanne sellainen että kaikilla kädet täynnä töitä, ja ulkopuolelta sijaisia ei saa joten työt menee kollegojen harteille jos jää pois. Sen lisäks ne työt löytää myöhemmin edestään kahta kauheammassa kiireessä jos on poissa... Niin saikku ei lopulta houkuttele :(

Mulla on ollut iltaisin vilu. Nyt kymppiviikolla on vähän helpottanut :)

Mullakin on nyt tällä viikolla jo vähän helpottanut!

Soitin terkkuun närästyksestä. Sanoi, et nyt ei oo lääkäriaikoja, et mee apteekkiin ja pyydä farmaseutilta apua. Jos ei uus valmiste mitä sieltä suositellaan, viikossa auta, niin uus yhteys sitten.

Onko muut aivan umpijäässä? Mä oon aina ollu kuumakalle mutta oon nyt useamman päivän ollu aivan jäässä, varsinkin iltapäivällä ja taas illalla, joskus jopa nukkuessa herään siihen et tärisen kylmästä.
Mulla oli tätä ehkä joskus 5-7 viikoilla tosi paljon, nyt selvästi vähentynyt, vaikka välillä edelleen paleltaa. On kyllä hämmentävää, terveisin toinen kuumakalle :grin

Mullakin on nyt tällä viikolla jo vähän helpottanut!

Soitin terkkuun närästyksestä. Sanoi, et nyt ei oo lääkäriaikoja, et mee apteekkiin ja pyydä farmaseutilta apua. Jos ei uus valmiste mitä sieltä suositellaan, viikossa auta, niin uus yhteys sitten.

Mulle lekuri suositteli Gavisconia, on auttanu hyvin.

Mulle lekuri suositteli Gavisconia, on auttanu hyvin.

Onko teillä muuten jotkut tietyt ruoat aiheuttaneet närästystä erityisen paljon?

Mulla on raaka sipuli: jouluna olin rosollin jälkeen ihan tuskissani. Pariin kertaan senkin jälkeen tullut todettu että raakaa sipulia en voi syödä nyt edes pieniä määriä.

Mä kanssa palelen koko ajan eikä ole yhtään tavallista mulle! Villasukat ja joku villanuttu pitää olla koko ajan niskassa :grin

Joo kummaa vähättelyä! Onhan se totta että se on enemmän riski jos oksentelee paljon niin menettää nesteitä ja jossai kohden kai se voi olla vaaraksikin jos pitkälle menee. Kaipa se neuvolan näkemyksestä on ideaali ettei oksentele, mutta voi kuitenkin pahoin niin periaatteessa raskaus etenee ”parhaiten”.

Joo toki ymmärtää, että oksenteluun liittyy omat riskinsä, mutta voi sitä olla aika kauhea olo ilman oksennustakin. Ehkä ne tosiaan neuvolassa miettii vähän liiaksi kuivumista ja ravintoaineiden imeytymistä eikä esim sitä, mikä vaikutus jatkuvalla huonolla ololla on psyykeeseen ja esim työkykyyn.

On myös aika yksilöllistä, kuinka herkkä oksennusrefleksi on, mä olen sitten sitä ääripäätä, että saatan oksennella milloin mistäkin eikä se itselle ole niin vakava juttu, kun niin tottunut siihen. Kun siis osalla on heti reaktiona että välittömästi sairauslomaa, jos oksentaa.

Ei siis ole mulla koskaan ollut päivittäistä, mutta on tullut oksennettua jännityksestä, itkemisestä, vauhdikkaampina vuosina tupakasta, hampaita pestessä jne. Mutta nyt raskaudessa tosiaan vähän yllättävästikin vain kerran. Sellanen pieni etova olo on päällä, mutta tosi pientä, ei juurikaan vaikuta toimintakykyyn tällä hetkellä.

Äh, nyt on pakko saada purkaa...

Alkaa oikein tosissaan masentaa tämä pahoinvointi. Se on läsnä aamusta iltaan, yölläkin jos herään. Etova olo, oksennus kurkussa mutta ei tule ylös asti. Nyt ollut jo yli kaksi viikkoa tätä oloa 24/7, niin tekee mieli vaan itkeä. Ja tätä voi olla vielä pari viikkoa edessä. Mitään ei jaksa tehdä ja esim. liikkuminen, kävelyllä käyminen vaan pahentaa oloa :smiley-angry003:smiley-angry017
Nyt jos joltain löytyy vielä jotain kikkoja, niin saa ehdottaa! Tuoremehu, näkkäripalat, akupunktiorannekkeet, suolahippujen syönti, vitamiinit, semmoisia olen jo kokeillut eikä mikään ole helpottanut oloa. Tuoremehu tosin helpottaa noin 10 sekunniksi, mutta sitäkään ei viitsisi purkkikaupalla litkiä päivän aikana...

Aika samoissa fiiliksissä menty täällä, nyt näkyy ehkä jo hiukan "valoa tunnelin päässä". Etovaa oloa, yökkäilyä ja ajoittaista oksentelua on edelleen, mutta jotenkin olo on nyt vähän virkeämpi ja samalla mielialakin vähän noussut. Huomenna rv 10+0. Edit: eiku 9+0, meni viikot sekaisin. Toivottavasti sulla ja kaikilla muillakin pahoinvoivilla pian helpottaa!

Itellä parhaiten tuntuu auttavan se, että yrittää syödä jotain pientä tyyliin 2 tunnin välein, ei toki aina onnistu. Ja oon kattonu tapojeni vastaisesti paljon sarjoja ihan vaan saadakseni ajatukset muualle. :bag:

Mietin myös närästyslääkkeiden kokeilua, mitä moni täällä suositellut koska närästys on tosi kurjaa etenkin iltaisin, kun yrittää mennä nukkumaan. :depressed:

Muokattu viimeksi:
Onko teillä muuten jotkut tietyt ruoat aiheuttaneet närästystä erityisen paljon?

Mulla on raaka sipuli: jouluna olin rosollin jälkeen ihan tuskissani. Pariin kertaan senkin jälkeen tullut todettu että raakaa sipulia en voi syödä nyt edes pieniä määriä.

Omena! Yritin jouluna syödä ja tuntui että pullistuin halkeamispisteeseen ja se närästys ja piereminen. Kaikki tuoremehut yms närästää, ja koska oon mahavaivanen muutenkin niin sellainen mitä en yleensä syö mut nyt himottaa niin siinä se... Banaani on yks hirveimmistä, tuntuu että se jäisi poikittain kurkkuun polttelemaan :inpain:

Mulla viime raskaudessa lääkäri kirjotti omeprazolia närästykseen kun mulla rupes oksentaessa tuleen jo verta. Nyt onneks suht vähällä närästyksellä päässy. Rasvanen ruoka närästää.

Närästys yöööhhh. Ärsyttää kun pakko syödä jotain ennen nukkumaanmenoa, koska muuten iskee paha olo. Rennietä sitten taas suositellaan ilmeisesti tunti ruoan jälkeen, joten sitä ei voi sitten heti syödä. Saakohan Rennien oton jälkeen syödä vai onko siinäkin sama tunti? Jokatapauksessa tuntuu että illalla on valittava joko Rennie tai myöhäinen iltapala.

Mä oon vältelly omenaa ibs:n takia jo kauan mut nyt kuulin vinkin kaverilta että omenamehu auttaisi närästykseen. Join sitten vähän ja auttoi kyllä vähäksi aikaa. Sama sitten toi banaani, se on yks mun turvaruoka ja sitä syön tosi paljon, mutta tuntuu kyllä että se jää mullakin jotenkin tonne kurkkuun. Sitä myös suositellaan, koska on sen verran ”neutraali”. Tuntuu että kaikki neuvot kumoaa toisensa ja loppujen lopuks ollaan takaisin alkupisteessä. Plääääh.

En mä oo mitään aikoja miettiny ku oon ottanu Rennietä. Sitähän saa ottaa useemmin, mitä on ruokailukertoja.

Apteekista suositeltiin mulle eilen Losecia. Olen skeptinen, mut kokeillaan nyt tää viikko ja sit vaadin sitä samaa mitä sain viime raskaudessa (vaikka eipä siitäkään ollu sillon ainakaan paljoa hyötyä mutta mulla alkoikin närästys sillon vasta vikalla kolmanneksella).

Mun kuvotus on ollut poissa pari päivää ja nyt on vasta 8+1, pitäis olla iloinen että ruoka maistuu taas, mutta ahdistaa ettei kaikki oo hyvin:confused:

Mun kuvotus on ollut poissa pari päivää ja nyt on vasta 8+1, pitäis olla iloinen että ruoka maistuu taas, mutta ahdistaa ettei kaikki oo hyvin:confused:
Mulla vasta 5+2, ja täällä hävinnyt lähes kaikki muut oireet kun turvotus. Pelottaa myös ettei kaikki ok.. Olitko käynyt siinä varhaisultrassa? Meillä vasta 20 päivä. Oliko sulla muita oireita ku huono olo, ennenku katos?

Musta tuntuu, että nyt yhdeksännellä viikolla väsymys on vähän hellittänyt, joulun tienoilla oli melkoisen voimakasta. Yksi mikä on ja pysyy on arat ja pingottuneet rinnat. Nännit ovat myös "kovettuneet". Toki tuo tavallaan mielenrauhaa, että joku oire muistuttaa raskaudesta, mutta ei kyllä juuri pysty olemaan ilman rintsikoita tai koskea, jo paidan kangas paljaalla rinnalla tuntuu ikävältä.

Mulla on kans tässä alkanut pikkuhiljaa (nyt 9+4) helpottaa etova olo. Tiedä sitten onko hyvä vai huono asia, mutta on tää kyllä kiva kun pitkästä aikaa (okei 2-3 viikkoon :joyful:) tein normaalisti ruokaa ja kuuntelin samaan aikaan musiikkia! Niin outo juttu mut en oo oikeen näissä etovissa olotiloissa pystynyt kuuntelemaan musiikkia/pelaamaan/katsomaan mitään keskittymistä vaativaa. Tuntuu et oon vaan joko tuijottanu seinää tai puhelinta. :joyful:

Mulla vasta 5+2, ja täällä hävinnyt lähes kaikki muut oireet kun turvotus. Pelottaa myös ettei kaikki ok.. Olitko käynyt siinä varhaisultrassa? Meillä vasta 20 päivä. Oliko sulla muita oireita ku huono olo, ennenku katos?
Mulla ei tuolloin vielä ollut kuvotusta. Käytiin joo 7+2 ultrassa, jolloin löytyi syke ja viikkoja vastaava alkio.:Heartred Tosi vähän on ollut muita oireita, rinnat vähän kipeät, on edelleen, mitään alavatsan juilimiskipuilua ei oo ollut kuin plussapäivänä. Tietyt liikkeet aiheuttaa vihlaisuja. Ehkä kaikki on hyvin.

Takaisin