Millaisia raskausoireita sinulla on?

Noi kommentit niiltä, jotka eivät ole samaa kokeneet, on kyllä :violent001 kun itsellä on paha olla 24/7! On tässä saanut miehellekin hakata päähän, että oikeasti tajuaisi millainen olo itsellä koko ajan on. Ja hän on kyllä sanonutkin, että hänen on tosi vaikea ymmärtää mun olotilaa.
Ja tuohon itsekkääseen ajatukseen keskenmenosta, että pahinta olisi ajatus uudesta kärsimyksestä. Allekirjoitan. Tässä kyllä käy ajatukset välillä niin synkissä mietteissä, kun vaan makaa ja koittaa selviytyä, että itse ainakin koitan olla armollinen itselleni ja pidän kaikkia hulluja ajatuksia normaaleina tilanteeseen nähden. Oon myös kuuluttanut jo moneen suuntaan että tää tulee olemaan mun viimeinen raskauteni.

Todellakin ehkä ärsyttävimpiä kommentteja on just nää että raskaus ei ole sairaus, tai kyllä minä ainakin menin heti synnytyksestä suoraan navetalle aamulypsylle :wacky:.
Juu onnea vaan, minä se voin ensin monta viikkoa huonosti, kärsin julmetusta väsymyksestä, sen jälkeen närästää ja yöunet häviävät. Loppu aika sattuu koko ajan johonkin. Ja synnytykset ööö sattuu potenssiin miljoona ja niistä on kestänyt ikuisuus parantua, imetys ei onnistu ikinä 100% ja mieliala heittelee ihan peevelisti.

Ai miksi mä olen tässä taas.. luultavasti se vauva kuitenkin korvaa kaiken kärsimyksen :grin. Ja aika paransi haavat :hilarious:. Ja ai että jos tämä menis kesken niin kyllä todellakin korpeaisi! Ja on ihan mahdollista että en edes enää lähtisi yrittämään uudelleen, vaikka vannomatta kai paras:rolleyes:.

Täytyy olla onnellinen että olen näin hyvinvoiva, kunhan vauva voi hyvin :) ottaisin kyllä vastaan mitä vaan kunhan vauvan saisin. Mutta senkin puoleen hyvä etten oksentele, syön aamuin illoin reumalääkkeitä, ei varmaan olisi hyvä jos en pystyisi niitä syömään kuukausiin.. muutama viikko tuskin haittaisi o_O

Nyt on alkanut olemaan ehkä useammin nälkä, verenpaineet lienee alhaalla kun heikottaa, varsinkin kun nousee ylös.. ja välillä tuntuu että syke olisi korkealla/jotenkin vaikea hengittää vaikka vain istuisin sohvalla :wideyed: pakko juoda vettä usein - ja juosta vessassa.
Yöllä oli vaikea saada unta uusiksi wc käynnin jälkeen, pohdin vain jos pyyhinkin huonosti ja saan jonkun tulehduksen :hilarious: toivotaan ettei tule univaikeuksia..

Muokattu viimeksi:
Täytyy olla onnellinen että olen näin hyvinvoiva, kunhan vauva voi hyvin :) ottaisin kyllä vastaan mitä vaan kunhan vauvan saisin. Mutta senkin puoleen hyvä etten oksentele, syön aamuin illoin reumalääkkeitä, ei varmaan olisi hyvä jos en pystyisi niitä syömään kuukausiin.. muutama viikko tuskin haittaisi o_O

Nyt on alkanut olemaan ehkä useammin nälkä, verenpaineet lienee alhaalla kun heikottaa, varsinkin kun nousee ylös.. ja välillä tuntuu että syke olisi korkealla/jotenkin vaikea hengittää vaikka vain istuisin sohvalla :wideyed: vaikka juoda vettä usein - ja juosta vessassa.
Yöllä oli vaikea saada unta uusiksi wc käynnin jälkeen, pohdin vain jos pyyhinkin huonosti ja saan jonkun tulehduksen :hilarious: toivotaan ettei tule univaikeuksia..

Mulla on nyt kans pari päivää ollut tota että tuntuu että vaikea hengittää. Se on tosi pelottavaa! Ja varsinkin kun kävin tänään maski naamalla kaupassa, niin tuntui jo että kohta lähtee taju.. Eikä olo helpottanut vaikka sai maskin pois ja raitista ilmaa. Mua ei okseta, mutta jotenkin kokonaisvaltaisesti vaan huono ja ärsyttävä olo, mikään ei tunnu hyvältä. Kurjaa kun ei pysty nauttimaan raskaudesta jota on toivonut niin kovasti :(

Paljon pahoinvoivia täällä. Tsempit kaikille, toivottavasti olo helpottaa :Heartpink en valitettavasti osaa antaa mitään vinkkejä.

Mulla kuristava tunne jatkuu, sen takia tulee oksennus. Ennen tätä kuristavaa tunnetta oksentaminen helpotti oloa, nyt jatkuu heti samana. :sad001

Mullakin on vähän vaikeuksia hengityksen ja varsinkin maskin kanssa. Eka neuvola sen 1-1,5h oli aika tuskasta maskin kanssa. Varsinkin jos kiihdyin jostain asiasta keskustelemaan heh.

Mulla on alkanu nyt närästys. Luultavasti on ollu sitä jo aiemmin, mut tosi vaikee erottaa pahoinvointia, närästystä ja muita mahavaivoja toisistaan mut nyt tää röyhtäily on kyllä selkeetä närästystä. Yritin nyt syödä vähän jogurttia ja kaapissa ois rennietä mut en oo ikinä syöny sitä niin toivon et menis jogurtilla ohi!

Rv 9+0 ja sama pelko täällä. Jos menee kesken, kestänkö tätä uudestaan? Oon voinut tosi huonosti 4 viikkoa. Tiputus kyllä auttoi, ja pahoinvointilääkkeet tuo helpotusta. Eilen oli yksi hyvä päivä ja se toi toivoa. Pahin etova olo on vähän helpottanut, mutta oksennus tulee entistä helpommin. Kyllä tämä mieleen vaikuttaa, kaikki on vaikeeta ja epätoivoista. Mutta pieni toivonpilkahdus on jo nähty:smiley-angelic001

Heips taas! :) mua jännittää tosi paljon, kun tänään yhtäkkiä rintojen arkuus loppui kuin seinään. Alavatsassa edelleen tuntemuksia, nippailuja yms. Onko teille tullut tällästä oireiden katoamista, ilman että menee raskaus välttämättä kesken? Olen tosiaan vasta ihan raskauden alussa ja tämä on meidän ensimmäinen. Ollaan niin pitkään yritetty ja odotettu, että toivoisin nyytin pysyvän ja kuulevan teiltä samanlaisia kokemuksia. :anyone

Heips taas! :) mua jännittää tosi paljon, kun tänään yhtäkkiä rintojen arkuus loppui kuin seinään. Alavatsassa edelleen tuntemuksia, nippailuja yms. Onko teille tullut tällästä oireiden katoamista, ilman että menee raskaus välttämättä kesken? Olen tosiaan vasta ihan raskauden alussa ja tämä on meidän ensimmäinen. Ollaan niin pitkään yritetty ja odotettu, että toivoisin nyytin pysyvän ja kuulevan teiltä samanlaisia kokemuksia. :anyone

Mulla katosi viikolla 7 yhtäkkiä kaikki raskausoireet ja lisäksi tuli tiputteluvuotoa. Seuraavalla viikolla tarkistettiin tilanne ultrassa, ja syke löytyi ja muutenkin kaikki vaikutti ainakin silloin olevan kunnossa. Raskausoireetkin alkoi sit seuraavalla viikolla taas palata. Eli mun kokemuksen mukaan hyvinkin voi oireet tulla ja mennä, eikä se välttämättä ole mitenkään huono merkki :smiley-angelic002

Mulla katosi viikolla 7 yhtäkkiä kaikki raskausoireet ja lisäksi tuli tiputteluvuotoa. Seuraavalla viikolla tarkistettiin tilanne ultrassa, ja syke löytyi ja muutenkin kaikki vaikutti ainakin silloin olevan kunnossa. Raskausoireetkin alkoi sit seuraavalla viikolla taas palata. Eli mun kokemuksen mukaan hyvinkin voi oireet tulla ja mennä, eikä se välttämättä ole mitenkään huono merkki :smiley-angelic002

Kiitos paljon vastauksesta, helpottavaa kuulla että muillakin mennyt ohi yllättäen ja silti kaikki ok. :happy:

Pahoinvoinnista kärsiville löytyi tämmöinen tietopaketti:

http://lopujo.fi/

en oo sen tarkemmin ehtinyt lukea läpi, tulin vain lätkäisemään tähän, jos siitä olis jotain apua!

en oo sen tarkemmin ehtinyt lukea läpi, tulin vain lätkäisemään tähän, jos siitä olis jotain apua!

Kiitos Repo! Todella hyvin koostettu paljon tietoa ja ennen kaikkea tutkimuksiin / näyttöön perustuvaa :gen014

Tää on tosi hyvä paketti! Mulle neuvolassa antoi kans tän linkin, mutta saatesanoilla ”vaikkakin sulla on TOSI lievää toi sun pahoinvointi ja oot päässy TOSI helpolla”. Tämä siis siksi kun en ole oksentanut. Yritin selittää että mulla on fobia oksentamista kohtaan, jonka vuoksi en oksenna kun ihan ihan pakolla. Mut kai se sit on se määre että pitää oksentaa että luetaan pahoinvoiviksi. :shifty:

Tää on tosi hyvä paketti! Mulle neuvolassa antoi kans tän linkin, mutta saatesanoilla ”vaikkakin sulla on TOSI lievää toi sun pahoinvointi ja oot päässy TOSI helpolla”. Tämä siis siksi kun en ole oksentanut. Yritin selittää että mulla on fobia oksentamista kohtaan, jonka vuoksi en oksenna kun ihan ihan pakolla. Mut kai se sit on se määre että pitää oksentaa että luetaan pahoinvoiviksi. :shifty:

Hei mulla kans sama kokemus et kerroin kärsiväni päivittäin pahoinvoinnista, mut en oo vielä ihan oksentanut, mut ettei sekään kaukana ole. Niin lopussa hän summas, et no mut hyvä, sulla nyt on tota närästystä ja voit ihan hyvin :banghead: olin että nooo en kyl voi kovin hyvin vaikken oksennakaan... Ja tota närästystäki vähätteli vaikka kerroin sen haittaavan työntekoa. Käski soittamaan terkkuun "jos pahenee" - no en kyllä tiedä voiko se tästä paljon pahentua enää. Tänään piti soittaa terkkuun mut en saanu aikaiseksi, soitan huomenna. :hungover:

Tosi typerää ajatella, että pahoinvointi on kamalaa vasta kun oksentaa. Toiset nimenomaan pidättelee oksennusta, kun taas osa laittaa sormia kurkkuun helpottaakseen oloa. Ja ainahan sitä voi vertailla muihin, jollakin menee aina huonommin, mutta ei se sitä omaa oloa paranna.

No voin omasta kokemuksesta sanoa että kyllä se pahin olo on nimenomaan silloin kun tuntuu että oksennus tulisi mutta ei silti oksenna. Oksentelin viime raskaudessa päivittäin mutta se jopa helpotti sitä pahaa olo edes hetkeksi. Pahinta on se jatkuva etova olo joka velloo mahassa :wtf: typerää vähättelyä neuvolatädeiltä...

Joo kummaa vähättelyä! Onhan se totta että se on enemmän riski jos oksentelee paljon niin menettää nesteitä ja jossai kohden kai se voi olla vaaraksikin jos pitkälle menee. Kaipa se neuvolan näkemyksestä on ideaali ettei oksentele, mutta voi kuitenkin pahoin niin periaatteessa raskaus etenee ”parhaiten”.

Onko muut aivan umpijäässä? Mä oon aina ollu kuumakalle mutta oon nyt useamman päivän ollu aivan jäässä, varsinkin iltapäivällä ja taas illalla, joskus jopa nukkuessa herään siihen et tärisen kylmästä.

Taas on töissä aika raskasta. Oksu meinannut tulla tänään kolme kertaa, kun olen yrittänyt laittaa maskin kasvoille. En vaan pysty pitämään sitä :wtf: onneksi huomenna on taas vapaapäivä :)

Takaisin