Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kyllä kohtu pyöristyneeltä tuntuu heti luun yläpuolelta seisoessa, mutta eihän se tosiaan voi sillä tavalla näkyä vielä. Paitsi se turvotus, mikä on ihan hirveä. Mähän näytän siltä kuin jotkut pienimahaiset viimeisillään. Varmana on jotain erkaumaa jäänyt edellisistä ja siihen päälle ylikilot :rolleyes:. Mut ei se haittaa, kun sen tietää mistä johtuu :happy:.

Mulla on kans jäätävä turvotus. Alkaa näyttää jo että olis raskaana. Mulla on aiemmin ollut aika litteä vatsa, mutta ihan alussa jo huomasi, että hormonit vaikutti lihaksistoon, kun ei pystynyt jännittämään vatsaa litteäksi ollenkaan :D se vaan pömpötti söpösti.

Turvotus on täälläkin ollut ihan jäätävä:nailbiting: ehkä se sitten laske vielä jossain kohtaa. Toki varmaan vatsa tulee helpommin näkyviin, mitä esikoisesta, kun kertaalleen on tosta vatsan seudulta venähtänyt. :hilarious: Esikoisesta vasta oikeestaan puolen välin jälkeen alkoi näkymään vauva kumpua.

Käytiin tänään anoppilassa, jossa oli myös ruokaa tarjolla. Syöminen on ollut jo monta viikkoa silkkaa kidutusta, mutta jostain syystä pöperöt upposivat hyvin. Saatiin matkalle vielä sämpylöitä, joita söin kaksin käsin. Johtuneeko ruokamäärästä, mutta tää on ensimmäinen yö pitkään aikaan, kun on melkein normaali olo :happy:

Mulla on taas ollut muutaman päivän ajan vähän verenvuotoa. Eilen ja tänään vatsa aika kipeä. Verenvuoto loppui jo mutta huolettaa vähän kun aiempi raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. :sad001 Voi tietty olla että vatsakivut on normaalia jomotusta yhdistettynä johonkin ummetusvaivaan...

Heips! Plussasin eilen puolentoista vuoden yrityksen jälkeen nyt jänskättää pysyykö sintti kyydissä. Mulla oireita oli viikko ennen kun menkat yleensä alkaa, niin menkkamaiset tuntemukset. Kesti tosiaan sen viikon ja ihmettelin, että miten voikaan noin aikaisin alkaa menkat.. Mutta kas, pikkuinenhan se siellä yrittää pistää kasvuksi Lääkkeellinen raskaus itsellä, eli ei luomu. Toinen mistä huomasin toissapäivänä, että saattaisin olla raskaana, oli rintojen arkuus ja päänsärky, sekä pari kertaa tullut kuvottava olo. Tsemppiä kaikille <3

Mulla on taas ollut muutaman päivän ajan vähän verenvuotoa. Eilen ja tänään vatsa aika kipeä. Verenvuoto loppui jo mutta huolettaa vähän kun aiempi raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. :sad001 Voi tietty olla että vatsakivut on normaalia jomotusta yhdistettynä johonkin ummetusvaivaan...

Toivottavasti ei tarkoita huonoa!

Uutena vaivana luultavasti sappikivet! :banghead::arghh: Heräsin aamulla kovaan ylävatsakipuun, ei muuta kuin soittoa päivystykseen... Kostautui sitten eiliset sipsi- ja pitsamätöt - ne ainoat mitkä piti etovaa oloa poissa. :banghead: Nyt toivon vaan että panadol vei kivut tältä erää lopullisesti eikä tarvitse päivystykseen tänään lähteä. Ajatuskin mennä sinne makoilemaan tän pahoinvoinnin kanssa ahdistaa tosi paljon.:sad001 Mulla ei siis koskaan ennen tätä raskautta ole ollut närästystä eikä mitään sappivaivoja, nyt sit oikein saavista kaatamalla.

Täällä oireiden suhteen todella rauhallista ja olen siitä syvästi huolissani. Rintoja aristaa ja tunnetiloista löytyy lähinnä äkäpussi ja ei-kiinnosta.
Onko kellään muulla näin, että oireet ovat hyvin lieviä? Meillä tosin vasta loppukuun LA eli oon useimpia perässä tän raskauden suhteen.
Ja kamalasti tsemppiä teille, joilla raskausoireet ovat ottaneet vallan! Ihan tämmönen suo siellä, vetelä täällä-tilanne!

Täällä oireiden suhteen todella rauhallista ja olen siitä syvästi huolissani. Rintoja aristaa ja tunnetiloista löytyy lähinnä äkäpussi ja ei-kiinnosta.
Onko kellään muulla näin, että oireet ovat hyvin lieviä? Meillä tosin vasta loppukuun LA eli oon useimpia perässä tän raskauden suhteen.
Ja kamalasti tsemppiä teille, joilla raskausoireet ovat ottaneet vallan! Ihan tämmönen suo siellä, vetelä täällä-tilanne!

Ei hätää. Kaikilla ei tule pahoinvointia tai muitakaan oireita. Omassa lähipiirissä suurin osa raskaanaolleista on olleet oireettomia, ja tuntuukin välillä, ettei toiset oikein ymmärrä miltä tää pahoinvointi tuntuu. Että on viikkokausia aamusta iltaan oksettava olo, eikä siihen tunnu auttavan juuri mikään.

Mutta oireettomuus ei automaattisesti tarkoita, että jokin olisi vialla :) Toki silloin on vaikeampi uskoa olevansa raskaana ja että sisällä tosiaan kasvaa uutta elämää.

Mäkin oon ollut vähän huolissani oireiden lieventymisestä, koska oon kuullut, että tää kahdeksas viikko pitäis olla pahoinvoinnin suhteen se hirvein? Viime viikolla oksensin, nyt en muutamaan päivään, vaikka normaali olo ei ookaan.

Sama täällä..ja la 18.-22.8. näillä näkymin.. pelottaa löytyykö elämää vielä tiistaina

Täällä myös yksi oireeton. Tämä on siis neljäs raskaus eikä mikään viittaa raskauteen. Paitsi kaksi viivaa tikussa. Edellisissä oksennettu puolet ajasta ja väsymys ollu ihan jäätävä. Tosin nämä on ollu poikia, josko tämä olisikin tyttö.

Täällä sama homma, rinnat ovat turvonneet ja kipeät, mutta tosi vähän mitään muuta oiretta. Mutta jotenkin mulla on silti taas pari päivää ollut sellainen tunne, että kyllä siellä jotain tapahtuu... jostain syystä luottavainen olo. Toivottavasti tämä fiilis pysyisi! :)

Äh, nyt on pakko saada purkaa...

Alkaa oikein tosissaan masentaa tämä pahoinvointi. Se on läsnä aamusta iltaan, yölläkin jos herään. Etova olo, oksennus kurkussa mutta ei tule ylös asti. Nyt ollut jo yli kaksi viikkoa tätä oloa 24/7, niin tekee mieli vaan itkeä. Ja tätä voi olla vielä pari viikkoa edessä. Mitään ei jaksa tehdä ja esim. liikkuminen, kävelyllä käyminen vaan pahentaa oloa :smiley-angry003:smiley-angry017
Nyt jos joltain löytyy vielä jotain kikkoja, niin saa ehdottaa! Tuoremehu, näkkäripalat, akupunktiorannekkeet, suolahippujen syönti, vitamiinit, semmoisia olen jo kokeillut eikä mikään ole helpottanut oloa. Tuoremehu tosin helpottaa noin 10 sekunniksi, mutta sitäkään ei viitsisi purkkikaupalla litkiä päivän aikana...

Alkaa oikein tosissaan masentaa tämä pahoinvointi. Se on läsnä aamusta iltaan, yölläkin jos herään. Etova olo, oksennus kurkussa mutta ei tule ylös asti. Nyt ollut jo yli kaksi viikkoa tätä oloa 24/7, niin tekee mieli vaan itkeä. Ja tätä voi olla vielä pari viikkoa edessä. Mitään ei jaksa tehdä ja esim. liikkuminen, kävelyllä käyminen vaan pahentaa oloa :smiley-angry003:smiley-angry017
Nyt jos joltain löytyy vielä jotain kikkoja, niin saa ehdottaa! Tuoremehu, näkkäripalat, akupunktiorannekkeet, suolahippujen syönti, vitamiinit, semmoisia olen jo kokeillut eikä mikään ole helpottanut oloa. Tuoremehu tosin helpottaa noin 10 sekunniksi, mutta sitäkään ei viitsisi purkkikaupalla litkiä päivän aikana...
Närästyslääkkeet, pahoinvointilääkkeet? Mulla meni just alas eka pahoinvointilääke, kun 2 lääkäriä vakuutteli että ne on ok. Olin tänään siis tiputuksessa, kun oli muutamat arvot alakanttiin. Nyt ne kunnossa ja yritän pahoinvointilääkettä, jos pystyisi edes jotain tekemään. Mä olen siis oksentanut päivittäin noin 3 viikkoa ja siksi luultavasti arvot oli pielessä. Mulla ei myöskään tunnu mikään auttavan pahoinvointiin. Rasvainen ruoka auttaa hetkeksi. Onneksi mun ylävatsaoireet ei olleetkaan sappikiviperäisiä niin hyvillä mielin voin jatkaa noiden mättöjeni kanssa. Täältä ainakin vertaistukea löytyy, vaikka keinot pahoinvoinnin selättämiseen taitaa olla vähissä. :depressed: Millä viikolla sä nyt olet? Mä elän toivolla että kun jo 3 viikkoa olen kärsinyt niin jospa vaikka kahden viikon päästä jo vähän helpottaisi....:smiley-angelic001 mulla nyt 8+1.

Monilla vasta tiputus auttaa pahoinvointiin :/ eli varmaan kuivumisesta johtuen pahoinvointi/olo pahenee. o_O

Kokeilisin kans rennietä. Mehujää ja jäiset marjat/hedelmät on kanssa kokeilemisen arvoinen juttu.
Jos mikään kotikonstit ei auta, sitten pitää pyytää neuvolasta apua! Ja jos ei sieltäkään saa mitään konkreettista apua, niin sitten se vaan on niin. Kärsivällisyys kasvaa, kipu on kivaa ja tuska on vaan tunne :dead:.

Kärsin kanssa ekassa raskaudessa tuosta 24/7 pahoinvoinnista ilman helpottavaa oksennusta rv17 asti. Tyttöhän sieltä tuli, pojista on ollut vain lyhyet sekundapahoinvoinnit. Jos tulos olisi tyttö, niin voisin jopa huolia tuon pitkän pahoinvoinnin, niin karmeaa kuin se onkin :rolleyes:. Eikä sillä, pojatkin on ihania, mutta kyllä mä sitä prinsessaa vielä kaipaisin :grin

Ja musta ei varmaan ollut taas mitään apua :confused:, mutta yritä muistaa että se menee ohi. Minuutit kuluu, tunnit kuluu ja lopulta vuorokaudet kuluu. Pikkuhiljaa se helpottaa, tulee parempia päiviä, ja pian niitä on jo enemmän kuin huonoja. Samalla kun olo paranee, masennus poistuu ja sen tilalle tulee ilo siitä pienestä joka kasvaa koko ajan <3.

Aivan järkyttävää pahoinvoitia ollut viimeiset 2 viikkoa, loppua ei tunnu näkyvän, oksennuksen maku suussa 24/7. Yöllä herään 2-3 kertaa ainakin.
Masentaa ja ahistaa ja tuntuu että mikään ei oikeen kiinnosta, ruoka maistuu tosi huonosti ja todella väsynyt ja ärtynyt koko ajan millon tää helpottaa
7+4

Ihanaa saada täältä vertaistukea :Heartred:Heartred:Heartred Lähipiirissä kellään ei ole ollut juuri minkäänlaista pahoinvointia raskauksissa, joten heille on vaikea selittää, miksi tää ottaa pitemmän päälle niin koville. "Raskaus ei oo sairaus" sun muut kommentit heiltä ei ole tuntunut kivoilta. Koittavat kai auttaa, mutta herkästi tulee olo, että mussa on jotain vikaa, kun voin niin pahoin.

7+0 meneillään.
Tää pahoinvointi on tuttu edellisistä raskauksista (tyttöjä tullut, joten oliskohan tääkin...), joten tiedän sen menevän ohi muutamassa viikossa. Päivät ja viikot tuntuu vaan niin tuhottoman pitkiltä. Edellisissä raskauksissa muistan, että olo helpotti hetkeksi illalla just ennen nukkumaan menoa. Ja tietty oli karseeta mennä nukkumaan, kun aamulla alkoi taas sama oksuolo.

Rennie täytyy ottaa kokeiluun, kiitos vinkistä! Sitä taitaa mieheltä löytyäkin. Luulin, että se tehoaa vain, jos pahoinvoinnissa on närästystä mukana, mutta toivottavasti olen väärässä :wink

Jäisiä marjoja olen popsinutkin, mutta mehujäätä voisin kokeilla. Kunhan piilotan ne hyvin pakastimeen, ettei muksut popsi niitä :laughing002

Pahinta tässä pahoinvoinnissa on se, että pelkään keskenmenoa eniten sen takia, että sitten tarvitsisi kokea nää pahat olot uudestaan uudessa raskaudyrityksessä. Aika itsekäs ajatus, mutta inhimillinen. Hohhoi, jospa tää tästä helpottais...

Takaisin