Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minulla on omien laskujen mukaan tänään 7+3vk.
Jostain syystä olen kolmesta raskaudesta vain yhdessä (viimeisin vuosimallia -18) kärsinyt rankasta pahoinvoinnista ja tuloksena oli tyttö vauva. Kaksi muuta ovat poikiao_O
Noh tämä meneillään oleva on myös rysäyttänyt päälle tuossa RV 6 jumalattoman etomisen, turvotuksen, röyhtäilyn, yökkäilyn ja lopulta oksentelun. Ei haluta kertoa raskaudesta vielä joten peittely on vaikeaa :grin
Minulla tuohon auttaa vain jatkuva syöminen. Ihan kamalaa :hungover: makea ei pysy sisällä mut kaikki suolainen ja joudun vielä lisätä suolaa että auttaa..! Aamuisin yöpöydällä odottaa ruislastuja,pähkinöitä ja korppua. Tämä tulee aaltoillen. Hetkittäin on ihan normaali olo..
Muita oireita on surkea iho (aina ollut hyvä :dead:), kaikki tuntuu olevan tosi tunteellista mulle nyt ja hengästyn helposti.
Mä söin viime raskaudessa ensin koko ajan suolakeksejä kunnes tajusin, että se on se suola, mikä helpottaa, sitä keksiä en sinänsä tarvinnut. Joten sen jälkeen kuljin pieni suolapurkki laukussa mukana ja siitä aina välillä otin kielenkärjellisen suuhun. :rolleyes: Tässä raskaudessa ei vaikuta ainakaan vielä tää toimivan..

Mä söin viime raskaudessa ensin koko ajan suolakeksejä kunnes tajusin, että se on se suola, mikä helpottaa, sitä keksiä en sinänsä tarvinnut. Joten sen jälkeen kuljin pieni suolapurkki laukussa mukana ja siitä aina välillä otin kielenkärjellisen suuhun. :rolleyes: Tässä raskaudessa ei vaikuta ainakaan vielä tää toimivan..
Eikä, ihana tuo pieni suolapurkki:cool14 mun on otettava se kans vissiin käyttöön.. :Heartpink

Kiva, että oli ymmärtäväinen lääkäri ja sait lääkkeitä! Toivottavasti niistä on apua :thumright Ilmenee kyllä pahoinvoinnit selkeesti eri aikaan eri raskauksissa, mulla olo huononee iltaisin ja oksentelen lähinnä öisin.

Onko kellään sellaista kuristavaa tunnetta kurkussa? Tuntuu, että pahoinvointi ei oo tänään niin kovana, mutta kuristava tunne aiheuttaa kyllä sen, että eiköhän laatta lennä tänäänkin. :dead:
Voisko olla närästystä? Ootko kokeillut ihan perus rennietä? Jos se pahenee öisin siksi kun olet makuuasennossa, saisitko päätä nostettua millään tyynyillä tms ylöspäin?

Joo mulla on tota kuristuksen tunnetta, joka liittyy närästykseen. Mulla ei oo rintalastan alla mitään poreilua, niinku monissa terveysartikkeleissa kuvaillaan, vaan närästys tuntuu nimenomaan enemmän kurkussa.

Joo mulla on tota kuristuksen tunnetta, joka liittyy närästykseen. Mulla ei oo rintalastan alla mitään poreilua, niinku monissa terveysartikkeleissa kuvaillaan, vaan närästys tuntuu nimenomaan enemmän kurkussa.

Mulla sama. Ei tunnu mitään korventavia tunteita torvessa tai rinnassa. On vaan pala kurkussa ja kuivaa yskää kun koittaa saada sitä palaa pois kurkusta.

Mullakaan ei nouse hapot kurkkuun eikä muutenkaan oikeen mitkään "perinteiset" närästyksen oirekuvaukset osu kohdalle. Ei edes tunnu kurkussa asti vaan enemmänkin mahan kohdalla. Ihmettelin tätä viime raskaudessa, jossa närästys alkoi kans ihan alussa ja loppui vasta synnytykseen. Olin aina kans ajatellut että se olis enemmänkin loppuraskauden vaiva. Sain kuitenkin tietää, että raskaushormoni rentouttaa lihaksia kohdun tuntumassa ja aiheuttaa myös vatsalaukun läpän lihaksen rentoutumista, mikä johtaa joillain närästykseen. Siks sillä ei välttämättä oo vaikutusta mitä suuhun laittaa jne., koska läppä ei vaan toimi kunnolla.

Kiinnostavaa, en tullut edes ajatelleeksi tuota närästystä, kun ei ole koskaan sellaista ollut. Mulla ei oo palan tunnetta kurkussa vaan tuntuu siltä, että olisi kädet kaulan ympärillä. :banghead: Täytyy kyllä kokeilla jotain närästyslääkettä jos tämä jatkuu.

Mulla alko viime yönä huimaaminen, piti nousta vessaan ja tuntu ku lautta ois keinunu jalkojen alla ja pää tuntu raskaalta, tänä aamuna sama ja kävely keinuu ja horjuu sivulta toiselle ja tuntuu samalta ku ois humalassa ja askel horjuu:dead::facepalm: tosi härö tunne, paikoillaan ihan ok mutta sit ku ylös lähtee .. hiio hoi merellä tuulee:laughing001

Mulla alko viime yönä huimaaminen, piti nousta vessaan ja tuntu ku lautta ois keinunu jalkojen alla ja pää tuntu raskaalta, tänä aamuna sama ja kävely keinuu ja horjuu sivulta toiselle ja tuntuu samalta ku ois humalassa ja askel horjuu:dead::facepalm: tosi härö tunne, paikoillaan ihan ok mutta sit ku ylös lähtee .. hiio hoi merellä tuulee:laughing001

Mulla on pari kertaa näkökenttä sumentunut kun nousen äkkiä ylös.

Miten muiden paino? Oon kattonut aamupainoja tässä lomalla, tuntuu että vaan tippuu :dead: voi olla että loma vaikuttaa, ehken syö niin paljoa. Tuntui kyllä että eilen illalla oisin vain syönyt. Ja nukun pitkään eli tulee n. 12h etten syö mitään. Mutta toivottavasti on normaalia.. täytyy koittaa muistaa iltapaino tsekata joskus

Mulla on pari kertaa näkökenttä sumentunut kun nousen äkkiä ylös.

Miten muiden paino? Oon kattonut aamupainoja tässä lomalla, tuntuu että vaan tippuu :dead: voi olla että loma vaikuttaa, ehken syö niin paljoa. Tuntui kyllä että eilen illalla oisin vain syönyt. Ja nukun pitkään eli tulee n. 12h etten syö mitään. Mutta toivottavasti on normaalia.. täytyy koittaa muistaa iltapaino tsekata joskus

Mä en oo vuosiin punninnut itseäni, en vain halua.
Mutta esikoista kun odotin niin sanottiin että paino saattaa laskea ihan alussa ,sitten jossain kohtii rupee vasta nousemaan eli on ihan normaalia :happy:

Mua alkoi nyt hermostuttamaan, kun oireita ei ole juuri muita kuin kipeät rinnat ja etova olo silloin tällöin, harvoin. Nyt katsoin keskisykkeitä aktiivisuusrannekkeesta ja ne kun nousi heti raskauden alussa, mutta nyt muutaman päivän olleet taas matalammallao_O
Ootteko seurannut keskisykkeitä? Onneksi varhaisultraan ei enää montaa yötä...
Oispa kaikki vaan hyvin... :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Mua alkoi nyt hermostuttamaan, kun oireita ei ole juuri muita kuin kipeät rinnat ja etova olo silloin tällöin, harvoin. Nyt katsoin keskisykkeitä aktiivisuusrannekkeesta ja ne kun nousi heti raskauden alussa, mutta nyt muutaman päivän olleet taas matalammallao_O
Ootteko seurannut keskisykkeitä? Onneksi varhaisultraan ei enää montaa yötä...
Oispa kaikki vaan hyvin... :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Lähinnä seuraan leposykkeitä. Ne oli parina päivänä vähän matalammat mutta taas nousivat.
Tuntuu että tänään ei ole yhtään oireita :arghh: edes rinnat ei ole niin kipeät kuin yleensä. Eikä kohdussa/alavatsalla tunnu mitään. Harvemmin nyt tuntunutkaan. Pelottaa että kehitys loppunut :sorry: tulispa nyt lisää oireita ja kaikki olisi pienellä hyvin :Heartpink

Pahoinvointi ei vaan ota loppuakseen ja koko ajan pyörryttää, tähän päälle vielä ihana flunssa limoineen ja kuumeineen. Onneksi mies on lomalla ja hoitaa esikoista koska itse olen sängyn pohjalla eikä näytä siltä että täältä jaksaisi nousta vielä hetkeen. Onneksi ensi viikolla on ultra niin pääsee näkemään onko vauva edelleen mukana vai ei.

Pahoinvointi ei vaan ota loppuakseen ja koko ajan pyörryttää, tähän päälle vielä ihana flunssa limoineen ja kuumeineen. Onneksi mies on lomalla ja hoitaa esikoista koska itse olen sängyn pohjalla eikä näytä siltä että täältä jaksaisi nousta vielä hetkeen. Onneksi ensi viikolla on ultra niin pääsee näkemään onko vauva edelleen mukana vai ei.

Syöthän paljon panadolia alentaaksesi kuumeen :Heartpink neuvola sanoi että saa syödä vaikka 3x 1g panadolia kunhan kuume alle 38. Mutta ehkä sulla ei niin korkealla?
Voimia :Heartblue

Syöthän paljon panadolia alentaaksesi kuumeen :Heartpink neuvola sanoi että saa syödä vaikka 3x 1g panadolia kunhan kuume alle 38. Mutta ehkä sulla ei niin korkealla?
Voimia :Heartblue
Juu syön. Soitin heti neuvolaan kun kuume nousi kun en muistanut paljonko saa syödä. Koronatesti tuli onneksi heti negatiivisena takaisin koska olin jo varma että nyt on sitten sekin tullut uudestaan.

Sullakin flunssa? Ei oo kyllä kivaa! Sympatiat täältä sulle <3
Mulla on nyt 15 päivää ollut tämä virustauti (ei korona, kävin testeissä) ja huolestuttaa ihan sikana mitä tekee vauvalle. Mulla ei ole noussut kuume ollenkaan, kun ei ole bakteeriperäinen. On vaan 37,2 lämpöä välillä ja yskittää aika paljon.
Kuinka korkeelle sulla nousi kuume? Jos nousi korkealle, niin suosittelisin lääkäriä nopeasti, koska voi olla bakteeriperäinen ja sen saa nopeasti pois lääkkeillä.

Sullakin flunssa? Ei oo kyllä kivaa! Sympatiat täältä sulle :Heartred
Mulla on nyt 15 päivää ollut tämä virustauti (ei korona, kävin testeissä) ja huolestuttaa ihan sikana mitä tekee vauvalle. Mulla ei ole noussut kuume ollenkaan, kun ei ole bakteeriperäinen. On vaan 37,2 lämpöä välillä ja yskittää aika paljon.
Kuinka korkeelle sulla nousi kuume? Jos nousi korkealle, niin suosittelisin lääkäriä nopeasti, koska voi olla bakteeriperäinen ja sen saa nopeasti pois lääkkeillä.
Korkein minne ehti nousta oli 38,5 ennen kuin lääkkeet ehti vaikuttaa. Mulla nousee kuume todella helposti ihan missä vaan flunssassa. Nyt onneksi pysynyt ihan normi lukemissa kun ottaa lääkkeen jos tuntuu että alkaa nousta. Viime raskaudessa olin kanssa tosi kipeänä näihin aikoihin kun vastustuskyky ilmeisesti on ihan nolla.

Turvotus ja vatsan pömpötys! Siis onko muilla jo vauvamahaa havaittavissa?? Mulla on hieman tuota ylimääräistäkin, mutta nyt aamulla huomasin että näyttää tuo alavatsa sen verran pönäkältä että ei jätä enää kyllä arvailujen varaan :wideyed: ja kun ei sitä saa piilonkaan. Eikä mallikaan ole selitettävissä kinkulla ja joulusuklailla :hilarious:

Turvotus ja vatsan pömpötys! Siis onko muilla jo vauvamahaa havaittavissa?? Mulla on hieman tuota ylimääräistäkin, mutta nyt aamulla huomasin että näyttää tuo alavatsa sen verran pönäkältä että ei jätä enää kyllä arvailujen varaan :wideyed: ja kun ei sitä saa piilonkaan. Eikä mallikaan ole selitettävissä kinkulla ja joulusuklailla :hilarious:

Turvottaa kyllä :grin aamuisin ei näy pahemmin, mut heti kun syö niin alkaa turpoomaan

No eihän se vielä vauvamaha täs vaihees ole, mutta joo turvotus on edelleen niin jäätävää että suorastaan ihme ettei oo tietämättömiltä onnitteluita tullut.

Takaisin