Millaisia raskausoireita sinulla on?

Voi kyllä olla että mun pahoinvointi johtu kun mulla oli 1.5kg maksa kasvain, koska nyt vaikka oon plussannu joulun aikaan ei oo yhtään huono olo ja esikoisesta oksensin heti plussasta 24/7 :hilarious:

Mulla on käytössä pahoinvointilääke, otan tarvittaessa kun olo on sietämätön. Ei se etovaa oloa vie multa pois, mutta sen pahimman kärjen jotta pystyn jotenkin päin oleen. En osaa sanoa, aiheuttaako sivuoireita kun tämä olo niin kokonaisvaltainen. Täällä olo muuttu tosi kurjaksi, olen loppuviikon sairaslomalla. Tänään olin nelisen tuntia sairaalassa tiputuksessa, että sai vähän nesteitä kehoon. On tää kyllä hurjaa. Pienen sykkeet kuuli tänään ja se toi kyllä lohtua:Heartred

Oksettaa, oksettaa, oksettaa. Kovaa pahoinvointia lisäksi. Ja kyllä siis oksennankin ihan reippaasti, tosin vähemmän mitä joissakin raskauksissa. Onhan tässä taas kestämistä että alkaa tottua. Toki oireet tuo toivoa kun keskenmenneessä ei pahoinvointiakaan tullut. Mutta varmaahan ei silti ole mikään. On sitä varmaan aika hullu kun seitsemättä kertaa lähtee tähän mukaan :yuck::rolleyes:

Kertokaas jotka ootte pahoinvoinnin takia olleet töistä pois. Meneekö omalla ilmoituksella vai pitääkö käydä lääkärissä?
Pahoinvointi kans tuntuu vaan pahenevan täälläkin :meh:

Mulle työterveyslääkäri kirjoitti pari viikkoa sitten loppuvuoden sairauslomaa sillä perusteella, ettei pahoinvointi ennen uutta vuotta ainakaan helpota. Omalla ilmoituksella ei saa kuitenkaan kovin montaa päivää olla pois. :confused005 ei onneksi tarvinnut selitellä mitään, vaan uskoi ihan kerrasta, että huono olo on.

Kamala olo täälläkin jatkuvasti, mikään ruoka ei maistu ja vesikin saa yökkimään. Pakkosyömistä/-juomista päivästä toiseen. Toivon vaan, että helpottaa mahdollisimman pian. Ei tästä tuu mitään, kun on ihan poissa pelistä :dead:

Mulle työterveyslääkäri kirjoitti pari viikkoa sitten loppuvuoden sairauslomaa sillä perusteella, ettei pahoinvointi ennen uutta vuotta ainakaan helpota. Omalla ilmoituksella ei saa kuitenkaan kovin montaa päivää olla pois. :confused005 ei onneksi tarvinnut selitellä mitään, vaan uskoi ihan kerrasta, että huono olo on.

Toivottavasti omakin työterveyslääkäri on noin ymmärtäväinen, jos työnteko muuttuu tuskaiseksi. Nyt on vielä lomaa loppiaiseen asti, mutta sitten pitäisi palata töihin ja viimiset päivät ennen lomaakin oli karseat.
Mulla ei ikinä tule oksennus ylös asti, vaan kärsin "pelkästä" etovasta olosta. Mahtaako työterkkarit silti antaa saikkua, vaikka oksu ei lennä?

Ihanaa (:wink) lukea, miten monen päivät kuluu nukkuen ja aivan poissa pelistä. Saan vertaistukea, kiitos :love7

Mulla oli hurja väsymys ja etominen vkot 6-8. Nyt menossa 8+5 ja jaksan jo puuhata vähän jotain, vaikka laittaa ruokaa. Huomasin että pahoinvointi yltyy paikoillaan ollessa, joten yritän pysyä liikkeessä ja tehdä asioita.
Luulen että B6 vitamiini ehkä auttoi hieman huonoon oloon.

Mulla on nyt ilmeisesti alkanut väsymys. Ellei tämä lomailu ja loikoilu väsytä entisestään :hilarious: Ja päätä hieman särkee.

Hei oon myös huomannut, että jos jään loikoilemaan, niin ei mitään jaksaisi tehdä. Onneksi arki on kiireistä, ettei ehdi liikaa jämähtämään. Huomaan myös että liikunta auttaa myös väsymykseen, vaikka aloittaminen on hankalaa:hilarious: tää yrjöolo tulee ja menee miten sattuu pitkin päivää. Välillä vedän purkkaa tai pastillia, niin saattaa vähän auttaa, yleensä ei auta. Töissä onneksi on kaikkein vähiten huono olo, onneksi:)

Toivottavasti omakin työterveyslääkäri on noin ymmärtäväinen, jos työnteko muuttuu tuskaiseksi. Nyt on vielä lomaa loppiaiseen asti, mutta sitten pitäisi palata töihin ja viimiset päivät ennen lomaakin oli karseat.
Mulla ei ikinä tule oksennus ylös asti, vaan kärsin "pelkästä" etovasta olosta. Mahtaako työterkkarit silti antaa saikkua, vaikka oksu ei lennä?

Ihanaa :)wink) lukea, miten monen päivät kuluu nukkuen ja aivan poissa pelistä. Saan vertaistukea, kiitos :love7

Mä en ollut vielä oksentanut kertaakaan kun tuon saikun sain. Diagnoosina oli kyllä raskausoksentelu, muutakaan ei kuulemma ole. Mä olin ite aluksi sitä mieltä, että oon täysin työkykyinen, mutta esimies "pakotti" hakemaan sairauslomaa. o_O Tuo etova olo on kyllä melkein yhtä hirveää kuin oksentelukin. Toivottavasti työterveydessä ollaan ymmärtäväisiä!

Ihanaa kuulla, että osalla on helpottanut pahoinvointi jo ysiviikolla!

Täälläkin kuvottaa jatkuvasti ja mitään ei tietenkään tee mieli syödä, kaikki haisee kamalalta. Pakotan itseni kuitenkin syömään aina jotain. :depressed:
Helpottavaa kuulla että on mahdollista saada saikkua, jos tämä nyt tästä pahenee.. Toistaiseksi pärjään kyllä töissä ja pystyn jonkin verran olemaan onneksi etänä, kertaakaan en vielä oo oksentanut. Ja yritän muistaa että itsepähän näitä oireita oikein toivoin, jotta olisi joku konkreettinen muistutus että ehkä raskaana ollaan. :facepalm:

Mulle on alkanut tulla aika kauhee närästys. Eikö tän pitäs tulla vasta loppuraskaudessa, kun vauva painaa kaikkia paikkoja? :rolleyes:
Närästys yskä yhdistettynä mun pitkittyneeseen flunssaa ja limaiseen yskään ei ole mukava kombo.
Olen tämän viikon sitten saikulla tämän slunssan takia, kun esimiehen kanssa soiteltiin eilen (tein eilisen töitä) ja se kauhistu että vieläkö tää mua näin vaivaa.
Pelottaa, että tää virus tekee jotain tuhoja tuolla masussa :oops: Mutta lääkäritkin vaan sanoo ettei voi tehdä muuta kun levätä ja kurkkuun voi ottaa hunajaa.

Mulla myös on närästys lisääntynyt, kärsin siitä kyllä muutenkin, mutta nyt kaikki oikeastaan närästää :wideyed:.
Ja täälläkin kärsitään tuosta etovasta olosta, oksentelua ei onneksi ole, ja toivottavasti ei tulekaan. Ja olen huomannut myös, että vaihtelee päivittäin olotila, kaikkina päivinä ei sentäs ihan koko päivää ole huonovointinen. Ja mulla auttaa rauhalliset kävelyt ulkona.

Mullaki tää närästys vaan pahenee ja haittaa kovasti työntekoa. Rennietä syön nyt kolmatta päivää, ei auta. Yritän sinnitellä nyt tän viikon ja ens viikolla soittelen terkkuun et jotain tarttis nyt apuja tähän. :hungover:

Mullaki tää närästys vaan pahenee ja haittaa kovasti työntekoa. Rennietä syön nyt kolmatta päivää, ei auta. Yritän sinnitellä nyt tän viikon ja ens viikolla soittelen terkkuun et jotain tarttis nyt apuja tähän. :hungover:

Mulla aloitettiin viime raskaudessa 2. kolmanneksella 20mg omepratsoli, ja sitä syön yhä kun refluksivaiva ei ikinä loppunut. Eli pitäisi olla turvallinen ja toimiva!

Minulla on omien laskujen mukaan tänään 7+3vk.
Jostain syystä olen kolmesta raskaudesta vain yhdessä (viimeisin vuosimallia -18) kärsinyt rankasta pahoinvoinnista ja tuloksena oli tyttö vauva. Kaksi muuta ovat poikiao_O
Noh tämä meneillään oleva on myös rysäyttänyt päälle tuossa RV 6 jumalattoman etomisen, turvotuksen, röyhtäilyn, yökkäilyn ja lopulta oksentelun. Ei haluta kertoa raskaudesta vielä joten peittely on vaikeaa :grin
Minulla tuohon auttaa vain jatkuva syöminen. Ihan kamalaa :hungover: makea ei pysy sisällä mut kaikki suolainen ja joudun vielä lisätä suolaa että auttaa..! Aamuisin yöpöydällä odottaa ruislastuja,pähkinöitä ja korppua. Tämä tulee aaltoillen. Hetkittäin on ihan normaali olo..
Muita oireita on surkea iho (aina ollut hyvä :dead:), kaikki tuntuu olevan tosi tunteellista mulle nyt ja hengästyn helposti.

Mulla edelleen pahoinvointi aaltoilee. Jos jonakin päivänä on parempi olo, heti tietysti ajattelee, että kaikki ei ole hyvin. On tää kyllä aikamoista odottelua nää ekat viikot.

Mulla on jatkuva etova olo ja koko ajan pitäs syödä, vaikkei yhtään tee mieli. :sad001 koitan alottaa kuntosalia taas, toivottavasti ei pahoinvointi tästä kasva.

Työterveyslääkäri oli ihan mahtava! Määräsi Gavisconia vatsalle ja pegorionia/smart laxia eli makrogoleja ummetukseen, näiden pitäis auttaa myös pahoinvointiin, kun vatsa toimis ja vatsahapot rauhoittuis. Sain myös saikkua 3.1. asti jos tilanne tasaantuis. Mulla helpottaa olot joka ilta 19-20 aikaan, ja yöt menee onneks hyvin :happy: Nyt oon syöny porkkanalaatikkoa ja Lindströmin pihvejä, on nää mielihalut outoja :grin oon ite elänyt tosi vähä hiilarisella ruokavaliolla, ilman vehnää ja montaa muuta asiaa koska mun vatsa on normaalistikin haastava. Nyt huomaan että kun lisään vähän hiilareita niin helpottaa pahaa oloa.

Työterveyslääkäri oli ihan mahtava! Määräsi Gavisconia vatsalle ja pegorionia/smart laxia eli makrogoleja ummetukseen, näiden pitäis auttaa myös pahoinvointiin, kun vatsa toimis ja vatsahapot rauhoittuis. Sain myös saikkua 3.1. asti jos tilanne tasaantuis. Mulla helpottaa olot joka ilta 19-20 aikaan, ja yöt menee onneks hyvin :happy: Nyt oon syöny porkkanalaatikkoa ja Lindströmin pihvejä, on nää mielihalut outoja :grin oon ite elänyt tosi vähä hiilarisella ruokavaliolla, ilman vehnää ja montaa muuta asiaa koska mun vatsa on normaalistikin haastava. Nyt huomaan että kun lisään vähän hiilareita niin helpottaa pahaa oloa.

Kiva, että oli ymmärtäväinen lääkäri ja sait lääkkeitä! Toivottavasti niistä on apua :thumright Ilmenee kyllä pahoinvoinnit selkeesti eri aikaan eri raskauksissa, mulla olo huononee iltaisin ja oksentelen lähinnä öisin.

Onko kellään sellaista kuristavaa tunnetta kurkussa? Tuntuu, että pahoinvointi ei oo tänään niin kovana, mutta kuristava tunne aiheuttaa kyllä sen, että eiköhän laatta lennä tänäänkin. :dead:

Takaisin