Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä heräsin eilen yöllä pistäviin tissikipuihin. Oikea tissi pisteli nännipihan alta, niinkuinois kuumilla neuloilla pistelty. SIinä sitten 3 tuntia valvoin keskellä yötä, kun ei tullut uni. :yuck:

Mitä merkkiä sulle kirjoitettiin?
Omeprazolia. Otan sitä aamuisin 20 mg ja toisenkin voi tarpeen mukaan ottaa, mutta eilen oksensin melkein heti otettuani toisen iltapäivällä, joten eilen menin lopulta yhdellä. Lisäksi oon nyt syönyt Rennietä tarpeen mukaan eli aika usein. Mutta helpottaa ihan selvästi ja tänään jo ollut vielä parempi päivä kuin eilen. Ja varmaan kun saa tilanteen ensin rauhottumaan niin ei ehkä tarvitse niin usein enää ottaa. Joulun pelastus!

Mä oon nyt elänyt oksennuksen rajamailla muutaman päivän. Etominen tuntuu koko ajan, paitsi jos löytää makuaistille kelpaavaa syötävää. Suklaa, leipomukset ei mene yhtään. Liha maistuu suussa ällöltä. Voi prkl jos tämä lähtee mun vanhaan kaavaan.. :inpain: :dead: Paino ei noussu silloin koko aikana kuin pakolliset, plus 2kg. Sillon mua vain vähäteltiin, vaikka olin todella heikkona, mitään sairaala-apua ei tuohon tarjottu. En saanut nukuttua riittävästi siitä lähtien kun oksentelu alkoi. Jälkeenpäin puhuin yksityisen sektorin gynelle, joka sanoi että mulla oli selvä hyperemeesi. Ilmeisesti herkkä uusiutumaan. Muistan oksentaneeni vielä viikolla 27, kun oltiin jossain perhejuhlissa.

Mä oon nyt elänyt oksennuksen rajamailla muutaman päivän. Etominen tuntuu koko ajan, paitsi jos löytää makuaistille kelpaavaa syötävää. Suklaa, leipomukset ei mene yhtään. Liha maistuu suussa ällöltä. Voi prkl jos tämä lähtee mun vanhaan kaavaan.. :inpain: :dead: Paino ei noussu silloin koko aikana kuin pakolliset, plus 2kg. Sillon mua vain vähäteltiin, vaikka olin todella heikkona, mitään sairaala-apua ei tuohon tarjottu. En saanut nukuttua riittävästi siitä lähtien kun oksentelu alkoi. Jälkeenpäin puhuin yksityisen sektorin gynelle, joka sanoi että mulla oli selvä hyperemeesi. Ilmeisesti herkkä uusiutumaan. Muistan oksentaneeni vielä viikolla 27, kun oltiin jossain perhejuhlissa.
Huh! Kuulostaapa rankalta. :grumpy: Toivottavasti saat tällä kertaa tarvitsemaasi apua ja hoitoa, mikäli tilanne menee pahaksi! On kyllä outoa, miksi kaikkiin vaivoihin ei suhtauduta niiden vaatimalla vakavuudella...:wtf

Toivotaan ettei tulisi ainakaan yhtä pahana kuin viimeksi! Ja nyt osaat sitten vähän vaatia parempaa hoitoa, jos menee tosi pahaksi. Täällä juuri oksennuksen maku suussa kirjoittelen :depressed::dead: Onneksi ei ole ainakaan toistaiseksi tullut oksua joka päivä. Tässä alkaa vähän jo oppia merkkejä, mitkä päivät on oksupäiviä. Kauhistuttaa kyllä jo ajatuskin töihin paluusta lomilta vaikka siihen on vielä melkein 2 viikkoa aikaa. Jos tää jatkuu, täytyy heti kertoa töissä, kun työn luonne vähän sellainen, että täytyy pohtia, miten onnistuu tai onnistuuko lainkaan tällä menolla. Onneksi mulla on loistava pomo niin ei sinänsä jännitä kertominen. Mutta haluaisin kyetä töitä tekemään :smiley-angry017

Keskusteltiin aiemmin ehkä tässä tai jossain muussa ketjussa niistä seksifiiliksistä että ovat monella nousseet niin harrastatteko siis ihan normaalisti seksiä (riippuen siis pahoinvoinnin tasosta)? Mä en enää oo uskaltanu kun yhden kerran jälkeen multa tuli pari tippaa verta ja pelästyin ihan sikana. Niin kaipaan vertaistukea että onko jollekin muulle käynyt näin seksin jälkeen? Ja oletteko siltikin uskaltaneet uudestaan? Pelkään nyt etten uskalla seuraavaan 8kk koskea puolisoon :D

Ollaan harrastettu normaalisti seksiä. Meidän taloudessa on hyvä harrastaa näin alkupuolella, muutoin tulee sairaan pitkä tauko. Viime raskaudessa mies ei enää pystynyt suorittamaan, kun oli iso vatsa. Jotenkin se vauva oli liian lähellä:hilarious: ja mä taas en pystynyt aika pitkään aikaan synnytyksen jälkeen, kun oli paikat niin kipeät. Jouduin käymään äitiysfyssarilla tästä syystä:bag:

Minulla on kyllä valitettavasti pahoinvointi vienyt halun seksiin siks i koska en ole voinut ajatella että kestän sitä hytkymistä oksentamatta. Olin kyllä osannut varautua tähän ja pohjustin miestäkin kauan aikaa sitten, että luultavasti käy niin.
Nyt on muutama päivä häirinnyt, kun pahin pahoinvointi loppui.. :nailbiting:
Edellisessä raskaudessa kesti viikolle 17 pahana!!!
Olen toki onnellinen jos raskaus jatkuu, mutta tässä on sekin puoli että pelkää et kesken on mennyt.. :sad001 eihän siihen nt ultraan ole kovin pitkä aika kun rv 9 käynnistyy kohta.
Onko muita jolla pahoinvointi on loppunut jo?

Mulla lieveni pahoinvointi kolmena päivänä tässä jouluna, ja luulin että johtui siitä että aloin syödä B6 vitamiinia. Nyt on taas palannut takaisin.
Osin saattoi johtua siitäkin että oli jääkaappi täynnä hyvää syötävää niin ei tarvinnut olla hetkeäkään nälissään :)

Mullakin on välillä päiviä kun on suht hyvä olo ja sillon en yhtään osaa nauttia kun vaan pelkään et kesken on mennyt. Sit taas seuraavana päivänä kun etoo niin pirusti niin mietin vaan et miksi en eilen nauttinut...

Keskusteltiin aiemmin ehkä tässä tai jossain muussa ketjussa niistä seksifiiliksistä että ovat monella nousseet niin harrastatteko siis ihan normaalisti seksiä (riippuen siis pahoinvoinnin tasosta)? Mä en enää oo uskaltanu kun yhden kerran jälkeen multa tuli pari tippaa verta ja pelästyin ihan sikana. Niin kaipaan vertaistukea että onko jollekin muulle käynyt näin seksin jälkeen? Ja oletteko siltikin uskaltaneet uudestaan? Pelkään nyt etten uskalla seuraavaan 8kk koskea puolisoon :D

Mulla kun on ollut jo kaksi vuotoepisodia, niin ei olla uskallettu sekstailla. Vauva kun on vuosia odoteltu ja mulla loppuu aika tehdä vauvoja, niin siitä johtuen panokset on tässä raskaudessa kovat. Ollaan kyllä tästä juteltu. Varmaan keksitään muita seksin muotoja, mitä harrastaa kun vaginaalispenetratiivista.
Me meinattiin sinä päivänä sekstailla, kun alkoi tuo edellinen isompi verenvuoto. Mutta ehti alkaa jo vuoto just sitä ennen. Mieskin sano, että onneksi ei ehditty, koska siinä tapauksessa molemmat olis syyttänyt itseään ja seksiä vuodon alkamisesta.

Se on ilmeisen nomaalia, että jotain vuotoa voi seksin jälkeen olla, mutta mulla kun on vielä vuototaipumusta sekä jo olemassa siellä hematooma, niin ei uskalleta. Jos/kun tässä pääsäisiin pidemmälle, niin asia voi muuttua. Ehkä sitten uskalstaisi jo :) Haluja on kyllä vielä. Vähemmän kun normaalisti, mutta kyllä niitä on.

Mulla on ollut nyt pari päivää niin, etten ole oksentanut. Etova olo kylläkin 24/7 ja ihan poikki. Se on kyllä totta, että kun on järkky olo, niin haluaisi helpotusta ja kun on vähän helpompi olo, niin pelkää pahinta. Odotan kyllä sitä energisyyttä. On ihan syyllinen olo, kun mieli on jotenkin ihan maassa kun voi niin huonosti..

Mulla on ollut nyt pari päivää niin, etten ole oksentanut. Etova olo kylläkin 24/7 ja ihan poikki. Se on kyllä totta, että kun on järkky olo, niin haluaisi helpotusta ja kun on vähän helpompi olo, niin pelkää pahinta. Odotan kyllä sitä energisyyttä. On ihan syyllinen olo, kun mieli on jotenkin ihan maassa kun voi niin huonosti..

Tunnistan niin ton syyllisyyden tunteen, kun mieli on koko ajan maassa pahoinvoinnin takia. Olen poissaoleva ja vetäydyn omiin oloihini, ja ärsyynnyn herkästi kumppanin tekemisiin. Ihan vaan, kun on joka päivä sellanen olo kuin olisi karseessa krapulassa Tiesin kyllä odottaa tätä oloa ja ekojen kuukausien raskautta, sillä aiemmissa raskauksissa oli ihan sama homma. Silti se käy mielen päälle...

Mulla on ainakin limakalvot sen verran herkillä, että seksi aiheuttaa pientä verenvuotoa lähes joka kerta. Varsinkin alkuraskaudessa ollut aina sama juttu. Ei ainakaan mun tiedon mukaan pitäisi olla mitään pelättävää :happy:

Siis nyt on niin älllötys ollu päällä koko aamun että tekis mieli lähteä töistä kotiin :yuck: Oon lähihoitaja ja tuntuu että kaikki hajut niin ihmisistä kuin mistä vaan saa mut hetkenä minä hyvänsä laatoittamaan lattian.

Siis nyt on niin älllötys ollu päällä koko aamun että tekis mieli lähteä töistä kotiin :yuck: Oon lähihoitaja ja tuntuu että kaikki hajut niin ihmisistä kuin mistä vaan saa mut hetkenä minä hyvänsä laatoittamaan lattian.

Oi voi! Pystyisitkö ottamaan saikkua vai onko ihan mahdotonta?

Super tsempit kaikille, jotka joutuu olemaan töissä!

Ja että voi maksimoida tän onnen tunteen niin oon 5 päivää ollu jostain syystä niin turvoksissa et näytän siltä kuin oisin jo puolessa välissä odotusta, ruoka ei maistu eikä vatsa toimi kuin tosi hitaalla. Valivali mutta tosi hehkeä on fiilis :cheers

Pakko tulla täältä kysymään että onko kellään kokemusta, mulla on siis koko päivän tänään "sykkiny"/pumpannu/kuplinu vasemmalla hieman ylempänä vatsalla. Siis ihan jatkuvaa taukoamatta. Että onko tää joku oire vai mikä ihme, tuntuu tosi hassulta o_O vaikea kuvannollistaa tarkkaan miltä tuntuu mut sellainen jatkuva sykintä

Takaisin