Jonkun aikaa ihan hillitöntä oksentamista ja nyt yhtäkkiä tänään: ei mitään
Varmaan "pääset" taas huomenna oksentamaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Okeis. Oletko miten pitkällä raskaudessa? Onko sulla jatkunut raskaus ilman mitään hälyttävää? Ilmeisesti kaikenlaiset kolottelut on aika normia. Mut nyt kun pidempää jatkunut (ehkä 4 pv) , niin heti kauhea katastrofiajatusten invaasio päällä
Mulla on ollut aika vähän oireita, nyt tosin vasta rv 4+1. Hajuaisti parani huomattavasti pariksi päiväksi, nyt jo normaali ja rinnat kipeät & turvoksissa. Suurin oire on selkeä kipuilu vatsan oikealla puolella. Oon alkanut vähän murehtia, voiko olla kohdun ulkoinen raskaus munasarjassa tms.. Osaako joku sanoa, onko tommonen pidempään jatkuva toispuoleinen kipu normaalia? Mä en itse oikein näistä tiedä ja yllätyin itsekin, miten paljon nyt hermoilen
Ja siis se voi olla myös kohdunkasvukipuja tai keltarauhasen kipuilua :) kieltämättä kohdunulkoinen sun muut ikävät asiat käy välillä itselläkin mielessä
Mulla on ollut aika vähän oireita, nyt tosin vasta rv 4+1. Hajuaisti parani huomattavasti pariksi päiväksi, nyt jo normaali ja rinnat kipeät & turvoksissa. Suurin oire on selkeä kipuilu vatsan oikealla puolella. Oon alkanut vähän murehtia, voiko olla kohdun ulkoinen raskaus munasarjassa tms.. Osaako joku sanoa, onko tommonen pidempään jatkuva toispuoleinen kipu normaalia? Mä en itse oikein näistä tiedä ja yllätyin itsekin, miten paljon nyt hermoilen
Kiva kuulla, että jotain muitakin syitä on, kuin mitä nää oman mielen syöverit tuottaa Ja eipä tää murehtiminen mitään kamaluuksia ainakaan estä. Mieheni sanoi mulle eilen, että "Jos nyt kuitenkin puhutaan KUN vauva tulee ton jatkuvan jossittelun sijaan. Ihminen on monimutkainen kokonaisuus eikä sitä tiedä, mikä voima ajatuksilla voi olla". Ärsyttää, kun se on oikeassa! Tietty jatkan silti tätä märehtimistä
Ymmärtääkseni kohdunulkoisessa raskaudessa kipu ei ala vielä 5.viikolla vaan oliko se 7.-8.? Ja kipu on silloin todella kovaa? Korjatkaa jos oon väärässä.
Kyllä nää vihlonnat ja kolotukset on ihan harmittomia yleensä
Kai voi olla kivutonkin ja oireita on erilaisia
Joo tottakai voi! Kuten mun eka raskaus :)
Mä haluun ajatella etten ajattelemalla voi tätä pilata, vaikka eihän stressi tee hyvää.. mut eiköhän 90% raskaana olevista pelkää vauvansa edestä yritän koko ajan päättää, että saan vauvan elokuussa
*Muokkaan, siis varmasti 100% pelkää enemmän tai vähemmän
Ymmärtääkseni kohdunulkoisessa raskaudessa kipu ei ala vielä 5.viikolla vaan oliko se 7.-8.? Ja kipu on silloin todella kovaa? Korjatkaa jos oon väärässä.
Kyllä nää vihlonnat ja kolotukset on ihan harmittomia yleensä
Allekirjoitan tämän . Hermoilen taatusti, ja yhtä varmasti yritän olla hermoilematta. Ainakin kerran päivässä pitää masentua ja päätellä että varmasti nyt meni kesken . Ja seuraavassa hetkessä olla onnensa kukkuloilla kun saa olla vielä raskaana ja ihan varmasti vauva tästä tulee .Mäkin ajattelen, että on tosi luonnollista hermoilla, kun kaikenlaisia uusia tuntemuksia tulee kehoon. Mut toisaalta ymmärrän mun miehen pointin siitä, että turha vatvominenkaan ei asiaa auta. Miesten varmaan on silti vaikea täysin samaistua, kun heitä ei asia fyysisesti kosketa. Ehkä yritän nyt imeä itseeni sellaista zen-munkkimaista asennetta vähän tähän alkuun, ettei olis ihan ressissä kaikesta Onneks on tää foorumi, ni voi ainakin kysyä
Mulla ei onneksi vielä ole pahoinvointia, mutta katkonaiset yöunet jatkuu. Herään vähän ennen neljää joka aamu nälkään ... Myös tissit on kipeät.
Nyt uutena selvänä muutoksena on kyllä hengästyminen ja korkea syke treenatessa. Tänään maksimisykkeet 180 pinnassa, kun normaalisti vastaavissa treeneissä n. 165 bpm. Happi oikeesti tuntui välillä loppuvan, puuskutin kuin mikäkin höyryveturi ! Leposykekin on vastaavasti noussut sen 10-15bpm normaalista n. 45bpm:stä. Palautuminen kumminkin edelleen onneksi hyvin nopeaa.
Onko täällä muita enemmän tai vähemmän aktiivisesti liikkuvia? Oletteko jatkaneet treenejä normaalisti vai jo keventäneet? Mä meinasin jatkaa niin kauan kun hyvältä tuntuu, mutta tuo tämänpäiväinen kyllä opetti pikkasen suunnittelemaan etukäteen!
Mulla on ollut väsymystä, huimausta, rintojen arkuutta ja pientä kuvotusta. Viime torstaina (6+5) alkoi tosi niukka tiputteluvuoto ja samalla kaikki nuo aikaisemmat raskausoireet hävisivät kokonaan. Nyt oireena ainoastaan vatsan turvotus iltapäivisin/iltaisin. Soittelin neuvolaan, ja sain tämän viikon keskiviikolle lääkäriajan, jossa ultrataan. Jännittää aivan vietävästi mennä sinne, mutta ihanaa että saadaan selvyys asiaan
Sama kokemus mullakin! Treenaan aktiivisesti, mutta nyt raskausaikana jo alakerrasta yläkertaan nouseminen kotona nostaa sykkeen ihan tappiin, ja pitää pysähtyä hengähtämään kesken portaiden Oonkin ottanut treenien suhteen tosi kevyesti, kun tuntuu että vähänkin kovempi treeni aiheuttaa huimausta ja nostaa sykkeitä turhan paljon. Tai siis nämä tosiaan ennen kuin multa oireet katosivat.
Toivottavasti sulla kaikki hyvin ja raskaus jatkuu normmalisti vaikka oireet hävinneet ! Eihän toi tiputteluvuoto välttämättä mitään merkkaa. Tosi kiva kumminkin kun pääset lääkäriin tarkastamaan tilanteen. Tuuthan sitten kertomaan miten kävi ?
No sama! Tänään aamulla piti pari kertaa pysähtyä ottamaan happea elukoita hoitaessa. Ja se normaalisti on siis ihan matalan sykkeen homma, lähinnä edestakas kävelyä . Onkohan noista korkeista sykkeistä, siis esim tuo 180bpm ja yli, ts. normaalista poikkeavista sykkeistä jotain haittaa alkiolle? Siis muuta kun että puuskututtaa ja sit tietty huimaa jos ei saa sitten hengenhaukkaustaukoa? Eilisen treenin jälkeen jomotteli vähän pari tuntia oikeen muniksen kohdalta ja siitä rupesin miettimään . Mutta toisaalta eikö hyvä verenkierto auta myös kohdun ja siten istukan verenkiertoa ja ole siten hyvä juttu !?
Kauheeta olla ensikertalainen kun jokaista asiaa pitää miettiä ja spekuloida .
Mulla on nyt vähän ristiriitainen olo. Mun on jo viikon tehnyt mieli turkinpippureita mut oon ajatellut että ne on todella kiellettyjä mut nyt en vaan enää pystyny pitämään itseäni kurissa vaan ostin pussin niitä värillisiä ja söin yhden. Paha olo on tipotiessään ja ihan euforinen olo. Se karkki maistui ehkä parhaalta asialta mitä oon ikinä syönyt. Pikkasen on morkkis siitä kun tiedän että salmiakki on aika kiellettyjen listalla mut en vaan pystynyt. Ja just et mun nimenomaan teki mieli turkinpippureita ei mitään lakuja tms. Yritän nyt kuumeisesti googlailla synninpäästöä, mutta toisaalta en oo kokenut näin hyvää oloa moneen viikkoon niin tää on tosi outoa.
Mites muilla?