Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ollaan Repo aika samikset jos oot jo huomannut listasta :joyful: Lisäksi mulla on nuo samat oireet, saan myös noita kiukkupuuskia niin että hetikohta hävettää.

Miimulainen- älä soimaa itseä salmiakista. Se oli kieltolistalla jo aiemmassa raskaudessani, mutta sattui olemaan myöskin jotain mikä helpotti mun 7kk hyperemeesiä, esim autossa istuessa tai kaupassa käydessä. Mä imeskelin salmiakkipastillia suussa silloin kun tarve iski. Ihan terve lapsi meillä on :)

Ollaan Repo aika samikset jos oot jo huomannut listasta :joyful: Lisäksi mulla on nuo samat oireet, saan myös noita kiukkupuuskia niin että hetikohta hävettää.

Miimulainen- älä soimaa itseä salmiakista. Se oli kieltolistalla jo aiemmassa raskaudessani, mutta sattui olemaan myöskin jotain mikä helpotti mun 7kk hyperemeesiä, esim autossa istuessa tai kaupassa käydessä. Mä imeskelin salmiakkipastillia suussa silloin kun tarve iski. Ihan terve lapsi meillä on :)

Niinpä. Eikö suosituksissa mm. sanota että esim. annos salmiakkijäätelöä tai muutama karkki on ok? Mäkin syön muutaman salmiakin jos karkkia syön :p

Huomasin :grin. Kiva että on kiukunpuuskakaveri, ei tarvii yksin hävetä :hilarious:

Täällä menossa 6+5 ja tällä hetkellä päällimmäisenä oireena pahoinvointi. Tänään on ollut vaihteeksi parempi vointi, mutta oon myös nukkunut pitkään ja ottanut aika rauhallisesti. Huomenna olisi taas työvuoro, katsotaan kykenenkö.. Alan siis tosi helposti yökkäilemään, esim vahvat hajut tekee pahaa. Ja työpaikalla on hajuja aika paljon + teen töitä ihmisten parissa, niin en hirveän huonovointisena pysty töihin menemään.. onko kohtalontovereita, että ootte joutuneet oleen töistä pois?

Väsyttää, sykkeet tuntuu nousevan helposti, kurkkua kuivaa eli pitää juoda tavallista enemmän. Viikko sitten pystyin käymään vielä reippaalla kävelyllä, tosin silloinkin alkoi oksettaa loppumatkasta. Oon nyt sitten suosiolla ottanut rauhallisemmin, kun on ollut vapaapäiviä. Liikkuisin kyllä mielellään enemmän, jos olo sen sallisi.

Alkuun oli paljonkin menkkamaisia tuntemuksia alavatsassa, mutta ne on nyt ainakin toistaiseksi rauhoittuneet. Rintoja puristaa vaihtelevasti. Välillä ummettaa, välillä vatsa vähän sekaisin. Närästää. Että tuntuu olevan "kerää koko setti".

Oloa helpotti vähän, kun varhaisultrassa näkyi elämää. Siihen asti oli jotenkin epäuskoinen olo, oireista huolimatta. Kyllä tää silti vähän hirvittää, että miten tän pahoinvoinnin kanssa pärjää ja että kauanko tää kestää. Ja sitten kun on tämmöinen parempi päivä, niin heti miettii että onkohan se huono merkki.

Mulla on nyt vähän ristiriitainen olo. Mun on jo viikon tehnyt mieli turkinpippureita mut oon ajatellut että ne on todella kiellettyjä mut nyt en vaan enää pystyny pitämään itseäni kurissa vaan ostin pussin niitä värillisiä ja söin yhden. Paha olo on tipotiessään ja ihan euforinen olo. Se karkki maistui ehkä parhaalta asialta mitä oon ikinä syönyt. Pikkasen on morkkis siitä kun tiedän että salmiakki on aika kiellettyjen listalla mut en vaan pystynyt. Ja just et mun nimenomaan teki mieli turkinpippureita ei mitään lakuja tms. Yritän nyt kuumeisesti googlailla synninpäästöä, mutta toisaalta en oo kokenut näin hyvää oloa moneen viikkoon niin tää on tosi outoa.

Mites muilla?
Eilen juuri mietin, että kunnon vahvan salmiakin imeskely vois auttaa pahaan oloon. Tuli vaan sellanen fiilis. Ja päätin jopa et tänään ostan ja kokeilen mutta unohdin koko asian, kunnes nyt luin ton sun tekstisi ja kaduttaa, että unohdin! Pähkäilin itse että muutamalla salmiakilla tuskin on vaikutusta mihinkään. :rolleyes:

Lasketaanko raskauspahoinvoinniksi ällötysolo :rolleyes: en osaa selittää tätä, en voi sanoa että oksettaa, mutta ällöttää, velloo joku olo mahassa/rinnassa. Vellova, lievä paha olo :scratch tulee ja menee, enempi nyt illalla ollut. Täytyy kokeilla syödä ruisleipä jos auttaisi, jugurtti ei auttanut.. ihanaa jos raskaudesta johtuvaa :love7:hilarious: eilen oli jo vähän samaa.

Lasketaanko raskauspahoinvoinniksi ällötysolo :rolleyes: en osaa selittää tätä, en voi sanoa että oksettaa, mutta ällöttää, velloo joku olo mahassa/rinnassa. Vellova, lievä paha olo :scratch tulee ja menee, enempi nyt illalla ollut. Täytyy kokeilla syödä ruisleipä jos auttaisi, jugurtti ei auttanut.. ihanaa jos raskaudesta johtuvaa :love7:hilarious: eilen oli jo vähän samaa.

Jann, eiköhän tuo lasketa. Mulla alkoi pahoinvointi noin, siitä sitten pikkuhiljaa yltyi yökkäilyksi ja oksenteluksi. Ehkä olet onnekas eikä mene tuon pahemmaksi :)

Jann, eiköhän tuo lasketa. Mulla alkoi pahoinvointi noin, siitä sitten pikkuhiljaa yltyi yökkäilyksi ja oksenteluksi. Ehkä olet onnekas eikä mene tuon pahemmaksi :)

Ihanaa, oikein kyyneleet nousi silmiin :hilarious: olisipa vain vauvalla kaikki hyvin :love017

Mulla oli näin viime raskaudessa ja siitä viikon päästä alkoikin kunnon pahoinvointi ja oksentelu!

Ja salmiakkikeskusteluun, viime raskaudessa mulla oli aina mukana salmiakkiaski, koska se oli ainoa mikä auttoi hirveään pahoinvointiin. Nappasin yhden aina silloin tällöin ja jos olisin vaan voinut niin olisin elänyt alkuraskaudessa 6 viikkoa putkeen pelkällä salmiakkia :hilarious:

Mulla on nyt kolmatta viikkoa ollut sellainen koko päivän läpi vellova paha olo. Muutama parempi päivä olo välissä mutta sitten tuli mukaan oksentelu eilen (7+4) :wtf: haistoin miehen aamukahvin. Kylmä omenamehu auttaa mulla katkaisemaan sen pahimman ökötyksen hetkeksi.

Vatsaa on alkanut myös menkkamaisesti jomottamaan vähän väliä.

Tänä aamuna oli ekaa kertaa ällöttävä olo, mikä on tuttua viime raskaudessa. Tänään 6+0 ja viime raskaudessa oksensin ekan kerran 6+3. En taida säästyä tälläkään kertaa :rolleyes:

Musta tuntuu että oireet alkaneet vähentyä, ainoo on enää kauhea nälkä jatkuvasti! Vaikka söin aamupalaa pari tuntia sitten niin nyt on jo taas niin nälkä että pakko laittaa jo lounasta vaikka kello vasta kymmenen :D

Hei kaikille! Tässä vaiheessa ns. vallitsevin oire on rintojen kivistys. Olen nyt parina yönäkin herännyt siihen, että tisseihin sattuu. Jos otan parikin juoksuaskelta ilman rintsikoita, tuntuu tosi ikävältä. Ja mulla siis A-kuppi, joten noin muuten melkein pystyisi olemaan ilman rintsikoita.

Viime viikonloppuna saunassa alkoi heikottaa ja sitä nyt ollut pari kertaa muutenkin, että meinaa silmissä sumeta. Olen myös ollut aika väsynyt, mutta vähän vaikea sanoa, mikä johtuu raskaudesta, mikä vuodenajasta – mulle on aika tavallista, että loman ekat päivät menee koomaillessa, kun kierrokset vihdoin laskee.

Pientä etovuutta olen havainnut, varsinkin, jos ruokailuväli venyy, mutta en varsinaista pahoinvointia. Olen myös palellut normaalia enemmän. Mulla on ruokahalu vähän ihmeellisesti kadoksissa. Pystyn kyllä syömään ok, mutta nälkä ei samalla tavalla muistuttele kuin normaalisti. Mitään mielitekoja tai ällötyksiä ei ole ainakaan vielä tullut. Tänään rv 6+3.

Pitääkö muiden vatsat kamalaa meteliä? Entä pistääkö muilla välillä navan seudulta? :hilarious:

Pitääkö muiden vatsat kamalaa meteliä? Entä pistääkö muilla välillä navan seudulta? :hilarious:

Joo...ilmavaivat kuuluu omaan oirerepertuaariin :rolleyes:
On muutaman kerran pistänyt, muttei sen enempää.

Muokattu viimeksi:
Hei, te pahoinvoivat! Testatkaa närästyslääkkeitä. Mä sain eilen reseptillä samalla, kun kävin varhaisultrassa. Tänään eka päivä niiden avulla ja ihan eri olo. Ei etova olo oo kokonaan kadonnut mutta ei ole sitä jatkuvaa oksennusoloa kurkussa ja pystyn tekemäänkin jotain.:gen014

Hei, te pahoinvoivat! Testatkaa närästyslääkkeitä. Mä sain eilen reseptillä samalla, kun kävin varhaisultrassa. Tänään eka päivä niiden avulla ja ihan eri olo. Ei etova olo oo kokonaan kadonnut mutta ei ole sitä jatkuvaa oksennusoloa kurkussa ja pystyn tekemäänkin jotain.:gen014

Mä oon miettinyt et olisko mun pahoinvoinnissa jonkun verran närästystä kun tuntuu semmoselta poltteelta aina välillä. Pitää ehkä kokeilla!

Mä tilasin nyt sit niitä namituvan salmiakki-karkkeja, joiden pitäisi olla raskaan ollessa turvallisia. Niissä ei oo sitä jotain gly..... asiaa. Vaikea sana! :D Ei nää ihan turkkareita oo mut melkein ajaa saman asian. Toisekseen tilasin myös vuokralle sellaisen Emeterm-pahoinvointirannekkeen, jonka pitäisi TENS-teknologian avulla helpottaa pahoinvointia. Myönnettäköön että oon vähän laiteintoilija.. Paketti on tullut tänään ja illalla pääsen testaamaan. En ole ikinä käyttänyt noita TENS-asioita, joten vähän hirvittää mut kaiken järjen mukaan se pahimmillaan vaan ei toimi ollenkaan mulla.

Mulla ei aiemmin auttanut sea band-rannekkeet mitään, harmitti kun edes ostin. Vain se salmiakki suussa helpotti hetkeksi. Saapa nähä alkaako tällä kierroksella oksettaa yhtä rajusti ja hartaasti. Nyt on vain etonut muutaman päivän, eikä oikein ravinto uppoa.

Kuvottava olo jatkuu, alkoi rv 7. Vähän olo kuitenkin vaihtelee päivästä riippuen, ei oo onneksi tarvinnut vielä oksentaa. Yöheräilyt on superrasittavia, aamulla nukuttais vaikka kuinka pitkään, mutta esikoinen herää viim. klo 6.15, joten haaveeksi jää aamun pidemmät unet.

Mitä merkkiä sulle kirjoitettiin?

Takaisin