Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on edellisessä ja tässä raskaudessa yksi selkeämmistä alkuraskauden oireista just se että vatsa on sekaisin ja lääkärin mukaan ihan normaalia kuulemma, eli en olisi kovinkaan huolissani.

Mulla kans joka raskaudessa varma merkki on se, että vatsa toimii joka päivä ja on jopa löysällä. Mulla on normaalisti maailman hitain aineenvaihdunta ja voi mennä mooooonta päivää ilman ulostamista. Välillä menee ummetuksen puolelle. Nyt on kyllä aivan päinvastainen tilanne laughing7 Raskausoireissakin lukee, että aineenvaihdunta vilkastuu eli ihan normaalia pitäisi olla :)

Mulla kans joka raskaudessa varma merkki on se, että vatsa toimii joka päivä ja on jopa löysällä. Mulla on normaalisti maailman hitain aineenvaihdunta ja voi mennä mooooonta päivää ilman ulostamista. Välillä menee ummetuksen puolelle. Nyt on kyllä aivan päinvastainen tilanne laughing7 Raskausoireissakin lukee, että aineenvaihdunta vilkastuu eli ihan normaalia pitäisi olla :)

Jep, joillakin ummettaa raskaana ja joillakin vilkastuu :) mulla vähän molempia :scratch
Alussa selkeesti vain ummetti

Uus odottaja täällä moi! :p

Toissapäivänä plussasin, nyt oli menossa RV 4+4
Ja oireita on ollu kyllä että huh, ihan erilainen alkuraskaus ku ensimmäisestä ku koko raskaus meni lähes ilman mitää oireita:rolleyes:
Ovulaation jälkeen alkoi rintoja särkemään ja yhtenä päivänä oli aivan hirveät "menkkakivut" sitten 7.12 olin varma että kiinnittyminen tapahtui, tuntui hetkellisenä kipuna alavatsalla. Siitä on sitten oireet lisääntyny, eka oli palvelua, peiton allaki kylmäs, sitten tuli unettomat yöt jotka jatkuu edelleen:wacky: , rintoja särkee vaihtelevasti ja nyt kolmatta päivää jatkuva nipristely alavatsalla. Väsyttää väsyttää ja väsyttää, mutta ku ei yöllä tuu uni :sorry:Niin ja kun koirien kans käy lenkillä tai puhuu enemmän nii kylläpä hengästyttää:laughing001 hiukset rasvoittuu nopsaa ,niin myös naama ja iho kukkii:laughing021alkuu ei ruoka maistunu, nyt ollu tää viikko että nälättää jatkuvaan ja pissalla jaa juosta. Suu kuivaa ja janottaa
RV 5 menos ja oireita ja näin, onko kellään näin varhaises vaiheessa ollu jo näin paljon oireita:anyone
Kaksoisraskaus ei ole pois suljettu sillä molemmat vanhempani kaksosia ja äidin perheessä kaikki kuusi lasta kaksosia, vielä neljännetki olis tullu jos ei olis menny keske on tä jännää, ja 14.1 vasta eka neukku ja ultra

Muokattu viimeksi:
Mulla ihan sama meininki. Sain lääkäriltä primperan pahoinvointilääkkeen ja se auttaa vähän, mutta lähinnä siihen että ei ole aivan pakko oksentaa vaikka etova olo on kokoajan. Mulla näkkileipä on ainoa mikä ei aiheuta pahaa oloa. Toivottavasti menisi ohi nopeasti kummallakin
Mulla on ihan sama syönkö vai enkö ja mitä syön, paha olo on läsnä koko ajan ympäri vuorokauden, sellainen kuin oksennus odottelisi kurkussa koko ajan, mutta ei tule ylös. :dead: Täysin vaakatasossa makaminen silmät kiinni on ainoa mikä vähän auttaa. Meen ti varhaisultraan gynelle yksityiselle ja ajattelin kysyä oisko tähän jotain apua. Mutta ei kyllä hyödytä jos se vaikuttaa vaan siihen, että ei tuu oksennus.

Onko kellään sellaista oiretta, että kohdun napukka (tai miksi sitä sitten sanotaankin) olis merkittävästi alempana nyt raskaana?
:anyone
Mulla eri vaiheissa kiertoa on saattanut olla välillä aika alhaalla, mutta sitten taas nousee ylemmäs. Nyt on jo pari päivää ollut tosi alhaalla... tietty heti huolestuttaa :sad001

Joo mie kans huomasin päivää ennen plussaamista et jännä et se on noin alhaalla! Edelleen "kovan nenän" tuntuinen, et kiinni on. Plussat senkun vahvistuu ja ainoa selkeä oire on hetkittäiset nipistykset ja vihlonnat!

Mulla on ihan sama syönkö vai enkö ja mitä syön, paha olo on läsnä koko ajan ympäri vuorokauden, sellainen kuin oksennus odottelisi kurkussa koko ajan, mutta ei tule ylös. :dead: Täysin vaakatasossa makaminen silmät kiinni on ainoa mikä vähän auttaa. Meen ti varhaisultraan gynelle yksityiselle ja ajattelin kysyä oisko tähän jotain apua. Mutta ei kyllä hyödytä jos se vaikuttaa vaan siihen, että ei tuu oksennus.
Joo toivottavasti saat jotain vinkkejä/lääkkeitä. Mulle suositeltiin jotain tosi kallista pahoinvointiranneketta ja sit sain ton reseptin. Toivon et menis vaan nopeasti ohi koska pitäisi tosiaan jaksaa puuhata esikoisen kanssa ja nyt mäkään vaan lattialla vahtimassa että lapsi pysyy elossa kun muuhun ei kykene

Ja oireita on ollu kyllä että huh, ihan erilainen alkuraskaus ku ensimmäisestä ku koko raskaus meni lähes ilman mitää oireita:rolleyes:
Ovulaation jälkeen alkoi rintoja särkemään ja yhtenä päivänä oli aivan hirveät "menkkakivut" sitten 7.12 olin varma että kiinnittyminen tapahtui, tuntui hetkellisenä kipuna alavatsalla. Siitä on sitten oireet lisääntyny, eka oli palvelua, peiton allaki kylmäs, sitten tuli unettomat yöt jotka jatkuu edelleen:wacky: , rintoja särkee vaihtelevasti ja nyt kolmatta päivää jatkuva nipristely alavatsalla. Väsyttää väsyttää ja väsyttää, mutta ku ei yöllä tuu uni :sorry:Niin ja kun koirien kans käy lenkillä tai puhuu enemmän nii kylläpä hengästyttää:laughing001 hiukset rasvoittuu nopsaa ,niin myös naama ja iho kukkii:laughing021alkuu ei ruoka maistunu, nyt ollu tää viikko että nälättää jatkuvaan ja pissalla jaa juosta. Suu kuivaa ja janottaa
RV 5 menos ja oireita ja näin, onko kellään näin varhaises vaiheessa ollu jo näin paljon oireita:anyone
Kaksoisraskaus ei ole pois suljettu sillä molemmat vanhempani kaksosia ja äidin perheessä kaikki kuusi lasta kaksosia, vielä neljännetki olis tullu jos ei olis menny keske on tä jännää, ja 14.1 vasta eka neukku ja ultra

Tervetuloa tänne odottelemaan ja jännittämään tulevaa
Mulla vellova pahoinvointi on aina alkanut aikaisin. Nytkin alkoi viidennellä viikolla ja sen jälkeen vaan voimistunut. Se on niin yksilöllistä, milloin alkaa ja milloin päättyy. Mutta ihan normaalia siis Ja ties vaikka olisi kyse kaksosista. En tiiä yhtään, tuleeko kaksosraskauksissa enemmän tai aikaisemmin oireita
Tsemppiä oireiden kanssa!

Joo toivottavasti saat jotain vinkkejä/lääkkeitä. Mulle suositeltiin jotain tosi kallista pahoinvointiranneketta ja sit sain ton reseptin. Toivon et menis vaan nopeasti ohi koska pitäisi tosiaan jaksaa puuhata esikoisen kanssa ja nyt mäkään vaan lattialla vahtimassa että lapsi pysyy elossa kun muuhun ei kykene

Oliko se sellanen akupunktioranneke? Noin 18 e apteekista (onkohan paketissa yks vai kaks ranneketta??)? Kun mietin, että hankkisinko sellasen vai oisko aivan turha ostos... perjantai oli töissä ihan tuskaa ja pahoinvointi oli voimakkaampaa ku ennen, joten jotain apua tähän olis kiva saada... :smiley-ashamed008

Oliko se sellanen akupunktioranneke? Noin 18 e apteekista (onkohan paketissa yks vai kaks ranneketta??)? Kun mietin, että hankkisinko sellasen vai oisko aivan turha ostos... perjantai oli töissä ihan tuskaa ja pahoinvointi oli voimakkaampaa ku ennen, joten jotain apua tähän olis kiva saada... :smiley-ashamed008
Ne on kokeiltu edellisessä raskaudessa ja minua ei ainakaan auttaneet. Tämä ranneke maksoi siis 150e mitä lääkäri suositteli. Kuulostaa liian kalliilta kokeiltavaksi minulle

Sain myös noita pahoinvointilääkkeitä ja otan niitä tarpeen vaatiessa kun on ihan järkky olo. Oksennan joka päivä, tänäänkin vaikka sellaisen söin. Se vie pahimman kärjen, tekee olosta vähän siedettävämpää, mutta ei vie etovaa oloa kokonaan pois:sad001

Kuulostaa tosi samanlaisilta mitä mun oireet! Tänään on 5+0 eli aika samoissa mennään. :happy: Tunsin kans kiinnittymisen selvästi, teki kipeää jopa kaksi päivää. Sitten alkoi järkyttävä palelu ja etova olo ympäri vuorokauden. Rinnat oli alkuun tosi kipeät mut sen on nyt helpottanut. Väsyttää kauheesti koko ajan ja hengästyn nopeammin kuin yleensä, tän oon huomannut ennenkin raskaana et juoksu ei kulje normaalisti. Plus hiukset rasvoittuu äkkiä ja naama kukkii mullakin. Aika ärsyttävää, varsinkin kun ei viitsis joka päivä pestä tukkaa :banghead:
En oo myöskään kuullut, että oireita voisi yhdistää kaksosraskauteen! Meillä ei oo kummankaan suvussa kaksosia, joten todennäköisyys siihen olis aika pieni :)

Ne on kokeiltu edellisessä raskaudessa ja minua ei ainakaan auttaneet. Tämä ranneke maksoi siis 150e mitä lääkäri suositteli. Kuulostaa liian kalliilta kokeiltavaksi minulle

150 e?? :wtf No eipä ihme, jos tuntu kalliilta. En kyllä itekään uskaltais satsata niin paljoa rahaa asiaan, jonka toimivuudesta ei ees voi olla varma. Huhhuh.
Saattaa olla, että hankin ne perusrannekkeet, vaikka eipä kai niidenkään toimivuudesta voi tietää yhtään mitään... jos sais edes jonkun placebo-vaikutuksen

Sama fiilis, paitsi että esikoiselle pian 4v. ei riitä enää, että vaan makoilee vieressä. Inhottavaa sanoa koko ajan ettei vaan kykene ja yrittää selvittää pienelle syytä. :sad001 Toivottavasti tää helpottaa pian. En kyllä töitäkään kykene tekemään tässä kunnossa. :depressed: Toi ranneke on kyllä liian kallis kokeiltavaksi toimiiko. o_O

Mielenkiinnosta kyselen. Mikä tää ranneke on?? Siis nimeltään.

Mulla on ollut aika vähän oireita, nyt tosin vasta rv 4+1. Hajuaisti parani huomattavasti pariksi päiväksi, nyt jo normaali ja rinnat kipeät & turvoksissa. Suurin oire on selkeä kipuilu vatsan oikealla puolella. Oon alkanut vähän murehtia, voiko olla kohdun ulkoinen raskaus munasarjassa tms.. Osaako joku sanoa, onko tommonen pidempään jatkuva toispuoleinen kipu normaalia? Mä en itse oikein näistä tiedä ja yllätyin itsekin, miten paljon nyt hermoilen :wacky:

Mulla on ollut aika vähän oireita, nyt tosin vasta rv 4+1. Hajuaisti parani huomattavasti pariksi päiväksi, nyt jo normaali ja rinnat kipeät & turvoksissa. Suurin oire on selkeä kipuilu vatsan oikealla puolella. Oon alkanut vähän murehtia, voiko olla kohdun ulkoinen raskaus munasarjassa tms.. Osaako joku sanoa, onko tommonen pidempään jatkuva toispuoleinen kipu normaalia? Mä en itse oikein näistä tiedä ja yllätyin itsekin, miten paljon nyt hermoilen :wacky:

Mulla oli tommosta kipua 3-4päivää :confused005

Mulla oli tommosta kipua 3-4päivää :confused005

Okeis. Oletko miten pitkällä raskaudessa? Onko sulla jatkunut raskaus ilman mitään hälyttävää? Ilmeisesti kaikenlaiset kolottelut on aika normia. Mut nyt kun pidempää jatkunut (ehkä 4 pv) , niin heti kauhea katastrofiajatusten invaasio päällä :nailbiting: :grin

Jonkun aikaa ihan hillitöntä oksentamista ja nyt yhtäkkiä tänään: ei mitään :sorry:

Takaisin