Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Onko kellään sellaista oiretta, että kohdun napukka (tai miksi sitä sitten sanotaankin) olis merkittävästi alempana nyt raskaana?
Mulla eri vaiheissa kiertoa on saattanut olla välillä aika alhaalla, mutta sitten taas nousee ylemmäs. Nyt on jo pari päivää ollut tosi alhaalla... tietty heti huolestuttaa
Joo!! Siis nyt en ole muutamaan päivään tai ehkä melkein viikkoon kokeillut, mut aina välillä jo ennen plussaa, ja koko ajan ollut mielestäni aika alhaalla. Mutta ei se kai ole kiveen hakattu, että raskaana pitää olla todella ylhäällä
En tiiä yhtään, missä sen kuuluis olla, mutta hiukan hätkähdin, ku olikin nyt niin alhaalla... Normisti tuntuu joskus alempana ja sitten teen varmuuden vuoksi lantionpohjaharjotuksia, minkä jälkeen on taas palannut ylemmäs. En tiiä, onko niillä harjotuksilla ollut asiaan osaa tai arpaa, vai liittyikö paikan vaihtelu vaan kuukautiskiertoon...
Onko muilla pahaa makua suussa? Siis semmosta krapulamakua milloin esim. vesi maistuu aivan kamalalle ja pitäis melkein juoda just jotain jaffaa tai vastaavaa. Onko siis joku asia mikä yhdistää krapulaa ja alkuraskautta, koska tää maku on ihan identtinen? Nestehukka? Joku vitamiininpuutos?
Onkohan tää joku vitamiinin puute, kun yhtäkkiä aukesi toinen suupieli muutama päivä sitten. Mulla ei yleensä oo mitään tällaista, edes huulet harvemmin rohtuu. Ei kyllä luulis, on tässä pitkän yrityksen aikana tullut käytettyä yhtä sun toista vitamiinia
Onkohan tää joku vitamiinin puute, kun yhtäkkiä aukesi toinen suupieli muutama päivä sitten. Mulla ei yleensä oo mitään tällaista, edes huulet harvemmin rohtuu. Ei kyllä luulis, on tässä pitkän yrityksen aikana tullut käytettyä yhtä sun toista vitamiinia
Mulla on kokonaisuudessaan olo kuin krapulassa. Vettä sellaisenaan en oikein pysty juomaan vaan laitan lirauksen omenamehua joukkoon, että maistuu. Suussa on koko ajan vähän ällö maku. Mä liitän tän haju- ja makuaistin herkistymiseen. Mulla on hajuaisti ainakin ihan tosi herkkä nyt. En pysty mm. kävelemään läheisen tien vartta millä liikkuu enempi autoja, kun haistan pakokaasut niin vahvana, meidän astianpesukone haisee mun mielestä pesun JÄLKEEN jos astiat on hetkenkään siellä kosteina, luulen ruuan uunissa jo palavan kun haistan sen niin vahvana toiselle puolelle kotia yms yms. Niin nyt vesikin "maistuu" joltakin, kun normisti se olisi hyvin mautonta. Mutta en mä tiiä tapahtuuko krapulassa tätä samaaOnko muilla pahaa makua suussa? Siis semmosta krapulamakua milloin esim. vesi maistuu aivan kamalalle ja pitäis melkein juoda just jotain jaffaa tai vastaavaa. Onko siis joku asia mikä yhdistää krapulaa ja alkuraskautta, koska tää maku on ihan identtinen? Nestehukka? Joku vitamiininpuutos?
...Ja nolo juttu mutta alapää haisee, jo päiväkausien ajan pesuista huolimatta. Ei siis bv-typpisesti. Ominaishaju on nyt erilainen, kuin imelä tms. Ei tunnu miltään hiivalta. En muista tämmöstä aiemmalta kertaa. Oliskohan hormonimäärien ja hajuaistin heräämisen yhteissummaa??
Mulla on edellisessä ja tässä raskaudessa yksi selkeämmistä alkuraskauden oireista just se että vatsa on sekaisin ja lääkärin mukaan ihan normaalia kuulemma, eli en olisi kovinkaan huolissani.Mullakin maha sekaisin, toivottavasti ei meinaa keskenmenoa edelleen rinnat kipeät ja turvottaa silti vähän, pidän sitä hyvänä merkkinä. Ja testi tumma alle tunnin pidätyksellä, toki en ole juonut muutamaan tuntiin mitään. Ei tässä nyt mietitä keskenmenoja
Mulla ihan sama meininki. Sain lääkäriltä primperan pahoinvointilääkkeen ja se auttaa vähän, mutta lähinnä siihen että ei ole aivan pakko oksentaa vaikka etova olo on kokoajan. Mulla näkkileipä on ainoa mikä ei aiheuta pahaa oloa. Toivottavasti menisi ohi nopeasti kummallakinTää paha olo ja väsymys on sietämätöntä. :arghh: Pari päivää oli vähän parempi mutta tänään taas jäätävä olo. Tänä iltana/yönä saatan taas halailla pönttöä. Voi ressukka esikoistakin, kun äidistä ei oo nyt mihinkään.
Mulla on edellisessä ja tässä raskaudessa yksi selkeämmistä alkuraskauden oireista just se että vatsa on sekaisin ja lääkärin mukaan ihan normaalia kuulemma, eli en olisi kovinkaan huolissani.
Joo pitäisi olla. Mulla vaihtelee oireet ihan päivittäin. Yleensä oireet myös loppuu hetkellisesti siinä 9-10 viikolla ilmeisesti. Viimeksi mulle kävi näin ja olin ihan varma et kesken meni, mutta ultrassa olikin kaikki hyvin ja lääkäri just sanoi että tosi monella tossa vaiheessa loppuu oireet kuin seinään.Juu, mulla on välillä joka toinen päivä tyhjennys ja joka toinen ei tuu mitään mutta toi yks päivä oli kyllä tosi sekasin..
Turvotus ehkä laskenut vähän, ainakin näin aamulla, mutta lienee myös normaalia, että alkuturvotus laskee joksikin aikaa.