Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 6+2
En pystynyt radiosta kuuntelemaan ylex iltapäivän "muna suussa" kilpailua, kun rupes oksettamaan ajatus puhua joku kananmuna tai joku muu asia suussa. Myös puheet kaikenlaisista eritteistä yököttää. Hampaiden pesu myös yökityttää. Korkeakauluksiset paidat yökötyttää. Jos hiukset tai joku muu osuu kaulalle, yökötyttää. Tää on ihan kamalaa. Samanlaista kun viime keväänä raskaana ollessa.

Rv 6+2
En pystynyt radiosta kuuntelemaan ylex iltapäivän "muna suussa" kilpailua, kun rupes oksettamaan ajatus puhua joku kananmuna tai joku muu asia suussa. Myös puheet kaikenlaisista eritteistä yököttää. Hampaiden pesu myös yökityttää. Korkeakauluksiset paidat yökötyttää. Jos hiukset tai joku muu osuu kaulalle, yökötyttää. Tää on ihan kamalaa. Samanlaista kun viime keväänä raskaana ollessa.

Ootko joutunut muuten pitää maskia? Aiheuttaako se samaa? Musta jotenkin tuntui tänään et maskin kanssa jos iski yökötysolo niin se maski pahensi tilannetta x2.
Joskus joku kaveri sanoi, että se ei voi pitää bussissa maskia kun pahentaa sen matkapahoinvointia, et oisko sama efekti :meh:

Ootko joutunut muuten pitää maskia? Aiheuttaako se samaa? Musta jotenkin tuntui tänään et maskin kanssa jos iski yökötysolo niin se maski pahensi tilannetta x2.
Joskus joku kaveri sanoi, että se ei voi pitää bussissa maskia kun pahentaa sen matkapahoinvointia, et oisko sama efekti :meh:

Mä joudun töissä käyttään maskia tai visiiriä. Maski on pahin, mutta visiiriä pystyy jotenkin käyttää. Jos etova olo alkaa niin pahentaa ainakin sitä.

Meillä on maskipakko ja viikonloppuna töissä se kyllä pahensi oloa, alaosa painoi tuonne kaulanyläosaan ja haistoi oman hengityksen. Ei kyllä yhtään helpota oloa tuo maskin käyttö. Mutta sen alla helpompi yökkiä, kun ei välttämättä muut hoksaa :hilarious:

Maskin käyttö tuntuu kyllä ikävältä ja pahentaa huonoa oloa :yuck: Tsemppiä kaikille joiden on töissä pakko pitää, ite en varmaan kestäis sen kanssa koko päivää!

Mulla ällötykset ja jatkuva nälän tunne on vähän vähentyneet viime viikosta, mutta maanantaina flunssa iski päälle :facepalm: Lämpöä, nenä tukossa ja kurkku kipeänä. Ja aivan vetämätön olo! Ei usko että koronaa, koska haistan ja maistan ihan normaalisti. Harmittaa, että normaalit flunssantappovarustukset eli burana, yrttitee ja finrexin ovat nyt kaikki kieltolistalla.

Onko muut sairastaneet flunssaa alkuraskaudessa? Miten ootte selättäneet taudin?

6+0

Etova olo on löytänyt tänne tismalleen samoilla päivillä kuin esikoisen kohdalla. Lisäksi seurana jatkuva palelu ja aamuvirkkuilu (tänään taas klo 5.30 pirteänä ylös). Pissalla täytyy käydä useammin ja aamuyöstä täytyy käydä vessassa. Muutoin aika oireetonta.

Maskin käyttö tuntuu kyllä ikävältä ja pahentaa huonoa oloa :yuck: Tsemppiä kaikille joiden on töissä pakko pitää, ite en varmaan kestäis sen kanssa koko päivää!

Mulla ällötykset ja jatkuva nälän tunne on vähän vähentyneet viime viikosta, mutta maanantaina flunssa iski päälle :facepalm: Lämpöä, nenä tukossa ja kurkku kipeänä. Ja aivan vetämätön olo! Ei usko että koronaa, koska haistan ja maistan ihan normaalisti. Harmittaa, että normaalit flunssantappovarustukset eli burana, yrttitee ja finrexin ovat nyt kaikki kieltolistalla.

Onko muut sairastaneet flunssaa alkuraskaudessa? Miten ootte selättäneet taudin?

Täällä tuntuu myös vähän flunssan pukkaavan, painetta päässä ja tuntuu että nenä alkaa vuotaa panadol hottia löytyy kaapista kun tulee tarve

Siis mulla pukkaa semmosia mini finnejä naamaan ja kaulaan ja rintaan. Ikävän kipeitä vielä o_O En muista miten edellisillä kerroilla.

5+1

Täälläkin kun päästiin kehumasta oireettomuudesta ni johan tänään on ollu nii etova ja yököttävä olo että hyvä ettei se laatta oo lentäny. Joten meille taitaakin tyttö tulla :hilarious: sit mua yököttää oikeestaa kaikki ruoka vaikka pystynki syömään sitä mut sit toisaalta ällöttää. Kylmä on myös ollut jo muutaman päivän, etenki iltaisin. Kahvikaan ei niin maistu vaikka oon aiemmin ollu kova kahvinjuoja. Ja tää turvotus, jestas jotai iha järkkyä!! :grin mieskin kysy että eikö kukaan oo töissä kysyny mitää sillä maha kuulemma näkyy jo, ja täytyy sanoo et tää näkyy kyllä koska tää turvotus on jotai järkkyä :p mutta ehkä se jossaikohtii hiuka helppaa, tosin oon pienikokoinen joten aina on raskaus nopeesti näkyny. Ja viikkoja nyt joku 6+3.

En kyllä tiedä kuka on keksinyt sanan aamupahoinvointi, koska mulla se on koko päivän ja pahenee iltaa kohti :hungover: rv 6+3

En kyllä tiedä kuka on keksinyt sanan aamupahoinvointi, koska mulla se on koko päivän ja pahenee iltaa kohti :hungover: rv 6+3

Oon miettinyt ihan samaa! Mulla aamuisin paras olo eikä edes kiire syödä aamupalaa. Loppupäivän etoo ja koko ajan pitäisi olla syömässä jotain. Rv 6+6

Täälläkin kun päästiin kehumasta oireettomuudesta ni johan tänään on ollu nii etova ja yököttävä olo että hyvä ettei se laatta oo lentäny. Joten meille taitaakin tyttö tulla :hilarious: sit mua yököttää oikeestaa kaikki ruoka vaikka pystynki syömään sitä mut sit toisaalta ällöttää. Kylmä on myös ollut jo muutaman päivän, etenki iltaisin. Kahvikaan ei niin maistu vaikka oon aiemmin ollu kova kahvinjuoja. Ja tää turvotus, jestas jotai iha järkkyä!! :grin mieskin kysy että eikö kukaan oo töissä kysyny mitää sillä maha kuulemma näkyy jo, ja täytyy sanoo et tää näkyy kyllä koska tää turvotus on jotai järkkyä :p mutta ehkä se jossaikohtii hiuka helppaa, tosin oon pienikokoinen joten aina on raskaus nopeesti näkyny. Ja viikkoja nyt joku 6+3.
Joo, tätä turvotusta mullakin, mutta vain illalla. Eli aamulla voi mennä vahingossa töihin tavallisilla vaatteilla ja iltapäivällä tajuu ettei housut mene enää kiinni. Eli otin sitten raskaushousut käyttöön, ja nyt vasta 6+6. Mun vaatekaappi on täynnä aivan liian paljastavia, vyötäröltä tiukkoja vaatteita. Ja mitä suuremmaksi illalla maha muuttuu, sitä tukalampi olokin tulee.

Mulla vasta 4+5-6 ja täälläkin mahdoton turvotus, mikä lisääntyy iltaa kohden. Ylimäärästä painoa löytyy, mut erotan selvästi turvotuksen. Väsyttää ja tuntuu, et oon uppoutunu johonkin omaan raskauskuplaan jo:hilarious:

Rv 6+4, alkuviikon pahoinvointi ja oksentelu loppui kuin seinään! Ei tarvitsisi tulla takaisin, pärjään ihan hyvin näin:smiley-ashamed004

Nyt vain järkky tissikipu ja väsymys päällä. Ei muuta kun rennosti lepäillen eteenpäin!

/Siis ja joo, samaa miettinyt tuosta aamupahoinvointi termistä! Mulla oli myös aamut helpoimmat ja iltaa kohden olo vain huononi. Mieskin kysyi onko tuo normaalia, kun tuo ei ole aamupahoinvointia:hilarious:

6+2 ja tällä viikolla alkanut pahoinvointi edelleen tiukasti mukana. Muistan kun esikoista odottaessa lähdettiin reissuun Malediiveille just 6+0 päivänä, meillä oli siellä all inclusive ja minä vaan närpin ruokaa, kun mikään ei maistunut ja snorklatessa oksensin veteen ja paluumatkalla lentokoneessa jännitin, että oispa vessa just sillon vapaana kun tarvii päästä oksentamaan.

Meni se reissu vähän kärvistellessä mutta oli jo varattu kauan ennen plussaa. Fiilikset on nyt ihan samanlaiset mutta ollaan sentään kotona. Mietin vaan, että miten ihmeessä pystyn ensi viikolla olemaan taas töissä, ajatuskin hirvittää. Viimeksi tätä kesti jonnekin 13+ viikolle.. :yuck: ja tämä on mulla koko päivän kestävää, jatkuvaa äklöttävää oloa ja mikään ei maistu.

Minulla meni viimeksi olot ohi vasta viikon 16 tienoilla, nyt toivoisin ettei kestäisi sinne asti :dead:

Tänne ei oo vielä pahoinvointi löytänyt mutta järkky turvotus :wideyed: Vasta 5+0 nyt. Esikoisesta mulla oli pahoinvointia ja oksentelua jostain 7+ viikolta muutaman viikon ajan, kuopuksesta vain etovaa oloa. Saa nähdä miten nyt käy. Kahvin mieliteko loppui aiemmilla kerroilla kuin seinään jossain just 7+, odottelen käykö nyt samoin :woot:

Millonkohan tää nippailu ja repimis oireet alavatsalla mahtais vähentyä. Vaivaa hiukan, että ne on aika vasemmalle painottuvia. Voihan se vaan olla että kiinnitän jostain syystä sen puolen nippailuihin enemmän huomiota, mut kaip sitä pitää seurailla tilannetta ennen kuin vetää mitään johtopäätöksiä ja paniikkeja :oops:

Täällä pahoinvointia pitkin päivää, ollut varmaan viikon. Alkaa aamupalan jälkeen ja jatkuu iltaan asti. Oksentaa ei oo vielä pitänyt. Väsymys myös kovasti läsnä:sleep011
Nälkä on välillä armoton ja vatsa kurnii niin, että naapuritkin varmaan kuulee ja siltikään ruokaa ei tee mieli.

Takaisin