Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mullakin on aika lailla koko päivän huono olo. Viikkoja 7+0. Tänä aamuna oksensin heti ensimmäisenä. Eilenkin pari kertaa päivän aikana. :sour:

Esikoisen aikaan selvisin päivästä, mutta iltapäivällä tai illalla piti oksentaa.
 
Keskittyykö teillä huono olo johonkin tiettyyn kohtaan päivää vai onko niin, aamul, päiväl ku illal? Mul nyt ainaki tulee aina huono olo, ku meen maate illal. Ei oo kaukana että enkö oksenna. Vaikka just oisin syöny että ei nälkä oo.
Päivällä ja illalla usein myös yöllä. Harvemmin on aamulla
 
Kiva kuulla että on kohtalotovereita. Ihan 24/7 on tää pahoinvointi kyllä läsnä. Rupesin tosiaan syömään losecia viime viikolla iltaa vasten ja oon saanut nukuttua paremmin. Eli kannattaa kokeilla jos tosiaan närästyslääkkeistä olisi apua, mulla ainakin auttaa vähän!
 
Kiva kuulla että on kohtalotovereita. Ihan 24/7 on tää pahoinvointi kyllä läsnä. Rupesin tosiaan syömään losecia viime viikolla iltaa vasten ja oon saanut nukuttua paremmin. Eli kannattaa kokeilla jos tosiaan närästyslääkkeistä olisi apua, mulla ainakin auttaa vähän!
Mä ostin kans närästysöääkettä (rennie ja esomeprazol vai mikä onkaa) mut neuvola sano et ei suosittwlw käyttämään jossei ihan ihan pakko oo
 
Kiva kuulla että on kohtalotovereita. Ihan 24/7 on tää pahoinvointi kyllä läsnä. Rupesin tosiaan syömään losecia viime viikolla iltaa vasten ja oon saanut nukuttua paremmin. Eli kannattaa kokeilla jos tosiaan närästyslääkkeistä olisi apua, mulla ainakin auttaa vähän!

Aikaisemmis raskauksissa oon syöny närästys lääkkeitä ja varmaan tässäkin sit saa. On mul tuolla omeprazolia, sitä oon lääkärin määräyksestä aiemminkin syöny. Mut vielä koitan sinnitellä ilman lääkkeitä. Kiva kuulla, että muilla on samaa. :Heartred
 
Määkin on napsinu pari Rennietä. Ainakin mukavampi oksentaa, kun mahahapot on vähä kesympiä. Apteekissa käskivät kysellä neuvolan mielipidettä lääkitykseen.
 
Mulla on myös tuo omeprazol päivittäin käytössä lääkärin määräyksestä, ja lisänä renniee joutunut käyttämään myöhemmässä vaiheessa, ainakin aiemmissa raskauksissa :grin
 
Keskittyykö teillä huono olo johonkin tiettyyn kohtaan päivää vai onko niin, aamul, päiväl ku illal? Mul nyt ainaki tulee aina huono olo, ku meen maate illal. Ei oo kaukana että enkö oksenna. Vaikka just oisin syöny että ei nälkä oo.

Mulla on lievää pahoinvointiaaltoa koko päivän. Pahimmillaan aamupäivästä ja illalla helpottaa.
 
Miulla ei ole niinkään pahoinvointia, mutta ruokaa ei kaipaa, nälkä on kateissa. Jumalaton väsymys vaivaa ja rinnat on niin kipeet, että yöllä kylkee kääntäessä herää siihen.
Pahoinvointia oli tuossa pari viikkoo sitten silleen lievästi, ei kuitenkaan oksenteluun asti mennyt.

Jotain positiivista, miulla ei oo ollu päänsärkyä sen jälkeen ku hedelmöitys tapahtui :) ilmeisesti ollut jotain menkkamigreeniä jo vuosikaudet ja sitä kautta oppinut sietämään aika kovaakin kipua ja pahoinvointia.
 
Mä tein positiivisen testin viime perjantaina. Jo ennen plussaa oli väsymystä, menkkamaista kipuilua mahassa ja selässä, ja rinnat arat.
Nyt on menossa 4+6 Oireet on selkeesti voimistunu. Pahoinvointia on, varsinkin jos ei syö tarpeeks usein. Aamulla ehkä vähän pahemmin mutta aika lailla aamusta iltaan. Onneksi en sentään oo (vielä) oksentanut kertaakaan Mehun oon huomannu auttavan jos on ollu semmone hetki etten oo kerenny heti syödä.
Rinnat on vielä kipeämmät kuin muutama päivä sitten. Siis koko rinnat särkee Nukuin viime yön urheilurintsikoissa jos ne vähä ois tukenu yölläkin. Selkä- ja mahakipuja oli vielä pari päivää plussauksen jälkeen, mutta tuntuu että edes ne on nyt vähän rauhoittuneet
Yllättävän voimakkaat oireet siihen nähden et oon näin alussa vasta Jännityksellä odotan paheneeko pahoinvointi ja muut oireet.
 
Voi itku herkkyys, tää on ihan syvältä. :sad015 pillität onnesta, surusta ja kaikesta siltä väliltä. Mies vähän leikillään kiusoitteli tänään ja minä poraaparkuan. Lakkais jo:sad001 onko täällä muota itkupillejä? :wink
 
Mä oon normaalisti itkupilli, että katsotaan miten itkupilli tuunkaan olemaan raskauden aikana vielä :grin

Nyt mulla on vasta 4+6, ja soitin tänään neuvolaan ekaa kertaa! Ennen plussaamista oli jo rinnat tosi kipeät, siitä tiesin että nyt on saattanut todellakin tärpätä! Ei oo koskaan ollu niin kipeet, sattu kans nukkua kyljellään tai mahallaan ja kaikki pieni kosketus tuntu epämukavalta. Nyt se on vähän lievittänyt. Oon pienirintainen, joten huomaan selvästi miten rintojen muoto on pyöristynyt ja ne on täydemmät :joyful:

Unettomuus myös on vaivannut tällä viikolla, mikä oli kans tosi outoa. Nyt vasta oon tajunnut että kai sekin joku juttu on, kun jotkut sanoo että alkuraskaudessa kärsii unettomuudesta.

Sit mua sattuu alavatsaan, on ihankun olis lievät menkkakivut koko ajan. Ja välillä pelästyn että vuodanko nyt verta, kun tuntuu märältä, mut mulla tulee kauheesti valkovuotoa :wacky: hahah
 
Itellä kyllä ajatus pätkii ja tuntuu, että unohtaa kesken keskustelun asioita. :facepalm: Kaupassa tuntuu ettei tee yhtään mitään ruokaa mieli paitsi jugurttia ja satsumoita. :angelic: Menossa 7+5.
 
4+5 vasta, palelee. Pahoinvointia ei ole ollut aiemmissa raskauksissa, saa nähdä miten nyt. Plussaflunssan saan aina, nyt alkaa vähitellen olla ohi.
 
Etova olo jatkuu. Närästää ja on ilmavaivoja. Aamukahvi ei enää maistu hyvältä. Nenä on iltaisin tukkoinen. Nyt olen raskausviikon 6 lopulla tai viikon 7 alussa. Toivottavasti selkenisi neuvolassa tuo laskettu aika, kun en itse osaa tarkasti arvioida epäsäännöllisen kierron takia.
 
5+6: rinnat on arat ja hieman turvonneet (vaihtelee päivittäin kuinka paljon), iltaisin saan unenpäästä nopsaa kiinni, vaikka muuten ei erityisesti väsytä, pikku röyhtäilyjä tulee pitkin päivää ja ilmavaivoja on normaalia enemmän. Menkkamaisia jomotuksia on 0-2 kertaa päivässä. Niin ja huulet on alkanut kuivuun. Niin joo ja melkein joka aamu herään ennen kelloa, joko vähän ennen tai monta tuntia ennen :bored:
 
Mulla on vasta ihan alussa nyt 4+4. Viikon verran ollut jatkuvaa palelua ja nyt kolmisen päivää kuvotusta aamuisin/aamupäivisin. Rinnat on arat ja välillä menkkamaisia tunteita mahassa tai sitten pientä kramppailua. Yöt nukun tosi huonosti, nukahdan helposti, mutta herään sitten jo klo 2-3 aikaan ja valvon tuntikausia.
 
Uusi oire, saunapäänsärky. Kohtalaisen voimakas puristava päänsärky, joka iskee heti saunaan mennessä. Tätä jatkunut nyt noin viikon verran.
 
Mä nukun ihan tosi huonosti nykyää.. heräilen useesti ja päiväl sit iha poikki... Yöllä ei vaa saa unta vaik yrittäs vaa silmätkii makaa tai sit torkkuu sellast koiranunta mikä auttaa yhtäpaljon ku jatkuva heräily
 
Uusi oire, saunapäänsärky. Kohtalaisen voimakas puristava päänsärky, joka iskee heti saunaan mennessä. Tätä jatkunut nyt noin viikon verran.
Mulla on ollu saunapäänsärkyä joka raskaudessa. Tuntuu lähinnä otsassa. Saunahattu auttaa, vaikka se pitää vetää melkein silmille.
 
Takaisin
Top