Millaisia raskausoireita sinulla on?

Aikalailla non-stop pahoinvointi /kuvotus on ollu läsnä nyt ehkä viikon.. Eilen illalla sitten ensimmäisen kerran joutu oksentamaan, enpä muistanut että inhoon sitä hommaa noin paljon :sad010

Ja mieli on maassa, jotenkin olen ihan nuutunut.. Johtunee tosta kokoaikaisesta kuvotuksesta, joka pahenee tosi paljon jos ei saa syötyä 2h välein.. :help
 
Muokattu viimeksi:
Tämä jatkuva kuvotus vetää kyllä tosiaan mielen välillä matalaksi. Jäätävät ilmavaivat vain pahentaa huonoa oloa.
 
Enpä tullu noita iömavaivoja ajatelleeks oireina, mut se on kyllä räjähtäny käsiin tässä viimeaikoina :woot:

Ärsytyskynnys on iha minimaalinen, hermostus ja ärsyynnyn pienestäki sotkusta. Räjähdyshekkä. Ja sekös se vasta ärsyttää.
Jotenki tuntuu et lapsetki osaa just nyt vääntää oikeista vivuista ja tahallaan ärsyttävät. Vaikka oikeesti tuskin normaalia enempää rajojaan kokeilevat:wacky:
 
Myös minun ärsytyskynnykseni on tällä hetkellä erittäin matala. Lapset nahisteli ja kinasteli eilen koko illan ja pinna paloi. Valtava väsymys ja kokoaikainen huono olo vaikuttaa kovasti mielialaan. Voi kunpa tämä pahoinvointi loppuisi pian!
 
6+5 ja pahoinvointi on nostanut päätään :meh: Vielä on ollut siedettävää, kun tulee ja menee päivän mittaan. Tuntuu, että saisi olla koko ajan syömässä, ku sen olen huomannut helpottavan. Muuten oireet pysynyt melko samana eli rinnat arat ja turvonneet, heräily klo 5 aamulla, illalla nukahdan, ku tukki.
 
Mulla kanssa pahoinvointi vaivaa päivisin. Väsymys on ihan jäätävää! Sit alavatsaa turvottaa reippaasti, farkut tuntuu inhottavilta. :smiley-ashamed004
 
Eilen illalla katoin jonku hömppäleffan ja fiilikset aaltoili vahvasti leffan tilanteiden mukaan. Myötähäpeää, naurua, surun ja ilon kyyneleita. Luojan kiitos katoin sen yksin :smiley-ashamed004 ikinä elä noin leffoissa mukana :nailbiting:
 
Ai että kiva lukea näitä, ku muillaki samaa.. paha olo, järetön väsymys ja turvotus, todella hehkeä olo siis sitten jos yks päivä on ihan ok olo niin alkaa miettiä että onkohan kaikki nyt hyvin kun on liian hyvä olo mutta mieliala on kyllä tasasempi kuin koskaan!
 
Mulla on kans mieliala ollut hyvin tasainen nyt kuten ekassa raskaudessaki. :woot: Jännä, kun väsyttää ja oksettaa koko ajan eli ihan paska olo, mutta ei oikein hermostu mistään niin kuin normaalisti...
 
No niin, tänään 5+6 ja nyt on sitten pahoinvointi alkanut nostella rumaa päätään. En ehtinyt syödä aamupalaa ennen töihin lähtöä, ja meni alkuiltapäivään, ennen kuin sain mitään safkaa. Kotiin ajaessa oli jo sellainen öllötys, että sai nieleskellä. Onneksi meni pahin vielä syömällä ohi. Mutta kyllä tämä nyt taitaa olla menoa. :depressed:
 
Myös minun ärsytyskynnykseni on tällä hetkellä erittäin matala. Lapset nahisteli ja kinasteli eilen koko illan ja pinna paloi. Valtava väsymys ja kokoaikainen huono olo vaikuttaa kovasti mielialaan. Voi kunpa tämä pahoinvointi loppuisi pian!

Täällä kans meinaa mennä kuppi nurin, kun nämä kaks vanhempaa kinastelee :bored:
 
Mulla kanssa pahoinvointi vaivaa päivisin. Väsymys on ihan jäätävää! Sit alavatsaa turvottaa reippaasti, farkut tuntuu inhottavilta. :smiley-ashamed004


Tätä samaa just mullakin. Pahaolo, kuvottaa.. Syödä täytyy 2h välein.
 
Pahoinvointi alkaa olla jatkuvaa, mutta pahentuu iltaa kohti. Asiaa ei auta, että töissä pitää maskia ja se aiheuttaa itsessään jo huonoa oloa.
Rintojen kivistys on helpottanut
 
Mulla ei ole varsinaista oksetusta, mutta olen huomannut että pitää syödä tiheämmin tai tulee sellainen huono olo, siis alkaa heikottaa samalla lailla kuin ennen pitkäkestoisen rasituksen jälkeen. Alavatsassa on jäätävä turvotus ja yöunet on tosi huonot edelleen ja silloin kun nukun, näen ihan hirveästi unia ja siis todella outoja unia. Olen nähnyt viimeksi näin paljon unia joskus lapsena.
 
Täällä pahoinvointi nostanut päätään viime viikolla. Nyt siis menossa 7+3. Oloa kokonaisuudessaan kuvaa hyvin sana krapula. Lievä sellainen, onneksi :winkPahoinvointia, väsymystä, koko ajan saa syödä mutta ruokaa ei toisaalta tee mieli, nuutunut ja yleisesti hapokas olo. Tissit pirun kipeet ja öisin näen kanssa paljon ihme unia ja sitten heräilen sen 1-2 kertaa yössä.
 
Muokattu viimeksi:
Pahoinvointi nyt tullut selkeästi, tänään 6+6. Nälkäisenä niin pahana että oksat pois. Kerran olen oksentanut, silloin ei edes ollut niin paha olo, mutta aamupala nousi vain ylös kun lähdin liikkeelle. Pakko syödä ja koko ajan nälkä, muttei enää tee mieli oikein syödä kuin tiettyjä asioita. Jos ei syö, niin sitten on piru irti. Taas jos syö liikaa, niin nousee ylös.. Haastavaa. Toi 2 h syömisväli taitaa olla aika hyvä.

Rinnat on kipeänä koko ajan, ei enää niin pahasti kuin alussa. Näköjään kasvaneetkin, piti alussa ostaa mukavammat ja kaarituettomat rintsikat, ei enää rinnat vanhoihin mahdu kun kokeilin. Yöt nukun kyllä sikeästi!
 
Pidin itseäni jo onnekkaana kun oon selvinnyt tosi vähillä oireilla, väsymystä ollut mutta ei sekään liikaa häirinnyt elämää. Tänään 6+4 ja ihan kun olisi alustavaa pahoinvointia. Ei oksettava olo, mutta ei täysin tervekään. Heikottaa ja tehnyt kotitöitä aamusta niin täytynyt mennä huilimaan ja hengittelemään vaakatasoon hetkeksi aikaa. Tuntuu selvästi että kehossa on tapahtunut sisäisesti asioita kun ei tunnu olotila ja keho omalta, tai siltä mihin on elämänsä aikana tottunut :joyful: Ihan kiva kyllä, muuten sitä ei varmaan edes uskoisi että on raskaana :biggrin
 
Onko muilla näitä kummia vatsaoireita? Eilen illalla vatsa oli kipeä ja koko yö meni sen kanssa teppuroidessa. Tuntui niin kuin sellaiset vuosisadan hirviömenkat olisi alkamassa. Olin varma, että raskaus menee kesken, mutta ainakaan vuotoa ei ole tullut. Kiinnitymiskipuja mulla oli aikaisemmin, mutta nyt on ollut jo pitempään kivutonta. Ihmetyttää tuollainen koko yön kestänyt vatsakipu, joka tuntui vielä aamullakin juilintana vatsassa. Tällä viikolla olen tehnyt kaksi tosi pitkää työpäivää, joten en ole päässyt pitkille lenkeille, enkä jumppaan, joten ainakaan tämä ei johtunut mistään rasituksesta.
 
Onko muilla näitä kummia vatsaoireita? Eilen illalla vatsa oli kipeä ja koko yö meni sen kanssa teppuroidessa. Tuntui niin kuin sellaiset vuosisadan hirviömenkat olisi alkamassa. Olin varma, että raskaus menee kesken, mutta ainakaan vuotoa ei ole tullut. Kiinnitymiskipuja mulla oli aikaisemmin, mutta nyt on ollut jo pitempään kivutonta. Ihmetyttää tuollainen koko yön kestänyt vatsakipu, joka tuntui vielä aamullakin juilintana vatsassa. Tällä viikolla olen tehnyt kaksi tosi pitkää työpäivää, joten en ole päässyt pitkille lenkeille, enkä jumppaan, joten ainakaan tämä ei johtunut mistään rasituksesta.

Itsellä ollut myös kovia vatsakipuja. Ne tulee ja menee. Ja on myös hankala nukkua. Mutta kaikki oli tänään uässä kunnossa. Että kai se on vai kohdun kasvun aiheuttamaa kipua..
 
Just kun toissapäivänä kirjotin että alustavaa pahoinvointia, niin eilenkin oli jo aika lievästi koko ajan huono olo. Tänään sit onkin vielä enemmän huono olo. Pitäisi hommia tehä koneella mutta ei millän pysty keskittyä kun päätä särkee ja huonottaa...Nyt voisin ottaa pikakelauksen jouluun, kun saan lomailla, ja kun pääsisi toiselle kolmannekselle.
 
Takaisin
Top