Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kestokrapula-olo is here. Ei okseta, mutta sellainen jatkuva etovan, väsyneen, tukkoisen, päänsärkyisen olon sekoitus. Alavatsan jomotus ja alaselän kolotus jatkuu edelleen, voisikohan sektio vaikuttaa? Google ei ole ystävä, oon löytänyt ties mitä kauhujuttuja, kuinka alkio kiinnittyy arpeen ja kohtu repeää ja poistetaan.
 
Toivotaan. Haluisin kuulla kokemuksia kohdun ulkoisesta, jos jollain on ollut. Miten oireili? Millä viikoilla? Kuinka todettiin/hoidettiin?
Mulla on ollut kohdunulkoinen ja se todettiin joskus rv 8+ yksityisellä varhaisultrassa. Sieltä menin sitten kunnalliselle verikokeisiin ja ultraan. Hcg oli vajaa 40000 ja alkio löytyi oikeanpuoleisesta munanjohtimesta. Kaikki oireet olivat kuten normaalissa raskaudessa, eikä mitään kipujakaan ollut. Harmikseni alkio oli kasvanut munanjohtimessa niin suureksi, että koko munanjohdin jouduttiin poistamaan tähystysleikkauksessa. Sen jälkeen ollaan onnistuttu saamaan yksi täydellinen lapsi ja toinen olisi nyt tulossa, mikäli kaikki vaan menee tällä kertaa hyvin. Pelottaa kyllä että, mitä jos taas on jäänyt jumiin, mutta ei auta kuin odotella että pääsen neuvolaan ja jos sitä kautta pääsis heti ultraan ettei vaan käy samoin.
 
Tänään olisi 5+0 ja oireita ei ole kuin ajoittaiset vatsan nippailut ja väsymys. Väsymys toki varmasti johtuu siitä etten saa aamuöisin nukuttua kun esikoinen heräilee klo 4 -5 :hungover:. Viime raskaudessa oireet alkoivat joskus rv5-6 tienoilla, joten sitä odotellessa :woot: Kaiken kaikkiaan edellisellä kerralla olin tosi kipeenä koko raskausajan ja odotan että tästä tulee samanlainen.
 
Mulla on ollut kohdunulkoinen ja se todettiin joskus rv 8+ yksityisellä varhaisultrassa. Sieltä menin sitten kunnalliselle verikokeisiin ja ultraan. Hcg oli vajaa 40000 ja alkio löytyi oikeanpuoleisesta munanjohtimesta. Kaikki oireet olivat kuten normaalissa raskaudessa, eikä mitään kipujakaan ollut. Harmikseni alkio oli kasvanut munanjohtimessa niin suureksi, että koko munanjohdin jouduttiin poistamaan tähystysleikkauksessa. Sen jälkeen ollaan onnistuttu saamaan yksi täydellinen lapsi ja toinen olisi nyt tulossa, mikäli kaikki vaan menee tällä kertaa hyvin. Pelottaa kyllä että, mitä jos taas on jäänyt jumiin, mutta ei auta kuin odotella että pääsen neuvolaan ja jos sitä kautta pääsis heti ultraan ettei vaan käy samoin.
Kiitos vastauksesta :happy: soittelen tänään neuvolaan, mut en usko et ultraan pääsen, ku siä hirveet jonot. Hitto. Miksi ei voisi vaan ottaa rauhallisesti ja kaikki menisi omalla painollaan eteenpäin.
 
Kiitos vastauksesta :happy: soittelen tänään neuvolaan, mut en usko et ultraan pääsen, ku siä hirveet jonot. Hitto. Miksi ei voisi vaan ottaa rauhallisesti ja kaikki menisi omalla painollaan eteenpäin.
Mä niin tiedän ton tunteen kun ei malttais odottaa enää päivääkään. Mä olin ihan samanlainen viimeksi. Tällä kertaa olo on vähän rauhallisempi ja malttavaisempi. Ehkä johtuu siitä että tuo esikoinen pitää niin kiireisenä ettei iltaisin ehdi edes miettiä asiaa ja päivät sujahtaa työkiireiden kanssa. Ja varmasti myös vaikuttaa että on jo yksi lapsi eikä lapsettomuuden pelko ole enää sen takia läsnä. Onko teillä esikoinen tulossa?
 
Meillä esikoinen on 6v Mulla ollut nyt tämän vuoden aikana kkm ja km, nii ne varmaan vaikuttaa tuohon että pelot nostaa herkästi päätään. Neuvolaan pääsen keskiviikkona ja lääkärille/ultraan ensi viikolla jos tarvii enemmän tutkimuksia. Ollaan kärsitty aina jonkun asteisesta lapsettomuudesta, siis esikoista tehtiin 3v ja 2 km ennen sitä. Ja nyt tehty 2v ja noi kkm ja km ollut. Et nyt toivoisin tän menevän maaliin asti :angelic:
 
Meillä esikoinen on 6v Mulla ollut nyt tämän vuoden aikana kkm ja km, nii ne varmaan vaikuttaa tuohon että pelot nostaa herkästi päätään. Neuvolaan pääsen keskiviikkona ja lääkärille/ultraan ensi viikolla jos tarvii enemmän tutkimuksia. Ollaan kärsitty aina jonkun asteisesta lapsettomuudesta, siis esikoista tehtiin 3v ja 2 km ennen sitä. Ja nyt tehty 2v ja noi kkm ja km ollut. Et nyt toivoisin tän menevän maaliin asti :angelic:
Pahoittelut että teillä on ollut noin rankka tie. Toivottavasti nyt vihdoin kaikki menee hyvin ja saatte pienen syliin asti. Meillä kans esikoista yrittäessä oli kkm, km ja ku. Pelko oli kokoajan silloin läsnä että sekin menee kesken. En käsitä miten nyt ei ole samanlaista fiilistä. Ehkä se vielä tulee kunhan edes tajuaa että on raskaana.
 
Pahoittelut että teillä on ollut noin rankka tie. Toivottavasti nyt vihdoin kaikki menee hyvin ja saatte pienen syliin asti. Meillä kans esikoista yrittäessä oli kkm, km ja ku. Pelko oli kokoajan silloin läsnä että sekin menee kesken. En käsitä miten nyt ei ole samanlaista fiilistä. Ehkä se vielä tulee kunhan edes tajuaa että on raskaana.
Mullakaan ei tässä raskaudessa aluksi ollut, olin yllättävän rauhallinen, mut noi vihlasut ja hartian kipu saivat pelot pintaan. Nyt jo vähän rauhallisempi mieli,onneksi.
 
Täällä nyt rv 5+1 eikä juuri mitään oireita. Ehkä hieman hengästymistä, syljenmakua suussa ja kauramaito kahvissa ei maistu enää hyvälle. Jonkin verran myös vatsanväänteitä ollut..
 
Mä tänään hokasin, että koko ajan on mahassa sellanen jännä tuntuma. Kai se liittyy kohdun kasvuun tai johonkin, sellanen täys olo, johon liittyy ajoittaista kihelmöivää tunnetta.

Muuten on perinteiset: tissioireet, väsymys, lievä äklö, ärtymys.
 
5+5 ja ekat oksennukset heitetty :depressed: Aamusta heti ja vielä töissäkin piti käydä.. Mitenköhän töissä reagoidaan oksentelelevaan naiseen, jos ei vielä viihtis raskaudesta huudella.. :smiley-angelic006
 
3+5 ja eka vessayökintä takana. Tuli ihan ei mistään ja tuli kiire juosta vessaan yökkäämään. :yuck:

Muutoin oon melko oireeton ollut nyt viimeisen viikon, tai sit en vaan tunne mitään oireita koska mulla on kaamea flunssa :hilarious:
 
Nyt 4+2 ja oireet ehkä hieman lieventyneet. Rinnat on arat ja etova olo tulee heti jos on vähänkään pidempään syömättä. Normaalisti saatan syödä aamupalan töissä aika myöhään ja nyt täytyy syödä melkein heti. Ajatus ruoasta kuitenkin etoo. Menkkajomotukset ovat vähentyneet. Kahvi ei ehkä maistu niin hyvältä ja tummasuklaa tökkii :D
 
Nyt luultavasti 4+5 ja oireet ovat aika vähäiset. Palelee ja väsyttää lähinnä. Alavatsaa on nippaillut, mutta sitäkään ei juuri nyt ole. Saa nähdä, iskeekö vielä etova olo. Edellisessä raskaudessa se taisi alkaa joskus raskausviikoilla 6-7. Ensimmäisessä raskaudessa rinnat aristivat heti alussa mutta toisessa eivät eikä näemmä tässä kolmannessakaan.
 
Mulla on niin huono olo koko ajan että itkettää. Ei tuu töiden teosta yhtään mitään kun koko ajan saa vaan hengitellä vaakatasossa :depressed:
 
Täällä kans koko aikainen etova olo, vaakatasossa helpottaa, onneksi on loma viikko :dead: kaikki ruoka äklöttää, lihan haju ehkä pahin, pitää varmaan ruveta kasvis syöjäksi :grin hedelmät uppoo. Tissien arkuus palannut myös kuvioihin.
 
Täällä neuvolan mukaan 4+6, eikä toistaiseksi juuri mitään oireita. Rinnanpäät arat sekä viluttaa. Oon myös huomannu että ruoka ei maita niin hyvin kun ennen, ei siis mitenkään ällötä mutta ei vain maistuisi. o_O
 
Muokattu viimeksi:
Hmm, eilen pienenpientä tuhrua selkäsärkyyn yhdistettynä niin yön jo mietin että tää on tässä, mutta tänään on kyllä taas ihan normi raskausoireet päällä ja selkäkin rauhottunu. :eek:
 
Selkäjomottelu piti viime yön hereillä.. Vähän kun sai unta ni se jomotus sekoittui uneen, eli ei oo kovin levännyt olo ollu tänä aamuna :sad001 Aiemmissa raskauksissa tätä samanlaista jomottelua on ollu vasta vialla kolmanneksella, vähä mietityttää että onko sitten normaalia tässä vaiheessa..
 
Nälkä... nälkä...nälkä... kokoajan jotain tekee mieli, mutta kun avaa kaapin ja katsoo jotain niin ei teekkään mieli. Ruokaa ei tee mieli.

Mielialat heittelee aiiiiiivan eestaas. Itkettää, naurattaa, panettaa, vituttaa, surettaa, ahdistaa ja taas itkettää, naurattaa, panettaa, vituttaa, surettaa, ahdistaa jnejnejnejne.

Nännit aivan hellllllllllvetin kipeät.

Kylmäkuumakylmäkuumakylmäkuumakylmäkuuma

Nenä valuu verta ( = Limakalvojen kuivuus)

Eilen yökkäsin tosi yllättäen, ilman mitään varsinaista syytä. Tuli ihan out of nowhere.
 
Takaisin
Top