Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mua auttoi edellisessä raskaudessa aamun aloittaminen sitruunavedellä. Siinä on kai jotain ihan tutkittuakin hyötyä, en vaan muista mikä se pointti oli. Eli lämmität veden ja lisäät sinne maun mukaan sitruunaa, vähän kuin teetä mut hapanta.

Toinen mikä pysyi alhaalla oli mehujää. En enää pysty niitä syömään, mutta elin niillä jokusen viikon.

Tsemppiä.

Kiitos! Just mies lähti ostamaan sitruunoita kaupasta, kun viime raskaudessa muistan että jäinen sitruunamehu jotenkin auttoi! Toivotaan että menis nopeammin ohi kun viimeksi, silloin paino putosi ja olin ihan tiputuksen rajoilla kun mikään ei pysynyt sisällä. Omassa lähipiirissä kukaan ei oikein ymmärrä tällästä ympäri vuorokauden oksentelua ja ohjeet on sellasia ”syö kunnolla ja harrasta liikuntaa niin helpottaa..” :rolleyes:
 
Niinpä vaan se pahoinvointi yltyi oksentamiseksi täällä. :sad001 Ihan järkyttävä olo, enkä pysty olemaan pystyasennossa ollenkaan tai laittamaan suuhun puolikasta tuc-keksiä enempää. Mitään vinkkejä, mikä teillä on auttanut?
Lääkäri, nesteytys, lääkitys (primperan +omeprazol) , lepo. Mä vaan olen. Puoliso hoitaa kodin, lapsen, koiran, mut.
Vichyä ja vesimelonia jos pystyy. Niistä saa kaliumia.
Syöt ja juot mitä voit, oli se sitten "järkevää ja monipuolista" tai ei. Puolikas tuc-keksikin on hyvä! Pähkinät on tympeitä oksentaa, mutta ravinteikkaita. Kylmät syötävät maistuu vähemmän. Mustikkakeitto on ollut mulle aika ok.

Älyttömästi tsemppiä ja myötätuntoa toiselta sängynpohjasta.

Ja jos pitkään jatkuu ja oireet on kovat, niin hyperemeesi ry:n sivuilta saa tietoa, ja fb:ssa varmaan löytyis vertaistukeakin?
 
Kestokrapula ja turvotus löysi jälleen tiensä tänne :shifty: Nyt viikot 5+6 ja 6+4 välillä.
Tätä en kyllä odottanut, vaikkakin mielessäni just pari päivää sitten ajattelin että olisi nyt edes jotakin raskauteen viittaavaa oiretta :grin
 
Lääkäri, nesteytys, lääkitys (primperan +omeprazol) , lepo. Mä vaan olen. Puoliso hoitaa kodin, lapsen, koiran, mut.
Vichyä ja vesimelonia jos pystyy. Niistä saa kaliumia.
Syöt ja juot mitä voit, oli se sitten "järkevää ja monipuolista" tai ei. Puolikas tuc-keksikin on hyvä! Pähkinät on tympeitä oksentaa, mutta ravinteikkaita. Kylmät syötävät maistuu vähemmän. Mustikkakeitto on ollut mulle aika ok.

Älyttömästi tsemppiä ja myötätuntoa toiselta sängynpohjasta.

Ja jos pitkään jatkuu ja oireet on kovat, niin hyperemeesi ry:n sivuilta saa tietoa, ja fb:ssa varmaan löytyis vertaistukeakin?

Vaikka tätä ei toivoisi kenellekään, on jotenkin tosi lohduttavaa kuulla, ettei ole sängynpohjalla yksin! Tuli tosi hyvä mieli tosta sun viestistä, ja tosta hyperemeesi ry:n sivusta, olisinpa löytänyt sen jo ensimmäisessä raskaudessa. Kiitos :Heartred Mulla Primperan ei auttanut pahoinvointiin, mutta pitää tosiaan ottaa yhteyttä lääkäriin, koska varmasti ajoissa aloitetusta seurannasta on tässä vaan hyötyä. Paljon tsemppiä sinnekin! Jotenkin sekin ajatus helpottaa, että on ihan ok pysyä siellä sängynpohjalla nyt, eikä väkisin yrittää olla reipas.
 
Täällä viikko sitten maanantaina saatiin aamupissasta plussa ja edellisellä viikolla oli jo aavistus, että nyt on tärpännyt koska kuukautisia ei kuulunut.:angelic:
Kuluneella viikolla oli variaatio erinäisiä oireita alavatsan nippailusta huimaukseen ja tunneryöppyihin. Välillä pitää ottaa päikkäreitä ja ruokahalua löytyy, mutta loppuviikkoa kohti esim. rintojen arkuus väheni vain nännien herkkyyteen. Ei turvotusta tai vastaavaa..
Olen 26- vuotias ja odotan esikoistamme, eli en oikein osaa sanoa mitä odottaa, kun odotat.:shy: Tullut tässä luettua ja kerättyä taustamateriaalia raskauteen liittyen mutta oireista päätellen lokeroin itseni jonnekkin ”oireettomien odottajien” kastiin.
Minulle herää herkästi lukemani perusteella kaikkia kauhu skenaarioita ja jännitän aina pahinta mahdollista, mutta kaikki vaikuttaa menevän kuitenkin normaalisti, koska vuotoja tai kipuja ei ole jotka viittaisivat tyhjennykseen!
Muuta en toivo ja pyydä kuin että pikku tyyppi kehittyy normaalisti ja pysyy menossa mukana.:angelic:
Tulevalla viikolla lähtee jo RV7: 6+0 käyntiin:smiley-angelic003
:anyone:)
 
Finniä puskee naamaa täyteen.. :sour: minulla jolla ei oikein ikinä finnejä ole ollut kuin yksittäisiä, niin nyt naama kukkii.. :shifty:
 
7+2 ja tänään ihan oireeton päivä monen huonovointisen päivän jälkeen. Miks ei vaan voi tuntuu samalta joka päivä? Tässä raskaudessa ei oo ollu kertaakaan tuntemuksia kohdun alueella. Edellisessä raskaudessa koski välillä niin paljon, ihan kuin veistä olisi siellä väännetty. Voihan se olla paikat on kerran venähtänyt, niin nyt ei enää tunnu missää. Viikon päästä tiedetään kasvaako siellä mitään, jotenkin oon varautunut kkm tai tm. Siksi varasinkin ultran vasta meidän lomamatkan jälkeen, että saa sitten lomailla rauhassa ja sen jälkeen hoitaa tyhjennykset. Ku osaiski ajatella positiivisesti, mut mut...
 
Olen odotellut oireita itselläni.. kahdessa aiemmassa raskaudessa on ollut aamuisin yökkimistä ja tosi huono olo ja nyt ei ole oikein mitään oireita.. aiemmissa pahoinvointi myös alkoi 6+ viikoilla ja nyt minulla on jo 8+.. huolettaa, että tämä ei mene nyt oikein ja oli pakko varata varhaisultra, vaikka sellaisessa en ole ikinä käynyt
 
Nyt menossa 7+6.
Ekassa raskaudessa vointi oli erittäin hyvä loppuun asti eikä mitään pahoinvointia.
Nyt tässä raskaudessa etovaa oloa ja tänään ei oo mikään pysyny sisällä
 
Röyhtäyttää jatkuvasti. En tiedä enteileekö jo närästystä, joka alkoi näillä paikkeilla viime raskaudessa.. :hungover:
 
Täällä menossa 9+3 ja pahoinvointi on valitettavasti läsnä myös tässäkin raskaudessa. Kolmisen viikkoa on nyt oksennettu joka päivä ja alan olla aika kyllästynyt tähän etovaan oloon, joka alkaa heti kun silmät saa auki ja loppuu kun nukahtaa. Iltaa kohden olo pahenee vain entisestään ja mahaa koskee jonkin verran. Iltapäivästä alkaa paleltamaan ja se on yleensä sen merkki, että myös etova olo lisääntyy niin, että oksentelu alkaa lähestyä. Välillä pääsen iltaan asti oksentamatta ennen kuin rumba alkaa, välillä taas rumba alkaa jo aamupäivästä.
Väsymys on myös ollut läsnä alusta asti sekä huimaus. Ei sentään taju ole vielä kertaakaan lähtenyt. Esikoisesta muistan pyörtyneeni kaupan kassan jälkeen kun ostoksia olin menossa pakkaamaan kassiin :confused: Nyt mies onkin hoitanut suurimmaksi osaksi kauppareissut yksinään, itse kun nojailen vain muuten ostoskärryyn oloissani ja odotan koska ollaan takaisin kotona kauppareissulta :grin
 
Mulla oli ekassa hyperemeesi koko raskauden. Oksensin vielä sektiopöydälläkin.

Seuraavassa pahoinvointi ei vienyt sairaalaan kuin kahdesti ja loppu jossain rv. 26. Ihan en kyl enää muista.

Edellisessä oli vain huono olo, mutten oksentanut kertaakaan tai ehkä paristim mutta ei jäänyt mitään muistikuvaa.

Nyt olen ollut huonovointinen reilu pari viikkoa. En tosin ole oksentanut, vaikka lähellä on käynyt. Nytkin sinnittelen tahdonvoimalla ja yritän keskittyä asioihin jotka eivät ärsytä, kuten hajut, äänet ja valo.

Väsymys on jäätävää. Kädet ja jalat puutuu tai ovat aivan kylmät kaiken aikaa.

No kai tästä (taas) selviää. Tietää ainakin jos menee kesken kun nää ooreet loppuu myös.
 
Täällä rv 9+4, kolmatta lasta odotan. Aiemmista raskauksista en muista selkeitä oireita, mitä nyt on ollut.

Pahoinvointia - check! Ei suoranaisesti okseta, mutta kuvottaa, kaikki ja kaiken aikaa. Onneksi esim tänään on parempi päivä!
Väsymys! Päänsärky ja sellanen vetopois-olo.
Alavatsalla paineen/raskas tunne, rinnat on kipeät!
 
Yskäiseminen sattuu alavatsaan. Mikä ihme siellä nyt jo riipii??? Onko teillä ollut jo tätä ongelmaa ja voiko sitä mitenkään helpottaa?
 
Yskäiseminen sattuu alavatsaan. Mikä ihme siellä nyt jo riipii??? Onko teillä ollut jo tätä ongelmaa ja voiko sitä mitenkään helpottaa?

Jos nyt puhumme samasta asiasta, niin itsellä näitä alkanut myös tulla, äkkinäiset liikkeet, yskiminen, joskus aivastaminen tms aiheuttaa sen :confused:Muistaakseni näitä kutsuttiin repäisykivuiksi ja alkoivat itsellä edellisessäkin raskaudessa jo tällein varhaisessa vaiheessa..
 
Jos nyt puhumme samasta asiasta, niin itsellä näitä alkanut myös tulla, äkkinäiset liikkeet, yskiminen, joskus aivastaminen tms aiheuttaa sen :confused:Muistaakseni näitä kutsuttiin repäisykivuiksi ja alkoivat itsellä edellisessäkin raskaudessa jo tällein varhaisessa vaiheessa..

Mulla tuli myös tänään tällainen, nousin ylös samalla kun yskäsin kovaa ja ai että tuli just tollanen ikävä repäisykivun oloinen tuntemus :confused: Kipu kesti vaan sen hetken kun yskäisi
 
Mulla tuli myös tänään tällainen, nousin ylös samalla kun yskäsin kovaa ja ai että tuli just tollanen ikävä repäisykivun oloinen tuntemus :confused: Kipu kesti vaan sen hetken kun yskäisi

Joo ovat kyllä inhottavia.. mutta positiivista se, että kestävät vain sen sekunnin tai muutaman ja sitten on ohi :) Mie eilen peiton nostin lattialta ja hittolainen kun repäisikin kunnolla alamahasta, mieskin tuli kiireen vilkkaa kysäisemään, että onko kaikki kunnossa ja kantoikin sitten itse peiton makuuhuoneeseen, vaikka sanoin että aivan normaaleja nuo tuntemukset :angelic:
 
Jos nyt puhumme samasta asiasta, niin itsellä näitä alkanut myös tulla, äkkinäiset liikkeet, yskiminen, joskus aivastaminen tms aiheuttaa sen :confused:Muistaakseni näitä kutsuttiin repäisykivuiksi ja alkoivat itsellä edellisessäkin raskaudessa jo tällein varhaisessa vaiheessa..

Näitä ne varmaan on, en vaan jotenkin tajunnut että repäisykivut voi alkaa jo nyt! Viimeksi mulla tuli samoja vasta kun vatsa oli jo selvästi isompi. Huh, tästähän tulee aika rankka matka...
 
Nyt 8+6 ja jo pidemmän aikaa on vaivannut, toki koko ajan voimistuen asennosta riippuva huono olo. Perus ryhdikäs istuma-asento ok, ellei sit just oo syöny sitä tiettyä pistettä enempää. Kaikki asennot, joissa on alle 90 asteen kulma selän ja reisien suhteen, saa aikaan huonon olon. Tällä hetkellä ei tarvitse myöskään miettiä käyttävänsä muita kun äitiyshousuja samasta syystä.

Onko kellään muulla samaa? Maha on jo todella selkeä ja esikoista tässä odottelen...
 
@Rouva W mä en aiemmissa raskauksissa sietänyt käyttää housuja oikeastaan ollenkaan, koska kaikenlainen puristus vyötärö-lantioseudulle teki pahan olon. Ylipäätänsä tosi asentoherkkää olo muutenkin jo nytkin (6+jotain). Vimpassa raskaudessa lisäksi kävely oli liki mahdotonta ja istuminen sattui, mikä se nyt on nimeltään, kun toi häpyluu ja lantion rustot venyy. Oon kulkenut pelkissä mekoissa (ja ilman pikkareita jos vaan mahdollista):)
 
Takaisin
Top