Millaisia raskausoireita sinulla on?

@Rouva W mä en aiemmissa raskauksissa sietänyt käyttää housuja oikeastaan ollenkaan, koska kaikenlainen puristus vyötärö-lantioseudulle teki pahan olon. Ylipäätänsä tosi asentoherkkää olo muutenkin jo nytkin (6+jotain). Vimpassa raskaudessa lisäksi kävely oli liki mahdotonta ja istuminen sattui, mikä se nyt on nimeltään, kun toi häpyluu ja lantion rustot venyy. Oon kulkenut pelkissä mekoissa (ja ilman pikkareita jos vaan mahdollista):)

Oijoi! Toivottavasti mä pystyisin käyttämään edes äitiyshousuja, tulee muuten pitkä ja kylmä talvi :grin näitä oloja tässä nyt kuitenkin ollut jo pari viikkoa, mutta koko ajan voimistuen :grin
 
Yskäiseminen sattuu alavatsaan. Mikä ihme siellä nyt jo riipii??? Onko teillä ollut jo tätä ongelmaa ja voiko sitä mitenkään helpottaa?
Mulla tullut lyhyitä teräviä kipuja välillä jos nousen sohvalta/sängystä nopeasti ylös. Ja joskus myös aivastaessa tulee sellainen lyhyt terävä kipu alavatsaan.
 
Mulla tullut lyhyitä teräviä kipuja välillä jos nousen sohvalta/sängystä nopeasti ylös. Ja joskus myös aivastaessa tulee sellainen lyhyt terävä kipu alavatsaan.
Mulla on myös näitä.
 
Täällä myös viimeksi tänään, kun pomppasin lattialta jotain nappaamaan niin melkoinen repäisy tuntui..
 
Mullakin tuollaisia kipuja. Lisäksi selässä viiltelyä, kun joutuu makaamaan kokoajan. Käyttääkö kukaan pahoinvointilääkettä? Jouduin yhtenä päivänä ottamaan, kun piti käydä ihmisten ilmoilla, mutta siitä oli apua vasta n. 18-24h päästä. Jos sitä vaan uskaltaisi käyttää, niin helpottaisi kummasti elämää. :hungover:
 
Mullakin tuollaisia kipuja. Lisäksi selässä viiltelyä, kun joutuu makaamaan kokoajan. Käyttääkö kukaan pahoinvointilääkettä? Jouduin yhtenä päivänä ottamaan, kun piti käydä ihmisten ilmoilla, mutta siitä oli apua vasta n. 18-24h päästä. Jos sitä vaan uskaltaisi käyttää, niin helpottaisi kummasti elämää. :hungover:
Mulle määräsivät neuvolasta Primeran + omeprazol. Älä ota mitään ilman oman lääkärin konsultointia!
 
Mulle määräsivät neuvolasta Primeran + omeprazol. Älä ota mitään ilman oman lääkärin konsultointia!
Mulla oli siis tuo Primperan hyperemeesistä, niin sitä otin 2 tablettia lauantaina pakon edessä. Reseptillä on jäänyt Zofraniakin, mutta sille ei oo nyt tarvetta.
 
Itsellä edelleen melko oireetonta(ollut koko ajan ja varhaisultrassa 6+5 kaikki kunnos) ja nyt rv 8+3.

Alavatsalla menkkamaisia tuntemuksia ja juilintaa etenkin iltaa kohden. Myös jos kävelee/pyöräilee pitkään tuntuu alavatsa rakonkohdalta painavalta ja tekee mieli kannatella vatsaa.

Oksettaa n. joka toinen päivä aamusta vähän. En ole oksentanut kertaakaan, ja tää etovan olon puute on itseäni eniten kummastuttanut ja toki ihan huolettanutkin.
Tekee mieli "perinteistä kotiruokaa" enempi kuin normaalisti, mutta liika rasva ja suolasuus oksettaa(en tosin muutenkaan lisää suolaa mihinkään).

Rinnat vähän kipeänä ja vatsa omaan silmään kasvanut(vaikka paino ei ole noussut).
 
Nyt 10+4 ja olen oksentanut eilen vaan kerran ja tänään jaksoin viedä roskia kierrätykseen. Voisiko tämä pahoinvointi olla laantumassa? Peti potilaana mennyt 4 viikkoa. Loppuuko oksentelu yleensä kuin seinään vai vähitellen? Vai onko tämä vaan huono merkki? :hungover:
 
Mulla pahoinvointi tulee nähtävästi vähä jälkijunassa. Nyt h9 ja monessa paikassa sanotaan "pahoinvointi alkaa yleensä hellittää tässä vaiheessa". Viime viikolla tuli ekat pikkuiset yrjöt. Äsken makailin sohvalla ja tuli olo, että nyt muuten oksettaa. En kerennyt minnekkään liikkua, niin oksensin sitten vesilasiin :grin
 
Oireisto hellittänyt, mutta rinnat kipeät edelleen ja taas alkoi alavatsan juilinnat.. Kauheesti vaan aiheuttaa pelkoa nää olot.. En millään pystyisi odottaa nt ultraan enää kahta viikkoa, kun stressaa..
 
Hei varmasti muillakin ummetusta... millä saatte helpotettua asiaa? Mulla nyt eilen ja tänään ollu tosi kovalla vatsa, vessakäynnit sattuu tosi paljon. Tuntuu siis että taju lähtee ja tuskahiki päällä.
 
Hei varmasti muillakin ummetusta... millä saatte helpotettua asiaa? Mulla nyt eilen ja tänään ollu tosi kovalla vatsa, vessakäynnit sattuu tosi paljon. Tuntuu siis että taju lähtee ja tuskahiki päällä.
Täällä myös, yrittänyt juoda enemmän vettä,syödä kaurapuuroa ja ruisleipää. Ei auta. Yks mikä on hyvä ja saa raskauden aikana käyttää niin levolac apteekista. Mulla vatsa toimii sen kerran kolmen päivän välein ja kovalla todellakin on :depressed:
 
Nyt 8+3/9+1, kestokrapula jatkuu edelleen,syön koko ajan et pysyis Poissa,painoa tulee tätä menoa varmaan 50kg:hilarious:
Väsymystä on,mutta muut lapset pitää kiinni arjessa,eikä illalla tarvii unta hakea :happy:
Turvotus aivan jäätävää,ihan kuin ois pidemmälläkin jo,kukaan ei kyllä ole vielä mitään kysellyt,yrittänyt pitää löysiä huppareita päällä.
 
Hei varmasti muillakin ummetusta... millä saatte helpotettua asiaa? Mulla nyt eilen ja tänään ollu tosi kovalla vatsa, vessakäynnit sattuu tosi paljon. Tuntuu siis että taju lähtee ja tuskahiki päällä.
Mä aloitin jo luumunektarin o_O ja sit paljo hedelmii ja kaurapuuroa aamuisin
 
Hei varmasti muillakin ummetusta... millä saatte helpotettua asiaa? Mulla nyt eilen ja tänään ollu tosi kovalla vatsa, vessakäynnit sattuu tosi paljon. Tuntuu siis että taju lähtee ja tuskahiki päällä.
Täällä myös, yrittänyt juoda enemmän vettä,syödä kaurapuuroa ja ruisleipää. Ei auta. Yks mikä on hyvä ja saa raskauden aikana käyttää niin levolac apteekista. Mulla vatsa toimii sen kerran kolmen päivän välein ja kovalla todellakin on :depressed:
Pegorion tai Pegoratio ehdottomasti! Pehmentää ulostemassaa. Levolac saattaa tehdä vaan ilmaa, ja itselläni luumut ei myöskään auta.
 
Hei varmasti muillakin ummetusta... millä saatte helpotettua asiaa? Mulla nyt eilen ja tänään ollu tosi kovalla vatsa, vessakäynnit sattuu tosi paljon. Tuntuu siis että taju lähtee ja tuskahiki päällä.
Mä olen käyttänyt Duphalacia tai Vi-Sibliniä, mikään kotikonsti ei tunnu auttavan (tai en oikeestaan jäänyt edes kokeilemaan kun esikoisenkin aikaan ei auttanut...)
 
Hei! Uusi käyttäjä täällä. Kärsiikö moni muukin jatkuvista päänsäryistä? Itsellä ihan joka päivästä jomotusta ollut useamman viikon jo. Väsymys ja pahoinvointi alkaa jo helpottamaan onneksi. Nyt rv 10+2. Mutta tämä päänsärky on aivan kamalaa, olen nyt ollut ottamatta raskaus vitamiinia parin päivän ajan ja vähän helpottaa, voisikohan johtua tästä.
 
Hei! Uusi käyttäjä täällä. Kärsiikö moni muukin jatkuvista päänsäryistä? Itsellä ihan joka päivästä jomotusta ollut useamman viikon jo. Väsymys ja pahoinvointi alkaa jo helpottamaan onneksi. Nyt rv 10+2. Mutta tämä päänsärky on aivan kamalaa, olen nyt ollut ottamatta raskaus vitamiinia parin päivän ajan ja vähän helpottaa, voisikohan johtua tästä.

Itsellä kanssa ollut tosi paljon, mutta todella mietoa, ei ole ollut tarvetta särkylääkkeelle. Välillä tosin selvästi johtunut hartia/niskajumeista..
 
Oireita ollut todella vähän, jopa hämmentävän vähän.

Pahaolo kuitenkin iskee jos ei muista syödä riittävän usein, tämä johtaa myös päänsärkyyn.

Alavatsan nippailuja, vihlontaa sekä pientä poltetta.

Mieliala ajoittain heittelee ja herkistää, hallittavissa vielä ainakin toistaiseksi.
 
Takaisin
Top