Millaisia raskausoireita sinulla on?

Jospa minäkin tänne jotain uskallan jo laitella..
Alussa oli tissit, erityisesti nännit kipeät. Alavatsan vihlasuja oli myös. Nyt on alkanut ällötykset.. Silloin kun on nälkä, niin se on voimakkainta.. :yuck: tarkkaa tietoa ei ole viikoista, mutta arviolta 6-7rv.
 
Ihan järjetöntä tämä turvotus, siis olo kuin ilmapallolla.. :hungover: sama ollut aiemmissakin raskauksissa..
 
Kuinka löytää oikea rytmi/määrä ruoan suhteen..? Jos nälkä tulee niin siitä seuraa kauhea ällötys ja mitään taas ei tee mieli syödä. Nytkin aamulla 8 aikaan söin mielestäni hyvästi aamupalaa, niin nyt jo maha alkaa kurisemaan. :sour: Jatkuva ruoan napostelukaan ei ole hyväksi, mutta haluaisi välttää sitä huonoa oloa..:arghh:
 
Mullakin on kauhea nälkä kokoajan, mutta ilman ällötystä. Kun syö jotakin, niin taas 1h päästä on jo kiljuva nälkä niin että mahaa ihan koskee. Yritän vaan kestää tätä nälän tunnetta, en halua kerätä kamalaa määrää kiloja varsinkaan kun ei edes tiedä kasvaako tuolla kohdussa mitään :confused: sit jos on km niin on tietty se pettymys ja sit on jo mutustellu ittensä pullukaksi :sorry:muistaakseni ekalla kolmanneksella ei painoa tarvis tulla juuri mitään, ei tainnu tulla edellisessäkään. Ehkä sit on pakko alkaa mutustaa enemmän jos pahoinvointi tulee kuvioihin :p:p
 
Kuinka löytää oikea rytmi/määrä ruoan suhteen..? Jos nälkä tulee niin siitä seuraa kauhea ällötys ja mitään taas ei tee mieli syödä. Nytkin aamulla 8 aikaan söin mielestäni hyvästi aamupalaa, niin nyt jo maha alkaa kurisemaan. :sour: Jatkuva ruoan napostelukaan ei ole hyväksi, mutta haluaisi välttää sitä huonoa oloa..:arghh:

Mun on ihan pakko syödä nyt 1-2h välein jotain, muuten tulee tosi huono olo. Lihat sun muut ei maistu ollenkaan, et oon pääsääntösesti syönyt hedelmiä, näkkileipää ja pähkinöitä viimeset päivät, pääruuaksi sit papuja ja kasviksia tms. Hedelmissä vaan se että nostaa nopeesti verensokerin ja se humahtaa myös nopeesti taas alas, oon sitä yrittänyt sit kompensoida noilla pähkinöillä, muuten söisin varmaan pelkkiä kylmiä viinirypäleitä.
 
Mä ihmettelin töissä eilen, kun ihan istualteenkin meinas huipata. Sitä huimausta kesti ehkä tunnin verran, mutta oli kyllä erikoista. Liittyisköhän verenpaineeseen tms..

Ja rinnat ovat todella kipeät, ja kiljuva nälkä. Pahoinvointia ei ole kuin asvistuksen verran.
 
Onko muilla vatsan toiminta muuttunut? Miulla tuntuu (turvotuksen lisäksi) maha koko ajan kipeälle ja jotenkin muutenkaan ei oo samanlainen toiminta kuin edellisenä päivänä.. Mutta siis ei kuitenkaan ummetusta tai ihan vesiripulilla.. Mutta kaikkea siltä väliltä nuo tuotokset on.. Toki varmana se vaikuttaa, kun nyt syö hieman eritavalla, kuin aiemmin tuon pahoinvoinnin takia, mutta ei nyt kai niin radikaalisti vaikuta?!? :eek:
Muutenkin on elämäntaparemontti ollut tässä koko ajan alkaakseen, mutta ei vielä ole ihan lyönyt läpi.. :rolleyes: jotenkin tämä olotila ei paljoa ole kannustanut salille tai ruoanlaittoon. Ihme, että selviydyin oksentamatta kanan paistamisesta. Lähellä oli. :yuck:
 
Onko muilla vatsan toiminta muuttunut? Miulla tuntuu (turvotuksen lisäksi) maha koko ajan kipeälle ja jotenkin muutenkaan ei oo samanlainen toiminta kuin edellisenä päivänä.. Mutta siis ei kuitenkaan ummetusta tai ihan vesiripulilla.. Mutta kaikkea siltä väliltä nuo tuotokset on.. Toki varmana se vaikuttaa, kun nyt syö hieman eritavalla, kuin aiemmin tuon pahoinvoinnin takia, mutta ei nyt kai niin radikaalisti vaikuta?!? :eek:
Muutenkin on elämäntaparemontti ollut tässä koko ajan alkaakseen, mutta ei vielä ole ihan lyönyt läpi.. :rolleyes: jotenkin tämä olotila ei paljoa ole kannustanut salille tai ruoanlaittoon. Ihme, että selviydyin oksentamatta kanan paistamisesta. Lähellä oli. :yuck:

Minulla on ainakin aineenvaihdunta muuttunut. Samanlaista kuin kuukautisten aikaan eli vuorotellen ummettaa ja maha löysällä. Välillä vatsa tosi kipeä ja tuntuu, että hirvee hätä, mutta vessassa ei sit tuukkaan mitään. Ainiin ja peräpukamat:dead:! Onneksi ei töissä ehdi pahemmin istumaan.
 
Minulla on ainakin aineenvaihdunta muuttunut. Samanlaista kuin kuukautisten aikaan eli vuorotellen ummettaa ja maha löysällä. Välillä vatsa tosi kipeä ja tuntuu, että hirvee hätä, mutta vessassa ei sit tuukkaan mitään. Ainiin ja peräpukamat:dead:! Onneksi ei töissä ehdi pahemmin istumaan.

Jee, pukamat täälläkin kutittelemassa taas. :banghead:
 
Nyt menossa 7+3. En muista että kuinka kauan tarkalleen mut ainaki reilusti yli viikko joutunu yöllä herätä vessaan. Eipä sieltä mitenkään paljoa tule, mutta silti se herättää ja pakko käydä että saa taas unta. Yleensä siis en oo käyny, ellen oo sattunut juomaan just ennen nukkumaan menoa paljon.

sit toinen mikä liittyy nukkumiseen. Mun on pakko tukea mahaa nyt jo pienellä kaistaleella peittoa. Muuten se ihan vähäsen roikkuu ja aiheuttaa tosi epämukavan olon. Selällä ei voi nukkua epämukavan olon vuoksi. Tunnen itseni ihan hölmöksi kun ei tuo maha oo juuri minkään kokoinen, mutta silti joudun tukea nukkuessa että saa nukuttua :hilarious:

Onko kellään erityisesti kokemusta tuosta jälkimmäisestä? Olisi kiva kuulla!
 
Pieni öllötys aamusta, menkkamaiset jomotukset ja nyt ruvennut rintoja särkemään.. Siinähän tässä vaiheessa...
 
sit toinen mikä liittyy nukkumiseen. Mun on pakko tukea mahaa nyt jo pienellä kaistaleella peittoa. Muuten se ihan vähäsen roikkuu ja aiheuttaa tosi epämukavan olon. Selällä ei voi nukkua epämukavan olon vuoksi. Tunnen itseni ihan hölmöksi kun ei tuo maha oo juuri minkään kokoinen, mutta silti joudun tukea nukkuessa että saa nukuttua :hilarious:

Onko kellään erityisesti kokemusta tuosta jälkimmäisestä? Olisi kiva kuulla!

Selällään ja vasemmalla kyljellä nukkuminen on myös minulla haastavaa. Veikkaan, että vauva on oikeassa kohdussa, sillä edellisessä raskaudessa oli ihan sama. Inhottava paineen tunne tulee mahaan kun on väärässä asennossa. Saa nähdä, osuuko veikkaus oikeasta kohdusta oikein, kunhan ekaan ultraan pääsee :grin. Nyt viikot on 8+jotain. (Minulla siis kaksi erillistä kohtua)
 
Selällään ja vasemmalla kyljellä nukkuminen on myös minulla haastavaa. Veikkaan, että vauva on oikeassa kohdussa, sillä edellisessä raskaudessa oli ihan sama. Inhottava paineen tunne tulee mahaan kun on väärässä asennossa. Saa nähdä, osuuko veikkaus oikeasta kohdusta oikein, kunhan ekaan ultraan pääsee :grin. Nyt viikot on 8+jotain. (Minulla siis kaksi erillistä kohtua)

Mulla on myös kaksi erillistä kohtua ja kaikki raskaudet olleet aina oikean puoleisessa kohdussa :) Nippailut ja kaikki alavatsatuntemukset painottuu aina vähän enemmän oikealle
 
Whaaat, onko tuplakohtuisuus jotenkin yleistäkin? Ekaa kertaa kuulen. Miten se vaikuttaa raskauksiin vai vaikuttaako mitenkään? :bookworm:
 
Oho, tuplakohtu! Kiinnostaa myös onko vaikutuksia.

Itsellä oletettavasti ei ole tuo keissi, molemmilla kyljillä epämukavaa ja kaikki tuntemukset on selkeästi molemmin puolin, ei mitään selkeää puolta. Ei ollu toki tuntenut eroa myöskään oviksessa eri puolilla, että oon ehkä huono sanomaan muusta kuin uniasennoista :joyful:
 
https://www.vau.fi/raskaus/raskaude...skausriskeja-usein-kohtuanomalia-on-oireeton/

Tuolla on noi yleisimmät poikkeamat. Tää on ilmeisen vähän tutkittu ja tunnettu aihe. Minulla havaittiin n. 23-vuotiaana, kun kuukautiset oli lamauttavan kipeät ja syytä etsittiin. Löytyi kaksi erillistä kohtua ja ei väliseinää emättimessä. Eka raskaus selvästi oikealla puolella ja nyt tästä tokasta epäilen samaa. Kävin vielä tarkemmin ultrauttamassa kohdut alkuvuodesta yksityisellä gynellä, kun oltiin reilu vuosi oltu ilman ehkäisyä. Molemmat puolet ovat hyvin kehittyneet, mutta oikea hieman isompi.

Vaikutusta lapsettomuuteen tai raskautumiseen ei siis tarkkaan tiedetä. Riippuu myös paljon poikkeaman laajuudesta. Esim. jos kohdut ovat väliseinällisiä, herttamaisia tai toinen puoli surkastunut, ovat riskit ymmärtääkseni isommat.

Onkin aikamonien sattuma, että meitä on tässä ryhmässä kaksi! Tiedän myös yhden tapauksen, jossa vika huomattiin vasta toisen raskauden jälkeen. Mahdollista olis myös tuplaraskaus niin, että molemmat vauvat omissa kohduissaan, mutta tosi harvinaista.
 
Niinpä vaan se pahoinvointi yltyi oksentamiseksi täällä. :sad001 Ihan järkyttävä olo, enkä pysty olemaan pystyasennossa ollenkaan tai laittamaan suuhun puolikasta tuc-keksiä enempää. Mitään vinkkejä, mikä teillä on auttanut?
 
Niinpä vaan se pahoinvointi yltyi oksentamiseksi täällä. :sad001 Ihan järkyttävä olo, enkä pysty olemaan pystyasennossa ollenkaan tai laittamaan suuhun puolikasta tuc-keksiä enempää. Mitään vinkkejä, mikä teillä on auttanut?

Mua auttoi edellisessä raskaudessa aamun aloittaminen sitruunavedellä. Siinä on kai jotain ihan tutkittuakin hyötyä, en vaan muista mikä se pointti oli. Eli lämmität veden ja lisäät sinne maun mukaan sitruunaa, vähän kuin teetä mut hapanta.

Toinen mikä pysyi alhaalla oli mehujää. En enää pysty niitä syömään, mutta elin niillä jokusen viikon.

Tsemppiä.
 
Takaisin
Top