Millaisia raskausoireita sinulla on?

Hajut! Voi yök kuinka käsisaippua tuoksuu pahalta ja omien hiusten shampoo pesun jälkeen kuvotti puhtaat omat kutrit
Ällötys ja öllötys tulee iltapäivästä lähtien loppupäiväksi. Aamuisin ei ole pahoinvointia. 8+5
 
Mulla on ollut nyt (8+2) pari päivää jatkuvasti etova olo. :hungover: Ajatus mistä vaan ruuasta ällöttää ja kaikki maistuu jos ei nyt pahalle niin ei kyllä hyvällekään. Aiemmin syöminen auttoi huonoon oloon, mutta nyt se tuntuu vaan pahentavan tilannetta. En oo oksentanut kertaakaan, mutta tänä aamuna hampaita pestessä ei ollut kaukana.

Muina uusina oireina kylmiä väreitä/palelua pitkin päivää ja itkuherkkyyttä.
 
Huomasin, että aktiivisempina päivinä kun ehtii liikkua, siis edes kävellä ja nousta portaita, on paljon vähemmän vihlontaa alavatsan seudulla. Vielä kun ehtisi käydä urheilemassa, seuraavat viikot on todella kiireisiä :-(
 
Oon niin väsynyt tähän huonoon oloon että jäin pois töistä tänään. Oon maannut sohvalla laittanut sähköpostia ja viestejä puhelimella. Kuinkahan monta saikkupäivää tässä vielä tulee :sad001
 
Mulla lähti tällä viikolla 4. saikkuviikko. Turhauttaa ja ärsyttää, mutta jos en kykene täällä kotona asioita normaalisti tekemään, niin miten pystyisin töissä hoitamaan maks. 5 potilasta vuoron aikana. Joudun päässäni käymään tällaista taistoa, minulla on korkea työmoraali. Koen huonoa omaatuntoa kun olen pois töistä. Mutta tiedän myös etten ole työkuntoinen.
 
Joo minäkin ekan kerran tähän raskauteen sain ihan juosta vessaan oksentamaan. Aiemmin on tullut örkki pitkän yökkimisen jälkeen, nyt kunnon paineyrjö.
 
Vatsa heittänyt löysästä kivikovaksi. Nouuuuuu....pitääköhän ruveta kiskomaan luumuja tms.
 
Pahoinvointi oli maanantaista keskiviikkoon vähän paremmalla tolalla, en oksentanut kertaakaan ja jatkuva kuvotuskin helpotti jonkun verran. Sain syötyä paremmin ja liikuttuakin, ehin jo ajatella että nyt se varmaan on ohi, vaan ehei...eilen illalla se taas iski ja tänään on ollut erilaista pahoinvointia mitä aikasemmin. Semmosta jatkuvaa oksettavaa oloa ei oo paitsi silloin kun on pitempään pystyssä ja touhuaa jotain. Melkein kaikki ruoat iljettää. Mutta se yökkäily, se tulee nyt ihan puskista ilman sitä "varottavaa" oksetuksen tunnetta. Vähällä oli etten laatannut äsken kassajonossa ihan odottamatta :depressed: Oksennuspussit onkin nyt vakiovaruste laukussa ja takintaskuissa, mutta pelkkä ajatuskin siitä että joutuis jossakin julkisella paikalla oksentamaan on ihan kamala... :eek:
 
Vatsa on tänään niin turvonnut että se tuntuu olevan räjähdyspisteessä. Ugh.
 
Mulla oli eilisen ”vatsatauti” olon jälkeen ihan ok päivä tänään. Ei oo tarvinnut oksentaa kertaakaan, oon juonut jopa pari kuppia ja ollut päivän töissä. Ja heti huolettaa että onko nyt käynyt huonosti. Ikinä ei oo hyvä... mutta niinkuin yks vanhempi kollega hyvin sanoi, käy miten käy niin itsehän tähän ei voi vaikuttaa.
 
Mulla on niin vähän raskausoireita, että tämä raskaus ei oikein ole konkretisoitunut mulle vielä kunnolla. Rinnat on kipeet nännien kohdalta jos niitä painaa, vähän nippailuja/vihlaisuja lantion seudulla ja nyt lähipäivinä tullut ruokahaluttomuus. Ruoka, varsinkin lämmin ruoka, ällöttää, mutta pystyn syömään kuitenkin hyvin.

Enemmänkin olen ollut luonnottoman rauhallinen :bored: Olen todella herkkä ja liikutun helposti, mutta koko tämän alkuraskauden olen ollut kuin viilipytty. Niin outoa...
 
Mulla kyllä oikeasti huolettaa nämä kivut kun välillä särkee myös selkää ja pakaroita.
 
Mulla kyllä oikeasti huolettaa nämä kivut kun välillä särkee myös selkää ja pakaroita.

Mulla sama homma. En oikein tiedä mitä ajattelis. Enkä ainakaan muista, että edellisissä raskauksissa olis ollu tällaista.
 
Mulla oli aiemmin kanssa napakoitakin kipuja, mutta kaikki oli silloin ainakin hyvin. Toivotaan, että ne olis teilläkin vaan kohdun kasvamiseen liittyviä :angelic:

Mulla ei oo enää ollut pahoinvointia, pientä etovaa oloa lukuunottamatta. Toki paha olo tulee, jos ei tankkaa sapuskaa about kahden tunnin välein, mutta jos siitä huolehtii, niin huonoa oloa ei juurikaan ole.

Tämän viikon oon ollut ihan kauheen nälkäinen. Tuntuu, että syön kun hevonen. Nälkä iskee kuin kirkkaalta taivaalta ilman ennakkomerkkejä ja jos sillä hetkellä ei ole syötävää, niin katastrofi on valmis. Tavallinen täyttävä kotiruoka on just nyt parasta.

Tänään siis 10+5.
 
Yöhikoilu. Iltaisin paleltaa ja oikein vilunväristyksiä menee ja sitte öisin hikoilee ku pieni possu. Ja nyt siis menossa 10+6.
 
Yöhikoilua täälläkin. Ja jatkuva etova olo, yhtään kertaa en ole oksentanut mutta lähellä on usein. Varsinkin jos liian pitkä väli ettei syö, niin sitten ei edes saata syödä mitään.
 
Hyvä kuulla tuosta yöhikoilusta, mä huolestuin jo että onko mulla öisin lämpöä tms kun hikoiluttaa.

Etova olo vaan jatkuu....

10+3
 
Mulla on Janksun kanssa samaa, ei enää ole niin paljon etonut (välillä lievästi) ja nälkä etenkin iltaa kohti iskee oikein kunnolla. Raskaudessa se nälkä on kyllä ihan pohjaton kun se iskee mutta sitten välillä käy niin ettei se ruoka kuitenkaan meinaa maistua.
 
Takaisin
Top