Millaisia raskausoireita sinulla on?

Aika oireettomasti on menty tähän asti, hiljattain tullu pohjaton nälkä, aamusin on syötävä heti jotain noustuaan tai meinaa tulla oksennus.. ja sit saiski koko päivän vaan syödä,syödä ja syödä. Nyt huomannu myös että mieliala on tosi alavireinen,mikään ei huvita ja mitään ei saa alotetuksi parisuhteessa kun kaksi osapuolta niin koettelee myös toisen hermoja kun on itte niin apaattinen.. onko muilla mielialan vaihtelua jo ilmenny?
Kyllä. Toinen ärsyttää välillä niin paljon tai välillä ärsyttää, eikä edes tiedä miksi. Just kattelin Suomilovee ja itkin hysteerisesti. Tällä hetkellä ottaa pahoinvointi psyykkeen päälle, että tekis mieli itkee.

Mulla oireet on vähäisiä, mutta en meinaa tällä hetkellä kestää niitä vähäisiäkään oireita, kun pinna niin kireellä. :D Oire siis varmasti sekin, kun mitään muuta syytä pinnan kireydelle ei ole. :D

• Tykkään
Reaktiot: Mr
Mulla kans tota mielialan vaihtelua. Ei oo kovin kivaa kun tuntuu että tunteet ottaa vallan eikä voi sille mitään mut ei lasten edessä viittis räjähdellä ja olla ihan v**tuuntunu...

Eilen illalla mä itkee pillitin jostain syystä kuopuksen sängyn laidalla kun toivoteltiin hyvät yöt. En tiiä mikä ihmeen herkistyminen mulle tuli, mut kuopus kun toivotti hyvää yötä niin aloin vollottamaan ja siinä yritin keräillä itteeni. Huhheijaa :wacky:

Ennen plussaa olin viikon väsynyt ja pinna kireällä - aivan kaikki mahdollinen ja mahdoton ärsytti. Muutenkin oli jotenkin erilainen olo kuin normi PMS-oireiden kanssa. Pari päivää plussan jälkeen (oisko ollut 4+3) iski flunssa, satunnaisesti on ollut kipuja alavatsassa, muutaman kerran vähän etova olo, koko ajan on nälkä ja vessahätä. Saa nähdä miten tästä etenee. Nyt menossa siis 5+0.

• Tykkään
Reaktiot: Mr
Mulla ei oikein oireita ole havaittavissa ja seiska viikko lähti. Tissit on kasonnu ja arat, väsy ja vessakäynnit lisääntynyt mutta lähestulkoon muita oireita ei ole. Aika helpolla on päästy ja välillä oireet katoaakin :pompus:

Toissapäivänä oksensin ja eilenkin ja tänä aamulla kauhea olo ja nyt tänään iltapäivästä ei juurikaan mitään! Rinnatkaan ei ole enää arat (joskus enemmän joskus vähemmän)

Voi olla, että nyt vapaalla oireisiin kiinnittää huomiota enemmän. Kun olen ollut töissä ja keskittynyt hommiin olen pystynyt unohtamaan oireet / ehkä nekin on vaihdelleet?

Vaihteleeko muillakin oireet näin?

Tänään 5+0 ja ekat hormoniraivarit vetäisty täysin turhasta. Joutu ihan miettimään että mistähän mä oikein suutuin.. Onneksi mies ymmärtää. Fyysisiä oireita ei ole vielä.

Muok. Tai onhan mulla turvotusta jossain kun vaaka pompannut 1,5vkossa 3 kiloa, vaikka en ole syönyt normaalia enempää. Joka kerta ekaan neuvolan mennessä kertynyt jo 5-6kg, joten näyttää menevän samalla kaavalla :confused:

Muokattu viimeksi:
5+1

Täällä edelleen menkkakipuja eli toivottavasti kohdun kasvukipuja. Mutta tänään on ollut ekaa kertaa vasemmalla pari kertaa semmonen repäisykipu vasemmalla puolella esim kerran ylös noustessa ja äsken ihan sängyllä maatessa.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla

Kun neljä viikkoa on takana, 4+jotain, puhutaanko että on nyt neljännellä vai jo viidennellä viikolla? En edelleenkään ymmärrä näitä viikkoja. Osa artikkeleista puhuu toisin kuin toiset..

No, yöllä heräsin pissalle pariin otteeseen ja aamuyöstä sellaiset vatsakivut, että huhhuh. Mietin, että jos tämä on tällaista jo nyt (neljännellä vai viidennellä viikolla??), mitä se on jatkossa?

Täällä päästy vihdoin pahoinvoinnin äärelle. Nyt kuitenkin saan nauttia oikeasti AAMUpahoinvoinnista. Kun pakottaa itsensä syömään niin päivän aikana helpottaa ja koko illan on sudennälkä. Esikoisesta tauoton paha olo kesti aamusta iltaan kuus viikkoa. Toivottavasti ei tällä kertaa ylly yhtä pahaksi.

Muutenkin perussettiä: rinnat on paisuneet, nukkuminen levotonta, maha välillä jomottaa ja hengästyttää kaikki. Oon onnellinen joka oireesta koska keskenmenneessä ei niitä ollut oikein lainkaan.

Rv 6+0 - 6+4

Kun neljä viikkoa on takana, 4+jotain, puhutaanko että on nyt neljännellä vai jo viidennellä viikolla? En edelleenkään ymmärrä näitä viikkoja. Osa artikkeleista puhuu toisin kuin toiset..

No, yöllä heräsin pissalle pariin otteeseen ja aamuyöstä sellaiset vatsakivut, että huhhuh. Mietin, että jos tämä on tällaista jo nyt (neljännellä vai viidennellä viikolla??), mitä se on jatkossa?

Jos nyt olet esim. 4+2, niin olet viidennellä viikolla. Itsellä tänään 7+0 eli olen kahdeksannella viikolla. :)

Repäisykipuja alkanu nyt tulla enempi ja oon joka kerta tooosi varovainen kun vaihdan asentoa tai nousen jostakin ylös. :rolleyes:

Toi kohtu on kyllä pompsahtanu huimasti kun kaikki farkut, collarit, ulkoiluhousut ja treenihousut kiristää ja puristaa. Mut oli ihana kun lauantaina mies silmäili mua ja sanoi että näkee jo pienen kummun. :)

Onko muilla sellaista heikkotusta ja hönttiä oloa? :confused:mulla tuntuu tulevan varsinkin heti jos mennyt muutama tunti siitä kun viimeksi laittanut suuhun jotain...
tänään myös ollut ensimmäinen päivä kun tuntuu etovan, mutta yhteydessä kyllä myös tohon syömiseen.. hermot tuntuu myös olevan vähän kireällä :hilarious: nyt 4+4..

Mulla oli kans siinä alussa ihan hirveetä heikotusta välillä. Yhdistin sen kans siihen, et en ollu syöny vähään aikaan. Nyt se on onneks helpottanu.

Mulla kanssa höntti olo välillä. Voi kyllä olla osin väsymyksestäkin johtuvaa; olen koko ajan väsynyt, mutta silti kärsin samalla unettomuudesta. En meinaa saada iltaisin unta ja sitten heräilen vähintään kerran yössä.
Melko klassisilla oireilla mennään noin muutenkin, kun viikkoja on 4+1: turvottaa, rinnat aristaa, kohdun kasvusta tulee tuntemuksia, yms. Pahoinvointia ei ole, eikä toivottavasti tulekaan. Esikoisesta ei tullut.

Mulla on kyllä myös tuo unettomuus ! Oon ihan väsyny mut sit ku yrittää mennä unten maille ni pää on kuin Haminan kaupunki konsanaan :hilarious: ja jos sattuu nukahtamaan niin varmasti herää parin tunnin päästä vähintään siihen että on nenä tukossa...

Täällä kans on valvomista monena yönä! Viime yönä valvoin kipeän kurkun kanssa, edellisyönä en muista edes miksi. Enää en sentään herää klo 4-5 aikaan pirteänä, vaan saatan nukkua jopa 7 asti, kuten nyt lomalla. :rolleyes:

Takaisin