Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ei vielä kovin kummosia oireita ollut koska vasta tällä viikolla plussasin, mutta voisihan jotain ilmenneitä listata:
-Kestonuha ollu jo reilu viikon vaikkei muuten ole flunssaa
-väsymys
-turvotus ja ilmavaivat
-lievää juilimista ihan alavatsalla
-pari kertaa ollut närästys vaikkei normaalisti ikinä oo

Esikoista odottaessa tuli ihan järkyttävä pahoinvointi rv6 ja loppu vasta n. rv15. Siis oksensin ihan joka päivä ja yleensä useamman kerran päivässä. Oli haasteellista istua yliopistolla pakollisilla tunneilla, ku teki mieli jatkuvasti juosta vessaan yrjöämään, mutta kun ei halunnut paljastaa vielä raskautta. :grumpy:Toivon, ettei tässä raskaudessa tulisi yhtä pahaa pahoinvointia. Mutta toisaalta, jos ei tule, niin sitten varmaan pelkään,että onko kaikki hyvin jos on "liian oireetonta".:facepalm:
 
Vaivaako ketään muuta jäätävä vatsan turvotus? Tää ei oo oikeesti enää kivaa.

Mulla tota turvotusta vaihtelevasti, mut nyt oon syöny kevyemmin just sen takia ettei turvottais niin pahasti ja hiilaria jättäny vähemmälle.
 
Joskus oon lukenu et elohiiri saattaa joillakin olla yks raskausoire. No en tiedä onko vai ei, mut mulla on tänään koko päivän vasemman käden peukalossa ollu elohiiri ja peukalo nykii vähän väliä, tälläkin hetkellä. Harvemmin mulla on elohiiriä niin mietin voisko tän yhdistää oireeks. :grin
 
Tänään sitten oksensin hieman. Vasta muutama päivä ollut tätä pahoinvointia ja nyt jo ottaa psyykkeen päälle :banghead:
 
Siis mulla on ihan hirveä turvotus. Lisäksi kauhea suolan ja rasvan himo :banghead: Arvaatte että turvottaa. Sen sijaan kaikki kurkut, salaatit yms. tökkii ja vähän ällöttää :yuck:
 
Tänään sitten oksensin hieman. Vasta muutama päivä ollut tätä pahoinvointia ja nyt jo ottaa psyykkeen päälle :banghead:

Mietin tänään ihan samaa, henkistä jaksamista tän kuvotuksen kanssa. Itsellä nyt viikko takana. Vasta.
 
Täällä uutena oireena kovat menkkamaiset kivut, illalla myös kuvittelin että ehkä vähän paha olo, mutta taisin vaan syödä liikaa
 
Nyt rv5+0 alkaa jumpassa tuntua pahalta. Ennen ”rutiinijumppa” meni niin että haukoin henkeä kuin kala ja silmissä musteni. Lankussa tuntui vatsassa outo pistos, oli pakko jättää väliin.

Onko muilla tätä?
 
Kaikki mahdolliset oireet, etova olo etenkin nälkäisenä, järjettömän kipeät rinnat, ristiselkä arka ja nyt pissattaa. Tunnistin oireet vaikka testi näyttikin negaa aluksi. Sitä en ymmärrä miten kaksosista tajusin olleeni raskaana vasta rv.14 Se raskaus menikin äkkiä kun syntyivät 20 viikkoa myöhemmin
 
Aivan sika huono olo heti aamusta, ens viikolla en mene töihin. Sit alkaakin 1,5 viikon loma. Eilen puhuin kun oltiin syömässä, että pitäskö lapsille kertoa. Ihan sillä että tää pahoinvointi on jo näinkin voimakasta, niin en pysty lapsille feikkaan et kaikki on ok.
 
Nyt rv5+0 alkaa jumpassa tuntua pahalta. Ennen ”rutiinijumppa” meni niin että haukoin henkeä kuin kala ja silmissä musteni. Lankussa tuntui vatsassa outo pistos, oli pakko jättää väliin.

Onko muilla tätä?

Mulla tuntuu jopa lenkkeily pahalta. Tuntuu, et syke nousee aivan liikaa ja hengästyttää ja puuskututtaa ja halat hapoilla ja vaikka mitä. Ei ennen näin pahalta oo tuntunu tässä vaiheessa. Seesteistä keskiraskautta odotellessa, tosin hcg ei ole vielä edes huipussaan. En kestä! :hungover:
 
Mulla ei sellaista etovaa oloa tai oksetusta ole juuri vielä ollut. Pari kertaa olen oksentanut, mutta silloinkin on alkanut yökkäyttää ikäänkuin ”tyhjästä”. Siis alkanut oksettaa vaikkei ole ollut edes huono olo. Oksentamisen jälkeen olo on ollut entistä parempi ja hetkeen ei ole edes närästänyt. Nyt on ennemmin sellainen heikko, hengästynyt ja vapiseva olo kuin etova. Jännää.
 
Nälkä kun iskee niin se iskee ihan kunnolla ja tuntuu et ruokaa on saatava heti. Tänään musta on ensimmäisen kerran tuntunu siltä että mulla on pohjaton nälkä. Oon syöny normaaliin tapaan kuin aina ennenkin mut maha vaan kurnii enkä koko ajan viiti olla jotakin puputtamassa. :rolleyes:
 
Mulla ei (ainakaan vielä) kauheasti oireita..
-Jatkuva flunssa on vaikken ole kipeä (on muuten ärsyttävä, varsinkin nukkumaan mennessä!)
-närästää (tosin sitä mulla on normaalistikkin mut nyt tuntuu et sihen lisänä etova olo niin että närästyksen muistaa jatkuvasti olevan läsnä)
-hengästyttää pienen lenkinkin jälkeen
-menkkamaista julmintaa alavattalla..
MUTTA mun naama...! Normaalisti mulla on meinaan tosi hyvä iho, menkkojen aikaan saattoi tulla se yksi menkkanäppylä leukaan ja nyt on räjähtänyt sitte semmonen määrä että...:laughing002
 
Mulla ei sellaista etovaa oloa tai oksetusta ole juuri vielä ollut. Pari kertaa olen oksentanut, mutta silloinkin on alkanut yökkäyttää ikäänkuin ”tyhjästä”. Siis alkanut oksettaa vaikkei ole ollut edes huono olo. Oksentamisen jälkeen olo on ollut entistä parempi ja hetkeen ei ole edes närästänyt. Nyt on ennemmin sellainen heikko, hengästynyt ja vapiseva olo kuin etova. Jännää.

Just sama, vapiseva olo. :D
 
Ää, tänään on ihan horror-olotilat :banghead: Mulla on ollut monta viikkoa jo etova olo 24/7, mutta kertaakaan ei oo ollut viä sellaista oksennus-kakomista. Tänään sen sijaan tuntuu aamupala potkivan takaisin ylös oikein urakalla, kohtuun koskee kovasti ja ihan heikko olo. 6+6 tänään. Veikkaan, että oman lisänsä oloihin tuo se, että takana piiiiitkä ja raskas työviikko reilulla univelalla. Millä tästä tokenee seuraavaan työviikkoon...?!
 
Ää, tänään on ihan horror-olotilat :banghead: Mulla on ollut monta viikkoa jo etova olo 24/7, mutta kertaakaan ei oo ollut viä sellaista oksennus-kakomista. Tänään sen sijaan tuntuu aamupala potkivan takaisin ylös oikein urakalla, kohtuun koskee kovasti ja ihan heikko olo. 6+6 tänään. Veikkaan, että oman lisänsä oloihin tuo se, että takana piiiiitkä ja raskas työviikko reilulla univelalla. Millä tästä tokenee seuraavaan työviikkoon...?!
Tämän takia ajattelin hakea ens viikon saikkua. Mun työssä ei ole mahdollista käydä napostelemassa välillä jotain ja koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä eikä ruokkikselle pääse ehkä just sillä hetkellä kun kannatta mennä.
 
Aika oireettomasti on menty tähän asti, hiljattain tullu pohjaton nälkä, aamusin on syötävä heti jotain noustuaan tai meinaa tulla oksennus.. ja sit saiski koko päivän vaan syödä,syödä ja syödä. Nyt huomannu myös että mieliala on tosi alavireinen,mikään ei huvita ja mitään ei saa alotetuksi parisuhteessa kun kaksi osapuolta niin koettelee myös toisen hermoja kun on itte niin apaattinen.. onko muilla mielialan vaihtelua jo ilmenny?
 
Takaisin
Top