Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan kuin olisi darra päällä, sellainen olo tänään . Just kun eilen oli ihan ok olo :woot: Kahvi ei maistu ei sitten yhtään, mikä on hyvin kummallista mulle kun olen kova juomaan kahvia normaalisti :coffee2

oikeastaan vaan rinnat on tosi arat ja oon huomannu ettå pitää parin tunnin välein syödä jotain, muuten tulee huonohko olo. ja oon ollut sellanen yökukkuja, nyt oon mennyt klo 22-23 nukkumaan.

Mua on tässä myös huolestuttanut oireiden "vähäisyys", eli lähinnä on nyt ollut pikkasen huonoa oloa, joka korjaantuu heti kun syö jotain, vatsan turvotusta, rintojen arkuutta sekä väsymystä, eli menen lasten kanssa samoihin aikoihin nukkumaan :D On ollut myös aika oireettomia päiviä ja sitten vähän enempi oireita toisina päivinä. Jos joutuisi kumartelemaan pytylle, niin ehkä ainakin tietäisi, että jotain siellä tapahtuu? Vaikka tavallaan nautin siitä, että en ainakaan vielä ole oksennellut. Se tuli aiemmissa raskauksissa enemmänkin kuin tutuksi, paitsi kesällä keskenmenneessä... Lauantaina olisi varhaisultra ja yritän pysyä positiivisena ainakin sinne asti.

No ei tää pytyn halailu mitenkään kivaa ole.. ja note to self älä syö ananasta!

No ei tää pytyn halailu mitenkään kivaa ole.. ja note to self älä syö ananasta!

Joo, muistan kyllä ekasta raskaudesta kun olin monta viikkoa pytynhalaaja, ettei se ole kivaa... Tsemppiä siis sinne kaikille joilla on oireet tosi kovat. Eihän sitä varmaan kukaan nyt varsinaisesti haluakaan (rajua raskauspahointia siis), mutta vähäisemmät oireet vaan pistävät huolestumaan ehkä herkemmin. Varsinkin jos aikaisemmissa raskauksissa on ollut enemmän pahoinvointia. Luin kyllä äsken merkintöjä 1. ja 2. lapsen odotuksen ajoilta, että mulla on silloin tuo oksentelu alkanut vasta noin reilu viikon päästä, kuin millä viikoilla olen nyt, joten voi olla, että se on vielä edessä. Keskenmenneessä sitä ei tosiaan mulla tullut yhtään. Ehkä nyt liikaa analysoin ja pitäisi elää hetkessä :)

Minulla tosiaan viikkoja vasta 4+1, mutta sellainen huimaus ja "epätodellinen olo" on selkein oire. Se on kyllä ärsyttävää ja melkein hiukan pelottavaakin. Olenko ainoa tämän oireen kanssa?
Pahoinvointia ei juurikaan vielä ole ollut, korkeintaan pientä etovaa oloa ja samaan aikaan jatkuva nälkä...
Alavatsalla on jotain tuntemuksia ajoittain, mutta ei mitään kovin selkeää.

Onko muille tullut unettomuutta? Itsellä alkoi noin reilu viikko sitten että heräilen öisin usein, nukahdan kyllä takaisin kohtuu helposti mutta saatan iltaisinkin olla "ylipirteä" ei väsytä yhtään!! :bored: yleensä oon hyvin iltatorkku ja vaadin 7h unta etten ole ihan töttöröö päivällä ja nukuin kuin tukki. Nyt ei haukotuta, ei väsytä, ei vituta vaikka nukun max 6h pätkissä! :wideyed: ei siis haittaa kun ihan ekat viikot muuta tehny kun haukottelin mutta mikä ihme tää on?! :grin

Minulla tosiaan viikkoja vasta 4+1, mutta sellainen huimaus ja "epätodellinen olo" on selkein oire. Se on kyllä ärsyttävää ja melkein hiukan pelottavaakin. Olenko ainoa tämän oireen kanssa?
Pahoinvointia ei juurikaan vielä ole ollut, korkeintaan pientä etovaa oloa ja samaan aikaan jatkuva nälkä...
Alavatsalla on jotain tuntemuksia ajoittain, mutta ei mitään kovin selkeää.

Mulla on myös tänään 4+1 ja aina välillä on etovaa oloa, mutta ei vielä pahoinvointia. Huimausta mulla oli jo viime viikolla ja siitä aloin vähän epäilläkin, että voisikohan nyt olla jotain tapahtunut :) Epätodellista oloa on sillä tavalla, että en oikein ihan vielä uskalla ajatella olevani oikeasti raskaana, vaikka tiedostan asian kyllä.

Mulla on oireina hirveä väsymys, turvotus ja nännit todella kipeät. Edellisissä raskauksissa ollut ihan samat oireet. Toivon että säästyn tässäkin raskaudessa pahoinvoinnilta ja oksentelulta, mutta katsotaan. Tsemppiä kaikille olojen kanssa.

Onko muille tullut unettomuutta? Itsellä alkoi noin reilu viikko sitten että heräilen öisin usein, nukahdan kyllä takaisin kohtuu helposti mutta saatan iltaisinkin olla "ylipirteä" ei väsytä yhtään!! :bored: yleensä oon hyvin iltatorkku ja vaadin 7h unta etten ole ihan töttöröö päivällä ja nukuin kuin tukki. Nyt ei haukotuta, ei väsytä, ei vituta vaikka nukun max 6h pätkissä! :wideyed: ei siis haittaa kun ihan ekat viikot muuta tehny kun haukottelin mutta mikä ihme tää on?! :grin
josko sulla rupeaa valmistamaan tähän valvomiseen (jos siis esikoinen tulossa?)
sit ei nukutakaan ku koiran unta silloin tällöin
täällä on unettomuus ihan vakio ja pisin ptkä minkä oon nukkunu on 4h sitten vapun 2018.

itsellä tullu erittäin ärsyttävä oire. oon hirvee mäkättämään. tämä on toivottavasti vain tämän päivän oire! väsymys ja näläntunne vakio!

Nyt kun sanoit niin tunnistan tuon oireen. Nukun yleensä helposti 9h yössä, mutta nyt saatan herätä jo 5h unien jälkeen. Nukahdan kyllä helposti mikä sekin on minulle outoa. Yleensä piehtaroin jopa tunnin ennen kuin saan unen päästä kiinni.

Nyt kun sanoit niin tunnistan tuon oireen. Nukun yleensä helposti 9h yössä, mutta nyt saatan herätä jo 5h unien jälkeen. Nukahdan kyllä helposti mikä sekin on minulle outoa. Yleensä piehtaroin jopa tunnin ennen kuin saan unen päästä kiinni.

Sama täällä. Tai siis että herään lyhyenkin pätkän jälkeen pirteänä, mutta myös nukahdan helposti uudelleen ja näin ollen nukunkin paljon! Yleensä en pysty nukkumaan herättyäni, vaikka olisin väsynytkin.

Mulla on oireina hirveä väsymys, turvotus ja nännit todella kipeät. Edellisissä raskauksissa ollut ihan samat oireet. Toivon että säästyn tässäkin raskaudessa pahoinvoinnilta ja oksentelulta, mutta katsotaan. Tsemppiä kaikille olojen kanssa.

Mulla ei edellisiä raskauksia joihin verrata, mutta ihan samat oireet! Turvotus varsinkin epämiellyttävää, kun löysienkin housujen vyötärö tuntuu pahalta :confused:

Täällä taas on niin, että olen iltasin tosi väsynyt mutta herään parin tunnin unien jälkeen tai viimeistään aamuyöllä enkä meinaa enää saada unta. Ja aamusin unta riittää. Tällä viikolla olen vapaalla eli ei ole niin paha mutta ensi viikolla ei saa enää jäädä aamuisin nukkumaan..

Oon kans huomannut tuon heräilyn öisin. Nukun levottomasti mutta kuitenkin unipätkät on levollista. Jotenkin tosi hassua. Ja sit kuitenkin päivisin väsyttää ihan hurjasti.

Pahoinvointi edelleen riesana ja alkaa vaikuttaa jo esikoiseen. :( Nännit on kans muuten ihan järkyttävän kipeät koko ajan ja turvottaa. Myös huimaus on alkanut taas. (Paineet neuvolassa 102/68)

Siis ai kamala. Heräsin yöllä siihen kun sattu ja poltti alavattaa niin jumaliste paljon. Olin sängyssä sikiöasennossa hetken vaikeroimassa, ei auttanu, lähin teppaamaan kämppää ympäri ja puf! Kaikki kipu pois. Ihan kauheeta. Onko muilla käyny tällästä? :wideyed:En tiä oliko osaa asiaan, että rakasteltiin miekkosen kans illalla ennen nukkumaanmenoa...:shy:

Siis ai kamala. Heräsin yöllä siihen kun sattu ja poltti alavattaa niin jumaliste paljon. Olin sängyssä sikiöasennossa hetken vaikeroimassa, ei auttanu, lähin teppaamaan kämppää ympäri ja puf! Kaikki kipu pois. Ihan kauheeta. Onko muilla käyny tällästä? :wideyed:En tiä oliko osaa asiaan, että rakasteltiin miekkosen kans illalla ennen nukkumaanmenoa...:shy:
Mulla ollut kans muutamia kertoja ja just viimeyönä ja tänä aamuna :oops: mutta ei mee ohi millään muulla kun lämmin suihkuttelu tai kuumavesipullo. Taas viimeyönä mietitytti että onhan näin kovat kivut nyt ihan normaaleja? :anyone

Takaisin