Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on ihan tosi minimaaliset oireet, välillä en edes muista olevani raskaana. Pieni vuoto/tiputtelu on jatkunut parisen viikkoa nyt, onneksi tosi vähäisenä, ja sentään on rinnat ajoittain tosi kipeät. Varsinaista pahoinvointia ei ole, mutta ruokailun yhteydessä ja vähän sen jälkeen jää kyllä vähän etova olo päälle. Nälkä kun nousee, niin vähän myös huono olo. Myös vatsa on sekaisin, tosin voi myös olla, että kuidunsaantini on vähän vähäisellä just nyt... Niin ja väsyttää myös iltaisin aivan tolkuttomasti. Viikko pitäisi vielä malttaa ultraan.

Pakko kyllä myöntää että pikkasen taas jännittää tämä iltavuoro, sellanen jännä ”tuskanhiki” kokoajan päällä ja heikottaa. :depressed: Just ennen kun lähin töihin, join puoli kuppia teetä kun iski ihan järkyttävä väsymyskin.

Oon viikolla 6+2 ja pahaolo on nyt jo läsnä aamusta iltaan. Oikeastaan alkoi tuossa viikonloppuna, kun moni asia alkoi ällöttämään, mistä ennen olen tykännyt.
Pahaolon lisäksi olen myös todella väsynyt ja uuvun paljon herkemmin kuin aikaisemmin. Hajut ja maut on voimakkaampia, mikä tietenkin aiheuttaa pahaaoloa lisää. Rinnat on kipeät ja kosketusarat.

Hieman hämmennyin, että näinkö aikasin voi jo tulla tällaisia näinkin vahvoja oireita. Esikoinen kyseessä, niin kaikki on tosi uutta.

Muokattu viimeksi:
Mulla tuli huono olo ennen kun ees tein positiivisen testin, ei ollu vielä sillon menkatkaan myöhässä. Tällä hetkellä on kokoajan sellanen etovo olo.

Mä kävin tekee yhen aamuvuoron ja enempää en kyllä tee, oli nii hirvee olo aamulla et sai piätellä oksennusta kokoajan.

Täällä etova olo tulee ja menee, väsyttää kyllä tosi kovasti, aikalailla joka päivä jonkinmoiset päikkärit otettava..

Hajuaisti myös paljon herkempi kuin ennen..

Tänään rv 6+0

Mulla alkaa säännönmukaisesti kuvotus ja väsymys klo 17 ja sitä jatkuu sit kunnes meen nukkumaan ennen ysiä :D Päivällä välillä tulee huono olo mut ei niin pahana kuin nää illat. Ja illasta rinnat ihan hirveän kipeät kun ottaa liivit pois.

Rv 8+6 siis tänään menossa.

Ei vieläkään pahaa oloa, mutta väsymys on jotain ihan uskomatonta! Tänään kävin pari tuntia ulkoilemassa ja koko loppupäivän tuntui siltä, että haluaisin vain nukkua. Tsemppiä teille, jotka olette töissä sen 6-8h päivässä :eek: edit. tänään siis 7+2.

Äääh.. kahdesta aikaisemmassa raskaudessa en oo oksentanut, mutta nyt jo paristi. Vihaan oksentamista yli kaiken. Etova olo pyörii kans kuvioissa koko ajan. Mulla on myös kauhee ikävä suklaata. Mut en voi syödä kun siitä tulee kamala olo.

Mä yritän viimeseen asti piätellä oksentamista. Kolmes edellises raskaudes oksensin aina automatkalla johonkin. Mä ku oksennan raskaana ollessa niin naama tulee täyteen punasia näppyjä ja ne kestää muutaman päivän sit siinä, ihan kamalan näkösiä..

Mulla menossa rv 6+0. Oireita tähän mennessä kuukautisten poisjäänti, finnit kasvoissa, rintojen kipeys ja etova olo. Toivon koko sydämestäni että pahoinvointi ei menisi yhtä pahaksi kuin esikoisen aikana.

Mä yritän viimeseen asti piätellä oksentamista. Kolmes edellises raskaudes oksensin aina automatkalla johonkin. Mä ku oksennan raskaana ollessa niin naama tulee täyteen punasia näppyjä ja ne kestää muutaman päivän sit siinä, ihan kamalan näkösiä..

Siis jollain muullakin tulee noita näppyjä :bored: Oon jo luullut kuvittelevani, kun naama ja kaula on täynnä niitä ja ne selkeesti ilmestyy sellaisten päivien jälkeen kun oon joutunut oksentamaan monta kertaa. Ne on kamalan näköisiä :banghead:

Siis jollain muullakin tulee noita näppyjä :bored: Oon jo luullut kuvittelevani, kun naama ja kaula on täynnä niitä ja ne selkeesti ilmestyy sellaisten päivien jälkeen kun oon joutunut oksentamaan monta kertaa. Ne on kamalan näköisiä :banghead:

Niin on. Mulla ilmestyy heti kun oksennan. Niin ärsyttäviä.

Mulla oli esikoisen aikana naama täynnä pienen pieniä punaisia läikkiä. Pahimmillaan myös silmissä. Oksensin ilmeisesti niin rajusti että pienet verisuonet katkeili.

Mä jäin maanantaina sairauslomalle ja olen pois töistä koko viikon. Olen nyt saanut paremmin nukuttua ja levättyä sekä käytyä melkein joka päivä pienellä kävelyllä. Pahoinvointi ei ole aamuisin enää niin paha vaan pahentuu vasta puolenpäivän aikaan ja jatkuu iltaan asti. Ruoka on edelleen pysynyt sisällä. Rankka väsymys jatkuu edelleen, päivät kuluu vaaka-asennossa.

Jäin myös eilen sairaslomalle, ja tänään lääkäri jatkoi sitä kesäkuun loppuun asti. Kärsin voimakkaasta pahoinvoinnista, eikä juuri mikään ruoka mene alas. Vichy ja kylmät hedelmäsoseet on ainoa, mikä uppoaa. Seuraavaksi joudun kai sairaalaan tiputukseen, jos ei kotikonsteilla selviä.

Finnejä tullut aika reilusti ja väsymys on jäätävää.. Lievää pahoinvointia ollut, esikoisesta olin tipassa ja paino tippui 6kg pahoinvoinnin takia. Kovasti jännittänyt että tuleeko nytkin niin rajuna pahoinvointi, mutta näyttäisi ettei tule. Tsempit teille joilla kova pahoinvointi, en toivoisi sitä kenellekään.. Ja valkovuoto toooosi runsasta, sama mikä esikoisestakin. Viikot 9+5 olisi tänään. Niin ja ilmavaivat ja ummetus oli unohtua :grin

Kerran oon nyt heränny yöllä siihen et on on tullu sappinestettä kurkkuun ja sitku käännyin niin sitä meni nenäänkin ja voi luoja mikä polte :(
Mulla oli tätä esikoisen aikaan mut vasta vikalla kolmanneksella ja pakko oli alottaa muu lääkitys kun pelkkä rennie siihen.. syytä siis rajoittaa kahvin juomista iltaisin tai muutenkin päivällä siihen yhteen kuppiin.

Nyt alkanu olla liitoskipuja nivusissa ja nippailee välillä kovastikin. Muuten ei oo oksettanut mut etovaa oloa ollu varsinkin aamuisin ja välttämättä ei ruoka maistu tai tökkää..

Täällä ollut muutama päivä aika huono olo ja ei oikein mikään muu kun mehujää maistu.. ajattelin käydä apteekista hakemassa sellasen sea band rannekkeen ja testata jos siitä olisi apua. Ei onneksi ole tarvinnut vielä oksentaa, mutta tää etova olo ei yhtää mieltä helpota..

Rv 6+3

Tänä aamuna meinas ykä lentää ja etova olo hiipinyt... Tästä se kai taas alkaa :(

Takaisin