Millaisia raskausoireita sinulla on?

Motto78: Ymmärrän tuon huolen, itsekin yhden kkm:n kokeneena. Voi kun osais olla huolehtimatta niinkun mun mies :joyful:

Hipshops: Kiitos rauhoittelusta. En oo käynyt ultrassa.

Tänään 6+0.

Täällä alkaa olemaan kohta jaksaminen vähissä. Pahoinvointi on ollut seurana jo muutaman viikon, mutta nyt kuluneen viikon aikana oikein mikään ruoka ei enää kestä sisällä. Helatorstai meni oksentaessa kerta toisensa jälkeen,edes vettä ei voinut juoda oksentamatta. Tänään on kestänyt sisällä jopa vadelmavichy ja puolikas roiskeläppäpitsa :depressed:Viikkoja on nyt 9, ja alkaa jo huolestuttaa, miten kauan tämä pahoinvointi ja heikotus oikein kestää. Tähän asti oon jotenkin sinnitellyt töissä, mutta nyt alkaa antaa periksi kroppa ja mieli molemmat enkä enää jaksa. Itkeskelen ja oksennan vuorotellen ja kaiken vapaa-ajan makaan mahdollisimman paikallani ettei vaan tarvitsisi oksentaa lisää. Miten ihmeessä te muut jaksatte tätä? :banghead:

Saikulle vaan! Ei kannata verrata itseään muihin, kaikilla on niin eri tasoiset oireet ja tilanteet. Itsekin harkitsen saikkua, sillä töiden tekemisestä ei pahoinvoivana, uupuneena ja itkuisena tule yhtään mitään. Turha kiduttaa itseään. Katson tilanteen maanantaina.

Kaisla79 sairaslomalle ehdottomasti..

Itsellä ollut tänään huonoa oloa, päänsärkyä ja väsymystä..

Viime yönä nukuin ihan älyttömän hyvin, heräsin ekan kerran 8 aikoihin ja jatkoin vessakäynnin jälkeen unia ja heräsin vasta puoli 11

Sillälailla, arvatkaa kellä tuli just rusehtavaa vuotoa. Vttu. Sormet ristissä että olisi nyt se hematooma, heti kun oli vähän rankempi työpäivä niin tässä tulos. Eipä naurata :shifty:

Voi saakeli, pidän peukkuja että jää tiputteluksi. Hematoomat on kyllä niin syvältä, hirveä stressi tuostakin (ja toivottavasti ihan turhaan!)

Voi saakeli, pidän peukkuja että jää tiputteluksi. Hematoomat on kyllä niin syvältä, hirveä stressi tuostakin (ja toivottavasti ihan turhaan!)
No sepä, kun mä oon niin altis tälläseen hermoheikkouteen ja pessimistisyyteen. Nimimerkillä saattaa olla että tää menee taas paniikissa ultraan ensviikolla :meh:

Joo ei tuo suurta vuotoa ollut onneks, vähän rusehtavaa valkovuotoa. Jospa se siihen jäisikin.

Itsellä ei ole ollut muuta oiretta, kuin että rinnat oli aluksi tosi herkät ja nyt ovat kasvaneet ja tulleet paljon täyteläisimmiksi. Viikkoja on nyt 6+5.myös jumppatrikoot jotenkin tuntuu liian kireiltä vatsaa vasten. Ajattelin, että joko uskaltautuisi varhaisultraan ensi viikolla...olisi tarve varmistaa että kaikki ok.

Mulla pahoinvointia ja etoomista esiintyy eniten iltaisin mikä onkin inhottavaa kun se on päivästä se aika jolloin on sitä "omaa aikaa" ja se aika menee tekemättä mitään kun ei vointi salli..

Vaikuttaa siltä että mä selvisin säikähdyksellä eilisestä ja nyt on taas ”rauha maassa”. Tällöhetkellä ainoat oireet on turvonneet ja kipeät tissit, ja pieni ällötys jota koitan hillitä taas aamupalalla sängyssä. Jännä, miten tuo alavatsan juiliminenkin loppui yhtäkkiä.

Mut yritän tässä pistää perspektiiviin sen että viikolle 7 asti mulla ei ollut juuri mitään oireita joista olisin tajunnut raskauden. Että ei mulla välttämättä tuukkaan vahvana.

Mä oon niin väsynyt et musta tuntuu et en jaksa tehdä mitään, tervanjuontia on tämä ylös nouseminenkin aamusta mut pakko nousta kun tuo taapero kuitenkin vaatii huomiota koko ajan. Nytkin piti aamu aloittaa häntä kutittamalla :D

Nännit on tosi arat välillä, koko ajan on nälkä ja aamuisin on ollu kyllä huonoa oloa, kaikki hajut tulee tosi voimakkaana ja alaselkäkipu alko melkien heti hedelmöityksestä (esikoisen aikaan aika samaa, pitää kaivella varmaan tukivyötä.jo kohta esiin..)

Mullakin etominen ja huono olo ajoittuu iltaan. Esikoisesta oli just sitä klassista aamupahoinvointia. Tässä en oo kuin pari kertaa oksentanut. Muuten vaan väsyttää ja olo on kuin jossain sumussa kulkisi. Tissit on yhä kipeet.

Voiko muuten raskausvatsa näkyä jo rv 8-9? Mulla nimittäin on alavatsa selkeästi pinkeä ja pullottaa esillä. Vai onko tuo vaan turvotusta?

Luulen et turvottaa, mulla ainakin koko alavatsa ja ylävatsa turvoksissa eikä tää kyllä laske yön aikanakaan..

Mulla on kanssa väsymy sitä luokkaa, että olen viettänyt viikonlopun sängyssä. Olen kerran jaksanut viedä koiran ulos lyhyelle lenkille ja samalla sain vietyä roskat ulos. Voittajafiilis :dance011Mitään muuta en ole jaksanut tehdä, paitsi pestä hampaat ja käydä suihkussa. Tällaista tää elämä nyt on. Turha haaveilla mistään harrastuksista tai ystävien tapaamisesta.

Turvotusta varmaan enimmälti. Kohtu on vielä alhaalla ja pieni noilla viikoilla. Mulla on myös ihan hirvee turvotus, maha on koko ajan niiku rv 20. Oikee kiristää välillä. Tätä ei kyllä pitkään peitellä ihan tämän turvotuksen takia, semmonen pallo kun oon suht hoikka muuten.

Tällä myös hirvee turvotus, ei voi mitään kiristävää pitää ja ruoka ei maistu kun on niin täysnäinen olo sekä ruoka on ruvennut maistumaan pahalle.

Mulla kans kauhee turvotus ollu jo plussasta lähtien.
Tänä viikonloppuna ollu vähän parempi olo ja pystyin jopa urheilemaan! :smiley-bounce012 mutta jos en nuku yli 9h hyvää unta niin se selkeesti tekee päiväks pahaa oloa ja uupumusta. Normaalisti 7h unilla vähän väsyttää mutta siinä se päivä menee kuitenkin, nyt sillä ei tuu mistään mitään.

Täällä on huono olo alkanut osittain helpottamaan. Väsymys on kylläkin aika jäätävä välillä. Turvotusta löytyy vieläkin reippaasti. Kiloja ei vielä ole tullut. Kaikki epäterveellinen näyttäisi maistuvan kuten edellisessä raskaudessakin.

Mullakin esiintyy tota pahoinvointia, mut vaan sillon ku nälkä kerkee tulla. Tai oikeestaan se pahoinvointi kertoo et on nälkä:grin aamut on vielä ollu normaaleja mut päivän mittaan syötävä vähän väliä jotain pientä. Yösyömisiä minäkin yritän vältellä. Koskaan en oo yöllä syöny, ja nyt raskauden takia jouduin kerran hampaiden pesun jälkee syömään puolikkaan banaanin. Untakin onneksi riittää vaikka muille jakaa :) Pientä vuotoa silloin tällöin esiintyy mutta en ole huolissani siitä.

Takaisin