Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sannsse, tehtiinkö sun ultra alakautta? Mulla tuli tuhruttelua pari päivää alakautta tehdyn ultran jälkeen, ilmeisesti kohdunkaula/limakalvot otti vähän hittiä kun tyyppiä piti vähän haeskella.
 
Sannsse, tehtiinkö sun ultra alakautta? Mulla tuli tuhruttelua pari päivää alakautta tehdyn ultran jälkeen, ilmeisesti kohdunkaula/limakalvot otti vähän hittiä kun tyyppiä piti vähän haeskella.

Tehtiin joo ja veikkaankin että johtuu siitä kun on juuri tuhruttelua, eikä ole mitään kipuja...
Tässä kovasti raskausoireita kuulostellaan.. mutta yritän pysyä positiivisena ja uskoa että kaikki kunnossa ja limakalvot vaan ärtynyt.
 
Viime yönä herätty vatsakramppeihin ja vähän reippaamaan verenvuotoon.. yö mennyt aikalailla itkiessä ja stressatessa.. nyt tk lääkärille aika klo 10.00, katotaa selviääkö mitään..
 
Viime yönä herätty vatsakramppeihin ja vähän reippaamaan verenvuotoon.. yö mennyt aikalailla itkiessä ja stressatessa.. nyt tk lääkärille aika klo 10.00, katotaa selviääkö mitään..

Voi hemmetti, toivottavasti kaikki on kunnossa! :sorry:
 
Viime yönä herätty vatsakramppeihin ja vähän reippaamaan verenvuotoon.. yö mennyt aikalailla itkiessä ja stressatessa.. nyt tk lääkärille aika klo 10.00, katotaa selviääkö mitään..

Voi ei :sad001 Peukut pystyssä ettei olisi mitään vakavaa
 
Peukut pystyssä että kaikki ois hyvin Sanssella ❤

Mulla tänään rv 9+6 ja eka kesäloma päivä. Oireetonta on ollut, mutta rinnat ilmoittelee että jotain on käynnissä. Mahakin on pyöristynyt pikkuisen, ei oo enää pelkkää turvotushöttöä. Sain meinaan rv 9+3 kuuluviin pikkuisen sydänäänet. Aiemmin olin etsinyt liian alhaalta ku vauva olikin ylempänä, häpyluun ja navan keskikohdassa jo! Kohta lähden verikokeisiin ja nt ultra olis tän kuun viimisenä perjantaina. Jännittää! ❤
 
Mulla menee kyllä iltapainotteisesti tuo vatsan pömpötys. Iltasin vatsa on nykyisin kauhea pallo ja ei tee yhtään hyvää jos joutuu mitenkään kontrolloimaan sitä vatsaa. Jos koittaa laihistella, ni tulee vaan kipeeks koko vatsa eli ei paljoo pysty petraamaan sillon, jos pitäs piilotella.

Toivottavasti Sansselle tulee hyviä uutisia lekurista:Heartred
 
Voi, tsemppiä Sansse! Toivottavasti vuoto olis harmitonta!

Bluebubbles, sulla jo nt-ultra takana, aika menee hurjan nopeasti :)

Christine, hienoa et sait sydänäänet kuuluviin. Mä kans yritin viime viikolla mut en tiiä onnistuinko paikallistamaan ne. Vois taas yrittää. Mullakin maha jo selkeästi pyöristynyt, ei musta oo turvotusta enää.
 
Hienoa Sannsse että säikähdyksellä selvisit!! :Heartred Ihan kamalaa että tollasta voi vaan käydä, ei ihme jos pelästyttää.

Joo meilläkin tuo niskaturvotusultra halutaan vissiin väkisin tehdä vasta 12+ jotain, mulla se alkuperänen aika ois nyt ollutkin 11+5 mutta halusivat sitten siirtää reilun viikon eteenpäin.

Tänään on jatkunut alavatsan juilinta. Kyllä on hieno keksintö tuo doppler, mäkin aika ahdistunut välillä olen joko oireettomuudesta tai liiasta juilinnasta. Kiva, että voi heti tarkistaa tilanteen. Mulla ne sydänäänet on kuuluneet vielä aika alhaalta. Tosta oikealta puolelta, vähän häpyluun yläpuolelta.

Tuntuu kyllä että itselläkin on vähän pömppiksen alkua, en oikein tiedä millaisia tiukkoja paitoja kehtaa pitää kun omaan silmään pömpöttää niin näkyvästi ja selvästi. Ehkä muut ei tajua katsoa vielä sillä silmällä :D
 
Joo itse kun kattoo alaspäin varpaisiin niin todellakin tietää miksi vatsa niin kovasti pömpöttää mut emmä tiedä onko kukaan muu tajunnut. Setä jäi miettimään vkloppuna kun isännän kans oltiin siellä laiturihommissa ja sano et emäntä se vaan vetää holitonta siideriä, eikä se tietenkään nähny mun polttavan yhtään tupakkaa..
 
Sannsse ihana kuulla hyvistä uutisista :)

Täällä päin on 11+6 viikolla yleensä tuo np ultra. Oli itsellä kyllä ihmeen aikasin tää :rolleyes:. Ja samalla kertaa verikokeetkin kävin antamassa. Kuulema viikko menee tuloksissa :happy:Esikoisesta oli np ultra rv 11+5. Elokuussa sitten rakenne ultra :nailbiting:
 
Ihania uutisia Sansse :Heartred

Mä sain toissapäivänä ajan np-ultra ajan ja silloin olis rv 11+5 tai no menkkojen mukaan rv 12+2. Ens tiistaina meen siihen verikokeeseen.

Mulla on kans ollu pari vähän parempaa päivää kuvotuksen kanssa. Siis ettei ihan koko aikaista oo enää. Mut illat on edelleen pahimpia ja se alkaa siinä klo 16-17 ja jatkuu kunnes käyn nukkumaan :D
 
Ihanaa Sannsse että ultrassa kaikki hyvin! :Heartred

Mulla alkanut eilen vihloa tuolta kohdun vierestä sieltä täältä mutta enemmän vasen puoli. Joku kai tänne kirjoitti juuri liitoskivuista, olisko niitä sitten..
Tissit on nyt pari päivää olleet vähän vähemmän kipeet ja se kauhea uupumus-aivosumu - väsymys on hellittänyt. Ihan ihmeellistä kun yhtäkkiä jaksaakin taas tehdä kotihommia, käydä töissä ja kun ajatus kulkee :joyful: tuntuu taas omalta itseltä.
Jotta ei menis liian hyvin niin tää oireiden helpotus tietysti pisti samalla huolettamaan ja doppler on jo tilattu :joyful:
 
Kiva kuulla hyvistä uutisista Sansse, kamala yö sinulla takana :nailbiting:

Mulla np-ultra on vasta viikon 13 lopulla. Se meni niin pitkälle, ja edellisenä päivänä on neuvola. Nehän pitäisi olla toisin päin, mutta onko siitä mitään haittaa, että menee ensin neuvolaan ja sitten vasta seuraavana päivänä ultraan? On mahdotonta siirtää tuota neuvola-aikaa, koska lähdemme pariksi viikoksi kesälomareissuun ultran jälkeen.
 
Syön illalla pari leipää juuri ennen nukkumaanmenoa. Herään kahden aikaan ja syön hedelmäpiltin. Noin viiden aikaan syön Lapinrieskanäkkärin ja toisen hedelmäpiltin. Laitan ne illalla jo yöpöydälle, niin on helppo syödä yöllä sängyssä. Sitten kun herään varsinaisesti aamulla menen jääkaapille, teen sämpylän ja kipitän syömään sen sänkyyn puoli-istuvaan asentoon. Toi smoothie on hyvä idea! Olen tällä tyylillä päässyt eroon aamun pahimmasta pahoinvoinnista. Sitten jatkan päivän mittaan ruokailua siten, että syön 1,5h - 2h välein tasaisesti. Mua vaivaa ummetus ja turvotus, on ihan kauheeta kun on pakko syödä koko ajan. Syön Visiblin-valmistetta ja se on auttanut ummetukseen, ettei ole vatsa mennyt ihan tukkoon. Yritän myös syödä marjoja ja kasviksia, mutta ne ei aina maistu.

Miulla on myös ollut jäätävää ummetusta. Neuvolan terkkari neuvoi juomaan runsaasti vettä ja sitä on tosiaan tullut sitten lipiteltyä ja pissillä saa kyllä ravata. Mutta se on auttanut ummetukseen ja turvotuksen, eikä mitään valmisteita oo tarvinnut vielä ottaa käyttöön. Pregorionia suositteli terkkari, jos ei veden juonnilla irtoa. Myös liikunnalla oon huomannut olevan merkitystä, siis ihan vaan päivittäinen käppäily tai työmatkapyöräily saa kakan liikkeelle :thumleft
 
Miulla on myös ollut jäätävää ummetusta. Neuvolan terkkari neuvoi juomaan runsaasti vettä ja sitä on tosiaan tullut sitten lipiteltyä ja pissillä saa kyllä ravata. Mutta se on auttanut ummetukseen ja turvotuksen, eikä mitään valmisteita oo tarvinnut vielä ottaa käyttöön. Pregorionia suositteli terkkari, jos ei veden juonnilla irtoa. Myös liikunnalla oon huomannut olevan merkitystä, siis ihan vaan päivittäinen käppäily tai työmatkapyöräily saa kakan liikkeelle :thumleft

Minä ihan viimesenä keinona rupeaisin miettimään Pegorionin ottoa. Vaikka sanotaan ettei suolisto totu siihen mut kyllä se tottuu.
 
Mulla on nyt iso ongelma juomisen kanssa, kun en meinaa saada mitään juotua. Kaikki tökkii ja yököttää. Pissillä käyn harvoin, päätä särkee jne varmasti juomattomuudesta johtuvaa. Onneks ei oo helteet, sit olis pakko saada nesteitä menemään paremmin. Mehujää vois upota..
 
Takaisin
Top