Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on nyt tullu herkkyys. Oli työn ja tuskan takana että sain pidätettyä itkun töissä, kun asukas tiuski, yleensä menee toisesta korvasta sisään toisesta ulos.

Sit ilmavaivat.. apua. Mistä sitä ilmaa tulee niin paljon muhun :D

Myös kellonympäri etova olo ja päänsärky iltaisin.

Ainiin ja ukko on kiitellyt päivittäin mun tisseistä! Kuulemma ei malta odottaa et raskaus on pidemmällä, ja aikoo tästä lähtien siittää mut jatkuvalla syötyllä että rinnat ois aina näin muhkeet :DD

Ainiin ja ukko on kiitellyt päivittäin mun tisseistä! Kuulemma ei malta odottaa et raskaus on pidemmällä, ja aikoo tästä lähtien siittää mut jatkuvalla syötyllä että rinnat ois aina näin muhkeet :DD
Ei ne enää toisella kierroksella turpoa yhtä hienoiksi. :sad001:grin

Ei ne enää toisella kierroksella turpoa yhtä hienoiksi. :sad001:grin

Mulla ei oo edellisessäkään raskaudessa tissit muuttunut mihinkään. Sitten sairaalasta päästyä kotiin turposi, kun maito nousi :shy:
Nyt onkin pienet rupuset taas :bored:

Joo kyl ne kaikenöaiset nippailut ja vihlasut on ihan normaaleja. Sit jos menee sietämättömäksi kipu tai jos kestää yhtäjaksoisesti tosi pitkään niin sit voi ehkä huolestua. :)
Mä opin tän kantapään kautta esikoista odottaessa, kun menin ihan neuroottiseksi kaikista kivuista. Ravasinkin ihan hyvään tahtiin lääkärissä ja neuvolassa. Tahtia ei hidastanut edes se kun liikkeet alkoi tuntumaan, koska istukka oli edessä ja ne liikkeet tuntui niin huonosti... :facepalm: Niin toivon että tällä olis istukka paremmassa kohtaa!

Mulla en tiiä tuleeko rintoihin mitään tuntemuksia tai muutoksia (rupsahtaavat va varmasti) . Mulla on siis tehty kohotusleikkaus ja laitettu pienet impantit.. Vähä jänskättää kuin käy. Mielenterveyskin varmasti koetuksella tulee olee ku en voi imettää mutta kattoo kuin käy!

Mulla on ollu niin isot välit raskauksilla, että tissit on kyllä turvonnu joka kerta paljon :wink Imetysten jälkeen on lössähtäneet ku on painoakin lähteny, mut lihomisen myötä kyllä aina tulleet hyviksi. Onneks on semmoset kohtuulliset kuitenkin ku pysyy C/D-kokoisina.
Mies ei kyllä osaa arvostaa :hilarious::hilarious: Mun mielestä paras osa mussa :happy:

Närästys on yltyny aivan sietämättömäksi :rolleyes: Rennietä joutuu ottaan jokaisen ruokailun yhteydessä, mutta ei siitäkään tunnu apua olevan. :(
Ja tämän lisäksi vielä ihan hirvee ummetus :mad: olo on melko turpee :mad:

Mulla en tiiä tuleeko rintoihin mitään tuntemuksia tai muutoksia (rupsahtaavat va varmasti) . Mulla on siis tehty kohotusleikkaus ja laitettu pienet impantit.. Vähä jänskättää kuin käy. Mielenterveyskin varmasti koetuksella tulee olee ku en voi imettää mutta kattoo kuin käy!

Ei sitä imetystä tarvitse ressata. Tärkeintä on että lapsi saa ruokaa ja tänäpäivänä korvikkeet on ihan loistavia! Ite yritin 6viikkoa imettää esikoista mutta maito ei vaan noussu kunnolla vaikka kuinka oli tissi suussa ja toista pumppasin samalla. Ja pumppasin välissä. Lopputulos oli se että itkin ja imetin ja kädet oli rikki siitä pumppaamisesta saati sitten kun ei kerennyt oikeen lepäämään missään välissä. Siirryttiin kokonaan korvikkeeseen ja hyvä on ollu! Poika kasvanut hirveesti ja ollut terveenä. <3

Täällä kans närästää, varsinkin iltaisin. Ja röyhtäyttää, mutta ei tule röyhtäykset. Inhottava tunne ylävatsalla ja hankaloittaa nukkumista. Redufluxia olen välillä ottanut, mutta eipä ne paljoa auta.

Ei sitä imetystä tarvitse ressata. Tärkeintä on että lapsi saa ruokaa ja tänäpäivänä korvikkeet on ihan loistavia! Ite yritin 6viikkoa imettää esikoista mutta maito ei vaan noussu kunnolla vaikka kuinka oli tissi suussa ja toista pumppasin samalla. Ja pumppasin välissä. Lopputulos oli se että itkin ja imetin ja kädet oli rikki siitä pumppaamisesta saati sitten kun ei kerennyt oikeen lepäämään missään välissä. Siirryttiin kokonaan korvikkeeseen ja hyvä on ollu! Poika kasvanut hirveesti ja ollut terveenä. :Heartred
On va henkisesti vähä raskasta ajatella asiaa ku kaikkii 3lasta imettänä 5kk-1v3kk.
Onneks tässä on aikaa valmistautuu henkisesti asiaan. Ja pitää yrittää ettii tietoo maidon nousun esto tabuista ku mulla se maidon nousu voi olla aika kivulias homma kun ei tu ulos ja kapseloitumis vaara ym vaaraa siin sit siihen samaan..

On va henkisesti vähä raskasta ajatella asiaa ku kaikkii 3lasta imettänä 5kk-1v3kk.
Onneks tässä on aikaa valmistautuu henkisesti asiaan. Ja pitää yrittää ettii tietoo maidon nousun esto tabuista ku mulla se maidon nousu voi olla aika kivulias homma kun ei tu ulos ja kapseloitumis vaara ym vaaraa siin sit siihen samaan..

Mä oon käsittäny että jos ei ole aikomusta imettää ollenkaan niin synnärillä annetaan kyllä lääke joka estää maidon nousemisen. Tietenkin siitä kannattaa varmasti vielä sitten erikseen sanoa vaikka olisikin jossain tiedoissa valmiina

Mä oon käsittäny että jos ei ole aikomusta imettää ollenkaan niin synnärillä annetaan kyllä lääke joka estää maidon nousemisen. Tietenkin siitä kannattaa varmasti vielä sitten erikseen sanoa vaikka olisikin jossain tiedoissa valmiina
Ei o ainakaan vielä missään tiedoiss valmiina. Kun oon aina ollu sitä mieltä et jos pysyy imettää ni sit imettään.. Nyt vain on terveydelliset syyt takana etten imetä ni täytyy tutustuu näihin ja toivoa että täällä neukka ti ees sairaalan henkilökunta ois osaavaa tän asian suhteen.

Ei o ainakaan vielä missään tiedoiss valmiina. Kun oon aina ollu sitä mieltä et jos pysyy imettää ni sit imettään.. Nyt vain on terveydelliset syyt takana etten imetä ni täytyy tutustuu näihin ja toivoa että täällä neukka ti ees sairaalan henkilökunta ois osaavaa tän asian suhteen.

Varmasti ovat osaavia. Eiköhän vastaan ole ennenkin tullut heillä äitejä jotka eivät syystä tai toisesta ole imettäneet ollenkaan

Mulla on myös implantit mutta ei kylläkään kohotusta. Ja multahan jopa erikseen kysyttiin esikoista odottaessa etukäteen et haluanko sen maidonnousun estäjän. Mutta mä halusin kokeilla imetystä, en silloin ees tiennyt mikä riski siinä ois jos oiski ollu joku tukossa silloin kun maito lähti nousee. Onneks ei ollu mitään tukossa nimittäin jestas se kun se maito nousi niin mulla oli aivan jättiutareet!! Ja pakotus oli valtaisa ja pakko oli pumpata sitä maitoo ihan täysillä pois.

Sinänsä sit imetys sujui hyvin ja imetinki 11kk. Ja mikä on ihmeellisintä, ei nää rinnat menny miksikään tuosta. Ei siitä et ne kasvoi niin hurjasti raskaus- ja imetysaikana eikä itse imetyksestä.

Mutta onko sitä mahdollistaetukäteen tutkia ja selvittää ettei oleleikkauksen yhteydessä tullut mitään mikä vois tehä tukoksia? Koska se ois ongelma jos ei pääsis maito virtaamaan ulos ja pakkautuis sinne. En ees tiedä miten semmoses tilanteessa toimittais.

Luulisi melkein, että jos se maidon nousu on ehdoton ei, se estolääke pitäis ottaa hyvissä ajoin.. Vai onko ne alun määrät sit niin pieniä, ettei ole haittaa?
Varmastikin tuo kannattaa neuvolassa ottaa hyvissä ajoin puheeksi, jos se estolääkitys ehdottomasti tarvitaan! Varmasti sen asian saa myös viestittyä synnärille.

Eikös sillä ole jotain tekemistä asian kanssa että onko jouduttu maitotiehyeet katkaisemaan? Joskus muistan lukeneeni jostain moisen, kun joissain suurennus-/kohotusleikkauksissa katkaistaan.. (?) sitten kai jos on rintalihaksen alla se implantti niin ei pitäs olla ongelmaa imetyksen suhteen...

Tää turvotus on jotain ihan järkyttävää! Ihan sattuu mahaan, kun se on niin pallona :confused2

Mä totesin omalla kohdalla et turvottaa kans. Mut sitte kyllä totesin (ku piti juhlamekkoja sovitella eikä mikää vanha meinannu mahtua) et oonvähä vähä jo keränny vararavintoa :facepalm:vaavillw

Takaisin