Millaisia raskausoireita sinulla on?

Just kun eilen sanoin, että en oo enää oksentanut, niin totta kai tänään heti kun töihin pääsi,
lensi kovalla paineella! Toivon todella, ettei kukaan kuullut... meillä ei ole vessoissa mitään äänieristystä, eli kaikki kuuluu läpi. Onneksi tulin vähän muita aiemmin töihin!

Oireet aaltoilee tosiaankin. Välillä tissikipu häviää päiväksi tai pariksi, sitten palaa taas kauheana ym. Aina huolestuttaa, kun oireet on päivän pois.

Mä oon ollu nyt muutaman päivän ihan älyttömän väsyny. Tuntuu että ei jaksa yhtään mitään. Onneks enää tää ilta töitä ja sitte neljä vapaata.

Mulla kanssa väsymys nostaa päätään. Oon nukkunut joka päivä päiväunet ja mennyt jo klo 21 nukkumaan :D ja tuntuu just ettei jaksaisi yhtään mitään. Kahteen päivään en oo oksentanut, mutta krapulainen olo on jatkuvasti läsnä ja syöminen puistattaa.

Mulla tänään ensimmäiset oireet pahoinvoinnista, tosi äklö olo! Vielä ei oo onneks tarvinnu oksentaa. Nyt kyl jännittää et tästäkö ne olot alkaa :hungover:

Mullakin vaihtelee olot. Vapaapäivinä on selkeästi helpompi olla ja oireet lievempiä, ja työpaivinä ällöttää enemmän. Varmaan stressitaso nostaa hiukan oireita tai jotain... En tiedä.

Täällä tullut nenäntukkoisuus yhdeksi oireeksi. Joka yö on nenä ihan tukossa ja se vaikeuttaa nukkumista :banghead: ja pahoinvointia edelleen, vaikka onneksi oksentaa ei ole tarvinnut kuin muutaman kerran. Nännit vähän arat. Nyt viikkoja 8+1

Täällä kolme päivää oksennettu aamusta iltaan. Nyt 12h jyllänny päälle migreeni :grumpy: Olo karmea kun kolme päivää sängyn pohjalla mennyt. Toivottavasti huomenna parempi kun mieskin töissä.

Voispa olla koko alkuraskaudem vaan kotona. Tänäänki ollu niin hyvä olo, ruoka on maistunu ja on saanu levätä just sillon ku on tehny mieli. Onneks huomenna on vielä vp.

Mulla myös vaihtelee aikalailla päivittäin oireet. Etominen alkoi joulun tietämillä eli n. rv 7 ja siitä lähtien on ollut melkeinpä päivittäistä, mutta välillä lähes koko päivän , jolloin voimat on ihan loppu ja hiippailin aika lailla ja välillä taas hetkittäisiä ”aaltoja”. Oksentaa ei oo onneks tarvinnut vielä, mutta pari kertaa on sylkeä tullut suuhun sen verran et on ollut pakko sylkäistä pois. Kaulaliinaa ei voi oikeastaan autossa varsinkaan pitää ollenkaan ja paitojen kaulusten pitäisi olla mahdollisimman isoja, etteivät osu kurkkuun... pitää ehkä mennä vaatekaupoille, jotta selviän töissä.

Rinnat oli alkuun tosi kipeät, turvoksissa ja kovat. Nyt kipu on siedettävämpää ja niistä on tullut pehmeät, mutta ihan tajuttoman kokoiset. Yks kaverikin arvas mun raskauden siitä, että tissit oli kasvanu niin paljon, vaikka mulla oli joku ihan löysä paita päällä :oops:

Mulla on nyt tissit tosissaan tullu uusiks kipeeks ja alkaa olee turvonneetkin. Päänsärky on tainnut astua taas kuvioon. Uudenvuoden aattona meinas ihan migreeni puskea illalla. Sahalaidat ilmesty oikeeseen silmään, onneks panadol forte 1g autto tosi nopeesti eikä päässy särkyyn asti. Sitä ennen oli kyllä päänsärkyä ollu pitkin päivää ja eilenkin sen verran että oli pakko lääkettä ottaa. Saattohan nuo toki huonoista yöunistakin johtua tai ainakin vaikuttaa asiaan. Esikoisesta muistan vaan että oli pitkin raskautta päänsärkyjä ja jossain vaiheessa niitä oli enemmän..

5+4
Ilmavaivoja
Vetistynyt valkovuoto
Väsymys
En voi syödä sokeri/jauhopintaisia karkkeja kun ne on nii ällöi suussa.
Aamulla nenä tukossa

Mut nyt: vihloo inhottavasti alamahaan vasemmalle puolelle ja säteilee alapäähän..
Onks nää ihan normi raskaus tuntemuksii?

Mulla ainakin esikoista odottaessa vihloi välillä kovastikin vasenta munasarjaa ja alapäässä nyt muutenkin kaikenlaisia tuntemuksia. Pelkäsin silloin välillä että jos onkin kohdunulkoinen, mutta ihan normaali raskaus siis oli.

Joo kyl ne kaikenöaiset nippailut ja vihlasut on ihan normaaleja. Sit jos menee sietämättömäksi kipu tai jos kestää yhtäjaksoisesti tosi pitkään niin sit voi ehkä huolestua. :)

Nozza90 kaiketi niin kauan vihlomisia ja muitakin tuntemuksia voi tulla ihan siitäkin, että sidekudokset löystyy/venyy. Tai sitten keltarauhanen jomottelee. En mikään ammattilainen näissä asioissa ole, mutta niin kauan kun kipu ei ole voimakasta tai ei ole vuotoa, ei liene syytä huoleen?

Puhelin sekoilee ihan huolella ja lisäilee näköjään ylimääräisiäkin sanoja väliin, joten koittakaa saada selvää tekstistä. :D Saattaa se vika käyttäjässäkin olla :cool:

Minulla esikoisen raskaudessa oli vihlontaa aika paljonkin joskus viikoilla 4-8, mutta kaikki oli kunnossa.

Tää turvotus on jotain ihan järkyttävää! Ihan sattuu mahaan, kun se on niin pallona :confused2

Rv 8+6 ja oikeen kova etominen ja närästys, täydellinen ruokahaluttomuus tullut alun nälkäilyn jälkeen. Mut en tiedä liittyykö nää oireet myös just sairastamaani norovirukseen.

Närästää sillai et en tiedä onko sieltä tulossa röyhtäys vai oksennus. Voikun vois jotenki röyhtäyttää itteään et helpottais. Nyt on ne röyhtäykset kurkussa odottamassa mut mitään ei tuu.

Pahin skitsofiilis on ku tuntuu et on nälkä mut samaanaikaan ruokahaluttomuus eikä mitään ilje syödä kun kaikki etoo ja oksettaa. Pitäs keksii semmonen ruokatuote mikä ei aiheuttais sitä oloo et rupee yrjöttää. Kaupassa käyminen on helvettii ku haistaa kaikki tuotteet niin hyvin et nekin yököttää.

Esikoisen aikaan en kokenut kummoisia tunnekuohuja, mutta nyt on ollut ainakin rakkaudenpuuskia. :p Esikoista katsoessa tulee hirveitä hellyyden ja rakkauden tunteita niin, että meinaa sydän pakahtua. :love7

Takaisin