Millaisia raskausoireita sinulla on?

Siis tää turvotus alkaa olemaan aamusta iltaan. Ja ihan kova pallo. Vatsaa sisään vetäessä alavatsa jää palloks. Tosi hämmentävää.. Oliks muka esikoisestaki näin paha..? Muistan kyllä että sillonkin oli kovat iltaturvotukset. Onhan mulla toki painoakin 12kiloo enemmän kuin sillon... Mut silti!

Mulla on myös implantit mutta ei kylläkään kohotusta. Ja multahan jopa erikseen kysyttiin esikoista odottaessa etukäteen et haluanko sen maidonnousun estäjän. Mutta mä halusin kokeilla imetystä, en silloin ees tiennyt mikä riski siinä ois jos oiski ollu joku tukossa silloin kun maito lähti nousee. Onneks ei ollu mitään tukossa nimittäin jestas se kun se maito nousi niin mulla oli aivan jättiutareet!! Ja pakotus oli valtaisa ja pakko oli pumpata sitä maitoo ihan täysillä pois.

Sinänsä sit imetys sujui hyvin ja imetinki 11kk. Ja mikä on ihmeellisintä, ei nää rinnat menny miksikään tuosta. Ei siitä et ne kasvoi niin hurjasti raskaus- ja imetysaikana eikä itse imetyksestä.

Mutta onko sitä mahdollistaetukäteen tutkia ja selvittää ettei oleleikkauksen yhteydessä tullut mitään mikä vois tehä tukoksia? Koska se ois ongelma jos ei pääsis maito virtaamaan ulos ja pakkautuis sinne. En ees tiedä miten semmoses tilanteessa toimittais.
No mulla tosiaa tehty kohotus tikkari menetelmällä eli nänni irti ja siirto ylöspäin ja pystyviilto rinnan alle ym ni en usko et ois mitkää maitotiet auki enää. Pahan tulehuksen heittäs varmasti jos maito pääsis nousee isommin.

Ja en tosiaa tiedä onko vaaraks raskausaikana nouseva maito mut luulis et ne va katoo jonnekki ne maidot ku kyllähän imetyksennin lopettamises se loppu maito va katoo rinnoista mitä ei laps ime.

Ja mie oon ymmärtäny et sellasen tapletin saa vasta synnärillä ku on synnyttänä. Et toiv ei ennen synnytystä tissit räjähä maidosta..

En sit tiedä tietääkö joku et nouseeko maito etes ku on kohotettu ja impantti tos päällä.

Mä taas mietin et nouseeko maito ollenkaan jos ei se lapsi siihen rinnalle tule imuttelemaan. Toisilla toki alkaa maitoa herumaan jo raskausaikana, mutta yleensä kai sitä kuitenkin tulee alkuun synnytyksen jälkeen vaan se tippa kun vauva ekat kerrat tulee rinnalle ja lisääntyy/nousee vasta kun vauva on useamman kerran käynyt imemässä. Voin toki olla väärässä, mutta ymmärtänyt niin..

Niin ni siis lähinnä tuli mieleen että se tippa tuskin haittaa tai aiheuttaa tulehdusta. Toki ollaan yksilöitä näissäkin asioissa..

Nyt näitä oireita alkaa tulla ihan urakalla. :eek: Pahoinvointi lisääntyy, eikä mikään ruoka maistu. Onneksi vielä oon lomalla, koska tää väsymys on ihan käsittämätöntä. Koko aamupäivä menny sellasessa horroksessa ja vähän väliä nukahdellessa, ettei mitään järkevää pysty tekemään. :rolleyes:

Ai hitto, mä olin melko varma et pyörryn tai oksennan ku jännitin niin julmetusti sitä varhaisultraa. Mut heti ku se oli ohi ni olo helpitti tosi paljon. Maistui jopa lounas töissä.
Selkä vähän keljuilee ku teen seisomatyötä jossa oon paljon paikoillaan, mut toivottavasti olis nyt rauhallisempia päiviä kuin viime kuussa.

Tänään ollut melko masentunut olo. Esikoinen on ollut flunssassa ja kuumeessa. Nukuttu huonosti jos ollenkaan ja jatkuva pahoinvointi vie voimia. Onneksi tänään esikko kuumeeton niin sai mennä ulos päikkäreille, siellä kun sentään nukkuu hyvin. Mulla huono omatunto kun en jaksa normaaliin tapaan touhuta pojan kanssa ja samalla vaan pelottaa onko tuolla mahassa ketään. Haluaisin niin vain päästä jo katsomaan niin sais ehkä tunniksi hengähtää:grin.

Siis tää turvotus alkaa olemaan aamusta iltaan. Ja ihan kova pallo. Vatsaa sisään vetäessä alavatsa jää palloks. Tosi hämmentävää.. Oliks muka esikoisestaki näin paha..? Muistan kyllä että sillonkin oli kovat iltaturvotukset. Onhan mulla toki painoakin 12kiloo enemmän kuin sillon... Mut silti!

Mullakin on ihan järkkyä turvotusta ollut viime päivinä. Rv 7+0 ja pelkään että joku töissä huomaa, en vielä haluaisi kertoa. Oon syönyt tosi terveellisesti ja pahoinvoinnin takia aika vähänkin, mutta mahaturvotus vaan olla möllöttää! Stressaavaa! Olen ollut töissä niin julmetun väsynytkin ja apaattinen, että en ihmettelisi jos joku pian tajuaa että pikkunelonen köllöttelee masussani. Yritän kyllä tsempata ollakseni pirteä edes hetkittäin, vaikka hankalaa se onkin hehtaarimasun, megaväsymyksen ja superkuvotuksen kanssa.

Täällä piiiiitkän oireettomuuden jälkeen pahoinvointi astunut kuvioihin. Aamut menee ihan kivasti, mutta iltapäivästä alkaa etoa. Syöminen takkuaa, kun ei mitään oikein tee mieli. Ja tämä väsymys!

Turvottaa. :depressed: Maha ei kovasti pömpötä, mutta on ähky olo eikä tee mieli syödä, vaikka pitäs syödä.

Tänään piti hakea lisää Rennietä. Otin heti säästön vuoksi ison pakkauksen, missä on 96 tablettia :D piti ihan itekki hörähdellä ääneen :D

Onko täällä muita jotka kärsineet voimakkaasta pahoinvoinnista/ oksentelusta?
Ite joka raskaudessa kärsinyt mutta en muista että ihan tässä mittakaavassa kuitenkaan. Lauantaista asti vuoteenoma ollut, kolme päivää migreeniäkin oli, se onneksi hiipuu pikkuhiljaa. Oksentelu vaa jatkuu. Mikään ei maistu, ja se mitä saa alas...tulee ylös jossain vaiheessa :sad001

Ei noin pahaa ole pahoinvointi mutta siis päivittäin saa oksentaa. Tänään muun muassa kaupan parkkipaikalle...
Pahinta on aamuisin ja iltaisin. Ja en pysty nyt syömään raskausvitamiineja kun niiden nieleminen nostaa oksennuksen:hungover:
Koko ajan yritän jotain napostella, hampaat ei kyllä tykkää.

Onko täällä muita jotka kärsineet voimakkaasta pahoinvoinnista/ oksentelusta?
Ite joka raskaudessa kärsinyt mutta en muista että ihan tässä mittakaavassa kuitenkaan. Lauantaista asti vuoteenoma ollut, kolme päivää migreeniäkin oli, se onneksi hiipuu pikkuhiljaa. Oksentelu vaa jatkuu. Mikään ei maistu, ja se mitä saa alas...tulee ylös jossain vaiheessa :sad001

Tässä raskaudessa oon oksentanu melkein joka aamu mut onneks ruoka pysyy sisällä. Esikoisesta ei pysyny oikeen mikään sisällä. Kannattaa melko herkästi olla yhteydessä neuvolaan/äitiyspolille koska kuivuu aika äkkiä jos ei saa syötyä/juotua. Mulla tipassa käyminen helpotti melko paljon oloa vaikka toki oksensin senki jälkeen mut ei ollu ihan niin uupunut. Migreeni ainakin mulla saattaa johtua ihan nestehukasta

Aika oireeton, joskus iskee oksetus ja lentää oksennus. Mut enimmikseen oireeton raskaus, ei oo tissikipua, ei oo väsymystä eikä kusella ravaamista niinku esikoista odottaessa.

Ei edelleenkään oikeen mitään muuta ku tää heikotus ja sen myötä tulee sitte aina pahoinvointia. Tänään ollu sen suhteen kyllä tosi huono päivä. Huomenna toivottavasti parempi kun pitäs töihin mennä

Viime yönä oli yöpahoinvointia. Heräsin ja mahassa kiersi ja oksetti, mutta sain unen päästä kiinni uudestaan kuitenkin.

Tänään jouduin töissä useamman kerran käymään vessassa yökkimässä, oksennusta ei tullu, mutta tosi ällö olo :hungover: Oon vieläkin ihan tyytyväinen, että on oireita, mutta kun en haluais, että töissä saatais vielä tietää :bag:

Tänään ollut melko masentunut olo. Esikoinen on ollut flunssassa ja kuumeessa. Nukuttu huonosti jos ollenkaan ja jatkuva pahoinvointi vie voimia. Onneksi tänään esikko kuumeeton niin sai mennä ulos päikkäreille, siellä kun sentään nukkuu hyvin. Mulla huono omatunto kun en jaksa normaaliin tapaan touhuta pojan kanssa ja samalla vaan pelottaa onko tuolla mahassa ketään. Haluaisin niin vain päästä jo katsomaan niin sais ehkä tunniksi hengähtää:grin.

Niin tuttua tämä täälläkin, lomalla ja nyt hoitopäivien jälkeen yritän vaan olla potematta huonoa omaatuntoa siitä kun ei jaksa touhuta normaaliin malliin esikoisen kanssa. Sohva vaan vetää puoleensa niin kovasti vaikka yritän kyllä tsempata ja vähän jotain leikkiäkin. Mutta eiköhän tämä taas tästä ja pääsee touhuilemaan kun olo kohenee

Takaisin