Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla tänään alkanut uutena oireena kans huono olo nostaa päätään. Ei pahana mut etova olo jo kokopäivän vellonu mukana!

Ihanaa, kun ruokahalu alkaa olla parempi ja ruoka jopa maistuu jollekin. Paljoa ei pysty kerralla syömään mutta jotain kuitenkin.
Hajut ällöttävät kyllä yhä. Eilen meinasin kaupassa oksentaa kun yhdessä hyllyvälissä haisi joku voimakkaasti. Turvauduin paksuun kaulahuiviini, joka onneksi suodatti hajun.

Vatsan turvottelu etenkin iltaisin on ruvennut olemaan vaivana, ponnarit pitää olla mukana koko ajan ettei tarvi ahistua. Ja pitkä, löysä paita aina päällä että pysyy pömppis piilossa.
Rinnat ovat etenkin aamuisin todella kipeät ja turvoksissa, ensimmäinen kyljen kääntäminen aiheuttaa kirosanoja. :smiley-ashamed004

Mä oon väsyny ja pahoinvoiva ollu varmaan kolmatta viikkoo!
Mutta edellisestä raskaudesta muistan ekat oireet, turvotuksen ja ummetuksen, alkaneen vasta lähellä vk12!

Ja täälläki aaltoilee et on parempia päiviä!

Mullakkin kolmas viikko pahoinvointia,vaikkakin nyt tuntuu että on alkanut vähän helpottaa. Kaks viikkoa olin melkein täysin kyvytön tekemään mitään, ja oikeastaan vaan makasin aamusta iltaan,sängyllä tai vessan lattialla... Ei meinanut pysyä mikään sisällä, ei edes vesi yms, ja oksensinkin lähemmäs 20 kertaa päivässä :grumpy: Nyt viimeisen 4 päivän aikana oksentanut yhteensä 3 kertaa, ja ruokakin alkaa pysymään suurimmilta osin sisällä, jatkuvasta etomisesta huolimatta.. :shy:

Rv 8+6 ja oikeen kova etominen ja närästys, täydellinen ruokahaluttomuus tullut alun nälkäilyn jälkeen. Mut en tiedä liittyykö nää oireet myös just sairastamaani norovirukseen.

Närästää sillai et en tiedä onko sieltä tulossa röyhtäys vai oksennus. Voikun vois jotenki röyhtäyttää itteään et helpottais. Nyt on ne röyhtäykset kurkussa odottamassa mut mitään ei tuu.

Pahin skitsofiilis on ku tuntuu et on nälkä mut samaanaikaan ruokahaluttomuus eikä mitään ilje syödä kun kaikki etoo ja oksettaa. Pitäs keksii semmonen ruokatuote mikä ei aiheuttais sitä oloo et rupee yrjöttää. Kaupassa käyminen on helvettii ku haistaa kaikki tuotteet niin hyvin et nekin yököttää.

I feel you! Nälkä muttei kuitenkaan tee mieli syödä mitään. En oo toistaiseksi keksinyt mitään mikä ei ällöttäis yhtään.. Kylmiä marjoja vetelen pakastimesta, ne nyt ehkä vähiten etoo.

Mulla on nyt tullut myös ihan kauhee turvotus, kroppa kerää nesteitä ihan hirveästi ja se ällöttää. Paino mulla on pysynyt samoissa vuosia, mutta nyt yhtäkkiä tullut monta kiloa lisää. Nesteiden kertyminen varmaan liittyy raskauteen, mutta saattaa liittyä myös pitkäaikaislääkitykseen. Aiemmin ei kyllä näin pahasti ole kerännyt, mutta nyt ihan silmissä. Kamala katsoa vaakaa, kun kuitenkin syöminen ollut mitä sattuu pientä silloin tällöin, mitä nyt pystyy syömään. Syön vähemmän kuin koskaan, enkä mitään herkkuja tms lainkaan (koska ällötys) ja paino vaan nousee...
Oksennus lentää joka päivä ja etova olo estää tekemästä oikeastaan mitään. Soitin tänään neuvolaan ja kerroin näistä vaivoista, siellä pyydettiin seuraamaan vielä viikonloppu ja soittamaan ensi viikolla uudestaan jos ei yhtään helpota. Tässä kun on etonut ja oksentanut 4 viikkoa, niin alkaa jo vähän tuntua korvien välissäkin.

Mulla on tänää tullu valkkarin mukana vaaleenpunastavuotoo! Toiv ei o mitää vakavaa.

Mulla on ollu töissä helpompi olla olon puolesta. Isoja määriä ei kans mene, mut ei oo ollenkaan niin huono olo mitä välillä oli. Mä väitän kyl, et mulla on osa korvien välissä. Heti ku ultra oli ohi ni stressi helpotti ja sitä myötä myös olo.
Turvottaa ja röyhtäyttää edelleen ja tissit on hirmu kipeät. Ja nälkä vähän väliä.

Tuli vuodosta mieleen :bag: Ultran jälkeen säikähdin vessassa oudon väristä vuotoa :facepalm: Kunnes tajusin et se olikin sitä ultrageeliä :hilarious:

Toivottavasti teidään punertavat vuodot loppuu tai on ihan normaaleja.

Se siit pienestä määrästä vaaleenpunasta valkkaria. Tänä aamuna pyyhkiessä paperi aivan märkä vaaleanpunaisesta limasta alkaa vähä jo pelottaa. Tänään 6+0..
eli normisti nyt ois ovulaatio jos en ois raskaana eli ei o ees kuukautisten ajankohta..

Tää olo on menny ihan karseeks! En vieläkään oo oksentanu (vaikka lähellä ollut) mutta nyt viikon verran iskee aina puolenpäivän tienoilla todella huono olo ja kipeä olo. Ihan semmonen olo kuin olis 40astetta kuumetta, kaikki oksettaa ja päätä alkaa särkeä. On vielä kiva kun esikoisen ruoka-aika on siinä 12maissa niin sen ruoat haisee ja näyttää sellaselta että joutuu aika syvään hengittelemään ettei mitään tule ylös.
Nyt myös hajuaisti pahentunu oikein kunnolla. Vaikka oon viimesen vuoden tottunu esikoisen kakkavaippoihin niin eilen joutu putsaamaan ja vaihtamaan vaipan ennätysvauhtia kun haju teki niin pahaa. Myös esikon pissa haisee mukamas tosi voimakkaalle ja saa etomaan. . Eilen kauppaan mennessä ei tarvinnut kuin nähdä leipähyllyt niin joutu nieleskelemään.

Se siit pienestä määrästä vaaleenpunasta valkkaria. Tänä aamuna pyyhkiessä paperi aivan märkä vaaleanpunaisesta limasta alkaa vähä jo pelottaa. Tänään 6+0..
eli normisti nyt ois ovulaatio jos en ois raskaana eli ei o ees kuukautisten ajankohta..

Toivotaan että on vieläkin kyse ihan normaalista vuodosta!

Mulla on tosiaan tullut koko raskauden tosi paljon valkovuotoa, aina vaaleaa. Oikein lorahtelee. Toissapäivänä kerran pyyhkiessä paperiin tuli vaaleanpunertavaa limaa. Sen yhden kerran jälkeen on vv ollut taas ihan normaalia, onneksi! Soitin naistenpolille toissapäivänä ja sieltä sanottiin, ettei vaaleanpunertava lima kuulosta huolestettuvalta. Sanoivat, että huolestua täytyy vasta, jos tulee kovat alavatsakrampit ja vuoto muuttuu verikseksi.

Toivotaan, että on normaalia, meillä molemmilla nozza90!

Olikohan se niin, että vihlaisut alavatsassa esim. jotain äkillisiä liikkeitä tehdessä oli ok? Mä aloin epäilee raskautta, kun aivastaessa vihlaisi jostain. Muistin, että samaa oli esikoista odottaessa. Nyt vaan on ehkä kerran päivässä tullut muutenki vihlontoja, ku on rivakasti noussu ylös tai jotain. o_O

Ne on niitä repäsy kipuja. Ai kamala, muistan kun esikoista odottaessa autosta noustessa saattoi tulla sellasia repäsy kipuja. Ai kamala. Ne on hirveitä.

Mulla on ollu kamalaa pahoinvointia pari viikkoa.. Alusta asti myös selkäkipuja ja todella kovia alavatsa kipuja. Kaikki oireet kadonnut tänään. Ei pahoinvointia, ruoka menee alas, ei väsytä jne.. Pelottaa että onkohan raskaus mennyt kesken :( 16 päivä vasta neuvola ja siellä ultrataan.

Mulla on ollu kamalaa pahoinvointia pari viikkoa.. Alusta asti myös selkäkipuja ja todella kovia alavatsa kipuja. Kaikki oireet kadonnut tänään. Ei pahoinvointia, ruoka menee alas, ei väsytä jne.. Pelottaa että onkohan raskaus mennyt kesken :sad001 16 päivä vasta neuvola ja siellä ultrataan.
Mulla oli esikoisesta aivan järkyttävä pahoinvointi ja muistan, että silloin oli myös hetkiä kun oireet katosi. Aina sitä pelkäsi, että onko mennyt kesken. Aina ne oireet vaan palasi kuitenkin (ja kestikin lopulta yli puolen välin). Nytkin on aivan järkky pahoinvointi, joka aaltoilee. Eihän se välttämättä tarkoita pahaa ja pahoinvointikin voi kestää erinäisiä aikoja. Joillakin pari viikkoa, toisilla kuukausia ja joillakin ihan loppuun asti. No joka tapauksessa yritän tässä vaan tsempata (paraskin puhuja kun koko ajan huoli raskauden onnistumisesta:facepalm:). Mutta koitetaan tsempata toisiamme!:Heartred

Voihan väsymys. Voisin vaan nukkua. Pitäs tehä rästitehtäviä koulua varten mut silmät ei meinaa pysyä auki. Maanantaina pitäs mennä takas koulunpenkille opiskelemaan työterveyshuoltoa enkä tuu pysymään hereillä jos tätä menoa jatkuu.

Nozza90 tsempit sinne! Toivotaan, että tuo vuoto asettuu ja on ihan harmitonta.

Täällä on ollut erinomaisen hyvä päivä! Ei ole ollut huono olo ja 11h yöunet, niin väsymystäkään ei oo ollu. Oispa ens viikolla yhtä hyvät fiilikset ku pitää mennä takasi töihin tän kahden viikon lonimisen jälkeen. :D

Tää olo on menny ihan karseeks! En vieläkään oo oksentanu (vaikka lähellä ollut) mutta nyt viikon verran iskee aina puolenpäivän tienoilla todella huono olo ja kipeä olo. Ihan semmonen olo kuin olis 40astetta kuumetta, kaikki oksettaa ja päätä alkaa särkeä. On vielä kiva kun esikoisen ruoka-aika on siinä 12maissa niin sen ruoat haisee ja näyttää sellaselta että joutuu aika syvään hengittelemään ettei mitään tule ylös.
Nyt myös hajuaisti pahentunu oikein kunnolla. Vaikka oon viimesen vuoden tottunu esikoisen kakkavaippoihin niin eilen joutu putsaamaan ja vaihtamaan vaipan ennätysvauhtia kun haju teki niin pahaa. Myös esikon pissa haisee mukamas tosi voimakkaalle ja saa etomaan. . Eilen kauppaan mennessä ei tarvinnut kuin nähdä leipähyllyt niin joutu nieleskelemään.

Tämä! Mietin just tänään samaa, et ihan kuumeinen ja kipee olo. Mitään ei ois jaksanu, heti ku nousi seisomaan ni järkky huimaus, palelsi ja pää särki. Voi toki johtua siitäki ku mulla alkanu nyt kamala pahoinvointi vajaa viikko sitten ja viime yönä en saanu edes nukuttua ku kamppailin ettei tarvis oksentaa ku pelkään sitä niin kovin.

Täällä ollu kans pahoinvoinnin kanssa pari tosi karseaa päivää, kun vielä iski flunssa ja kuume päälle. Nyt illasta alkanu olla vähän inhimillisempi olo, mutta hui puistattaa vieläkin. Onneksi sain täksi päiväksi esikoiselle hoitoapua kun mies töissä, muuten en tiedä miten oisin selvinny. Nyt illala pystyny vähän syömäänki, oksennellen ja yökkien menny muuten päivät:dead:.

Takaisin