Millaisia raskausoireita sinulla on?

Miulla vatsan ihoa kiristää kanssa todella paljon aina iltaisin. Nyt oon alkanut jo etukäteen rasvaamaan, jos sitten venyisi vähän kiltimmin. Esikoisesta oli ihan järkyttävän kokoinen vatsa, kun kohtu on miulla eteenpäin kallistunut, mutta rasvaamisella vältyin raskausarvilta. Tässä kuva havainnollistamaan rv 38+0.

Liitteet

• FB_IMG_1546154683881.jpg
    FB_IMG_1546154683881.jpg
    160.6 KB · Katsottu: 31
Miulla vatsan ihoa kiristää kanssa todella paljon aina iltaisin. Nyt oon alkanut jo etukäteen rasvaamaan, jos sitten venyisi vähän kiltimmin. Esikoisesta oli ihan järkyttävän kokoinen vatsa, kun kohtu on miulla eteenpäin kallistunut, mutta rasvaamisella vältyin raskausarvilta. Tässä kuva havainnollistamaan rv 38+0.

On kyllä iso vatsa :) mullakaan ei tullut esikoisesta raskausaikana arpia, mutta synnytyksessä tuli muutama. Ilmeisesti jokin lapsen asento venytti mahaa.

Minulla on nyt 5+1, valkovuoto nyt vetistynyt ja himpun lisääntynyt, ilmavaivoja ja väsymystä niin ja naama täynnä finnejä.

Sit oudoin, en voi enää syödä karkkeja jossa on jotai jauhoa, sokeria tai vastaavaa päällä, on niin ällöö suussa tuntuu tosi pahalle ja kylmänväreet iskee. Yöks. Ei saa olla siis ees toisista karkeista tarttunutta jauhoo.

Esikoisen raskauden aikaan pahoinvointi alkoi kahdeksannella viikolla ja oli pahimmillaan 9.-10. viikolla. Nyt olen seitsemännellä viikolla menossa ja lievää pahoinvointia välillä havaittavissa.

Taisi olla 5+4 kun ensimmäiset ikävät olot havaitsin. Tosin sitä ennen kyllä huomasin jo parin viikon ajan, että kieltä pestessä ei kielen takaosaan ollut asiaa yökkäämättä. :wtf:

Kirjotetaan me pahoinvoimattomatkin tänne jotain lisää niin ei tunnu siltä että kaikki vaan oksentaa. Mulla on pahoinvointia ollu vaan viikolla 8 parina päivänä mutta oksentaa ei ole tarvinu. Ruokahaluttomuus oli myös silloin ihan hurjaa ja makeannälkä katos kokonaan. Mut nyt on alkanu taas ruokakin aika hyvin maistua. Oireina nyt lähinnä tosi arat rinnat ja iltaisin turpoava maha. Ja nenän tukkoisuus on jatkunu koko ajan kiinnittymisestä asti ja kerran se vuoti vertakin. Selkä kipeytyy myös jos seisoo pitkään (tuntikin riittä ruokaa laittaessa). Vähän olis kyllä kiva voida pahoin niin tulis turvallisempi olo. Nyt melkein unohtaa välillä koko asian.
Nyt siis 8+6

Mulla siis se rv5+1 omilla laskuilla. Vähä meinas tos pari tuntia sitte alkaa öklöttää mut ohi meni. Sillä kyselin. Muuten kyll olo niinku ei ois raskaana ku ei mitää poikkeavaa oloa :rolleyes:

Rv 6+3 ja ällötys on kai jo täällä jäädäkseen hetkeksi. Vielä ennen joulua oli vaan joka 2. pvä etomista, ehdin jopa huolestua. Vilukin on koko ajan ja kauhea nälkä -samalla kun ei tee mitään mieli! Hedelmät jotenkuten uppoaa. Väsymys on myös jotain aivan järkyttävää, kuten aiemmissakin raskauksissa.

En ole nyt reiluun viikkoon ollut töissä, mutta keskiviikkona on lomat ohi ja työt jatkuu. Jännittää vähän miten selvitän tulevat viikot kunnialla. Todella aikaiset työaamut, pahoinvointi ja kauhea väsymys todella haastavat alkuraskaudessa . Enkä töissä halua paljastaa vielä, joten muutama viikko vaaditaan nyt kovaa tahtotilaa .

Mulla alko etova olo jo rv 4 lopussa ja on jatkunu nyt päivittäin. Muutaman kerran oon vaan oksentanu ja neki on tullu ihan ykskaks. Kaikki on niin kauan hyvin ku ei syö mitään, syömisen jälkeen tulee aina huono olo riippumatta siitä mitä ja kuinka paljo syö.

Rv 7 menossa ja sieltähän se pahoinvointi tuli. Ehdinkin jo ihmetellä, ku ei oo aiemmin mitään ollu. Eilen oli ohimeneviä hetkiä, kun etoi ja yöllä olo vaan paheni. Tänään on aamusta asti ollu sellanen vatsassa vellova tunne, mikä ei meinaa mennä millään ohi. Hedelmät maistuu parhaiten, joten niitä on lähdettävä lisää hakemaan. Sormet vaan ristiin, ettei tartte alkaa oksentamaan :eek:

Kestokrapula kuvaa tätä viikonloppua parhaiten... Ällö olo, väsyttää, huippaa ja tekee mieli pelkästään roskaruokaa :oops: Lisäksi on vielä hirveä turvotus. On ainakin oireita :wacky:

Tulihan tää olo mitä pelkäsin. Koko päivä oksennettu, olo on ku olis maailman kauhein krapula. Väsyttää järjettömästi ja tuntuu ettei pääse sohvan pohjalta ylös. Mielenkiinnolla odotan miten tässä suoriutuu arjesta seuraavat viikot.

Aaltoileeko muilla oireet? Välillä tuntuu, että oireita ei olis ollenkaan kun taas välillä oireita on jonkun verran... Nyt meneillään rv 6+5

Aaltoileeko muilla oireet? Välillä tuntuu, että oireita ei olis ollenkaan kun taas välillä oireita on jonkun verran... Nyt meneillään rv 6+5

Minulla pahoinvointi tulee ja menee monta kertaa päivän aikana. Eilenkin oli aamusta asti heikko olo, minkä luulin jo iltapäivällä helpottaneen, kun sai syötyä. Lähdettiin miehen kanssa ruokakauppaan, missä olo iski kahta kauheampana. Jopa mieskin jo huomautti, että naama on valkoinen kuin lakana.
Nyt yritän syödä mahdollisimman usein pieniä annoksia, jos siitä olisi apua.

Kyllä aaltoilee täällä ainakin. Ja aina hyvä olo saa mielikuvituksen liikkeelle:shifty:. Niin oli esikoisestakin, mutta silti se aina pistää miettimään:facepalm:.

Mullakin aaltoilee etova olo. Kertaakaan ei kuitenkaan ole tarvinut oksentaa. Ja alussa ollutta rintojen kipua ei nyt enää ole oikeestaan ollenkaan.

Minullakin hävinnyt kipu rinnoista sen jälkeen, kun lakkasivat turpoamasta. Miehelle joululahja, kun rinnat kasvoi yhden kuppikoon verran :D

Takaisin