Joo on kiva kun koko päivänä ei ole ollenkaan nälkä ja kaikki ällöttää ja sitten illalla alkaa mahassa kunnon huuto että "ruokaa saa***a!!" ja vaikka syön niin silti on nälkä
Onneks ei oo tarvinnu nousta kuitenkaan yöllä syömään! Vois sanoo et jotain positiivista noissa esikoisen yöheräilyissä.. On niin väsynyt ja kylmä kun joutuu peiton alta nousemaan ettei kykene ajattelemaan muuta ku et äkkii takasin peiton alle
Äääh... Tänä yönä tai aamuna en oo oksentanu, mut olo on kurja. Osittain varmaan päänsisäistäkin, mut ihan hirvee työ tsempata itteä et pääsee töihin. Jos luovutan nyt ni huomenna on turha toivo.
Mä meen jotenki ihan jalattomaksi oksentamisesta ja jännitän huonoa oloa jo etukäteen ni sit on jo sen takia huono olo.
Tänä aamuna on jotenki muutenki tuntunu kaikki kauhean masentavalta, ajatus ultrastakin kummittelee.
Mä en oikein tiedä aina et onko mulla nälkä vai ei. Ylävatsakipuja on jonkun verran ja ällötystä senkin edestä,
eikä ruoka oikein maistu. Silti on olevinaan vähän nälkä, ja jos saan syötyä, niin se olo ei kuitenkaan häviä.
Olen siis todennut etten enää tunnista miltä tuntuu jos on nälkä tai ei ole nälkä :D
Yritän aika ajoin syödä jotain, mutta aika vähissä on ne ruuat mitä tekee mieli (tai mitä ylipäätään pystyy saamaan suusta alas). On kyllä outoa tämä.
Mikään ruoka ei oikeen maistu. Ois kiva jos pystyis syömään normaalisti. Ainoo mikä uppoaa on klementiinit. Salaattia pitäs varmaan kokeilla, jos se menis.. Väkisin sain syötyä jogurtin ja leivänpuolikkaan aamupalaksi.
Rinnat on olleet arat suunnilleen arvioidusta hedelmöitysajankohdasta asti. Ja turvoksissa ku mitkäki pallot. Joutuu varmaan rintaliiviostoksille kohta tai sit on tyydyttävä urheiluliiveihin.
Ja sit se ihana iltapahoinvointi. Vielä ei oo oksentaa tarvinu, mutta toissailtana kuuma suihku oli vikatikki.. Oli ihan pienestä kiinni ettei lentäny, vessan lattian viileys sit onneksi helpotti olon melkein samantien.
Jaa niin ja lisäyksenä yöllinen närästys, tuntuu ettei henkeä saa ku korventaa niin. Rennieliuska muutti yöpöydän laatikkoon. Viimeyönä jouduin kaks ottamaan ennenku helpotti..
Mulla kun varsinkaan aamuisin ei tee mieli mitään ja vesikin alkaa jotenkin palleaa painamaan nii yritän vaan jotain nopeeta pientä syödä pahimpaan oloon. Tänäänkin join kupin kahvia ja söin yhden jogurtin. Siitä meni n. Tunti eteenpäin kun nojatuolista noustessa heikotti niin paljon että koko kroppa täris päästä varpaisiin ja olin ihan varma että lähtee jalat alta ja pyörryn kohta. Melkein huusin jo miehen paikalle, mut sain raahattua itseni keittiöön ja just ja just tehtyä ittelleni pari voi leipää ja mies oli ostanut jääkaappiin jotain rainbown mansikkabanaanismoothieta niin sitä lasillinen. Vähän säikäytti tuo olo, mutta ilmeisesti johtui vain huonosta syömisestä, kun helpotti hetken päästä. Tänään käynkin ostamassa hedelmiä ja marjoja joista teen valmiiks smoothieta itse jääkaappiin ja kasviksia joita voin sitten kermaviilidippiin dippailla. Jotain raikasta kun tekee mieli ja tuo valmis smoothie oli ihan taivaallista!
Mulla nyt yli viikon ollut aiva järkyttävä pahoinvointi, mutta sentään jotain saanut pysymään sisällä. Pari päivää sitten tuli yhtenä päivänä ruskeaa vuotoa vähän paperiin pyyhkiessä, mutta se loppuikin sitten kuin seinään, ja eilisestä lähtien pahoinvointi ollut kahta kauheampi. Nyt ei meinaa pysyä edes vesi sisällä
Mulla ei vieläkään rinnoissa tuntemuksia, varmaan ovat vähän turvoksissa koska en usko että olis noin täydet kun esikoisen imetys loppunut reilu 2kk sitten. Eilen huomasin saunassa, että nännit on tummentuneet. Mitään kipuja tai arkuuksia ei ole.
Kiva.. . Esikoista odottaessa rupea jonku puolen välin jälkeen verenpaineet tippumaan josta ilmeisesti pahimmat heikotukset johtu. Mittasin tänään huvikseen kun niin heikottanu tänään.
Paineet 91/65...leposyke 80.. Miten toi on näin aikasin jo?? sisko rupes jo pelottelemaan et olis kaksoset ja siitä johtuis! Oli siis salmiakkia ostettava taas kun en oikeen suolan lisäks muuta tiijjä mikä auttais ja suolaa en kyllä ala lisäämään, menee jo ihan tarpeeks
Mulla on nyt ollut muutaman päivän myös tosi kovaa heikotusta ja pahoinvointia. Onneks oon lomalla 7.1. asti, jos sais vähä voimia kerättyä tänä aikana, koska en tiedä miten tän olon kanssa pärjäisin töissä. Oon erityisluokanopettaja ja luokassa 10 villiä tokaluokkalaista, joten meno on kovaa ja intensiivistä. En myöskään haluaisi töissä vielä kertoa, mut jos menee oksenteluks, ni vähintäänkin työparinsa toimiva avustaja hoksaa heti!
Onks teillä kenellä on huono olo, kurkussa semmonen paine koko ajan? Mietin et onko mun kilpirauhanen jotenki turvonnu vai tuntuuko muuten vaan samalla kohdalla toi paine joka aiheuttaa ällön olon.
Ei ole kurkussa, mutta eilen oli aamusta iltaan paineen tunne pallean tietämillä. Koko päivän siis oli huono olo. Mielestäni ei ollut närästystä, siitäkin on kokemusta muuten kuin raskausaikana.
Okei Norppa, hyvä tietää etten ole ainut. Tulee jo välillä miettineeksi, onko kaikki hyvin, koska viime raskaudessa ei ollut moista. Toinen, mitä mietin, on pissan väri. Eilen oli koko päivän räikeän keltaista, nyt jopa vihertävää. Onkohan ihan normaalia...