Millaisia raskausoireita sinulla on?

Helpottavaa kuulla, että muillakin oireilu aaltoilee. Mulla on oikeastaan vaan rinnat/nännit kosketusarat ja pissalle saa herätä öisin.

Noiden oireiden lisäksi olen huomannut, että multa irtoaa hiuksia enemmän kuin normaalisti, käsittääkseni sekin kuuluu raskausoireisiin? :wideyed:

Voihan ummetus!! Pissa liikkuu, mutta kuonat ei. Oon alkanut syömään kuivattuja luumuja aina aamuisin (5-6 kpl), mutta vielä ei ainakaan kolmen päivän jälkeen auta. Pitäisköhän niitä syödä vielä useammin? :rolleyes:

Vettä tulee juotua paljon.

Täällä halailtu pönttöä koko päivä. Joinain päivinä etoo vain aamupäivän, seuraavana taas ihan aamusta iltaan ja yöhön.. :meh:
Toivon niin, että tää ärsyttävin osa olis pian ohi, estää ihan kaiken tekemisen ja menemisen tällä hetkellä :arghh: Varsinkin kun vielä pitäis pitää tää salassa aika monta viikkoa...

Oireettomuus ajo jopa tekemään taas r-testin tänä aamuna. Vaikea uskoa, että ei oikeastaan mitään oireita ole ilmennyt. Rinnat on valtavat ja välillä kipeät, mutta ei mitään muuta. :confused:
Joko sitä selviää oikeasti helpolla, tai sitten ne oireet tulee kerralla kaikki :eek:

Voihan ummetus!! Pissa liikkuu, mutta kuonat ei. Oon alkanut syömään kuivattuja luumuja aina aamuisin (5-6 kpl), mutta vielä ei ainakaan kolmen päivän jälkeen auta. Pitäisköhän niitä syödä vielä useammin? :rolleyes:

Vettä tulee juotua paljon.

Kokeile taateleita kaveriksi, joillaki ne auttaa luumuja paremmin.

Mie oon ihan pirun kiukkuinen koko ajan. Meen ympäri seiniä ja räjähdän kaikesta pienestäkin. Alkaa itseäkin jo ärsyttää...

Mullakin vaihtelee päivittäin. Joka päivä on ollu nännit kipeät, mut muuten on ollu välillä tosi oireetontakin. Ja ku mulla ei oo oikeastaan huonoa oloa ollenkaan. Mut luin jostain, että oireet usein vähenee juurikin siinä paikkeilla ku menkkojen pitäis alkaa, ja sit voimistuu taas parin viikon sisään suurinpiirtein. Tokihan joku on täysin oireetonkin loppuun asti.

Mun turvotus on vaan ollu aika ärsyttävä. Tavallisia housuja en voi edes kuvitella, vatsassa on painetta ja koko ajan pingottaa. Onneks nyt ei oo työpäiviä ennenku torstaina vasta seuraavan kerran. Ja röyhtäilen ku sika :woot:

Täällä turvottaa ja kiukuttaa kaikki, räjähdysherkkä meininki joka ärsyttää itseäkin.

Mulla pahinta on tää väsymys. Koko ajan voisin :sleep011 ei oo energiaa tehdä mitään. Plus päälle jatkuva etova olo. Rinnat on vähän arat ja välillä noustessa ylös tuntuu alavatsassa. Muita oireita ei sit kyllä olekaan mutta ehkä tässä on tarpeeksi :hilarious:

Mulla on kans toi väsymys mutta ei vielä niin pahana kun oli esikoisesta :D ja alaselkä särkee.

En muista kuinka aikaisin ekassa raskaudessa tuli tavaksi aamuinen puristava tunne (supistus) alavatsassa. Hoksasin sen vasta joskus sitten, kun kohtu rupesi näkymään pienenä pallona selällään maatessa. Nyt tuttu puristus tuntuu taas aamuisin.

Lapsen kakkavaipat ja muut mukavat tuoksut ovat alkaneet tuntua aikaisempaa ikävämmin nenässä.

Eilen ja tänään on tullut hitusen vaaleanruskeaa valkovuotoa pyyhkiessä. Yritän olla huolestumatta liikaa... Yöllinen kuvotus on kuitenkin takaisin kuvioissa.

Mulla on vasta nyt (8+4) alkanut nännit kipeytyyn! Just suihkun jälkeen tänään huomasin, kuinka arat ne oli ihoa kuivatessa. Hämmentävää! o_O

Pahin väsymys ja palelu on onneksi lähtenyt. Nyt jaksaa päivisin jotain tehdäkkin.

Mahaa turvottaa ja alavatsassa paineentunnetta (kohdun kasvua?).

Mulla ei ekassa raskaudessa nännit kipeytyny ollenkaan, enkä usko että nyttenkään tulee kipeytymään. Muuten ollu rinnat kipeet, mutta sekin on nyt vähän helpottanut(vai tottunut?)
Heittelee kyllä eripäivinä ja jopa ihan päivänkin aikana oireet niin paljon että ihmeissään saa olla! Rupkahaluttomuus on se mikä on kokoajan, paitsi illalla iskee aina kauhee nälkä!
Tänään on pinna aika kireellä, vaikkei varsinaisesti ole mitään syytä siihen.. Huoh... o_O

Mulla myös vaihtelee tuntemukset. Ruokahaluttomuutta/pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, mutta parina iltana ja yönä ollut aika tuntuviakin alavatsan jomotuksia et on vähän huolettanutkin. Tänään ei taas oo tuntunut mitään niin sekin huolettaa. Ei oo helppoo tää raskaanan olo..

Mulla myös vaihtelee tuntemukset. Ruokahaluttomuutta/pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan, mutta parina iltana ja yönä ollut aika tuntuviakin alavatsan jomotuksia et on vähän huolettanutkin. Tänään ei taas oo tuntunut mitään niin sekin huolettaa. Ei oo helppoo tää raskaanan olo..

Mä niin samaistun tähän! Toisinaan, esim eilen illalla sattu alamaha tosi kovin, tai tuntu että särki nivusista ja tosta häpyluun päältä ni olin ihan huolissani ja ravasin vessassa kattomassa ettei mitään vuoda. Mut sit niinä hetkinä ku saa olla kivuitta ni miettii et tapahtuukohan siellä edes mitään. Mikään ei oo hyvä:woot:

Oon ollu nyt kaks päivää oksentamatta! Edelleen kyl kuvottava olo mut tän kestää ku ei tarvii koko ajan oksentaa :shy: Näin taas yöllä unta keskenmenosta ja koko ajan pieni pelko et mitä jos :sorry:

Takaisin