Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla taas eilen alkoi oksentelu:shifty: esikoisen kanssa oksensin viikot 6-16 ja ajattelin että tämä raskaus vaikuttaa helpommalta kun pahaolo ei ole yltynyt niin pahaksi että tarvii käydä pönttöä halaamassa. Tosin oon nyt käynyt joulunpyhät töissä niin oon myös tosi poikki. Mulla ainakin vaikuttaa väsymys, eli mitä väsyneempi sitä huonompi olo.
Ja nyt iski flunssakin :banghead: nyt menossa 7+2

Toi ruokahaluttomuua vaivaa vähän täälläkin. Tänään just vaelsin ympäri ruokakauppaa ja mietin että mikä vois olla sellasta mitä sais heti aamusta alas. Kun syömättömyys ei ainakaan auta tähän huimaukseen niin olis ihan hyvä syödä jotain ennen navettaan menoa. Hankalaa vaan keksiä kun se mikä maistuu nyt niin saattaa yököttää huomenna

Mulla on ollu nyt pari-kolme päivää ihan tosi kevyttä etomista iltapäivällä ja ainaki tänään on väsyttäny kovasti. Tissit tosi kipeät ja hirveä röyhytys/närästys ja turvotus ja paine vatsalla.
Tänään on pistäny jonkunverran vasemnalle sivulle muttei ehkä mihinkään munasarjalle asti. Aiemmin ollu oikealla reilummin sivulla kipua, luulen että munasolu irronnut sieltä.

Ja mitä uniin tulee ni viime yönä näin unta, että ultrassa mulla näkyi kolmoset :facepalm::dummy::dummy1::dummy::hilarious:
Mies sanoi "no ei saakeli" :hilarious: Ehkä sille kelpaa oikein hyvin yksi ku pelottelee sitä monikkoraskaudella tarpeeksi :angelic:

Nonii. Nyt on tullu taas tuo tuttu heikotus siis jos seisoo esim kaupan kassajonos, ni yhtäkkiä tulee sellane olo,et vaa lähtee tyyliin jalat alta. Aivan kamalaa. Aloitin nyt viikko sitte vitskut ja raudan,josko vähö helpottais,mut ei ainakaa vielä ole mitään helpotusta tuohon tullu.
Saunas ei pysty enäö olemaan samalla tavalla ku ennen. Tulee höntti oli tosi äkkiä. Jatkuva jano js vessassa ramppaaminen. hiusten rasvoittuminen potenssiin miljoona ja sit se sellane painava tunne alavatsas. Sellanen niinku siä ois joku kivi. Öiset lihasjännitykset ja pohkeis esiintyvät suonenvedot. Ja hei, se jatkuva vilu. Mitannu ny ahkerasti lämpöä sen takia ja koko ajan, riippumatta kellonajasta tai vuorokaudenajasta se jatkuva 37.2. tätä my tseksnnu reilun viikon ajan muutamia kertoja vuorokaudes. Hitollinen väsymys mut silti unettomuus. Itkuisuus ja turhanpäiväinen herkkyys, jomottava päänsärky 24/7. Esikoisen kohdalla tuo päänsärky alkoi vasta rv 7 ja loppui rv32. Ei siihen auttanu ku uni. Nukuin n 20h vuorokaudes silloin. Ja sit tää niin tutuksi käynyt posliinisen bestiksen halailu. Sitä saa harrastaa paljon. Sen lisäks närästys makuuasennos.

Nonii. Nyt on tullu taas tuo tuttu heikotus siis jos seisoo esim kaupan kassajonos, ni yhtäkkiä tulee sellane olo,et vaa lähtee tyyliin jalat alta. Aivan kamalaa. Aloitin nyt viikko sitte vitskut ja raudan,josko vähö helpottais,mut ei ainakaa vielä ole mitään helpotusta tuohon tullu.
Saunas ei pysty enäö olemaan samalla tavalla ku ennen. Tulee höntti oli tosi äkkiä. Jatkuva jano js vessassa ramppaaminen. hiusten rasvoittuminen potenssiin miljoona ja sit se sellane painava tunne alavatsas. Sellanen niinku siä ois joku kivi. Öiset lihasjännitykset ja pohkeis esiintyvät suonenvedot. Ja hei, se jatkuva vilu. Mitannu ny ahkerasti lämpöä sen takia ja koko ajan, riippumatta kellonajasta tai vuorokaudenajasta se jatkuva 37.2. tätä my tseksnnu reilun viikon ajan muutamia kertoja vuorokaudes. Hitollinen väsymys mut silti unettomuus. Itkuisuus ja turhanpäiväinen herkkyys, jomottava päänsärky 24/7. Esikoisen kohdalla tuo päänsärky alkoi vasta rv 7 ja loppui rv32. Ei siihen auttanu ku uni. Nukuin n 20h vuorokaudes silloin. Ja sit tää niin tutuksi käynyt posliinisen bestiksen halailu. Sitä saa harrastaa paljon. Sen lisäks närästys makuuasennos.

Siis tuo heikotus on ihan karseeta! Ei oo vielä ihan kauheen pahana mulla, mutta ekassa raskaudessa muistan et hetkenki ku seiso ihan paikallaan niin meinasin pyörtyä. Töissäkin kun oli työpisteellä "pikapalavereja" niin jouduin heijaamaan itteeni jalalta toiselle ja kun maha rupes jo isompi olemaan niin sitten oli pakko ottaa tuoli jo. Kauppajonossakin just se heijaaminen ja kuuma olo näytti varmaan mielenkiintoiselta. Usein kykinkin kyykyssä lattialla kaupassa kun ei enää heijaaminen auttanut... O_o

Väsyttää, väsyttää, yököttää... Eilen oli vähän vähemmän pahoinvoiva olo. Mutta mitään ruokaa ei tee mieli, onneks saa kuitenki syötyä pakolla. Harmi vaan että pitäs syödä jatkuvasti. Inhoan kun tuntuu että koko elämä pyörii taas ruuan ympärillä ja koko ajan pitää miettiä mitä tekis mieli:banghead:.

Voi ei, miten moni on huonovointisia :( Tulee aivan syyllinen olo, kun itsellä ei juuri minkäänlaisia oloja ole :rolleyes: Alavatsaa kiristää, niin kuin olisi tehnyt paljon jotain vatsalihasliikkeitä ja välillä tulee repivämpää kipua. Viluttaa varsinkin, jos on ulkona käynyt. Eilen oltiin pojan kanssa luistelemassa, minkä jälkeen makasin loppupäivän peiton alla, kun paleli niin vietävästi. Hirvittää vaan, että oireet tulee sitte ihan puskista ja kaataa koko emännän, ku nyt on näin seesteistä :eek:

En oikeen tiiä mihin ketjuun tän iskisin.. Mä pelkään tuhottomasti km viimekertasen takia ja siks en oo uskaltanu seksiäkään harrastaa. No, eilen sit ajattelin etten saa antaa peloille valtaa ja ei siitä voi mitään haittaa olla. En vieläkään yhdyntään kyenny mut oli aika pitkät sormileikit. Ja aamulla ku menin vessaan ni ruskeeta tuhrua paperissa. Nyt kaikki kauhukuvat pyörii. Muilla tullu seksin jälkeen?

En oikeen tiiä mihin ketjuun tän iskisin.. Mä pelkään tuhottomasti km viimekertasen takia ja siks en oo uskaltanu seksiäkään harrastaa. No, eilen sit ajattelin etten saa antaa peloille valtaa ja ei siitä voi mitään haittaa olla. En vieläkään yhdyntään kyenny mut oli aika pitkät sormileikit. Ja aamulla ku menin vessaan ni ruskeeta tuhrua paperissa. Nyt kaikki kauhukuvat pyörii. Muilla tullu seksin jälkeen?

Mulla oli ekassa raskaudessa AINA kaikenlaisten sörkkimisiten jälkeen joko ruskeeta turhua tai jopa ihan kirkasta verta. Diagnoosi oli että mulla on vaan herkät limakalvot, että siitä johtuu. Ei siis vaikuttanut raskauteen mitenkään. Tosin mies ei enää uskaltanut seksiä harrastaa.. Muuta kuin suuseksiä, kun säikähti niitä vuotoja niin paljon.
Loppuraskaudessa sitten säikähdin kun heti aamusta tuli ihan kunnolla verta. Tuli useemman päivän ja se johtuikin siitä kun rupesin aukeemaan. Eli aina kun kohdunsuu vähänkin avautu lisää niin verta tuli. Eli siis mun kohdunnapukka vaan kaikenkaikkiaan niin herkkä.
Seksi kaikkiaan on ihan turvallista raskauden aikaan, vaikka aiheuttaisikin pientä tuhrua. :)
Minä en oo ainakaan ikinä kuullu että seksin takia olis kellään kesken mennyt :wink

Mutta se tietenkin vaikuttaa omaan mieleen ja on sitten oma asia että haluuko ressiä aiheuttaa ittelleen lisää.. Noi vuodot kun aina vähän huolestuttaa, johtu sitten mistä tahansa.

Limakalvojen verekkyys lisääntyy ja voi kai sit olla vähän herkemmät tihkumaan vertakin.

Mä aloin oksentaa viime yönä. Aattelin ensin et jaaha, nyt se alkoi ekaa kertaa, ku en oo ikinä oksentanu raskauden takia. Mut nyt lentää toisestakin päästä eli taitaa olla vatsatautia tai ruokamyrkys. Toivoin kyllä ettei tarttis töihin lähteä, mut camooon, mielummin kuume ku tää :bored:
Nyt sit kaikki sormet ja varpaat ristiin et saan tänään neuvolasta lähetteen sinne varhaisultraan. Soittoaika ois 12-13

Mä just tänä aamuna taistelin 4 tuntia ton heikotuksen kanssa. Jotenki ku pääs kotiin ni siitä asti ollu tosi voimaton ja väsyny olo. Pitäs jostaki keräillä voimia illaks. Ja ärsyttää kun mies ei yhtään tajua miten paljon se oikeesti vie voimia

Minulla oli koko esikoisen raskauden ajan ruskeaa vuotoa joka orgasmista, vaikka mikään ei edes osunut kohtuun. Todella herkästi sitä siis tulee, eikä se tarkoittanut mitään pahaa.

Tuon kassajonoheikotuksen tajusin johtuvan siitä, että on liikaa vaatetta päällä ja raskaana ei kuumuutta kestä. Kassajonoheikotus hävisi heti kun tajusin laittaa kaupassa takkini ostoskärryyn.

Tämä ruokahaluttomuus alkaa jo ahdistaa. Tiedän, että sikiö ottaa omansa kyllä ja on entuudestaan hyvin varaakin siihen (joskin normaalipainoinen olen ollut koko ajan), mutta stressaan silti sitä, etten syö tarpeeksi. Menee monivitamiinia päivittäin ja pyrin syömään edes kasviksia, marjoja ja hedelmiä joka päivä, mutta kun mikään ei vaan tunnu menevän alas. :( Onneksi lepäilen nyt muutenkin, niin ei menekään energiaa ihmeemmin, mutta ärsyttää silti... Kohtalontovereita, lohdun sanoja? <3

Mulla nyt viikon sisään etova olo ja ruokahaluttomuus lisääntynyt. Lisäksi väsyttää kokoajan. Mutta olen vain onnellinen oireista, kun helpompi luottaa että kaikki on hyvin :)

Mä syön kans tosi pieniä annoksia ku ei vaan uppoo. Yritän kyl syödä usein ja mahdollisimman monipuolisesti mut ku ei uppoo ni ei uppoo. Esikoisen raskaudessa laihduin 10kg ku en saanu syötyä kunnolla ja vähän pelottaa et tässä käy samoin vaik kuinka yritän syödä. Toki mulla nyt on mistä ottaa et sikäli en oo huolissani.

Mulla on siis niin häiritsevä ja jatkuva nälkä et on tosi kiusallista! Töissäki joudun jatkuvasti salaa puputtamaan jotain.

Voi että ku muistaisin millä viikoilla tää sudennälkä viimeks loppui niin helpottais jos ees vähän tietäs kuin kauan tätä suurinpiirtein joutuu sietää. Nimittäin jos en syö kun nälkä tulee, niin sit tuleekin pahoinvointi. Mutta kun nälkä on oikeestaan samantien kun on syöny. Eli joutuu syömään ihan jatkuvasti jotain.

Mulla on siis niin häiritsevä ja jatkuva nälkä et on tosi kiusallista! Töissäki joudun jatkuvasti salaa puputtamaan jotain.

Voi että ku muistaisin millä viikoilla tää sudennälkä viimeks loppui niin helpottais jos ees vähän tietäs kuin kauan tätä suurinpiirtein joutuu sietää. Nimittäin jos en syö kun nälkä tulee, niin sit tuleekin pahoinvointi. Mutta kun nälkä on oikeestaan samantien kun on syöny. Eli joutuu syömään ihan jatkuvasti jotain.

Mä niin samaistun tohon jatkuvaan nälkään. Hyvä jos tunnin selviää edellisestä ruokailusta ennen ku on taas nälkä. :rolleyes:

Mul on sama nälän kanssa..jos en illalla viimeisenä syö ni herään yölläkin nälkään.
Mies on onneks kantanu mulle jo monet kerrat sänkyyn evästä :grin

Takaisin