Millaisia raskausoireita sinulla on?

Te joilla on voimakasta pahoinvointia, mitä te saatte syötyä??? Olo on ihan kamala koko päivän... en ole vielä oksentanut, mutta jatkuvasti sellainen olo että nyt tulee... :hungover: nyt kaipaan vinkkejä mitä kokeilisi syödä, koska kaikki etoo... mitenköhän kauan tätä vielä jatkuu...:arghh: tällä hetkellä alas olen saanut viinirypäleitä, mehua, jäisiä vadelmia ja sileetä jugurttia.

Liina87: Edellisissä raskausissa oli tosi huono olo pitkään. Söin juurikin jäisiä marjoja ja join maitoa ja tuoremehua jäillä, kun mikään ei pysynyt sisällä. Tsemppiä! :Heartred
 
Mulla vaivaa väsymys ja illalla nukahdan heti, kun meen sänkyyn mut yöunet on max. 7 h. Jos käyn ysin aikaan nukkumaan niin herään neljältä :sad001 Mut kun ei jaksa valvoa pidempään. Nukahtaisin kyllä uudestaan, jos olis mahdollista nukkua pidempään mut arkisin täytyy nousta viimeistään puol kuus joten en ehtis nukahtaa uudelleen. Esikoisen raskaudessa oli myös aamuyön unettomuutta ja valvoin 1-2 tuntia aamuyöstä koko alkuraskauden ajan...

sailamaria: Mulla myös tämä sama "uinioire" eli herään aamuyöstä, harmittavaa. Koita jaksaa!

Ihan kuin mullakin olis alkanut nyt pieni kuvotus, jonka voimakkuus vähän vaihtelee pitkin päivää. Rinnat aristaa.
 
Mulla alkoi tänään vuotaa aamulla rusehtavaa verta. Ei ole voimistunut, mutta edelleen vuotaa. Tämä lisäsi nyt taas vaan tuskaa siitä, että menee kesken. Ultrassakaan ei näkynyt kuin sikiöpussi :confused:
 
Mulla alkoi tänään vuotaa aamulla rusehtavaa verta. Ei ole voimistunut, mutta edelleen vuotaa. Tämä lisäsi nyt taas vaan tuskaa siitä, että menee kesken. Ultrassakaan ei näkynyt kuin sikiöpussi :confused:

Vuotaako kuinka paljon? Pärjääkö pikkuhousunsuojalla? Mulla vuotaa kans hennon vaaleenpunaista vuotoa. Edellisessä raskaudessa vuosin toisella kolmanneksellakin vielä joten en ole super huolissaan mutta kyllä sitä joka kerta miettii milloin pitää huolestua kun ei tiedä jos alkaakin yhtäkkiä runsastumaan.
 
Vuotaako kuinka paljon? Pärjääkö pikkuhousunsuojalla? Mulla vuotaa kans hennon vaaleenpunaista vuotoa. Edellisessä raskaudessa vuosin toisella kolmanneksellakin vielä joten en ole super huolissaan mutta kyllä sitä joka kerta miettii milloin pitää huolestua kun ei tiedä jos alkaakin yhtäkkiä runsastumaan.

Pärjäis varmaan pikkuhousunsuojalla, ei ollut niitä kotona, niin laitoin siteen. Miten paljon sulla vuotaa? Onko vuotanut kauan? Sitä mä just odotan, että alkaako voimistua (ja missä mä silloin olen). Ja että uskallanko mennä huomenna taaperon kanssa uintiin vai aukeaako hanat sit just siellä.

Muok. Ei vuoda mun mielestä mitenkään paljoa.
 
Te joilla on voimakasta pahoinvointia, mitä te saatte syötyä??? Olo on ihan kamala koko päivän... en ole vielä oksentanut, mutta jatkuvasti sellainen olo että nyt tulee... :hungover: nyt kaipaan vinkkejä mitä kokeilisi syödä, koska kaikki etoo... mitenköhän kauan tätä vielä jatkuu...:arghh: tällä hetkellä alas olen saanut viinirypäleitä, mehua, jäisiä vadelmia ja sileetä jugurttia.

Mulla menee noiden samojen lisäksi parhaiten vaalea leipä jossa on päällä margariinia ja juustoa, välillä tomaattia. Eilen tein smoothieta jossa oli maustamatonta jogurttia, mangososetta, avokadoa, banaania ja jäisiä mustikoita. Se on kylmänä tosi hyvää. Kannattaa vaikka väkisin syödä tiheästi, mulla ainakin on paljon pahempi olo jos en syö. Ja jääkaappikylmät hedelmät on kans hyviä. Ja nyt ei kannata miettiä mikä ois mahdollisimman terveellistä, kunhan syö edes jotain mikä menee alas.
 
Mulla alkoi tänään vuotaa aamulla rusehtavaa verta. Ei ole voimistunut, mutta edelleen vuotaa. Tämä lisäsi nyt taas vaan tuskaa siitä, että menee kesken. Ultrassakaan ei näkynyt kuin sikiöpussi :confused:

Mulle kätilö sanoi että tumma ja rusehtava vuoto viittais vanhaan vereen eli enemmänkin hyytymään. Voisko olla sellainen? Toivottavasti nyt ois ihan harmitonta
 
Pärjäis varmaan pikkuhousunsuojalla, ei ollut niitä kotona, niin laitoin siteen. Miten paljon sulla vuotaa? Onko vuotanut kauan? Sitä mä just odotan, että alkaako voimistua (ja missä mä silloin olen). Ja että uskallanko mennä huomenna taaperon kanssa uintiin vai aukeaako hanat sit just siellä.

Muok. Ei vuoda mun mielestä mitenkään paljoa.

Mulla lähinnä valkovuodon seassa sellainen beige/vaaleenpunainen sävy ja ihan normaalin valkkarin verran vuotaa. Tää on nyt toinen päivä mulla mutta uskon että jatkuu varmaan. Viimeksi mulla saattoi vuotaa samalla tavalla vaikka 1,5viikkoo ja sitten olla taas vähän aikaa vuotamatta ja alkaa uudelleen. Moneen otteeseen tarkistettiin ja ultrattiin ja kaikki oli hyvin. Mulle sanottiin että on joku suoni siellä kohdunsuulla mikä vuotaa herkästi jos yhtään ponnistelee esim ummetusta tms. Aukes aina kunnolla kun tehtiin sisätutkimusta tai otettiin papaa. Sillon tuli jopa kirkasta verta! Se oli pelottavaa. Sanoivat kuitenkin että ei mitään vaaraa sikiölle paitsi toki tulehdusriski jos on auki paikat.. toivotaan että molemmilla ois tällaista vaaratonta vuotoa.
 
Mulla on toi väsymys nyt ihan käsittämätöntä.. Johtuu osaksi varmasti myös siitä etten ole pystynyt juomaan kahvia 3 päivään! Maistuu niin pahalta.. Tissi turvotus ja kipu jatkuu ja alan harkita uusien liivien ostamista.. On aaltoileva paha olo et tuntuu et oksennus tulee mut ei tulekaan..
 
Repäisykipuja etenkin jos nousee vaikka sohvalta ylös vauhdilla. Eilen illalla oli ihan jäätävän kylmä. Villasukat jalassa menin nukkumaan ja silti varpaat ihan jäässä. Meinasin jo että pitääkö alkaa sauna lämmittää viä illalla 11 aikaan :eek:
4+5

Miulla on välillä öisin repäisykipuja jos joutuu paljon kääntyilee. Ja paleltaa kans usein, istuin taas toimistossa täkki päällä.
 
Mulle kätilö sanoi että tumma ja rusehtava vuoto viittais vanhaan vereen eli enemmänkin hyytymään. Voisko olla sellainen? Toivottavasti nyt ois ihan harmitonta

Kyllä mä täällä sormet ja varpaat ristissä toivon jotain vaaratonta. Googlaamalla löytyi sekä vaaratonta että vaaarallista ruskeaa vuotoa. Päivät menee ihan tolkuttoman hitaasti nyt..
 
Mulla lähinnä valkovuodon seassa sellainen beige/vaaleenpunainen sävy ja ihan normaalin valkkarin verran vuotaa. Tää on nyt toinen päivä mulla mutta uskon että jatkuu varmaan. Viimeksi mulla saattoi vuotaa samalla tavalla vaikka 1,5viikkoo ja sitten olla taas vähän aikaa vuotamatta ja alkaa uudelleen. Moneen otteeseen tarkistettiin ja ultrattiin ja kaikki oli hyvin. Mulle sanottiin että on joku suoni siellä kohdunsuulla mikä vuotaa herkästi jos yhtään ponnistelee esim ummetusta tms. Aukes aina kunnolla kun tehtiin sisätutkimusta tai otettiin papaa. Sillon tuli jopa kirkasta verta! Se oli pelottavaa. Sanoivat kuitenkin että ei mitään vaaraa sikiölle paitsi toki tulehdusriski jos on auki paikat.. toivotaan että molemmilla ois tällaista vaaratonta vuotoa.

Mullakin toi tulee selvästi valkovuodon seassa ruskeana verenä. Voi kun olis molemmilla vaaratonta! Missä vaiheessa sua viime raskaudessa tutkittiin lisää? Eli kuin kauan/paljon piti vuotoa tulla?
 
Tissit on kipeet, maha turvoksissa ja kauheen täys olo kokoajan :confused:
Tänään myös alkoi mukavat repäsykivut alavatsalla. Just sanoin miehelle että jos en muistais näitä edellisestä raskaudesta niin oisin ihan paniikissa :D
 
Mullakin toi tulee selvästi valkovuodon seassa ruskeana verenä. Voi kun olis molemmilla vaaratonta! Missä vaiheessa sua viime raskaudessa tutkittiin lisää? Eli kuin kauan/paljon piti vuotoa tulla?

Viimeksi tutkittiin ekan kerran varmaan joskus 6+ viikolla kun menin itse yksityiselle ultraan vuodon vuoksi. Seuraavan kerran menin 9+ päivystykseen kun vuosi aika paljon ruskeaa vuotoa. Sieltä sanottiin että keskenmeno käynnissä, mene kotiin vuotamaan kun on niin alussa. En päässyt edes näytille. Siispä menin samana päivänä taas yksityiselle ultraan. Sitten aina neuvolalääkäri kerroilla katsottiin ja muistaakseni joskus menin sitten oman terveysaseman lääkärille (joka sattui olemaan myös mun neuvolalääkäri) joka sitten tutki akuutissa. Säikähdin joka kerta uudelleen kun vuotamattoman jakson jälkeen alkoikin taas vuotaa. Ja sitten kun raskauden ainana valkovuoto lisääntyy niin se vuodon määräkin näyttää suuremmalta. Mulla vuodot on olleet kans ruskeita/beigejä/vaaleenpunaisia. Punaista verta ainoastaan tutkimusten yhteydessä ja vähän jälkeen. Valitettavasti just aluksi kukaan harvoin ottaa näytille koska alkuraskauden keskenmenot on yleisiä ja pienillä viikoilla niistä ei ole äidille riskiä. Siksi yksityinen onkin melkeen ainoa vaihtoehto ellei sitten hyödynnä niitä neuvolalääkärikertoja joista eka on varmaan siellä 12 viikolla? Monet kerrat soittelin peloissani neuvolaan ja sanoivat että voi olla vaaratonta mutta jos runsastuu niin sitten hyvin todennäköisesti km. En tiedä oisivatko sitten ultranneet vai eivät. Tosi kauheaa ja piinaavaa aikaa. Nyt yritän ottaa rennosti ja ajatella että tämä on samaa vaaratonta vuotoa :)
 
Viimeksi tutkittiin ekan kerran varmaan joskus 6+ viikolla kun menin itse yksityiselle ultraan vuodon vuoksi. Seuraavan kerran menin 9+ päivystykseen kun vuosi aika paljon ruskeaa vuotoa. Sieltä sanottiin että keskenmeno käynnissä, mene kotiin vuotamaan kun on niin alussa. En päässyt edes näytille. Siispä menin samana päivänä taas yksityiselle ultraan. Sitten aina neuvolalääkäri kerroilla katsottiin ja muistaakseni joskus menin sitten oman terveysaseman lääkärille (joka sattui olemaan myös mun neuvolalääkäri) joka sitten tutki akuutissa. Säikähdin joka kerta uudelleen kun vuotamattoman jakson jälkeen alkoikin taas vuotaa. Ja sitten kun raskauden ainana valkovuoto lisääntyy niin se vuodon määräkin näyttää suuremmalta. Mulla vuodot on olleet kans ruskeita/beigejä/vaaleenpunaisia. Punaista verta ainoastaan tutkimusten yhteydessä ja vähän jälkeen. Valitettavasti just aluksi kukaan harvoin ottaa näytille koska alkuraskauden keskenmenot on yleisiä ja pienillä viikoilla niistä ei ole äidille riskiä. Siksi yksityinen onkin melkeen ainoa vaihtoehto ellei sitten hyödynnä niitä neuvolalääkärikertoja joista eka on varmaan siellä 12 viikolla? Monet kerrat soittelin peloissani neuvolaan ja sanoivat että voi olla vaaratonta mutta jos runsastuu niin sitten hyvin todennäköisesti km. En tiedä oisivatko sitten ultranneet vai eivät. Tosi kauheaa ja piinaavaa aikaa. Nyt yritän ottaa rennosti ja ajatella että tämä on samaa vaaratonta vuotoa :)

Oho! Sulla on ollut melkoinen eka raskaus. Mä olisin ollut ihan stressissä koko ajan, kun vuoto ois alkanut aina uudestaan ja uudestaan. Mäkään en vielä soittanut neuvolaan, kun aattelin juuri tätä, että käsketään kuitenkin seurata tilannetta. Soitin tällä viikolla jo, kun yksityinen ultraaja sanoi, että neuvolan kautta pääsee luultavasti ultraan, kun on tuulimunaepäily. No, ei päässyt. Toivottavasti nää ei jatku meistä kummallakaan :Heartred meillä ei oo edes omassa neuvolassa ultraa, vaan käydään naapurikunnan puolella ostopalveluna. Niin ei lääkärikään pysty täällä katsomaan. Vaihdoin pari tuntia sitten siteen, eikä oo siihen juuri mitään tullut. Toivotaan ettei ole vain tyyntä myrskyn edellä :confused:
 
Oho! Sulla on ollut melkoinen eka raskaus. Mä olisin ollut ihan stressissä koko ajan, kun vuoto ois alkanut aina uudestaan ja uudestaan. Mäkään en vielä soittanut neuvolaan, kun aattelin juuri tätä, että käsketään kuitenkin seurata tilannetta. Soitin tällä viikolla jo, kun yksityinen ultraaja sanoi, että neuvolan kautta pääsee luultavasti ultraan, kun on tuulimunaepäily. No, ei päässyt. Toivottavasti nää ei jatku meistä kummallakaan :Heartred meillä ei oo edes omassa neuvolassa ultraa, vaan käydään naapurikunnan puolella ostopalveluna. Niin ei lääkärikään pysty täällä katsomaan. Vaihdoin pari tuntia sitten siteen, eikä oo siihen juuri mitään tullut. Toivotaan ettei ole vain tyyntä myrskyn edellä :confused:

Täällä ei myöskään neuvolassa ole ultralaitteita. Käydään sitten keskusneuvolassa nt-ultra ja rakenneultra. Muita ultria ei meillä ole ellei sitten ole jotain poikkeamaa mitä pitää seurata.

Itse jotenkin osasin olla yllättävänkin rauhallinen ekassa raskaudessa koska se jo että raskauduin oli mulle lotto voitto! Ajattelin että kävipä miten vain mulla on kuitenkin mahdollisuus raskauteen ja lapseen. :Heartred kävi siis paremmin että sain sitten terveen tytön!

Onneksi täälläkin tällä hetkellä vuoto laantumassa ja koko iltana ei nyt ole tullut mitään. Luulen että aamulla kuitenkin levon jälkeen taas vähän tiputtaa. Toivottavasti loppuu! Mulla on vielä nyt periaatteessa se menkkojen alun ajankohta eli ollaan vielä tosi riskiviikoilla.. silti haluan uskoa että menee hyvin :)
 
Täällä on kahdeksannella viikolla pahoinvointi voimistunut. Aamuisin syöminen tuntuu pakkopullalta ja maha on sekaisin. Iltaa kohti ruokahalu kuitenkin kasvaa. Hassua, kun edellisellä viikolla pahoinvointi painottui selkeästi iltaan ja nyt on toisinpäin. Aamuisin maistuu parhaiten joku kylmä rahka tai jogurtti, vaalea leipä ja tee. Hurjaa kun hedelmiäkään ei tee yhtään mieli, mandariinia lukuunottamatta. Jos saisi olla vaan kotona niin voisi rajoittaa syömistä ja lepäillä pahaa oloa pois, mutta töissä on pakko jaksaa, ja hoidankin pahoinvointia napostelemalla koko ajan jotain pientä.

Kara 7+3
 
Joko on flunssa iskemässä tai sitte tämä johtuu raskaudesta, mutta tänään ollu kyllä niin vetelä olo ja väsyttää ihan hulluna. Lisäksi pientä pahoinvointia ja tissit on kipeenä. Viime raskaus oli liitoskipuja lukuunottamatta lähes oireeton niin tuntuu nyt niin kummalliselta kun mennään vasta RV 5 ja oireita on jo pitkä lista :bored:
 
Välillä huolestuttaa kun saattaa olla päiviä jolloin ei ole lähes ollenkaan oireita tai tuntemuksia vatsassa.. toki väsyttää ja nälkä on koko ajan mut vatsatuntemukset on nyt vähän hiipunut :| onkohan normaalia?
 
Takaisin
Top