Millaisia raskausoireita sinulla on?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kai se sydänäänten kuuntelu riippuu aika paljon terveydenhoitajasta, jotkut suostuvat kuuntelemaan aikaisinkin, jotkut eivät. Onhan se tietysti vähän niin, että jos ääniä ei löydykään silloin varhaisilla viikoilla, niin paniikki kasvaa entisestään ja sitten on melkein pakko jonnekin ultraan rynniä tarkistamaan tilanne. Ymmärrän kyllä hyvin tuon vähäoireisuuden aiheuttaman epävarmuuden, etenkin kun sulla vielä on kyseessä poikkeuksellinen raskaus. :)

Minulla on yhden sikiön raskaus, mutta tämä raskaus on joka tapauksessa ollut huomattavasti vähäoireisempi kuin edellinen, etenkin pahoinvoinnin suhteen. Nyt olen tosin osannut pitää pahoinvointia kurissa syömässä todella tiheästi: kummasti auttaa, että syö vaikkei olisi vielä nälkäkään. Heti jos menee yli kaksi tuntia edellisestä ruokailusta niin etova olo alkaa lähestyä. Joka tapauksessa olo on aivan erilainen kuin esikoisesta. Ainakin vielä puolitoista viikkoa sitten ultrassa oli vilkas alkio (8+6 vastasi), joten kyllä siellä elämää on vaikka oireita ei niin kummoisesti olekaan. Rinnat ovat kasvaneet ja vatsan turvotus on järkkyä, mutta noita ja jonkinmoista väsymystä lukuunottamatta ei ole kummempia oireita. Helposti voisin välillä unohtaa olevani raskaana. Koetetaan luottaa, että vähäoireisuus ei välttämättä tarkoita mitään huonoa ja nauttia siitä, että on jonkinlainen toimintakyky jäljellä alkuraskaudesta huolimatta. :woot:

Ps. Se on just siinä 9-10 viikoilla, kun osalla oireet helpottaa ja alkaa huolestuttaa, tiedän monella käyneen niin vaikka kaikki on ollut hyvin. :Heartred

Kiitos tästä! :)
Mun esikoisen odotus oli tosi helppo, alusta loppuun asti, joten siinä mielessä ei vähäiset oireet ahdista. Jotenkin on vaan iskostunut päähän, että nyt kaiken pitäis olla tuplasti kamalampaa! :wideyed: Mutta toivotaan, että oon vaan tosi onnekas! :)

Täytyy ens viikolla soittaa neuvolaan josko mun terkka suostuis kokeilleen kuuluuko sydänäänet.

Mun terkkahan koitti kuunnella sydänääniä neuvolassa 9+3 ja kun ne eivät kuuluneet halus hän kokeilla sitä ikivanhaa ultraa ja löydettiin vilkuttava ihmisen alku.

Peruna: ei oireettomuus ole mikään huono juttu välttämättä ja kun kerta ekassakaan ei oireita ollut niin ole vain iloinen tilastasi! Itse kuuntelen dopplerilla joka toinen päivä sydänääniä vaikka mulla on jo aika varma fiilis tästä raskaudesta. Ihana on kuunnella pienen sydäntä ja siinä kuulee liikkeitäkin. Jännä kun kuulee sen liikkeen niin mieli tekee harhan, kun tulee tunne, et myös tuntisi jo liikkeen..

Nittah 11+5

Onko teillä millon laantunut raskausoireet? Vai onko ollenkaan vielä?

Mulla on nyt menossa 9+1 ja kaksosraskaus eikä mulla ole kummoisia oireita. Alusta alkaen oon päässyt helpolla, kun ei ole ollut minkäännäköistä pahoinvointia, muita oireita on kyllä ollut, mutta nyt tuntuu, että nekin on laantumaan päin. Nyt onkin sit alkanut huolettaan, että voiko kaikki olla mahassa hyvin, kun on näin helppoa olla! :sad001

Millonkohan neuvolassa suostuttais yrittään kuunnella sydänääniä? :rolleyes:

Mulla laantu just ysi viikon alussa ihan täysin! Kasilla vielä oksensin monta kertaa päivässä mutta sitten se vaan lopahti. Sitten alko pienet nippailut ja kasvukivut ja nekin loppuivat melkeen viikoksi. Nyt rv 12+3 ja ultrassa tosiaan oli kaikki hyvin. Välillä vielä oksennus tulee ihan yllättäin. Koko raskauden ajan oireet on tullut ja menneet ja tulleet taaas takaisin/uusia juttuja tilalle. Puhun nyt ihan kuin joku konkari vaikka itsellä esikoinen tulossa mutta ihan samoja ajatuksia olen itse miettinyt pari viikkoa sitten! :)​

Kiitos tästä! :)
Mun esikoisen odotus oli tosi helppo, alusta loppuun asti, joten siinä mielessä ei vähäiset oireet ahdista. Jotenkin on vaan iskostunut päähän, että nyt kaiken pitäis olla tuplasti kamalampaa! :wideyed: Mutta toivotaan, että oon vaan tosi onnekas! :)

Täytyy ens viikolla soittaa neuvolaan josko mun terkka suostuis kokeilleen kuuluuko sydänäänet.

Ei se kaksoisraskaus ole välttämättä sen kamalampaa kuin yhdenkään :) about vuosi sitten tuttuni synnytti kaksoset ja hänellä ei kyll mikään hidastanu tahtia ja salillakin jaksoi mennä kaikkien arkiaskareiden lisäksi ja ei tainnu pahempia oireitakaan olla :) toivotaan että olet vaan tosi onnekas :) tsemppiä!

Kiitos kaikille kannustuksesta! :Heartred

Jotenkin tuntuu typerältä valittaa hyvää oloa, kun toiset samassa vaiheessa olevat esim. elää pää pöntössä! :rolleyes:

Täytyy vaan koittaa luottaa siihen, että kaikki on niinkun pitää ja mä olen tosiaan vaan superonnekas! :)

No onpa kurjaa! Vilkaisiko lääkäri silloin kuuria kirjoittaessaan onteloita ultralla? Sillähän yleensä näkee, onko siellä jotain.

Uudestaan kävin lääkärillä ja tulehdusarvo oli 27 ja katto ultrassa poskiontelot, niin tulehdushan siellä oli. Sain uuden antibiootin ja tuntuu tepsivän vihdoinkin.

Onko muilla ollut erikoisempia mieliala oireita?
Itellä ollut pidemmän aikaan ettei oikeen mikään innosta tai huvita tehdä mitään. Ja miesystävään kohtaan olevat tunteet on täysin kadonneet..

Hyvä, että vihdoin paranemisen merkkejä, AnneMarie.

Minulla ehkä vähän sellaista tunteiden vuoristorataa, muistaakseni viime raskaudessa oli sama juttu tässä kohtaa kun raskaushormoni huitelee pilvissä. Tasaantunee muutaman viikon kuluessa. Luulen, että nuo kuvailemasi fiilikset ovat myös aika tavallisia hormonien tekemiä tepposia. Tietenkin, jos alkaa tuntua että pitkin raskautta mikään ei innosta ja olo on masentunut, niin kannattaa mainita asiasta neuvolassa. Tai miksipä siitä ei mainitsisi nytkin, jos joku käynti sattuu lähiaikoina olemaan.

Mulla on kyllä myös sellaista yleistä apaattisuutta ilmassa. Pitää pakottaa itsensä tekemään asioita tai muuten vaan nukkuis ja tuijottais telkkaria. Ei oo ollenkaan mun tapaista. Lisäksi työt stressaa ja vituttaa ihan hirveesti. Mikä on kummallista, koska mä kyllä tykkään mun työstä tosi paljon vaikka se onkin todella stressaavaa koko ajan. Nyt jo odottaa äitiyslomaa vaikka siihen on aikaa vaikka kuinka pitkään.

Mun terkkahan koitti kuunnella sydänääniä neuvolassa 9+3 ja kun ne eivät kuuluneet halus hän kokeilla sitä ikivanhaa ultraa ja löydettiin vilkuttava ihmisen alku.

Peruna: ei oireettomuus ole mikään huono juttu välttämättä ja kun kerta ekassakaan ei oireita ollut niin ole vain iloinen tilastasi! Itse kuuntelen dopplerilla joka toinen päivä sydänääniä vaikka mulla on jo aika varma fiilis tästä raskaudesta. Ihana on kuunnella pienen sydäntä ja siinä kuulee liikkeitäkin. Jännä kun kuulee sen liikkeen niin mieli tekee harhan, kun tulee tunne, et myös tuntisi jo liikkeen..

Nittah 11+5

Miltä ne liikkeet kuulostaa? :)

Miltä ne liikkeet kuulostaa? :)

Mulla ainakin kuulostaa joko kovalta räsähdykseltä tai molskahdukselta dopplerissa. Niin kuin kala pulahtais vedessä :D

Toivottavasti nää mieliala jutut johtuisi vaan raskaushormoneista. Oon myös miehelle puhunu muttei ymmärrä ja on täysin etäinen. Tuntuu ettei edes uskalla puhua minulle..
Raskaus tuli muutenkin vähän yllätyksenä ja todella tuore suhde.. Aika näyttää!
Mutta lohduttavaa kuulla että muillakin samankaltaisia oireita ollut.

Onkos muilla ollut harjoitussupistuksia? Itsellä viikon aikana ruvennut välillä maha menemään kovaksi. Mutta ei kestä yleensä kun muutamia sekuntteja.

Onkos muilla ollut harjoitussupistuksia? Itsellä viikon aikana ruvennut välillä maha menemään kovaksi. Mutta ei kestä yleensä kun muutamia sekuntteja.
Mulla on kans ollu. Lyhyitä ja kivuttomia mut selkeitä supistuksia. Ihan silloin tällöin pari kertaa viikossa

Täällä ei vielä ole kovetellut. Muistan kyllä että viime raskaudessa tuli koko ajan :D ei onneksi kypsytä paikkoja jos ei kipeitä oikeita suppareita ole.

Vieläkö muilla pahoinvointia? Mulla oli jo parin päivän parempi jakso, mutta jatkuupa sitten meno taas. Naapurin rouva kävi kuulema oksentamassa vielä ennen synnärille lähtöä, kiva juttu :woot:

Vieläkö muilla pahoinvointia? Mulla oli jo parin päivän parempi jakso, mutta jatkuupa sitten meno taas. Naapurin rouva kävi kuulema oksentamassa vielä ennen synnärille lähtöä, kiva juttu :woot:

Tällä viikolla ei ole ollut enää, onneksi Rv 14.
Alavatsan vihlomista ollut välillä..ja vähän pirteämpi olo.

Hei joo eilen just muutamaan otteeseen olin tuntevinani moisia!! Jossain toisessa ketjussa tästä kyselinkin.

On vielä pahoinvointia ja oksentelua, pääsääntöisesti joka ikinen ilta :(vois jo loppua! tänään rv12+1

Pahoinvointi ei vain hellitä täällä, tuli 15+0 tänään. Ja itkuherkkyys on jotain aivan kamalaa,tyttö tykkää siitä Lauri Tähkän kappaleesta "Mä en pelkää" ja lauleskelee sitä aina kun radiosta tulee ja mulla alkaa samantien valua kyyneleet. Hauskin oli kun pelasin yhtä peliä (nimeä en sano jos täällä joku muukin sitä pelaa) Saat pelin alussa oman hevosen, jota hoidat ja harjaat sekä seikkailet sillä pitkin maailmaa. Noh, pelin loppupuolella hevonen ammutaan ja sitten pelihahmo on siinä hevosen vierellä loppuun asti ja kuiskaa korvaan "Thank you" Aloin vollottamaan ja mieskin kysyi että no mikä sulle tuli? Sanoin että no perkele Herra Hevonen(selvisi kuitenkin nimeämisen jälkeen että oli tyttö, mutta en jaksanut enää vaihtaa nimeä) kuoli. Tallensin pelin ja jatkoin sitä vasta seuraavana päivänä.

Takaisin