Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kela ei taida hierontaa korvata vaikka lääkäri lähetteellä menisikin. Fysioterapiaan sen sijaan lähetteellä pääsee
 
Totta, mutta onneksi fysioterapeutitkin hieroo.
Kela näköjään hyväksyy myös tavallisenkin hierojan, jos tämä työskentelee fysioterapiapalveluita tarjoavassa yrityksessä.
 
Mullakin ollut jo monena päivänä putkeen päänsärkyä. Toisinaan kovempaa, toisinaan pientä jomotusta. Syytän niska-hartiaseudun jumitusta ja huonosti nukuttuja öitä. Olen jo yli viikon ajan heräillyt joka hiton aamuyö neljästä eteenpäin monta kertaa enkä oikein tiedä syytä tälle. Tai ehkä stressi, koska katson aina kelloa peläten et oon nukkunut pommiin töistä ja en ole kuullut herätyskelloa. Mut silti tuota tapahtuu myös vapaapäivinä. Verenpaineista tuskin johtuu, koska ainakin viimeksi ne oli mulla tosi alhaiset n.90/60
 
Mullakin ollut jo monena päivänä putkeen päänsärkyä. Toisinaan kovempaa, toisinaan pientä jomotusta. Syytän niska-hartiaseudun jumitusta ja huonosti nukuttuja öitä. Olen jo yli viikon ajan heräillyt joka hiton aamuyö neljästä eteenpäin monta kertaa enkä oikein tiedä syytä tälle. Tai ehkä stressi, koska katson aina kelloa peläten et oon nukkunut pommiin töistä ja en ole kuullut herätyskelloa. Mut silti tuota tapahtuu myös vapaapäivinä. Verenpaineista tuskin johtuu, koska ainakin viimeksi ne oli mulla tosi alhaiset n.90/60
Mulla on ihan sama juttu. Heräilen aamuöisin. Mulla se johtuu kyl suurimmaks osaks raskaudesta.
 
Täällä jo alkanut päänsärky helpottua
Alkanut ylävatsassa tuntumaan painetta ja kipua välillä, tuli heti ekaksi mieleen palleatyrä, toivottavasti ei. Tiistaina neuvola lääkäri. Onko muilla ollut vatsa kipeänä?
 
Täällä jo alkanut päänsärky helpottua
Alkanut ylävatsassa tuntumaan painetta ja kipua välillä, tuli heti ekaksi mieleen palleatyrä, toivottavasti ei. Tiistaina neuvola lääkäri. Onko muilla ollut vatsa kipeänä?

Hep!
Mulla tuntuu kipua ja painetta mahassa ja selässä. Ei mitään hirveen voimakasta mut kuitenkin semmosta ettei sitä voi olla huomaamatta sillon kun se alkaa. Inhottavaa ja semisti huolestuttavaakin.
 
Täällä ei juuri mitään oireita. Vähän ärsyttää enemmän asiat ja esim sotku! Muuten ihan normaali olo :) helpolla näköjään taas pääsee. 16+2.
 
Aika vähällä mäkin oon nyt päässyt, välilla huonoa oloa on ollut, jos syömisestä on liian pitkä aika tai syön kerralla liikaa.
Ja alaselkä on kipuillut, minkä kyllä yhdistän enemmän ajoittyain vähälle jääneeseen liikuntaan..
Aamuyön heräilyt kuulostaa myös tutulta!
 
Välillä yllättää toi pahoinvointi varsinkin jos ruokailu venähtää turhan pitkäksi.. Myös jonkinlaista oiretta ttän lantio lonkka akselin kanssa on esiintyny.. Ihanan normaalia
Ja helpottaa kyllä liikkeelle lähdöllä.. Ruokahalukin on palautumassa..
 
Mulla pahoinvointia jos syönnistä pidempi aika, ummetusta ja närästystä mitä ei aiemmissa raskauksissa ollut, muutenkin tuntuu että tukala olla. Yöllä herään valvomaan pariksi tunniks, uni vaan ei tuu :/
 
Mulla aivan järkyttäviä liitoskipuja ja kohdun kasvukipuja, aikaisemmissa raskauksissa en muista että olisi ollut. Vessassa saa yölläkin ravata 4-5 kertaa ja uni jää todella katkonaiseksi.
Supistuksia myös alkanut tulemaan melkein päivittäin ( myös aikaisemmissa raskauksissa kohtu ollut todella supistusherkkä)

Taitaa ikä tehdä tästä raskaudesta jotenkin huomattavasti paljon rankemman kuin aikaisemmin. Viimeisimmästä raskaudesta kun on jo lähes 18 v
 
Lieviä liitos- ja kasvukipuja. Siinä kaikki. Energiatasot tapissa ja jaksaa touhuta ja liikkua taas :grin Hyvä olo ja mieli.
Rv 17+6 tänään.
 
Täällä on flunssa taas hidastamassa menoa. Joulusta laskettuna jo kolmas flunssa meneillään. Eräänlainen raskausoire lienee tämä immuunitason heikkeneminenkin. Toivottavasti pian pääsisi liikkumaan.

Minulla erittää toinen rintakin jo maitoa. Liiveissä näkyy usein iltaisin valkoista tuhrua. Pitäisi kai ottaa jo liivinsuojukset käyttöön. :rolleyes:
 
Onko muille alkanut tulemaan "kuumia aaltoja"?
Itselle näitä ilmaantunut n.3vk sitten ja nyt lisäksi poskiin ilmestyy punasia isoja läiskiä mitkä ei meinaa päivän aikana kadota
 
Luulin että pahoinvointi oli vaan alkuraskauden vaiva, nyt se on tullut takas. Samoin selkäkivut tullut, aiemmissa raskauksissa ei ollut ollenkaan.
 
Mulle tullut tosi tukala olla, mahaa kiristää ja ei voi ees istua pitkiä aikoja, maha ei kuitenkaan oo vielä kamalan iso.
 
Eilen aamulla meikkaillessa tuli yllättäen ihan spontaani oksennus. o_O Onneksi olin kotona. Oma pahoinvointi loppui viikon 15 tienoilla (ja silloinkin oksensin yhteensä ehkä 3 tai 4 kertaa, muuten lähinnä etoi kokoajan), toivon todella ettei se tule näin 10 helpon viikon jälkeen takaisin!
 
Lievä, kirveltävä (repeävä?) tunne navan välittömässä läheisyydessä vasemmalla puolella. Sekä kosketettaessa että ilman.
 
Takaisin
Top