Millaisia raskausoireita sinulla on?

Minä myös aloitin eilen B-vitamiinin, kun neuvolasta sitä suositteli. Ja ihan kuin olo olisi ollut huomattavasti parempi! Tai siis onkin ollut, mutta voi se johtua siitäkin, että on ollut paljon enemmän töitä (tänäänkin 12h). Kun pysyy liikkeellä ja keskittyy johonkin asiaan, niin ei huomaa koko oloa. Eli ihan niinku joku aikaisemmin sanoi! Olen myös keskittynyt syömään vähän väliä jotain, niin kaipa sekin sitten auttaa.

Muuten, siitä b-vitamiinista mun luottomyyjä sanoi, että on parempi syödä sellaista missä on kaikkia B-vitamiinin muotoja. Tutkitusti kuulemma toimii/vaikuttaa paremmin.

Mulla on ollut tosi voimakasta pahoinvointia paripäivää, eilen oli iltavuoro ja käytännössä söin koko vuoron :D Ja vointi olikin ihan hyvä.

Mulla ainakin jos syömisväli venyy yli kahteen tuntiin, niin olo on kamala. Sittenpä sitä tilannetta onki enää mahdoton korjata.

Onko teillä ilmennyt alavatsalla minkälaisia tuntemuksia? Turvotusta? Vihlontaa? Menkkamaista kipua? Painon tunnetta? Pistelyä?

Mulla tuntuu välillä menkoilta, välillä turvonneelta, välillä on viiltävää yksittäistä kipua. Hämmentävää ja vähän pelottavaa.

Onko teillä ilmennyt alavatsalla minkälaisia tuntemuksia? Turvotusta? Vihlontaa? Menkkamaista kipua? Painon tunnetta? Pistelyä?

Mulla tuntuu välillä menkoilta, välillä turvonneelta, välillä on viiltävää yksittäistä kipua. Hämmentävää ja vähän pelottavaa.

Esikoisen aikaan oli samaa vihlontaa esim asentoa vaihtaessa tai liikkuessa ja alaselkää jomottelee melkein koko ajan. Ykävatsalla mulla on se turvotus vähän niinku olis vetäny mahan täyteen roskaruokaa vaikka ei ookaan. Et ihan normaaleja noi tuntemukset varmastikin on, kuuntelet vaan kehoasi tarkkaan niin opit tietämään mikä on ok :)

Mulla on juurikin noita oireita aina välillä. Kuuluu kuulemma asiaan. Ja välillä kun nousee reippaasti seisomaan niin vihlaisee ikävästi.

Olen nyt 6+2 ja tähän mennessä oireina ollut selkäkipu ristiselässä ja menkkamainen vatsakipu, rintojen arkuus ja yleinen turvotus. Välillä oon jopa herännyt yöllä tuon selän vuoksi... Raskauspahoinvointia ei onneksi ole vielä ollut

Turvotus alkanut täälläkin, rinnat myös niin kipeät että urheilurintaliivit ovat kaikista parhaimmat. [emoji23]

On kaikenlaisia tuntemuksia niin ala- kuin ylävatsallakin.Lyhyempiä repäsyjä, välillä pitempää jomottelua. Välillä kauhistuttaa, välillä tuntuu et jes, tiiänpähän olevani raskaana.

Mutta tänään oireista ärsyttävimpänä semmonen ylitdepääsemätön v*tutus. Alko töissä, jatku harrastuksen parissa ja varmaan läpi tuulen ja tuiskun. Eikä oo ees mitään järin suurta tänään ollu, mistä tämmönen johtuis, joten järkeilin olevan hormonaalista. Jospa uni auttais.

Joo, täälläkin menkkamaista juilintaa ja turvotusta ja kuuluu ihan asiaan, kohtu siellä venyy ja sen verekkyys lisääntyy. Tätä samaa ollut muissakin alkuraskauksissa.

Täällä kaikkea noita kun kohtu kasvaa niin johtuu siitä :) joten ihan normaalia älä hätäile.

Nyt alkoi huono olo...mitään vinkkejä miten näistä selvitään(ekan kanssa ei onneksi ollut)? Jos istun/makaan niin ok olo, mut heti kun nousen ja liikkun niin tulee huono olo..

Nyt alkoi huono olo...mitään vinkkejä miten näistä selvitään(ekan kanssa ei onneksi ollut)? Jos istun/makaan niin ok olo, mut heti kun nousen ja liikkun niin tulee huono olo..

Mulla ollut ihan samaa vajaan viikon jo... ekasta ei ollut mullakaan. Syöminen auttaa ja lepääminen.
Mulla on hyvin liikkuva ja fyysinen työ, pakko pakata jotain keksejä ja istua vaan heti alas ku mahdollista... :/

Tää selkäsärky kyllä pahenee päivä päivältä.. Muuten olo olis ihan suht ok jos väsymystä ei lasketa.

Mulla myös. Tänään on ollut jo tosi vaikeeta edes seistä suorassa. Saati kanniskella tota taaperoa. Ei tunnu enää edes lämpö auttavan :(. Tänään olin niin epätoivoinen, että yritin vähän venytellä, mutta kun en pääse mihinkään asentoihin. Kaikki sattuu.

Mun on pakko päästä tässä lähiviikkoina hierojalle. Se auttoi viime raskaudessakin. 8kk kävin vikan kerran hierojalla.

Mulla se paha olo vaihtelee näämmä tosi paljon. On päiviä et makaa vaan sohvalla ja välillä pystyy hyvinkin 1 ja 3 vee muksujen kaa oleen/ töissä käymään. Täällä alkaa viikko 8 muutamien päivien päästä.

Pahoinvointiin auttaa syöminen mikä maistuu pieniä määriä kerralla ja syö jotain ennen kun aamulla nouset ylös. Mä oon juonu appelsiinimehua ja takas sänkyyn ilman tulee helposti oksennus. Oujee jos oisin tajunnu kokeilla jo aiemmissakin odotuksissa. Välillä menee miniannoksia oikeeta ruokaa välillä sit suolakeksit, mehukeitot, mehu, satsumat, jukurtti ja hamankorppu. Ja lepo auttaa ja et yrittää kesiittää huomion muualle kun pahaan oloon.

Ja täälläkin on ihan hirveitä sukkapuikkovihlasuja

Ja paino odotuksen alussa oli 57,5 kg eilen aamulla 55,3 kg. Mulle käy aina näin ja viimeks oli tosi hankala loppuodotuksestakaan kerryttää niitä kiloja. Muistaakseni 60 kg ei täyttyny ja ekassa odotuksessa 62-63 kg asti pääsin. Lähtöpaino oli molemmissa aiemmissa odotuksissa 55 kg.

Takaisin