Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kellään mitään kokeilun arvoista niksiä tähän pahoinvointiin, joka kestää keskimäärin koko päivän..? Aloitan aamun sängyssä mehulasillisella ja yritän syödä mahd. tasaisesti. Ainoa mitkä maistuu tällä hetkellä on hapolliset juomat, appelsiinimehu ja klementiinit. Huoh..

Täällä myös pahenee koko ajan; alkuun oli vain yöllä/illalla huonon olon aaltoja, nyt aamusta iltaan. Mulla auttaa se pienesti syöminen tiheään tahtiin, liikunta, nukkuminen, seksi ja ulkoilu. Varmaan vaan huijaa ajatuksia muualle. Ruokahalu vaihtelee, tuoreet asiat niinkuin hedelmät ja porkkanat uppoo, välissä tekee mieli jotain tosi tukevaa, sitten taas etoo kaikki.

Melkein jo ajattelin, että pahoinvointi helppaa, kun paripäivää jo ihan suht normi olo, mut ilakoin liian aikaisin :O Tänään sitte noiden kahden päivän edestä älytöntä etomista ja oksu kurkussa. Ei tiä mitä olis suuhunsa voinut laittaa, mielikuvissa olis tehny mieli laittaa “pää pakaste-altaaseen” hetkeks, siis et olis helpottanut :P

Ja tämä! Kylmä suihku ja ulkoilu! Onneksi on syksy!

Täällä myös pahenee koko ajan; alkuun oli vain yöllä/illalla huonon olon aaltoja, nyt aamusta iltaan. Mulla auttaa se pienesti syöminen tiheään tahtiin, liikunta, nukkuminen, seksi ja ulkoilu. Varmaan vaan huijaa ajatuksia muualle. Ruokahalu vaihtelee, tuoreet asiat niinkuin hedelmät ja porkkanat uppoo, välissä tekee mieli jotain tosi tukevaa, sitten taas etoo kaikki.

Mäkin huomasin, että liikunta auttoi ja hetken oli ihan hyvä olla. :) Täytyy varmaan vaan toivoa, että tää muuttuu pian paremmaksi. :)

Onko kellään mitään kokeilun arvoista niksiä tähän pahoinvointiin, joka kestää keskimäärin koko päivän..? Aloitan aamun sängyssä mehulasillisella ja yritän syödä mahd. tasaisesti. Ainoa mitkä maistuu tällä hetkellä on hapolliset juomat, appelsiinimehu ja klementiinit. Huoh..

Ootko kokeillut B6 vitamiinia? 25mg kolmesti päivässä. Kuullut että monella auttaa :)

Yh, ajatus urheilemisesta tai seksistä ällöttää lisää. Hienoa jos olette saaneet niistä apua. Mua auttaa vaan nukkuminen (tai silloin sitä huonoa oloa ei huomaa).

Ja kukas sitä sanoi, että aika auttaa? Kuinka paljon aikaa?! Onko pakko laskea viikkoja, kun en jaksaisi enää minuuttejakaan.

Yh, ajatus urheilemisesta tai seksistä ällöttää lisää. Hienoa jos olette saaneet niistä apua. Mua auttaa vaan nukkuminen (tai silloin sitä huonoa oloa ei huomaa).

Ja kukas sitä sanoi, että aika auttaa? Kuinka paljon aikaa?! Onko pakko laskea viikkoja, kun en jaksaisi enää minuuttejakaan.

Yksilöllistähän se mutta mulla pahimmat vk oli 7-9. Nyt menossa 10 ja ei ole ollut kuvotusta :)

Mulla liian pitkät välit syömisessä tekee huonoimman olon, joten yritän syödä jo ennen kun ehtii tulla nälkä ja vaikkei kauheasti tekiskään mieli. Raitis ilma on auttanut myös, ihan ulkona seisominen, istuskelu tai kevyt kävely. Tuntuu, että jos syke nousee yhtään, niin tulee taas huono olo, joten reippaampi liikunta on nyt vähän jäänyt :sorry:

Mulla viikkoja nyt 10+2 eikä vielä helpotusta huonoon oloon, päin vastoin tuntuu taas pahenevan. Ihottavaa ja edellisissä raskauksissa ei ole kyllä tätä vaivaa ollut

Mulla on kanssa tosi vähän oireita, lähinnä vaan nippailu vatsassa, ja ruokahalu on hitusen normaalia parempi. Näitä vastauksia lukiessa tulee itselleni huoli, että onkohan kaikki hyvin, kun on niin vähän oireita. ei pahoinvointi tietenkään kivaa ole, ja kaikki sympatiat sitä kokeville! Esikoista odottavana vaan tietysti panikoidun, että pitäiskö mullakin olla sitä.. Tsemppiä kaikille!

Mulla on kanssa tosi vähän oireita, lähinnä vaan nippailu vatsassa, ja ruokahalu on hitusen normaalia parempi. Näitä vastauksia lukiessa tulee itselleni huoli, että onkohan kaikki hyvin, kun on niin vähän oireita. ei pahoinvointi tietenkään kivaa ole, ja kaikki sympatiat sitä kokeville! Esikoista odottavana vaan tietysti panikoidun, että pitäiskö mullakin olla sitä.. Tsemppiä kaikille!

Missä vaiheessa olet menossa? Mulla kunnon oireet alkoi ilmeneen rv 7+ ja kunnolla päälle vasta rv 8+. Oireina huono olo, väsymys ja kylmyys. Rinnat oli kipeät alusta asti ja ennen tuota rv7+ tuntui tuota nippailua vatsassa ja ruokahalun muutosta.

Missä vaiheessa olet menossa? Mulla kunnon oireet alkoi ilmeneen rv 7+ ja kunnolla päälle vasta rv 8+. Oireina huono olo, väsymys ja kylmyys. Rinnat oli kipeät alusta asti ja ennen tuota rv7+ tuntui tuota nippailua vatsassa ja ruokahalun muutosta.
Kiitos! Rv 7 just alkamassa. Ehkäpä ne sieltä vielä tulee, ja ehkä ei olisi pitänyt toivoa :D

Ei oireettomuudesta kannata suoraan huolestua, raskaudet on niin erilaisia. Mulla ei esikoisesta ollut juuri mitään, vähän oli nännit arat ja nopeasti kääntyessä repäisykipuja. Siksi nyt onkin niin hankalaa, kun ei osannut varautua tähän pahoinvointiin.

Liljenkonvaljen minä myös lähes oireeton.. tissien kipuilusta vois ainoastaan päätellä että olen raskaana.

Tänään sain siskolta dopplerin, täytyy vaan hakee kaupasta patteri siihen ni pääsee kokeileen sitä :)

En yhtään muista edellisistä raskauksista, että missä vaiheessa maha alkoi kasvamaan/näkymään. Joko pidemmillä viikoilla olevilla näkyy? :love017 Mulla nyt 7+2.

En yhtään muista edellisistä raskauksista, että missä vaiheessa maha alkoi kasvamaan/näkymään. Joko pidemmillä viikoilla olevilla näkyy? :love017 Mulla nyt 7+2.

Eiköhän se ole hyvin hyvin yksilöllistä. Mulla alkoi ekassa raskaudessa näkymään vasta rv20 jälkeen, mutta mulla on muutenkin vatsaa ja ekstrakiloja. Sitten jos kohtu on taaksepäin kallistunut, niin ei se maha välttämättä näy ulkopuolisen silmin ollenkaan. Tai jos on tosi timmit vatsalihakset, niin ei se pääse sieltä pömpsähtämään. Nään vaan silmissäni jotkut instan fitnesstähdet, jotka on esitelly 8kk:n raskausmahaa, joka on omiin silmiin olematon.

Mun serkku on langanlaiha, niin hänen raskautensa huomasin jo ekan kuukauden aikana. Mutta sitten jos miettii jotain herttuatar Katea, niin ei ole kovin iso maha sillä ollut, vaikka langanlaiha onkin.

Nenän limakalvojen älytön turvotus. Nenä tukossa erityisesti iltaisin ja öisin. Tosi kiva nukkua.

Minullakin B6-vitamiini käytössä. Apteekissa oli 200mg tabletteja niin syön neljäsosamurenan kahdesti päivässä eli 50+50 ja olin huomaavinani isonkin muutoksen oloissa kun aloitin. En ole vielä oksentanut, 8+3 nyt. Pahoinvointi on iltapainotteista, onneksi töiden kannalta.

Yöks, tänään tuli ekaa kerta oksu. Tähän asti ollut vaan etovaa oloa ja aatteli että eiköhän sekin ala kohta helpottaa, mut ei. Tänään 9+1. Sit oon ollut aivan jäässä muutaman päivän.

Pahoinvointi vaan lisääntyy... :(
Esikoisesta alkoi muistaakseni pahoinvointi vasta 9+ eikä ollut näin pahana... nyt vasta 6+1

Takaisin