Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä alan kans olla aika kypsä tähän etovaan oloon. En oksenna, mutta olo on sellainen niin kuin olisi matkapahoinvointia. Keinuvassa laivassa tai kun lukee autossa, samanlainen huono olo jos tiedätte. Vähän pyörii päässä koko ajan, ja syömisen jälkeen olo on aina pahempi. Ainoastaan se tuntuu auttavan, että makaa silmät kiinni. Helppo yhdistää työntekoon ja esikoisen kanssa olemiseen!

Toi matkapahoinvointi kuvaa kyllä tosi hyvin tätä oloa!

Miehellä on tosi pahana matkapahoinvointi jos ei itse aja ja on mutkainen tie tai huono keli. Niinpä vertasin tätä oloa hänelle siihen, että tietää miltä minusta tuntuu lähes koko ajan :D

Kellään muulla jo selässä issias-kipuja? Mulla oli esikoisen aikaankin tosi aikasiin ja niin on näköjään nytkin taas.. kivasti tuikkii ja vihlasee välillä.

En tiiä issias mutta jotain tosi hankalaa selkäongelmaa on. En pysty aamuisin kumartumaan, en siis saa sukkia jalkaan ja esikoisen peppupesu ym. nostelu on tosi vaikeeta. Yskiminen ja aivastaminen sattuu selkään. Aika kovasti elämää hankaloittava asia, enkä oikein tiedä pitäiskö mennä työterveyteen vai kenelle valittaisi.

Ei onneksi vieä issias vaivaa, toivotaan että pysyy mahd pitkään poissa. Viime raskaudessa oli pahin ja alkoi jossain vähän ennen puoltaväliä.
Jotain selkävaivaa kyllä jo löytyy täältäkin. Selkä väsyy ja kipuilee pitkin päivää ja aamuyöstä alkaa makaaminen tuntumaan inhottavalta selässä. Samaa on ollut aikasemmissakin raskauksissa.

Ei onneksi vielä issiasta... viime raskaudessa se pakotti sairaslomalle rv23+

Ei mullakaan ihan näin varhain oo issiasta ollu. Joku selkäsärky tuli ja meni ekassa odotuksessa.

Ei oo vielä issiasta, edellisissä raskauksissa kyllä ollut +20 viikolta riesana

Issiasvaivaa odotellessa. Tuli tutuksi kun selän välilevyissä oli mikromurtumia, tuli tuntopuutoksia ja si-nivelen siirtymä. Muutama kuukausi fysioterapiassa onneksi auttoi silloin, saas nähdä, jumpata vissiin pitäisi jo ennaltaehkäisevästi.

Onko muuten muilla mitä apuja ummetukseen? Kolmatta vuorokautta olin ummessa ja mietin auttaisiko kuivatut luumut ja jos niin kuinka suurella annostuksella ja kuinka nopeasti.. Noh, kaikille tiedoksi että pussillinen yhdeltä istumalta on liikaa, mutta ainakin apu on nopea - 1,5h syömisestä tuli kiirus pöntölle! Nyt sitten mhb-vastavatsalääkkeeksi ja katsotaan miten illan treenien käy :facepalm: :)

Mä syön joka päivä actimelia ja mulla toimii päivittäin vatsa. Tiiä sitten onko vaan hyvä tuuri vai oikeesti niistä johtuvaa :D

Onko kellään mitään kokeilun arvoista niksiä tähän pahoinvointiin, joka kestää keskimäärin koko päivän..? Aloitan aamun sängyssä mehulasillisella ja yritän syödä mahd. tasaisesti. Ainoa mitkä maistuu tällä hetkellä on hapolliset juomat, appelsiinimehu ja klementiinit. Huoh..

Ummetusvaivaa täälläkin:banghead: oli siis jo ennen raskautta, nyt vähän pahentunut kyllä. Kun syö mahdollisimman vähän lihaa/maitoa ja vastaavasti paljon hedelmiä, vihanneksi, vettä on ihan ok yleensä.
Ongelmana vaan kaikki terveellinen ällöttää!:wtf:Kun välillä menee pahaksi, pussillinen pegorionia...

Täällä kokeilussa ollu pahoinvointirannekkeet enkä tiiä onko apua. Aika auttaa.

Mulla on issias kipeä, mutta taitaa johtua enemmän urheilusta kuin raskaudesta vielä tässä vaiheessa.

Onko muuten muilla mitä apuja ummetukseen? Kolmatta vuorokautta olin ummessa ja mietin auttaisiko kuivatut luumut ja jos niin kuinka suurella annostuksella ja kuinka nopeasti.. Noh, kaikille tiedoksi että pussillinen yhdeltä istumalta on liikaa, mutta ainakin apu on nopea - 1,5h syömisestä tuli kiirus pöntölle! Nyt sitten mhb-vastavatsalääkkeeksi ja katsotaan miten illan treenien käy :facepalm: :)

Magnesium auttaa ummetukseen. Mutta ei mikä tahansa, vaan pitää olla sitä jotain tiettyä muotoa. Kannattaa tarkistaa esim. luontaistuotekaupasta tai miksei apteekistakin. Mä oon syönyt ehkä viikon verran sellaista kuin Oxytarm, ja hyvin tuntuu toimivan. On melkein kiire vessaan...

Onko kellään mitään kokeilun arvoista niksiä tähän pahoinvointiin, joka kestää keskimäärin koko päivän..? Aloitan aamun sängyssä mehulasillisella ja yritän syödä mahd. tasaisesti. Ainoa mitkä maistuu tällä hetkellä on hapolliset juomat, appelsiinimehu ja klementiinit. Huoh..

Samoja avunhuutoja täälläkin :(. Tää on ihan hurjan inhottavaa, eikä tänään enää maistunut ruokakaan. Neuvolassa tänään kuulin, että B-vitamiini saattaisi auttaa. No sitä en vielä syökään, että ei muuta kuin taas luontaistuotekaupoille.

Melkein jo ajattelin, että pahoinvointi helppaa, kun paripäivää jo ihan suht normi olo, mut ilakoin liian aikaisin :O Tänään sitte noiden kahden päivän edestä älytöntä etomista ja oksu kurkussa. Ei tiä mitä olis suuhunsa voinut laittaa, mielikuvissa olis tehny mieli laittaa “pää pakaste-altaaseen” hetkeks, siis et olis helpottanut :P

Samoja avunhuutoja täälläkin :(. Tää on ihan hurjan inhottavaa, eikä tänään enää maistunut ruokakaan. Neuvolassa tänään kuulin, että B-vitamiini saattaisi auttaa. No sitä en vielä syökään, että ei muuta kuin taas luontaistuotekaupoille.

Mäkään en saa syötyä päivän aikana kunnolla enkä varmaankaan tarpeeksi. On koko ajan älyttömän yököttävä ja heikko olo. Mulla menee 4 eri B-vitamiinia noitten raskausajan vitamiinien joukossa.

Takaisin