Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mäkin heräilen yöllä vessaan ja hankala saada unta uudelleen. Ennen raskautta harvoin heräsin yöllä ja nukahdin tosi hyvin. Nyt alkanut pahoinvointi helpottaa kestettyään noin viikon (6-7) ja pelottaa että onkohan mahassa kaikki kunnossa. Ens viikolla ultraan.
Onneks sulla ei oo enää montaa päivää ultraan!

Oon huomannu, et iltasin on turvotusta ja maha näyttää hiukan raskausmahalta. Mutta sit aamulla sitä ei enää oo [emoji28] ehkä syömiset yms vaikuttaa siihe myös mut anyway..

Ensimmäinen merkki ennen plussaamista oli nälän tunne :) syön lääkkeitä joiden sivuvaikutus, minulla, on ollut nälän tunteen katoaminen(se kun vatsasta tuntuu nipistelyä) joten kun nälän tunne yhtäkkiä alkoi tulemaan pari päivää peräkkäin arvasin että nyt on jotain tapahtunut. Nyt rv5+5 ja väsyttää ihan vietävästi. Etovakin olo tulee aina silloin tällöin aalloissa. Esikoisen kanssa tuli myös huippausta ja verenvuotoa nenästä...niitä odotellessa :-P

Rintojen arkuus, vatsavaivat kiusaavat aika kovastikin. Pelottaa että milloin alkaa ihmiset kyselee kun maha aivan ilmapallona:hungover::sad001

Ja melekosen itkuherkkänä ollaan, eikä oo ollu sellasta normi pientä kyynelehtimistä vaan iha vollotusta :wideyed::p

Rintojen arkuus, vatsavaivat kiusaavat aika kovastikin. Pelottaa että milloin alkaa ihmiset kyselee kun maha aivan ilmapallona:hungover::sad001

Ja melekosen itkuherkkänä ollaan, eikä oo ollu sellasta normi pientä kyynelehtimistä vaan iha vollotusta :wideyed::p

Mulla on sama ongelma :( Ajattelin että pystyisin pitämään tätä hyvin salassa, mutta mulla on aamusta iltaan ihan järkyttävä turvotus ja vielä alamaha turvoksissa

Mullakin turvottaa niin että ihan itsekin hämmästyin tänään kun itseni peilistä näin :D

Mut ihan kamalaa on tää pahoinvointi. Se alkaa heti aamusta ja jatkuu ihan koko päivän. Pahinta on kauppareissut kun yököttää niin vietävästi. Toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa...

Mulla on sama ongelma :sad001 Ajattelin että pystyisin pitämään tätä hyvin salassa, mutta mulla on aamusta iltaan ihan järkyttävä turvotus ja vielä alamaha turvoksissa

Mulla ei erotu alamaha pelkästään kun on näitä liikakiloja ennestäänkin.. Enemmänkin tuntuu että maha pyöristyny just enemmä semmoseks raskaus mahaksi mikä ei oo kiva kun se on todellaki vain rasvaa vielä tällä hetkellä. :sad001

on melko ikävä olla pallona, ja yrittää päästä eroon tästä olosta. Kotona nyt vielä meneeki joteki mut työssä kyllä todella inhottavaa välillä. Onkohan tuo cuplaton tms ns luvallista käyttää raskauden aikana..?

Toivottavasti ei koko raskausaika mene näin :wtf::happy:

Mulla ei erotu alamaha pelkästään kun on näitä liikakiloja ennestäänkin.. Enemmänkin tuntuu että maha pyöristyny just enemmä semmoseks raskaus mahaksi mikä ei oo kiva kun se on todellaki vain rasvaa vielä tällä hetkellä. :sad001

on melko ikävä olla pallona, ja yrittää päästä eroon tästä olosta. Kotona nyt vielä meneeki joteki mut työssä kyllä todella inhottavaa välillä. Onkohan tuo cuplaton tms ns luvallista käyttää raskauden aikana..?

Toivottavasti ei koko raskausaika mene näin :wtf::happy:

Mullakin löytyy ylimääräisiä kiloja ja IBS mutta siinä turvotus on kyllä erillaista.

Muistaakseni tasoittuu siihen mennessä kun oikea maha alkaa kasvaa, mun suklaahippu kun ei mitään mahaa vielä kasvata :p

Ei oireita vieläkään.

Eikö sulla siis ole mitään oiretta?

Siis lähinnä jotain palelua, väsymystä ? Kun esim noita edellä mainittuja mulla on kyllä mutta en osaa niitä raskaudesta johtuvaksi kun ne kuuluu mun perusarkeen muutenkin :D

Eikö sulla siis ole mitään oiretta?

Siis lähinnä jotain palelua, väsymystä ? Kun esim noita edellä mainittuja mulla on kyllä mutta en osaa niitä raskaudesta johtuvaksi kun ne kuuluu mun perusarkeen muutenkin :D

Ei oo. Ei yhtään mitään. Ihan on normaali olo.

Aiemmissa ei ole ollut muuta oiretta kuin tajuton väsymys. Mutta oli edes se. En tiedä onko sitten hyvä vai huono juttu tämä. Pelkään jälkimmäistä.

Täällä pahoinvointi loistanut poissaolollaan viikonlopun ajan. Alamasua nipistelee jatkuvasti. Ja välillä alkanut tulla nopeita ”sukkapuikko”-kipuja nivusiin. Tätä oli edellisraskaudessa vaikka millä mitalla, mutta muistaakseni vasta myöhemmillä viikoilla enimmäkseen. Ja se mikä musta on jännä, niin tisseissä ei oikein mitään mainittavaa kipuilua ole. Sitä on ollut aina aiemmin. o_O

Täällä pahoinvointi loistanut poissaolollaan viikonlopun ajan. Alamasua nipistelee jatkuvasti. Ja välillä alkanut tulla nopeita ”sukkapuikko”-kipuja nivusiin. Tätä oli edellisraskaudessa vaikka millä mitalla, mutta muistaakseni vasta myöhemmillä viikoilla enimmäkseen. Ja se mikä musta on jännä, niin tisseissä ei oikein mitään mainittavaa kipuilua ole. Sitä on ollut aina aiemmin. o_O

Kohtu kasvaa- kipuja. Minulla ollut myös jo varhaisilta viikoilla tähän päivään asti :D (9+1)

Joo sukkapuikko kipuja ollu nyt jo viikon verran. Välillä tuikkaa kyllä ihan kunnolla et pitää tekeminen keskeyttää hetkeks. Esikoisen aikaan oli kans mut ei ne näin kipeitä ollu.

Näköjään muillakin ollut tätä samaa, eli voi pistää raskauden piikkiin :rolleyes: Oon alkanut heräämään viiden aikoja :banghead: Jos menen iltavuoroon, ehdin sentäs nukkua päikkärit ennen töihin menoa, mutta aamuvuoropäivinä rupeis uudestaan nukuttamaan sillon, kun pitää jo lähteä...

Olo on kyllä niin jyrän alle jääny ettei tottakaan. Huono olo oli läpi yön kävin appelsiinimehua juomassa yölläkin joka hetkeks helpotti herättiin varmaa 7 kertaa yhellä pissahätä -> potalle (ei tehny iltapissaa niin ylläri), valvottiin 2 tuntia sängyssä pyörien pienempi heräs huutaa jotain sit jonkun ajan päästä sillä oli jo pissat läpi onneks selvittiin vaipan ja yöpuvun vaihdolla. Miehellä vielä aamuvuoro niin ei paljoo ehtiny ees autteleen. Aamupala pysy sisällä kun alotin appelsiinimehulla aamun ja meni vielä kahvitkin. Huono olo hetkeks lähti aamupalan jälkeen mut taian lähtee syömää mandariinia :rolleyes: ja viikkoja 5 + 4 (6+0). Mä kyllä vähän pelkään et ootanko kaksosia kun hcg nous niin äkkiä mut toivon vaan et ovis on ollu jo ennen tikuttelun aloittamista pari kolme päivää ennen mitä neuvola olettaa. En ovielä oksentanu mut muistaakseni molemmissa aiemmissa raskauksissa olo oli huono pitkälle toista viikkoo ennenkö laatta lens.

Nyt se närästys alkoi... jo pari päivää tuskastellut niissä oloissa. Onneksi ei etovaa oloa ole vielä tullut, siitä kärsin viimeksi ollessani raskaana.

Takaisin