Millaisia raskausoireita sinulla on?

Olin jo miettinyt, että pahoinvointi on pelottavasti helpottamassa, mutta eilen aamusta (6+1) pari tuntia pienen aamupalan jälkeen rauhallisesti dataillessa tuli yhtäkkiä semmoinen oksetus, että piti kiirehtiä vessaan. Oksua ei tullut, mutta olon ollessa edelleen huono menin syömään nopeasti käsiin osuvia ruokia ja pahoinvointi helpotti nopeasti. Tuon jälkeen ei ole vastaavaa tullut, mutta ehkäpä etova olo herkistynyt, kun ruokailusta alkaa olla aikaa.

Mietin sitäkin, olisiko kyseessä ollut joku minimahatauti, kun vatsakin oli lievästi löysällä, mutta ei kai syömisen pitäisi mahataudissa helpottaa oireita, päinvastoin?

Eikös tuo vatsan löysyys/kovuuskin on ihan raskausoire kun ruoansulatushommat hidastuu ja menee sekaisin? Ja joku muuten huuteli ummetuksesta aiemmin, sitä on mullakin! Se että maha ei oo toiminu hetkeen niin ainaki mulla aiheuttaa sen että se jossain vaiheessa menee sekaisin ja tilanne tavallaan raukeaa.

Kovasti tsemppiä ja jaksamista kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Itellä oireiden vähyys edelleen ihmetyttää ja ainakin kuukausi pitäisi vielä jaksaa odottaa ennen ensimmäistä ultraa.
Ekasta oli niin selkeitä oireita (raudan maku suussa, tissit kipeet, väsymys) ja nyt ei oo ku väsymys. Varmaa pitäis vaa osata nauttia ja olla ilonen ku ei oo mitää, mut kokoajan huoli ja pieni stressi päällä

Siis mulla ihan sama nyt! Tekis melkein mieli tehdä testi uudelleen, kun on niin omituista et ei ole tissit kipeet. Pelottavaa et muutama päivä oli pahoinvointia ja turvotusta, ja nyt ei mitään :/

Olin jo miettinyt, että pahoinvointi on pelottavasti helpottamassa, mutta eilen aamusta (6+1) pari tuntia pienen aamupalan jälkeen rauhallisesti dataillessa tuli yhtäkkiä semmoinen oksetus, että piti kiirehtiä vessaan. Oksua ei tullut, mutta olon ollessa edelleen huono menin syömään nopeasti käsiin osuvia ruokia ja pahoinvointi helpotti nopeasti. Tuon jälkeen ei ole vastaavaa tullut, mutta ehkäpä etova olo herkistynyt, kun ruokailusta alkaa olla aikaa.

Mietin sitäkin, olisiko kyseessä ollut joku minimahatauti, kun vatsakin oli lievästi löysällä, mutta ei kai syömisen pitäisi mahataudissa helpottaa oireita, päinvastoin?

Juu ei tuo kyllä ihan minimahataudilta kuulosta. Jos sitä olisi, niin ihan varmasti olisi tullut heti ylös ne syömäsi ruoat.

Kamalan oksettava paha olo tuli nyt illalla ja ku nous sängyltä ylös vessaan nii tuli komeassa kaaressa kyllä. Mietin että otin noin 20min ennen monivitamiinitabletin. Netistä lukenu että joillekin saattanu aiheuttaa pahaa oloa. Onko teistä kukaan huomannu että ois tullu paha olo/oksettava olo tabletin oton jälkeen?

Mammuska, minulla on kokemusta asiasta. En ollut silloin edes raskaana! Jos ottaa monivitamiinin tyhjään mahaan, on paha olo taattu ja laatta lentää herkästi

Itsellä oli noin 3-3.5 h siitä kun syönyt mahan täyteen. Vähän aiemminki tullut pahaa oloa mutta en suoranaisesti ole yhdistänyt vitamiineihin eikä oksennus siis ole tullut. Tietoisesti yrittänyt ottaa vitamiini iltaisin juuri jos tulisi paha olo niin ei ainakaa töissä ollessa iskisi. No nyt pitää tarkkailla että tuleeko jatkossa paha olo jos ottaakin ruuan kanssa, auttaako asiaa ollenkaan. Tai sitten vaihtaa toiseen merkkiin. Jos ylipäänsä noista johtuvaa tai muuten vaan alkoi tämä paha olo..:arghh::yuck:

Mua ällöttää raskaus vitamiinin ottaminen, en tiedä aiheuttaako pahoinvointia sen enempää kun ottamatta jättäminen. Huono olo aaltoilee ja vaihtelee, en oo keksinyt mikä voisi pahentaa tai helpottaa oloa. Tänään oli taas heti sängystä noustessa huono olo ja tiesin että oksennan ennen aamupalaa, ei tullut hotellihuoneessa mutta heti kun päästiin aamupalabuffaan niin kävin kyöläämässä oikein kunnossa. Pahinta yökkiä aamulla kun vatsa on tyhjä, tulee vaan keltaista vaahtoa tai tyhjiä yökkäyksiä. :/

Mulla alkoi viikko sitten pahoinvointi niin,että kesken aamupalan kävin oksentamassa. Sama toistui neljä päivän päästä uudelleen. Siitä pari päivää, niin pahoinvointi loppui kuin seinään ja taas on tullu pari kertaa vessakäynnillä veristä vuotoa. Oireet oli jo niin voimakkaita ja nyt ei yhtäkkiä mitään ja siihen kaupan päälle toi vuoto,niin taas saa pelätä,että kesken menee tai on mennyt. Viikko sitten siis olin varhaisultrassa (menin itse,koska on ollut vuotoja plussauksesta asti vaihtelevassa määrin),jossa alkio vastasi viikkoja,mutta viikkojen vähyydestä johtuen syke ei vielä näkynyt. Kyllähän tässä jo viikon ehtikin olla rauhallisemmalla mielellä ja olin noista pahoinvoinneistakin oikeasti vaan maailman onnellisin, kun ainakin oli jotain selkeitä merkkejä siitä,että alkio kasvaa ja on elossa.

Mutta nyt ei auta kuin odottaa ja toivoa,että kaikki olisikin ihmeen kaupalla vielä hyvin! Maanantaiksi sain ajan Naistenklinikalle. Nyt siis viikkoja kasassa 7+1 ja ultrassa oli 6+0.

Muokattu viimeksi:
Mulla alkoi viikko sitten pahoinvointi niin,että kesken aamupalan kävin oksentamassa. Sama toistui neljä päivän päästä uudelleen. Siitä pari päivää, niin pahoinvointi loppui kuin seinään ja taas on tullu pari kertaa vessakäynnillä veristä vuotoa. Oireet oli jo niin voimakkaita ja nyt ei yhtäkkiä mitään ja siihen kaupan päälle toi vuoto,niin taas saa pelätä,että kesken menee tai on mennyt. Viikko sitten siis olin varhaisultrassa (menin itse,koska on ollut vuotoja plussauksesta asti vaihtelevassa määrin),jossa alkio vastasi viikkoja,mutta viikkojen vähyydestä johtuen syke ei vielä näkynyt. Kyllähän tässä jo viikon ehtikin olla rauhallisemmalla mielellä ja olin noista pahoinvoinneistakin oikeasti vaan maailman onnellisin, kun ainakin oli jotain selkeitä merkkejä siitä,että alkio kasvaa ja on elossa.

Mutta nyt ei auta kuin odottaa ja toivoa,että kaikki olisikin ihmeen kaupalla vielä hyvin! Maanantaiksi sain ajan Naistenklinikalle. Nyt siis viikkoja kasassa 7+1 ja ultrassa oli 6+0.
Toivotaan että kaikki on edelleen hyvin!!

Neilikka, tsemppiä ultran odotukseen, toivottavasti kaikki on niin kuin pitää! <3

Neilikka,varmasti huolestuttaa. Mutta eiköhän siellä kaikki ole kuitenkin hyvin, tsempit odotukseen!

Täällä on jotenkin tosi oireetonta. Vielä pari päivää niin pääsee ultraan. Tissitkään ei nyt aamulla ollu mitenkään kauhean kipeät. Mutta kroppa tuntuu tosi voimattomalta, pakko oli istua terassin ovelle lattialle kun päästin koirat aamupisulle, toinen tuli takaisin kattoo et mitä ihmettä sinä siinä kökötät.
Uskon silti tosi vahvasti että siellä SÄ kuuluu tiistaina. :)

Kamalan oksettava paha olo tuli nyt illalla ja ku nous sängyltä ylös vessaan nii tuli komeassa kaaressa kyllä. Mietin että otin noin 20min ennen monivitamiinitabletin. Netistä lukenu että joillekin saattanu aiheuttaa pahaa oloa. Onko teistä kukaan huomannu että ois tullu paha olo/oksettava olo tabletin oton jälkeen?
Minulle kyllä huono olo tullut vitskuista. Kannattaa kokeilla erilaisia, ei ne hukkaan kuitenkaan mee

Niistä vitamiineista vielä, että ainoat mitkä ei minulla ole aiheuttaneet pahaa oloa, on ne Minisun MAMA -monivitamiinit. Jokaiselle varmaan löytyy sopiva ravintolisävalmiste

Täällä tissit tulleet koko aika kipeimmiksi huh huh.. :smiley-angelic006 onko muilla alamahan/kohdun juilimista?:anyone ku alkaa vähän pelottaa se että tuleeko nyt taas kesken kun tuolla kohdussa sellasta polttoa tuntuu. :smiley-ashamed008 nyt 6+1

Aika paljon on ollu menkkamaista jomotusta ja itsekin miettiny,et kesken menee.Ihan yhtä vauhko näytän olevan joka raskaudessa,vaikka luulis,et neljännessä osaa olla jo rauhallisempi. :D

Minulla ei ole vielä muita oireita kuin päätä särkee koko ajan (rv 4+5). Olen vähentänyt kahvin juomista, joten voi johtua siitäkin. Onko muilla päänsärkyä?

Välillä särkee päätä, ei enemmälti. Edelllisessä raskaudessa oli hormooni päänsärkyä joka kesti monta viikkoa eikä lääke auttanut edes kunnolla. Odotellessa pahempia oireita :nailbiting:

Takaisin