Millaisia raskausoireita sinulla on?

Miulla kuvotus pahinta töissä.Työ on aika fyysistä,niin en tiedä johtuuko siitä.Kotona olo paljon parempi.Turvotus on huikeeta ja nännit tosi kipeät.Ei niin kivaa iltaisin,kun taapero on tissillä. Väsymys aaltoilee.Tänään koko päivän tosi väsynyt ja onneks oon ollu kuumeisen taaperon kanssa kotona.Mutta illasta energia yllätti ja siivosin koko kodin! :D
 
Tänäaamuna tein haalean plussan. Heti oviksen aikana harrastelun jälkeen tuli tunne että nyt tärppäsi. Tunnetta vahvisti vajaan viikon kuluttua oviksesta tuntuneet nippailut munasarjojen alueella jotka aavistelin kiinnittymiskivuiksi. Varma aloin olla kun hiivatulehdus iski, sillä se on iskenyt myös kolmessa aiemmassa raskaudessa juuri ennen plussaa tai plussan jälkeen eikä muuten ole ollut. Tänään nippaillut ja juilinut alavatsaa ja alaselkää menkkamaisesti ja aivastelu sai tuttuja repäisykipuja aikaan. Tänään alkoi iltaa kohti paheneva alavatsan turvotus myös. Niin ja flunssa iski ja nenä tukkoinen kuten joka raskaudessa ollut. Nyt sitten odotellaan sitä ah niin ihanaa pahoinvointia ja väsymystä... vielä ei silti ihan uskalla heittäytyä tunteeseen, toinen testi kaapissa pitää koittaa parin päivän päästä vahvistuuko viiva...
 
Ihan jäätävä turvotus, huimaa, päätä särkee ja muisti pätkii. Pahoinvointi myös lisääntynyt, tulee tosi huono olo jos tulee pidempi väli syömisissä :/
 
Mangusti, kannattanee siis pitää itsensä sopivasti liikkeellä :)

hanneri, muistissa on kans mulla vikaa nykyään, tai oikeastaan loogisessa toiminnassa. Kaikenlaista hölmöä töppäilyä tullut tehtyä, tänäänkin tuijottelin ruoan valmistumista puoli tuntia kunnes huomasin että olin laittanut uuniin päälle ainoastaan valon... Ei hälyttänyt edes se, että ruoka oli aivan raa'an näköistä koko ajan.
 
Hei kaikille täällä plussattiin viime to 12.7 ja nyt olis 5+4. Oireiden vähyys hieman pelottaa että onko ketään elävää kyydissä. Nännit kyllä on arat ja tissien sivut ja tisseissä pientä paineen tuntua. Iltaisin ehkä hieman etova olo vai kuvittelenko ja juu nämä ilmavaivat ja kauhea turvotus! Sitä nyt en tiedä onko sen enempää väsy kuin ennenkään kun teen baarityötä niin väsy nyt tuppaa yleensä aina päivisin olemaan. Kohtua välillä vähän niistää mutta ei kovaa. Ja nyt tullut hieman itku herkkyyttä.
Minulla siis takana keskenmeno 2kk sitten toukokuussa. Odotin kaksosia joista toinen meni kesken 5+6 ja tuli hematooma, ja toinen poistui myös sitten uhkaavana keskenmenona 6+5. Silloin on kyllä oireita ollut enemmän kuin nyt.
En tässä nyt siksi uskalla vielä liikaa iloita kun vähän nyt mietityttää tuo mahassa oleva tilanne kun ei niitä oireitakasn juuri ole. Eka ultra 3viikon päästä 8+4. Hirveän pitkä aika odotella mikäli sinne asti päästään.
Ollaan miehen kanssa yritetty yli 3vuotta raskautta ja vähän ehdittiin heittää kirves kaivoon kunnes toukokuussa tulinkin odottamatta raskaaksi. Enkä olisi nyt uskonut että näin äkkiä keskenmenon jälkeen tulisin uudestaan. Välissä oli yhdet normaalit menkat.

Tuo 5+6 ja 6+5 hieman kummittelee tuolla takaraivossa ja niin toivon että tässä menisi kaikki hyvin aina terveen lapsen syntymään saakka ❤️
 
Tanjuliini, minullakin on takana yksi keskenmeno samoilla viikoilla. Ei auta kuin ajatella, että hyvin se tällä kertaa menee! Sinulla on kuitenkin jo nyt enemmän oireita, kuin minulla esikoista odottaessa :grin

Tässä raskaudessa minulla on ollut jatkuvaa etovaa oloa ja lievää pahoinvointia, oksentanut en kuitenkaan ole. Turvotusta on alamahassa ja näyttää siltä kuin olisi jo toisella kolmanneksella :hilarious: Mutta kaikista jäätävin raskausoireita on tämä käsittämätön UMMETUS! Ruokavaliolla ei apua, ulostetta pehmentävät lääkkeet on aivan turhia. Nyt tarttis jo joitain järeämpiä keinoja avuksi :dead:
 
Ihan hirmuinen suolakurkkuhimo! Vetelin suoraan purkista cocktailkurkkuja ja olisi maistunut varmaan koko purkillinen, mutta rajoitin ajatellen kurkkujen jäätävää suolamäärää. Mutta nyt tekee edelleen niitä mieli... :P Tämä himo oli jo aiemmin, mutta nyt voimistunut. Etikkakin tuoksuu niiiiin hyvältä!
 
Mä himoitsen jalopenoja. Laitan niitä kaikkiin ruokiin Pitääkin kokeilla kelpaisiko suolakurkut mielitekoihin ja saisi vähän vaihtelua ruokavalioon
 
Moi kaikille, täällä kirjoittelee 35-vuotias esikoista odotteleva. Hiukan jo huolestuttaa, kun mulla ei oikein oo minkäänlaisia oireita, korkeintaan vähän tiheämmin pitää käydä vessassa. Mieheni on viikon työreissulla (eikä olla kerrottu vielä kenellekään), joten oon ehtinyt jo lietsoa itseni melkoiseen vikatilaan, kun ei ole oireita, mutta on aikaa yksin kotona googlen kanssa. Eilisiltainen googlettelu aiheutti pään pimenemisen melkein kokonaan, piti välittömästi tehdä kaikki raskaustestit, mitkä löytyi ihan vaan viivojen vahvistumista varmistaakseni. Kaupan päälle tein ovulaatiotestinkin, lähinnä siksi koska sellanen kaapista löytyi :grin

Kiva lukea, ettei kaikilla muillakaan heti ole hirmuisia oireita.
 
Moi kaikille, täällä kirjoittelee 35-vuotias esikoista odotteleva. Hiukan jo huolestuttaa, kun mulla ei oikein oo minkäänlaisia oireita, korkeintaan vähän tiheämmin pitää käydä vessassa. Mieheni on viikon työreissulla (eikä olla kerrottu vielä kenellekään), joten oon ehtinyt jo lietsoa itseni melkoiseen vikatilaan, kun ei ole oireita, mutta on aikaa yksin kotona googlen kanssa. Eilisiltainen googlettelu aiheutti pään pimenemisen melkein kokonaan, piti välittömästi tehdä kaikki raskaustestit, mitkä löytyi ihan vaan viivojen vahvistumista varmistaakseni. Kaupan päälle tein ovulaatiotestinkin, lähinnä siksi koska sellanen kaapista löytyi :grin

Kiva lukea, ettei kaikilla muillakaan heti ole hirmuisia oireita.

Hei pärsky
Minäkin olen googletellut tätä oireettomuutta :smiley-ashamed008ei tässä olo ole yhtään sellainen että raskaana ollaan. Esikoinen meilläkin kyseessä ja olen 34v. Millä viikoilla sinä nyt olet? Yksityisellä huvittaisi pian käydä tarkistamassa tilanne kun tuo 3viikkoa on pitkä aika elää että onko mahassa muuta kuin ruskuaispussi. Enkä nyt oikein uskoisi olevani raskaana mikäli ei tikkuun olisi viivat tulleet ja kun menkkoja ei näy.
 
Hei pärsky
Minäkin olen googletellut tätä oireettomuutta :smiley-ashamed008ei tässä olo ole yhtään sellainen että raskaana ollaan. Esikoinen meilläkin kyseessä ja olen 34v. Millä viikoilla sinä nyt olet? Yksityisellä huvittaisi pian käydä tarkistamassa tilanne kun tuo 3viikkoa on pitkä aika elää että onko mahassa muuta kuin ruskuaispussi. Enkä nyt oikein uskoisi olevani raskaana mikäli ei tikkuun olisi viivat tulleet ja kun menkkoja ei näy.
Joo, minäkään en uskoisi olevani raskaana, jollei olisi niitä leffaviivoja raskaustestissä. Neuvolan ajanvarauksen mielestä olen viikolla 6+0, mutta kaikkien nettilaskureiden (joihin syötetään myös kuukautiskierron pituus) mukaan olen viikolla 5+4. Haluan myös mennä yksityiselle tarkistamaan tilanteen heti kun se päivien puolesta on järkevää, varmaan ensi viikolla.

Millä viikoilla sinä olet?
 
Täällä imetetään vielä 11kk esikoista ja nyt raskauden myötä nännit julmetun kipeät ja arat. Voiko tätä kipua jollakin helpottaa vai onko vaan kärsittävä? Pahoinvointi on myös ihan omaa luokkaansa, esikoiselta ei ollut juurikaan pahaaoloa kun nyt oksettaa vuorokauden ympäri.
 
Mulla oli esikoisesta aivan järkyttävä pahoinvointi ja nyt ei _vielä_ juuri mitään oireita. Jotenkin olen asennoitunut siihen, että nautin siitä ettei ole paha olo. Se tulee vielä jos on tullakseen, ja lopputulokseen ei voi muutenkaan vaikuttaa.
 
Joo, minäkään en uskoisi olevani raskaana, jollei olisi niitä leffaviivoja raskaustestissä. Neuvolan ajanvarauksen mielestä olen viikolla 6+0, mutta kaikkien nettilaskureiden (joihin syötetään myös kuukautiskierron pituus) mukaan olen viikolla 5+4. Haluan myös mennä yksityiselle tarkistamaan tilanteen heti kun se päivien puolesta on järkevää, varmaan ensi viikolla.

Millä viikoilla sinä olet?

Olen nyt 5+5 mutta neuvolan mukaan 5+6. Edellisessä raskaudessa sydänäänet kuuluivat 5+6 tai 6. Ja siitä viikko eteenpäin tuli toinenkin Kaksonen ulos. Perjantaille saatan vielä yksityisen varata.
 
Clown, meillä sama ikäero vauvoillamme :grin

4+1, ei vielä oireita muut kuin alavatsassa pientä jomottelua. Saisi jatkuakin niin :rolleyes:
 
Miun oireet vaihtelee aika paljon, päivällä ei oireita juurikaan oo, aamulla rinnat tuntuu aroille ja jos yöllä tarvii nousta vessaan ni takas sänkyyn kömpiessä tulee repäisykipuja. Menkkajomot on nyt ollu jo jonkin aikaa kokonaan poissa. Hyvin lievää etomista syömisen jälkeen, mut sekään ei menoa haittaa. Välillä tulee nii semmonen olo et voiko kaikki ollakaan kunnossa kun ei "tunnu missään", mut pitää vaan malttaa tonne 7.8 asti (silloin jo rv 9+1 kasassa) et mitä sillon ultrassa näkyy.
 
Täällä kans omituisen oireeton odotuksen alku. Tänään vasta soitin neuvolaan ajan, että sai kesäloma reissujen väliin. Muuten olisin jäänyt panttaamaan soittoa varmaan vielä pidempään.
Oon odotellut jotain järkyttäviä oireita kuten kolmessa edellisessä, mutta ehkä mä oon tyytyväinen tähän pelkkään väsymykseen ja arkoihin nänneihin. :grin
 
Täällä mennään rv 7 ja tämä hellejakso ei kyllä helpota tätä olotilaa yhtään. Vettä menee litratolkulla ja vessaralli onkin aivan loputon. [emoji16] Tänään uutena oireena tuli esiin himo suolakurkkuihin! Asutaan kesäisin maalla ja lähin kauppa on kaukana, joten kun himo iski niin mies kävi aamulla reippaasti naapuritalosta kyselemässä suolakurkkujen perään.[emoji813][emoji16] Oli raasu vähän tilanteesta hämillään, en ole aikaisemmin voinut sietää suolakurkkuja ja mies onkin ne syöny urhollisesti jos on vahingossa tullut vaikka hampparin väliin. Nyt voisin syödä niitä koko purkillisen kerralla. Alavatsan turvotus ja kova väsymys vaivaa edelleen. Aamu/iltapahoinvointia ollut tasaisesti muutamana päivänä viikossa. Rasvainen ja suolainen ruoka uppoaa edelleen, kaikki makea ja mun suurin herkku jäätelö ei maistu millään vaikka tällaiset helteet päällä. Pahin haju ja pahimmat yökkäysrefleksit tulee kuitenkin rasvan kärystä... ongelmana onkin kun aamulla haluttaisi paistettuja kananmunia mutta hajun takia et pysty itse niitä paistamaan. Vesimeloni on täällä auttanut tuohon pahoinvointiin. Niin ja yöt on täällä alkanut olla kans ihmeen levottomia, heräilyä 2-3 krt ja unet on aivan sekopäisiä! Aamulla naurattaa kun muistaa ne unet oikein selvästi. Myös unissapuhuminen on kuulemma taas palannut kuvioihin, tätä ei olekkaan ihan hetkeen tapahtunut. Viimeyönä olin kuulemma tehnyt miehelle hyvin selväksi että tämä kesä riittää jo, olispa jo talvi. [emoji23]
 
Ootko koittanut tehdä omelettia tosi pienellä lämpötilalla kansi päällä? Ei tuu käryä eikä haise :)
 
Clown, meillä sama ikäero vauvoillamme :grin

4+1, ei vielä oireita muut kuin alavatsassa pientä jomottelua. Saisi jatkuakin niin :rolleyes:

Heh, sun nimimerkki olikin tutun kuulonen. Elokuisten -17 ryhmässä taidettu molemmat olla :grin
 
Takaisin
Top