Millaisia raskausoireita sinulla on?

Voihan hormoonimyrskyt sentään... nämä tunteet alkaa mennä pikkuhiljaa taas ihan uusille ulottuvuuksille jo. Välillä itku tulee kun telkkarissa on koiranpentuja tai vauvoja. Välillä ollaan niin onnellisia kun aurinko jaksa vähäsenkään paistaa. Tänään ja eilen on sitten ärsyttänyt suunnattomasti tuo oma mies, siis kaikki hänen sanat, ilmeet, eleet ja pelkkä olemus... ihme kiukkupuuskia taas ilmennyt. Voimia vievää hommaa tämäkin kun fiilikset heittelee taas laidasta laitaan. Tais olla ihan alkuraskaudessa näitä samoja puuskia. Mies parka hiippailee taas pitkin seiniä ettei vaan osu tielle... :D

Meillä ei oo juuri koskaan riitoja miehen kanssa, ollaa kyllä todella sielunkumppaneita toisillemme. Mutta viimeiset pari viikkoa.. Voin niin samaistua samaan mitä sinäkin! Siis KAIKKI mitä mies tekee saa mut raivon partaalle tai itkemään. Tänään laittoi omatoimisesti pyykit koneeseen ja pyörimään, kävin ohimennen katsomassa ja ihan väärät lämpöasteet ja liian kova linkous, onneksi en nähnyt pesuaineen laittoa. Pähkinöiden syönti liian kovaäänisesti. Kaiken tekeminen vain noh, väärin. Voi mies raukkaa.. Ja minähän en voi anteeksi pyytää! Itkua on tuottanut se kun mies ei silittele mahaa. Eikä tarjoa vapaaehtoisesti jalkahierontaa. Kaikkea sitä..
 
Täällä ollaan myös hormonien riepoteltavana. Tänään en vaan pystynyt lopettaa nalkuttamista ja alkoi jo itseäkin riepomaan :D Sitten sanoin miehelle että enhän minä mistään varsinaisesti nalkuta... Ja hän jatkoi että niin "mutta koska mun toiminta ei jätä muuta vaihtoehtoa" ja sitten naurettiin yhdessä. Juu, aina ei sitten naurata :D
 
Tämä ei oo kyllä yhtään minun tapaista kiukkuilla miehelle. Me myös riidellään asioista todella harvoin. Oikein nolottaa näin jälkikäteen kun miettii näitä viime päiviä, kaikesta turhasta sitä jaksaakin naputtaa :D kovasti oon tässä koettanu pahoitella ja anteeksi pyydellä. Jospa tämä sunnuntai aamun herkkuaamiainen vähän rauhoittas menoa tässä talossa. :) jännä huomata että mies ei lähteny näihin riitoihin mukaan yhtään samalla tarmolla kuin minä, pyöritteli vaan silmiä että joo, taas näitä puuskia. Ja minä kilahtelin sitten näille silmien pyörittämiselle... :D heh
 
Ehkä hän todellakin tiedostaa että ne on ns hormonikiukkuja.. Että tekee niin tai näin niin voi olla et menee väärinpäin.. :) me siis riidellään, öö.. Ei juuri koskaan mut mies on sanonutkin et tietää kyl kun ne kiukut on noita joihin ei voi vaikuttaa.. Pitää antaa vaan laantua.. :)
 
Täällä henkeä ahistaa ja nälkä ei meinaa enään tulla. Maha tuntuu olevan täynnä koko ajan. Pieniä määriä voi syödä ruokaa tai muuten alkaa tuleen takasin päin. Vauva ilmeisesti painaa mahalaukkua ja palleaa ett ruoka ei oikein uppoa.
 
Mulla alkoi neuvolalääkärin sisätutkimuksen jälkeen tosi kipeät vihlaisut alapäässä. Kanava oli lyhentynyt ja paikat pehmenneet ja olin 1cm auki. Samanlaisia kipuja on ollut silloin tällöin ja ne on ollut yksittäisiä. Nyt sit oon 2 iltaa kärsiny tosi kovista viiltävistä kivuista. Sillon ku kipuja tulee nii vauva liikkuu tosi paljon. Tuntuu siltä niinku paikat aukeais. vielä ois reilu kk laskettuun aikaan. Milloinkaha kannattee olla yhteydessä lääkäriin? Vai ootellaanko vaan ett paikat aukeaa ja synnytys käynnistyy? Viikkoja 35+1
 
Mulla on myös nuita viiltäviä kipuja aina välillä ja silloin kun vauva liikkuu. Ihan kuin päätä pyörittelis tuolla alhaalla, sattuu kipeästi juuri silloin. :sad001 näitä vihlovia kipuja on ollut aina silloin tällöin nyt jo useamman viikon ajan. Olisiko rv36 lähtien...
 
Mulla alkoi neuvolalääkärin sisätutkimuksen jälkeen tosi kipeät vihlaisut alapäässä. Kanava oli lyhentynyt ja paikat pehmenneet ja olin 1cm auki. Samanlaisia kipuja on ollut silloin tällöin ja ne on ollut yksittäisiä. Nyt sit oon 2 iltaa kärsiny tosi kovista viiltävistä kivuista. Sillon ku kipuja tulee nii vauva liikkuu tosi paljon. Tuntuu siltä niinku paikat aukeais. vielä ois reilu kk laskettuun aikaan. Milloinkaha kannattee olla yhteydessä lääkäriin? Vai ootellaanko vaan ett paikat aukeaa ja synnytys käynnistyy? Viikkoja 35+1

Ihan sama juttu minullakin sisätutkimuksen jälkeen, melko kivuliaita supistuksia tullut. Silti vähän epäilen että niinköhän näin "helpolla" synnytys käynnistyisi, vaikka minullakin oli paikat pari senttiä auki.
 
Mulla myös napakkaa ja tuntuvaa supistelua ollut tänään, parhaimmillaan 3-5min välein eka pari tuntia. Otin panadolia ja kittasin vettä niin lopahti tunniks, mut alko sit uudestaa. Harvemmin kuitenki eikä nii tuntuvia. Nyt iltaa kohti alkanu taas kipeytyä.. otin panadolia ja ajattelin lämpöses suihkus käydä viä ennen nukkumaan menoa. Viikkoja 35+3.. huomenna "onneks" polikäynti kohonneiden maksa-arvojen vuoksi. Josko kohdunsuun tilannettakin tarkisteltaisiin..
 
Voi miten jännää, katsoin tuota täysien viikkojen ketjua, täällähän alkaa kohta vauvoja tulla pulpahtelemaan!!
Täällä yleisellä puolella ei ole mitään höpöhöpö-ketjua, onkohan kaikki keskustelu jo kohta valunu salaiselle puolelle..? Mä en ole siellä vielä, pitäisi varmaan olla yhteydessä ylläpitoon...
 
Suurimmaksi osaksi tulee kyllä salaiselle puolelle kirjoiteltua.. Ja kun ei viitsi toisaalta itseään toistaa..
 
Takaisin
Top