Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ihan kauheita päänsärkyjä. Niskatki kyl jumissa, et en tiedä johtuuko siitä vai mistä. Ja kahvin juonnin lopetin myös, et en sit tiedä mistä johtuu. Mut ärsyttävää :sad001
 
Noniin.... nyt on sit koko päivän kestävää huonoa oloa kokoajan. :wtf: En ole oksentanut mutta lähellä on käynyt. Nyt on väsyttänyt viikon eikä jaksaisi oikein mitään tehdä... varmaan tämä lisääntynyt huono olokin lisää väsymystä. Tuntuu, ettei töissä jaksaisi yhtään... onneksi kahden viikon päästä on lomaa taas.
 
Kohdun kasvukipuja ja nopeita teräviä iskuja tuntuu, menkkamaista jomotusta täälläkin. 4+4.
 
Menkkajomoa on harvakseltaan, mutta suht voimakkaana. Valkovuotoa tulee ja välillä saa pelätä et nytkö meni kesken.
 
Päänsärkyä, tissi kipu ja imetys tuntuu ihan kamalalta, huonoa oloa, tunne purkauksia suuntaan ja toiseen sekä pissalla ravaaminen.
 
Täällä on rinnat turvonneet, tämä etenkin aamuisin sekä aamunärästys oireina, ei vielä ainakaan pahoinvointia ja nyt on siis 6+0.
Itse iloitsen kaikista oireista keskenmenon pelossa
Mielestäni päivän mittaan/iltaa kohden kaikki oireet vähenevät

Ja myös pissalla ramppaaminen.
 
Ihan pimeetä, eilen aamulla ei tuntunut et oisin raskaana ollenkaan, iltaa kohti taas muuttui. Muutenkin selkeesti aina oireet voimistuu iltaa kohti. Eilen oli koko päivän kroppa ihan hullun kipeä, joka lihas ihan hapoilla.
Tänään kun heräsin niin vatsa on ihan sen tuntunen et todella on raskaana. Ei koske, ei turvota mutta silti tuntuu kummalta
 
Minulla voimistunu kohdun nipistely joka sitten vähän pelottaakin. Yritän kuitenkin ajatella että nämä alamahakivut on nyt niitä venymis kipuja eikä keskenmenon oire. Huono olo meinaa puskea nyt aamuisin ja yöllä kun tulin töistä niin meinas oksennus lentää kun haukkasin hapankorppua.. Yök, eli ei enää hapankorppua minulle kiitos :smiley-angelic006 onneksi huono olo kuitenkin pysynyt aikalailla poissa.. Toistaiseksi ainakin :smiley-ashamed004
 
5+4 menossa ja täälläkin podetaan menkkamaisia kipuja. Alkavat yleensä illalla ja jatkuvat yön ajan. Aamulla kun herään, on tissit hieman kipeät.

Päivällä ei tunnu yhtään missään :-D Mehujäitä kuluu ihan pirusti, mutta se voi olla tämä hellekin.
 
Tietääkö kukaan että mistä johtuu ettei omat piilolinssit enää istu normaalisti päähän? Ihan sumeat silmät kun yrittää hetkenkään pitää... Voiko tämä johtua raskaudesta? Lasketaanko tämä oireeksi??
 
Tietääkö kukaan että mistä johtuu ettei omat piilolinssit enää istu normaalisti päähän? Ihan sumeat silmät kun yrittää hetkenkään pitää... Voiko tämä johtua raskaudesta? Lasketaanko tämä oireeksi??
Oon lukenut jostain, että raskaus muuttaa näköä. Lähdettä en muista, mutta tämä tuli esille kun tutkin silmien laserleikkaukseen menemistä ja siinä tuli ilmi, että tosiaan näkö muuttuu raskauden aikana ja muutos pysyy vielä x ajan voimassa sen jälkeen.
 
Oon lukenut jostain, että raskaus muuttaa näköä. Lähdettä en muista, mutta tämä tuli esille kun tutkin silmien laserleikkaukseen menemistä ja siinä tuli ilmi, että tosiaan näkö muuttuu raskauden aikana ja muutos pysyy vielä x ajan voimassa sen jälkeen.

Ohhoh! Pitää varmaan varata aikaa uuteen näöntarkastukseen ja korjata vahvuuksia tai sitten jättää suosiolla piilarit laatikkoon vähäksi aikaa.
 
Mulle sanottiin että raskaus voi tehdä kuivia silmiä että piilareitten käyttö hankalaa. Onko sinulla kuivat silmät että jos siitä syystä eivät asetu silmään kunnolla? Kostutustippoja vissii joitain pystyy piilareittenyhteydessä käyttämään. Itar kyllä piilareitten käytössä aiemmin ja nyt en ole huomannu vaikeuksia, ainakaan kuivuutta silmissä. Paitsi normaalisti jos liian pitkään käyttää tai nukahtaa ne päässä.

Itselläni raskauden jälkeen heikkeni näkö ja silloin oli pakko vielä uusia silmälasit niille vahvuuksille mitä silloin oli. Niillä vahvuuksilla mennään vieläkin. Toivottavasti ei taas heikkenesi ja menis kaikki lasit ja piilarit uusiksi.
 
Mulle sanottiin että raskaus voi tehdä kuivia silmiä että piilareitten käyttö hankalaa. Onko sinulla kuivat silmät että jos siitä syystä eivät asetu silmään kunnolla? Kostutustippoja vissii joitain pystyy piilareittenyhteydessä käyttämään. Itar kyllä piilareitten käytössä aiemmin ja nyt en ole huomannu vaikeuksia, ainakaan kuivuutta silmissä. Paitsi normaalisti jos liian pitkään käyttää tai nukahtaa ne päässä.

Itselläni raskauden jälkeen heikkeni näkö ja silloin oli pakko vielä uusia silmälasit niille vahvuuksille mitä silloin oli. Niillä vahvuuksilla mennään vieläkin. Toivottavasti ei taas heikkenesi ja menis kaikki lasit ja piilarit uusiksi.

Kyllä, silmät on olleet todella kuivat ja kävinkin viikko sitten jo silmätipat hakemassa. Hetken ne helpotti mutta nyt ei enää auta, silmät menee sumeaksi kun piilarit on olleet päässä jonkun tunnin. Tippojakin laitan joka päivä. Yleensä pystyn pitämään piilareita aamusta iltaan ja yöksi pois. Nyt ei enää pysty. Aloinkin miettimään että onko tällä joku yhteys raskauteen? Optikko varmaan tietää jos huomenna soittelis ja kyselis.
 
Minulla kans kuivuu nyt silmät kun raskaana ja käytän piilareita aina aamusta iltaan. Ei ennemmin ole olleet näin kuivat!
 
Mää oon ollu nyt 1,5viikkoa käyttämättä silmälaseja ku ei jotenki tunnu yhtään hyvältä katella maailmaa niitten läpi. Eikä oo tullu ees pää kipeeksi!

Välillä vihloo alavattaa oikeen kivasti, ahistaaki sen takia ku tottakai sitä ajattelee ensimmäisenä et nyt ei ole kaikki hyvin ku tuntuu tuommosta :shy:
 
Mulla oireena ihan mieletön väsymys! Tosi kiva yhdistelmä 2,5 vuotiaan esikoisen kanssa :meh:

Lisäksi iltapahoinvointia, tissien vihlontaa, menkkajomotusta/paineen tunnetta alavatsalla ja kaikki kakslahkeiset vituttaa jotenkin erityisen paljon(tää sama mulla oli esikoisen raskaudessakin) :joyful:
 
Kiva kuulla että muillakin menkkajomoa niin ehkä tämä minullakin kuuluu asiaan eikä tarvis jännittää joka vessakäynnillä että alkaako verenvuoto :smiley-ashamed004
 
Kiva kuulla että muillakin menkkajomoa niin ehkä tämä minullakin kuuluu asiaan eikä tarvis jännittää joka vessakäynnillä että alkaako verenvuoto :smiley-ashamed004

Tän määki tarkistan joka kerta et tuleeko verta. Ihan kauheeta pelätä tollastakin ”etukäteen”. Viimeks alkoi vuoto nimittäin veskissä ollessa, niin ehkä pienet traumat jättänyt toi pissalla käyminen. Ainiin, ja ei ollut edes mitään jomotusta silloin niin saa koko ajan pelätä.
 
Juu joka vessassa käynnin yhteydessä tulee paperi katsottua, ettei vaan vuoto ole alkanut. Henkisesti aika rankkaa. Esikoisen raskaudessa mulla tuli joku pikku vuoto yhtäkkiä muistaakseni rv 9, mutta se loppui yhtä nopeasti, kuin alkoikin. Esikoista ennen mulla oli kaksosraskaus, jossa kkm havaittiin ensimmäisessä ultrassa. Eli tavallaan mulla ei olis mitään syytä pelätä vuotoja, mutta jostain syystä sitä vaan pelkää [emoji33]
 
Takaisin
Top