Millaisia raskausoireita sinulla on?

Eilen pitkin päivää vihloi alavatsaa etenkin oikealta, aiemmin ollut satunnaisia vihlaisuja vain. Nyt tietty huolissani, onko kaikki hyvin ja kohdunulkoinenkin pyörii mielessä. Tänään illempana onneksi varhaisultra!
 
Kahvi pyrkii kovasti ylös kahvitauolla ja kun ei haluaisi vielä jäädä kiinni.Onneks kohta alkaa loma!
 
Jos lohduttaa niin mulla kohdunulkoinen ei aiheuttanut niin minkäänlaista oiretta, ei edes vihlaisuja munasarjoissa vaikka raskaus siellä oli ja toinen munasarja tuhoitui siinä. Noi vihlaisut on onneksi raskauteen kuuluvia oireita :)

Ainut oire mulla oli kohdunulkoisesta raskaudesta hirvittävä vatsakipu,kun tuli sisäinen verenvuoto ja munasarja tai raskausmassa vuosi verta vatsaonteloon..!

Toivottavasti en ole pelotellut teitä tällä mun aiemmalla kokemuksella, se on oikeasti TODELLA harvinaista että raskaus väärään paikkaan menee (n.1% raskauksista ja sekin määrä on vähentynyt koko ajan). Siinä on aina jokin selittävä tekijä kuten mulla hyvin kiinnikkeinen sektiohaava. Todennäköisyys ku:n saamisen on iso jos se on kerran ollut väärässä paikassa!
 
Kipa85, millä raskausviikoilla tuo kohdunulkoinen raskaus todettiin? Millaiset ohjeet olet saanut seuraavaan raskauteen, milloin tehdään varhaisultra?
 
Päätä särkee täälläkin ja etovaa oloa tulee ja menee välillä. Silti vielä luksusta, kun ei varsinaisesti okseta. Toivittavasti selviän vähemmillä yrjöillä nyt. :P Vitamiinit tosiaan kannattaa vaihtaa jos niitä epäilee pahoinvoinnin aiheuttajaksi, saattavat hyvin ollakin. Joku toinen merkki sopii jos toinen ei tunnu hyvältä.
 
Kiitos Kipa lohduttelusta, tuo vähän rauhoittikin. :) Kurjaa kyllä, että sinulle ku osunut ja vielä niin rajuna. :sad001 Täällä on puolestasi kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että nyt menisi kaikki mallikkaasti. :Heartred
 
Saisi jo paha oli ja ällötykset loppua! Ei voi edes avata jääkaappia, kun kaikki vaan ällöttää ja hajut tuntuvat jotenkin tosi voimakkaasti.
 
Varasin ensi viikolle varhaisultran. Silloin minulla 7.raskausviikko ja sykkeen pitäisi siis näkyä. Ei mitään oireita, pientä näräsrystä ja rintojen arkuutta (etenkin aamulla) lukuunottamatta. Pelkään että on mennyt taas kesken.
 
Miulla 10.8. eka neuvola, samalla sattuu lääkäri olemaan niin se taitaa ultrata. Ainakin kuullosti nlatäti siltä että mitään tietoja ipanaiseen ei kannata täytellä kun vasta sen kerran jälkeen ku tiedetään onko siellä ketään :) tuolloin viikkoja 7+5.
 
Itsellä oireet pysyneet vähäisinä, mitä nyt ei kaikkia ruokia pysty syödä kun alkaa kyökkimään. Ns menkkajomotusta on ollut vaihtelevasti ja eilen oli kipeämpi vähän enemmän. Tänään ei sit rinnat tunnun kovin aroilta ja sekin nyt vähän mietityttää olisko mennyt kesken. Onko muilla rinnoissa vaihtelevuuksia?
 
Itsellä oireet pysyneet vähäisinä, mitä nyt ei kaikkia ruokia pysty syödä kun alkaa kyökkimään. Ns menkkajomotusta on ollut vaihtelevasti ja eilen oli kipeämpi vähän enemmän. Tänään ei sit rinnat tunnun kovin aroilta ja sekin nyt vähän mietityttää olisko mennyt kesken. Onko muilla rinnoissa vaihtelevuuksia?

Mulla oli esikoisen raskaudessa hyvin vaihtelevasti oireita. Välillä saattoi olla monta oireetonta päivää välissä, jonka jälkeen ne tulivat entistä voimakkaampina takaisin ja yleensä vasta iltaisin.
 
Rintojen arkuutta, lisääntynyttä ruokahalua. Viime päivinä alavatsa ollut kipeä ja jopa kävelyn aiheuttamat tärähdykset tuntuvat ikävästi.
 
Sama kuin Nektarilla. Ehdin jo toivoa, että pahoinvointi on ohi, mutta niin vain se taas tuli parin helpomman päivän jälkeen.
 
Kipa85, millä raskausviikoilla tuo kohdunulkoinen raskaus todettiin? Millaiset ohjeet olet saanut seuraavaan raskauteen, milloin tehdään varhaisultra?

Sitä viikkoa ei ihan tarkkaan tiedetä,mutta hcg arvo oli niin korkea, että gynet epäilivät viikkoja olevan noin 9. Mulla oli menkat siinä välissä, tosin erittäin oudot,kun vuosin päivän ja taukopäivän jälkeen alkoi taas..niin se sekoitti meitä kaikkia. Tein ennen menkkojen alkua epäselvän raskaustestin,mut ajattelin silloin ettei se ollut plussa kun menkat tuli.

Silloin sain ohjeeksi ettei näin pitkälle saa päästä, koska hengenlähtö olisi voinut olla lähellä jos munasarja olisi revennyt ja sisäinen vuoto olisi ollut vielä runsaampaa. Onneksi ei ollut koska päivystys mua ei alkuun uskonut vaan käski odottaa rauhassa aamuun,kun sinne illalla n.klo22 soitin ja kysyin mitä teen. En osannut itse epäillä mitään tällaista vaan tyynesti nukuin puoli-istuvassa asennossa yön,kun en pystynyt selälläni olemaan. Aamulla tk:ssakin sanottiin, et kyseessä on vaan menkat. Lääkäri tosin otti vakavasti,kun en antanut periksi vaan että lääkäriin on päästävä, sanoi hoitaja mitä vain. Lääkäri vähän paineli mahaa niin totesi että nyt on jotain vakavampaa.
Mutta tays:n ohje oli varhaisraskaudenultra 6-7viikoilla tästä syystä. Samainen tk ei usko tai ovat sitä mieltä, että se on mun päässä oleva stressi ja kun heillä ei ultraaja ole niin ultra on 9+6.

Täytyy sanoa, että mulla on ikävä esikoisen odotusajanneuvolaa, siellä ei ikinä oltais kohdeltu näin, päinvastoin! Mulla ei ole tän jälkeen kyllä luottoa oman tk:n touhuun, tässä kohtaa onneksi mun raskaus on riskiraskaus loppuun asti niin pääsen rv 20 jälkeen tays:n hoitoon. Vaikka siitäkin monia kokemuksia on niin mulla 2xraskauksien hoito ollut siellä ensiluokkaista ja useampi gyne sanonut, että he hoitavat kyllä tuli mitä vain eteen ja näin luotan ja uskon!

Sori liian pitkä vastaus,mut intouduin vähän liikaakin avaan tätä ketutusta :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Harmi kipa85 että on noin huonoa hoitoa teidän neuvolassa :sad001 Sinänsä outoa koska sinun Tays:n tekstit näkynevät varmasti myös terkassa, joten suunnitelmien tarkistus luulisi onnistuvan helposti.

Minulla oli alkuun vain outoa paineentunnetta alavatsalla, mutta nyt on etovaa oloa ja rinnan ajoittain kipeät. Ja kamala nälkä ihan koko ajan, mutta ei tee mitään mieli :woot: Joutuu pakottamaan itsensä syömään jotain... Olen oikea pullahiiri/Jäätelöimuri, mutta nyt ei tee mitään makeaa mieli :wideyed:
 
Eivät vain viitsi vaivautua. Toki olisi pitänyt vaatia lähete,mutta tajusin oikeastaan vasta kotona mitä tapahtui.. :sad001 mutta mulla on luotto siihen, että nyt on asiat kuten kuuluukin ja jos ei niin tiedän mitä pitää tehdä :)

vakavasti kyllä harkitsen yksityiselle menoa nyt kuitenkin,kun näin että viime kesänä löytämälleni eläkkeelle jääneelle gynelle olisi aikoja tällä viikkoa. Oli paras gyne kenellä oon koskaan käynyt ja osasi selittää kaikki asiat niin että taviskin ymmärsi :)
 
Nykyisinhän on valinnanvapaus eli halutessaan voi valita synnytyssairaalan, ei ole pakko lähintä tai suositeltua ottaa. Terveyskeskustakin voi vaihtaa ilmoituksella, joten luulisi neuvolankin vaihdon onnistuvan. Siellä ravattava sen verta usein että itse en huonoa kohtelua sietäisi. Terveyskeskuslääkärit on pahimpia, ne ei tiedä mistään mitään. Itse en aio mennä ollenkaan neuvolalääkärikäynnille, joita on hurjat yksi kerta, viimeksi oli yhtä tyhjän kanssa ja saman asian olisi ajanut käynti terveydenhoitajalla, varsinkin kun täällä lääkäri on kerran viikkoon tiettynä kellonaikana ja sekin siirrettiin viimeksi toiseen neuvolaan.
 
Mulla ei yhdessäkään raskaudessa ole ollut alussa juuri mitään tuntemuksia rinnoissa, vasta ehkä 10 vkolta lähtien jotain pientä nännien aristusta mutta siitäkään tuskin kannattanut edes ääneen mainita. Nyt huomaan että pitää syödä useammin tai nälkä yltyy hirmuiseksi ennen seuraavaa ateriaa. Ja noita menkkajuilimisia ollut ohimenevästi alavatsalla ja -selässä sekä iltaturvotusta alavatsalla. Muuten olotila on niin normaali että tuntuu ihan pelottavan epätodelliselta. Ehkä se pahoinvointikin sieltä tulee, kuten 3 aikaisemmallakin kerralla...
 
Mutta tays:n ohje oli varhaisraskaudenultra 6-7viikoilla tästä syystä. Samainen tk ei usko tai ovat sitä mieltä, että se on mun päässä oleva stressi ja kun heillä ei ultraaja ole niin ultra on 9+6.

Onko Tays tuleva synnytyssairaalasi? Soita huomenna sinne äitiyspolille ja vaadi varhaisultra-aikaa Taysista, koska neuvolan kautta varhaisultra ei järjesty niille viikoille kuin pitäisi.
 
Takaisin
Top